Ulosotosta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

poit

Vieras
Auttakkaas mua. Elikkäs, mut todettiin varattomaksi tossa jokunen aika sitten.
Ulosotto siirsi mun velat takaisin velkojalle, ja olen saannut sovittua mun velkojen maksun sinne.
Miten on, nyttenkun aloitan työt, niin meneekö silti se ulosoton 2/3 palkasta?
Entäs kesälomarahat?
Nuo kaikki mun velat on siis siirtyny instrum justitialle. Veronpalautuksen ne kuulemma vie, mutta ei kai ne noiden lyhennyserien lisäksi vie enään palkasta lisää mitään?

Enkä tarvitse mitään ripitystä nytten!

Eiköhän ne vie sen 1/3 palkasta ja sit se on siinä. Ulosotto laskee sen sun palkasta valmiiksi ja sulle pitäisi kyllä jäädä vielä elämiseenkin jonnin verran rahaa. Veronpalautus tosiaan menee suoraan velkoihin.

Noh, eihän tossa oo mitään järkeä sitten.. Eli lyhennän kahteen paikkaan.
Helpommal pääsis, kun menis vaan yhteen paikkaan ja ne veis sen summan minkä vie.
Mä vaan käsitin niin, että ne velat on siirretty kokonaan pois sieltä ulosotosta. Tai se nainen sanoi siellä, että mitään velkoja ei ole ulosottoon enään...
Oon kyllä ihan pihalla =O

Kun tosiaan käsitin niin, että kun mulla on se maksusuunnitelma, niin maksan intrumille sen summan mikä sovittiin. lyhennän aina sen minimin, ja meinasin jossain vaiheessa maksaa enemmän kerralla. Mietin vaan, että viekö ne mun lomarahat nyt? maksu pitäis olla 7.6, eikä vielä ainakaan oo mitään ilmotusta tullu ulosotosta..

[QUOTE="vieras";23846227]jos sinulla on maksusuunnitelma intrumin kanssa on aivan sama vaikka tienaat miljoonan kuussa.maksat vain maksusopimuksessa sovitun summan[/QUOTE]

Intrum yritti höynäyttää 90-vuotiasta isääni maksamaan ulosoton lisäksi ylimääräistä 7 vuoden ajan. Ulottottomies vie minkä voi - jos joku maksaa jotain velkojille ulosoton ohi, se ei vaikuta ulosottoon muuten kuin että rahat voidaan periä takaisin ja jakaa velkojien kesken jos jotakuta velkojista on suosittu.

Jos olet sopinut velkojien kanssa vapaaehtoista lyhennyksistä, se ei vaikuta ulosottoon mitenkään, vaan ulosottomies ottaa kaiken minkä laki sallii.

Tämä ulosoton nainen "lähetti" mun velat takaisin velkojalle. JA se täti sanoi vielä, että aina noi velkojat ei hyväksy niitä suunnitelmia, jolloin velat siirtyy takaisin ulosottoon. Mutta mä sain kaikki sovittua tosiaan ton intrumin kanssa...
Siks mä mietin, et voiko tosiaan ulosotto vielä viedä mun palkasta jotain... koska sithän mä maksaisin kahteen paikkaan. Okei velat ainakin lyhenis nopsaan, mutta pelkään ettei rahat riitä elämiseen :(

Noh, eihän tossa oo mitään järkeä sitten.. Eli lyhennän kahteen paikkaan.
Helpommal pääsis, kun menis vaan yhteen paikkaan ja ne veis sen summan minkä vie.
Mä vaan käsitin niin, että ne velat on siirretty kokonaan pois sieltä ulosotosta. Tai se nainen sanoi siellä, että mitään velkoja ei ole ulosottoon enään...
Oon kyllä ihan pihalla =O

Kun tosiaan käsitin niin, että kun mulla on se maksusuunnitelma, niin maksan intrumille sen summan mikä sovittiin. lyhennän aina sen minimin, ja meinasin jossain vaiheessa maksaa enemmän kerralla. Mietin vaan, että viekö ne mun lomarahat nyt? maksu pitäis olla 7.6, eikä vielä ainakaan oo mitään ilmotusta tullu ulosotosta..

