Mitä täytteitä laitat pitsaan?

• Viestiketjun aloittaja "mimmu"
  • Ensimmäinen viesti
"mimmu"
Mistä täytteistä tulee paras pitsa?

Itse laitan tomaattimurskaa, tomaattia, pepperoonia, ananasta, sipulia, homejuustoa, (herkkusieniä), juustoa sekä valmiin pitsan päälle jalapeno- tai sellasta grillikastiketta.. Nam!

"Olen tatuoitu jätkä!"
[QUOTE="mimmu";23845041]Mistä täytteistä tulee paras pitsa?

Itse laitan tomaattimurskaa, tomaattia, pepperoonia, ananasta, sipulia, homejuustoa, (herkkusieniä), juustoa sekä valmiin pitsan päälle jalapeno- tai sellasta grillikastiketta.. Nam![/QUOTE]

Olen tatuoitu jätkä!

Pizzaa
Miltei kaikki edellä mainitut käyvät, mutta ikinä en laita ananasta, inhoan sitä ruoassa! Mahdetaanko sitä edes käyttää pzzassa muualla kuin Suomessa..? Ehkä Jenkeiss, en tiedä. Tuore ananas on kyllä hyvää.

Ensinnäkin, teen nykyisin ohuen ja rapean pohjan minkä päällä maistuu mikä vain :D. Täytteenä kuitenkin yleensä on paseerattu tomaatti maustettuna oreganolla, valkosipulilla ja ehkä jalapenolla. Jauheliha-sipuli seko, kebab-suikaleet tai salami-suikale, katkarapuja, parsaa ja mozzarella viipaleita.

"abc"
tomaattikastiketta, juustoa (pizzaraastetta/mozzarellaa), fetaa, oliiveja, salamia. Tai kinkkua ja maissia ja kesäkurpitsaa.

Ja valmiin pizzan päälle valkosipulia ja chiliä. Hyvää on myös pelkästään tomaattikastikkeen ja juuston kanssa paistettu ja heti uunista tulon jälkeen päälle raakaa kinkkua ja rucolaa :)

Huom harmaana
Miltei kaikki edellä mainitut käyvät, mutta ikinä en laita ananasta, inhoan sitä ruoassa! .
Ihmettelen täällä myös itse että miksi niin moni pistää ananasta pizzaan.

Itse laitan kaikkea mitä kaapissa sillä hetkellä saatavilla on. Saattaa olla kylmäsavulohta, tuoretta parsaa, parmankinkkua jne. Mitään pizzasuikalesilppua tms en käytä koskaan. Ainesten pitää olla kokonaisia ja kunnollisia eikä mitään mössöä tai purkkikamaa.

"jojo"
Ananas on makeaa ja mä ainakin teen niin äkeää pizzaa, että ananaksen makeus on suorastaan välttämätön juttu tasapainottamaan makua.

Toisaalta mä en kuuna kullan valkeana laittaisi pizzaan persikkaa, se on liian makeaa, liian pehmeää. Ananaksessa on sentään jotain purtavaakin.

Huom harmaana
[QUOTE="jojo";23845305]Ananas on makeaa ja mä ainakin teen niin äkeää pizzaa, että ananaksen makeus on suorastaan välttämätön juttu tasapainottamaan makua.

Toisaalta mä en kuuna kullan valkeana laittaisi pizzaan persikkaa, se on liian makeaa, liian pehmeää. Ananaksessa on sentään jotain purtavaakin.[/QUOTE]

Mitä tarkoitat äkeällä? Onko se murresana, kun ei ole tuttu?

Minusta makea ruoka kaikkiaan on jotenkin outo, en siis ymmärrä laisinkaan hedelmiä lämpimässä/suolaisessa ruuassa.

Lunatic
Tomaatti, sienet, paprika, suolakurkku, oliivit.. ei kaikkia kerrallaan, mutta näistä aineksista aina (ja tomaatti tietysti aina, tomaattisoosin lisäksi).
Ja joskus harvemmin tonnikalaa, sipulia

Pizzeriasta aina sienet, paprika, oliivit, suolakurkku :p

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Pizzaa

Itse laitan kaikkea mitä kaapissa sillä hetkellä saatavilla on. Saattaa olla kylmäsavulohta, tuoretta parsaa, parmankinkkua jne. Mitään pizzasuikalesilppua tms en käytä koskaan. Ainesten pitää olla kokonaisia ja kunnollisia eikä mitään mössöä tai purkkikamaa.
Aah, sama maku mulla! Rakasta tuoretta parsaa yli kaiken, ja tietty yksi suosikkipizza on klassinen mozzzarella, parmankinkku, rucola - siihen vielä loraus hyvää oliiviöljyä, mahdollisesti chilipippurilla höystettynä, nami nami!

Yhteistyössä