Hakkaraiselle rangaistus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="JepJep";23842885]Kuten sanoin, mun sanavarastoon ei Virtsanen kuulu. Eikä myöskään mun lapsien. Tajusitko jo nyt?

Onko muuten Latva-laho sun kaveris? =) Vai mistä näin onneton rinnastus? Tietysti jos olet sitä mieltä, että kansanedustajat ovat arvostelun yläpuolella, niin se on eri asia.[/QUOTE]

Mutta hyväksyisitkö sen jos lapsesi kutsuisi koulukavereitaan nimillä Virtsanen ja Latva-laho? Saisiko lapsesi kutsua Halla-ahon lasta nimellä Latva-laho? Äitinsä ainakin on ottanut oikeudekseen ilkkua toisten nimiä.

Minä en tunne Jussi Halla-ahoa enkä ole koskaan häntä edes tavannut. En kuulu esim. Päivi Lipposen kannattajiin, mutta en silti koe oikeudekseni alkaa haukkumaan häntä pilkkanimillä. =)

Tässäpä sen näkee miten lapsellisia persut sun muut "maahanmuuttokriittiset" ovat. Mitään asiaperusteluita heillä ei ole mihinkään, koska heidän ymmärryksens taso ei riitä perustelemaan tuota mölinää.

Mutta hyväksyisitkö sen jos lapsesi kutsuisi koulukavereitaan nimillä Virtsanen ja Latva-laho? Saisiko lapsesi kutsua Halla-ahon lasta nimellä Latva-laho? Äitinsä ainakin on ottanut oikeudekseen ilkkua toisten nimiä.

Minä en tunne Jussi Halla-ahoa enkä ole koskaan häntä edes tavannut. En kuulu esim. Päivi Lipposen kannattajiin, mutta en silti koe oikeudekseni alkaa haukkumaan häntä pilkkanimillä. =)

Yritäppä nyt jo viimein tajuta. Puhut lapsien koulukavereista, face to face. Siinä on vähän eroa kansanedustajan kutsumiseen puheiden ja kirjoitusten perusteella Latva-lahoksi Mitäs nyt -palstalla.

Mutta jos et tajua, jatka ihmeessä kinaamista yksin.

usein se menee niin, että metsä vastaa kuin sinne huudetaan, halla-aho pilkkaa muita ala-arvoisesti, joten vihreää valoa näyttää silloin sille, että häntäkin saa pilkata ala-arvoisesti. turha odottaa mitään kuningas kohtelua kun itse haukkuu mielin määrin.

[QUOTE="vieras";23842919]mielestäni Hakkarainen on oikeassa!!!!!!!!!!!!!!!!!! sori vaan....[/QUOTE]

Ei, vaan sinä ja Hakkarainen olette molemmat väärässä, sori vain. Ymmärrät kyllä kun kasvat isoksi ja alat ymmärtää asioita.

Hakkarainen puhuu asiaa!
Täytyyhän ne oikeasti saada töihin, tai sitten palautetaan takaisin sinne mistä tulivat.
Miksi meidän oikeasti pitää maksaa joidenkin laiskojen ja rikollisten eläminen maassa minkä
esi-isämme ovat meille rakentaneet ja sotineet itsenäiseksi hyvinvointivaltioksi?
Laitetaan nyt ensin kotipesän asiat kuntoon ja katsotaan sitten muita.

Samaa mieltä.

[QUOTE="JepJep";23842979]Yritäppä nyt jo viimein tajuta. Puhut lapsien koulukavereista, face to face. Siinä on vähän eroa kansanedustajan kutsumiseen puheiden ja kirjoitusten perusteella Latva-lahoksi Mitäs nyt -palstalla.

Mutta jos et tajua, jatka ihmeessä kinaamista yksin.[/QUOTE]

Periaate siinä on ihan sama. Vai onko teistä tosiaan oikein, että netissä voi noin vaan haukkua toisia, sehän on vain netti. Niinkö opetatte lapsillekin?

Tottahan tuo puhuu, ehkä "hieman" väärillä sanavalinnoilla vaan :D.