Ei voi tietää varmaksi koska on myös mahdollista, ettei velkoja ole laittanut enää velkaa takaisin ulosottoon sen jälkeen kun se palautettiin varattomuusmerkinnällä. Maksusuunnitelma velkojan kanssa ei kuitenkaan estä velkojaa perimästä rahojaan ulosottoteitse.

Intrum yritti höynäyttää 90-vuotiasta isääni maksamaan ulosoton lisäksi ylimääräistä 7 vuoden ajan. Ulottottomies vie minkä voi - jos joku maksaa jotain velkojille ulosoton ohi, se ei vaikuta ulosottoon muuten kuin että rahat voidaan periä takaisin ja jakaa velkojien kesken jos jotakuta velkojista on suosittu.

MUTTA ulosotto on ITSE lähettäny mun velat takaisin sinne intrumiin.
Se mun asioidenhoitaja käski mun itse sopia ne velat niin, että maksan suoraan sinne.

Niin, ja tossa kirjeessä mikä tuli velkojalta luki, että jos en maksa niitä eriä niinkuin pitää, niin kokovelka siirtyy takaisin ulosottoon..

Sopimus lyhennyksistä ei kuitenkaan sido velkojaa, vaan hän voi milloin tahansa laittaa saatavat taas ulosottoon, eikä sitä pysty estämään. Voisi hyvin kuvitella, että velkoja tekee niin ainakin silloin kun saa tietää velkojalla olevan enemmän ulosotettavaa kuin mitä vapaaehtoisella sopimuksella saadaan perityksi.

Ei se ulosotto kyllä voi periä mitään, jos velat on sieltä velkoojille palautettu. Ainoastaan jos velat menevät takaisin uo:hon (jos jätät siis noudattamatta tekemääsi maksusuunnitelmaa), niin silloin tietenkin maksusuunnitelma perintätoimistoon raukeaa, ja uo voi viedä palkasta suoraan lakisääteisen osan. Se todellakin on niin, et jos uo palauttaa velat perintätoimistoille, niin sulla EI ole uo:ssa sillon velkaa, eikä uo voi periä.

[QUOTE="joo";23846311]Ei se ulosotto kyllä voi periä mitään, jos velat on sieltä velkoojille palautettu. Ainoastaan jos velat menevät takaisin uo:hon (jos jätät siis noudattamatta tekemääsi maksusuunnitelmaa), niin silloin tietenkin maksusuunnitelma perintätoimistoon raukeaa, ja uo voi viedä palkasta suoraan lakisääteisen osan. Se todellakin on niin, et jos uo palauttaa velat perintätoimistoille, niin sulla EI ole uo:ssa sillon velkaa, eikä uo voi periä.[/QUOTE]

Näin mäkin sen ymmärsin.

Olet tehnyt maksusuunnitelman Intrum justitian kanssa. Olet laittanut nimesi alle sekä Justitian edustaja on allekirjoittanut asian. Olet saanut Justitialta tilisiirrot joilla lyhennät velkaasi tietyn summan joka kuukausi niin pitkään kun velka on kokonaisuudessaan maksettu. Ulosotossa sinulla ei ole mitään joten palkan saat pitää kokonaisuudessaan samaten mahd.veronpalutukset. Kahteen kertaan ei pidä maksaa. Sun kannattaa vielä soittaa ulosottoon ja varmistaa että siellä ei ole merkintöjä. Luottotiedot ovat tietty menneet, mutta ulosotossa ei pitäis nyt olemaan mitään. Justitia laittaa loppuvelan heti ulosottoon jos jätät maksamatta, joten kannattaa maksaa tai edes kysyä jos joku kuukausi tekee tiukkaa että voiko jotenkin sopia.