Näinpä. Hän on sitä sukupolvea, jolle sanassa neekeri ei ole rasistista merkitystä. Kielen päivittäminen nykyaikaan ei ole kaikille helppoa. En itsekään aina muista, että mustan tai tummaihoisen henkilön nimittämistä neekeriksi katsotaan nykyään pahalla. Ala-asteen kirjoissani kaikkia mustia nimitettiin neekereiksi, eikä se ollut yhtään sopimaton tai rasistinen sana.

[QUOTE="vieras";23842984]usein se menee niin, että metsä vastaa kuin sinne huudetaan, halla-aho pilkkaa muita ala-arvoisesti, joten vihreää valoa näyttää silloin sille, että häntäkin saa pilkata ala-arvoisesti. turha odottaa mitään kuningas kohtelua kun itse haukkuu mielin määrin.[/QUOTE]

Oletko sinä juuri niitä ihmisiä jotka perustelevat oman väärän käytöksensä sillä että "koska muutkin" tai "mutta se naapurin penakin.."'? Voi pyhä yksinkertaisuus sentään..

Mä en voi ymmärrä, miten joku voi olla sitä mieltä, että tänne vaan Suomeen makaamaan?? Kaikki joukolla! Siis mikä logiikka on tämän mielipiteen takana.

Ja mä en puhu nyt mistään epäkohteliaista keskustelujen aloituksista, vaan ihan näin ylipäätään tästä ajatuksesta.

Unohdettu nyt perimmäinen ajatus...

Kyse ei ole siitä etteikö jokainen saa olla omaa mieltään maahanmuuttajista ja heidän tulemisestaan Suomeen, ja omat mielipiteensä saa myös esittää Suomessa vapaasti.

Kyse on siitä saako maahanmuuttajia haukkua ja solvata. Heillä kuitenkin samat ihmisoikeudet kuin suomalaisillakin ja ei kukaan voi suomalaisia herjata ilman seuraamuksia.

[QUOTE="nakki";23843034]Oletko sinä juuri niitä ihmisiä jotka perustelevat oman väärän käytöksensä sillä että "koska muutkin" tai "mutta se naapurin penakin.."'? Voi pyhä yksinkertaisuus sentään..[/QUOTE]

en itse käyttäydy näin. persut kylläkin pitkälti. ja jos eivät kansanedustajat siedä karkeaakin kritiikkia kun itse tuollaisessa asemassa avoimesti myöntävät olevansa rasisteja ja kannattavansa jotain rotujen eriarvoisuutta, niin kyllä minun perustelut ovat se pienin murhe.

[QUOTE="vieras";23843110]en itse käyttäydy näin. persut kylläkin pitkälti. ja jos eivät kansanedustajat siedä karkeaakin kritiikkia kun itse tuollaisessa asemassa avoimesti myöntävät olevansa rasisteja ja kannattavansa jotain rotujen eriarvoisuutta, niin kyllä minun perustelut ovat se pienin murhe.[/QUOTE]

Eli olet juuri niitä ihmisiä. Repertuaariin kuuluu myös tuo klassinen "ei minun tekemiseni ole mitään koska joku tekee pahemmin". Huh huh..

[QUOTE="nakki";23843211]Eli olet juuri niitä ihmisiä. Repertuaariin kuuluu myös tuo klassinen "ei minun tekemiseni ole mitään koska joku tekee pahemmin". Huh huh..[/QUOTE]

:D hehheh, ketjun aihe ei kuitenkaan ollut käyttäytymiseni vai oliko?

jospa haluaisit perustella hakkaraisen käytöstä, onko oikeutettua? onko asemansa arvoista? miten tällainen käytös johtaa parempaan ja rauhallisempaan suomeen?

Näinpä. Hän on sitä sukupolvea, jolle sanassa neekeri ei ole rasistista merkitystä. Kielen päivittäminen nykyaikaan ei ole kaikille helppoa. En itsekään aina muista, että mustan tai tummaihoisen henkilön nimittämistä neekeriksi katsotaan nykyään pahalla. Ala-asteen kirjoissani kaikkia mustia nimitettiin neekereiksi, eikä se ollut yhtään sopimaton tai rasistinen sana.

Ihanko totta, että sinun ala-asteen kirjoissasi kaikkia mustia nimitettiin neekereiksi? Ikää sinulla on...80 vuotta ??? vai joko menee sata pian rikki?

Kyllä se päivittäminen onnistuu ihan varmasti muutamassa vuosikymmenessä, jos vain haluaa. Yleensä siihen menee vähän lyhyempi aika, mutta perseillä se kestää kauemmin. Yhden sanan päivittäminen. =)

UUTISANALYYSI
Lähde: http://www.hs.fi/verkkolehti/kotima...kaisut+tuovat+Soinille+ongelmia/1135266399647

Hakkaraisen ratkaisut tuovat Soinille ongelmia

Kuinka monta loukkaavaa lausuntoa voi perustella vahingossa päästetyksi möläytykseksi? Pitääkö peli viheltää kerrasta poikki, vai ylittyykö sietokynnys vasta useammasta rikkeestä?

Perussuomalaisten kansanedustajan Teuvo Hakkaraisen sanavalintoja mitataan tänään perussuomalaisen eduskuntaryhmän kokouksessa. Siellä ryhmä päättää, aiheuttavatko tuoreen kansanedustajan lausunnot toimenpiteitä.

Maanantaina Hakkarainen ehdotti Jämsän Seutu -lehden verkkosivuilla työllisyysratkaisua, jossa pakolaiset tulisi pistää raivaamaan metsiä räntäsateeseen.

"Helsingissä on neekeriukkoja torien kulmat täynnä tyhjän panttina", sanoi Hakkarainen, jonka Helsingin-tuntemus perustuu lähinnä toisen käden tietoihin ja Viitasaarella asumiseen.

Ryhmänjohto kuuli Hakkaraista jo eilen tiistaina. Tuhannen taalan kysymys kuuluu nyt, hitsautuuko eduskuntaryhmä ulkoisesta paineesta entistä tiiviimmäksi, vai aletaanko puolueen julkikuvan riippakiveen ottaa etäisyyttä. Alkuhuumassa vaaka voi painua vielä edellisen puolelle.

Ilta-Sanomien mukaan Soini hermostui Hakkaraisen haastattelusta pahan kerran. "Minä en hyväksy tällaista puhetta, se on ihan selvä asia", Soini puhisi.

Ensimmäisen kerran hän puhutteli Hakkaraista tämän sanavalinnoista Helsingin Sanomien videohaastattelussa, joka oli osa kuvareportaasia kahden uuden kansanedustajan ensimmäisestä päivästä Arkadianmäellä.

Helsinkiläisen Silvia Modigin (vas) kommentit eivät lähteneet elämään omaa elämäänsä, mutta Hakkaraisen lähtivät.

Videolla hän imitoi minareettihuutoa ja puhui rajalle tulevista "neekeriukoista", jotka osaavat vain sanan "turvapaikka".

Hän on möläytellyt myös "tuplahomoista" ja "poppaukoista".

Sanavalintojaan Hakkarainen puolusti maalaisuudellaan. Hän sanoi oppineensa neekeri-sanan kansakoulussa, eikä tiennyt sen olevan haukkumanimi.

"Minun koulukirjassani luki vielä neekeri, se on jäänyt levy päälle", sanoi Hakkarainen IS:lle.

Ainakin Hakkarainen on lukenut läksyjään huolellisesti. Sana ei nimittäin ole yleinen 1960- ja 70-luvun oppikirjoissa, ja niilläkin harvoilla kerroilla se esiintyy aika neutraaleissa yhteyksissä.

Yksi esimerkki on Kai-Veikko Vuoriston ja Pirkko Lehtiön kahdeksasluokkalaisille suunnattu Maantieto-kirjassa vuodelta 1973. Sen sivulla 152 mainitaan, että "rotu-, kieli- ja uskontoerot ovat heijastuneet valtioiden ja kansojen välisissä suhteissa ja osittain heijastuvat vieläkin (neekerikysymys, Israelin ja arabimaiden ongelma, Intian ja Pakistanin suhteet, Biafran sota)".

Hakkaraisen puhetyyliä on jo epäilty puolueen tietoiseksi strategiaksi. Ronskeilla puheilla puolue muka säilyttää kansanomaisen maineensa sillä välin, kun Soini joutuu puhumaan asiapenttiä.

Soinin reaktiot ja puhuttelut vievät tältä teorialta kuitenkin maton alta.

Rasismi ei Suomen nykylainsäädännössä ole sinänsä rikos. Esimerkiksi poliisin mukaan Hakkaraisen videohaastattelussa kyse oli laillisesta sananvapauden käytöstä eikä rangaistavasta vihapuheesta.

Rikoslaki sen sijaan tuntee kiihottamisen kansanryhmää vastaan. Se on puhetta, jonka tarkoitus on halventaa tai lietsoa syrjivää toimintaa vaikkapa jotain tiettyä uskonnollista ryhmää kohtaan.

Hakkarainen jatkaa Jämsän Seudussa:

"Ennen pitkää suomalaisten kantaväestö joutuu lähtemään täältä karkuun, kun ne tuo omat islamin lait tänne. Ne tulee Afrikan sarvesta ja tuo ne karkeat tapansa tänne."

miska.rantanen@hs.fi Kirjoittaja on HS:n politiikan toimittaja.

[QUOTE="JepJep";23843294]Ihanko totta, että sinun ala-asteen kirjoissasi kaikkia mustia nimitettiin neekereiksi? Ikää sinulla on...80 vuotta ??? vai joko menee sata pian rikki?

Kyllä se päivittäminen onnistuu ihan varmasti muutamassa vuosikymmenessä, jos vain haluaa. Yleensä siihen menee vähän lyhyempi aika, mutta perseillä se kestää kauemmin. Yhden sanan päivittäminen. =)

[/QUOTE]

Ikää minulla on 40 vuotta, Hakkaraisella ilmeisestikin vielä enemmän. Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa. Minä en miellä neekeri-sanaa rasistiseksi, joten en näe tarvetta muokata väkisin oppimaani kieltä.

Ikää minulla on 40 vuotta, Hakkaraisella ilmeisestikin vielä enemmän. Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa. Minä en miellä neekeri-sanaa rasistiseksi, joten en näe tarvetta muokata väkisin oppimaani kieltä.

niin että kaikki jotka ovat syntyneet rotuerottelun aikaan esim usassa voivat vapaasti jatkaa käytöstään samana sen loputtua?

huoooh, nää jutut on jo niin kuultu. opi käytöstapoja, ihmeen puskajussi.

[QUOTE="vieras";23843389]niin että kaikki jotka ovat syntyneet rotuerottelun aikaan esim usassa voivat vapaasti jatkaa käytöstään samana sen loputtua?

huoooh, nää jutut on jo niin kuultu. opi käytöstapoja, ihmeen puskajussi.[/QUOTE]

ja lisäänpä vielä, se on kuule sama ajattelumalli miksi maahanmuuttajat eivät sopeudu kohdemaihin. he myös ajattelevat, että lapsena opitut jutut on ihan ok, joten miksi muuttaa niitä koska muut sitä vaativat?

Jos voisit hieman täsmentää, että missä olet käynyt ala-asteen? Mitä sellaisia koulukirjoja olet lukenut, joissa käytettiin ihan yleisesti mustista ihmisistä neekeri-nimitystä?

=)

Mutta kyllä sitä kieltä kannattaa kuitenkin yrittää päivittää, eikös joo? Vai olisiko sinusta ihan ookoo, että kehitysvammaisia ja mielenterveysongelmaisia kutsuttaisiin edelleen vajaamielisiksi ja vanhainkodit olisivat vaivaistaloja? Entäs avoliittoihin syntyneet lapset, äpäriähän ne on. Ja niitten vanhemmat on huoria ja huoripukkeja.

Hakkarainen piiloutuu tuon "kun se on niin vaikea muistaa" taakse, ja laukoo sieltä kommenttejaan, minusta vaikuttaa aika tarkoitushakuiselta...

No minä olen 37 että aika samoilla vuosilla liikutaan. Ja aika vähän sitä neekeri-sanaa käytettiin kouluopetuksessa meilläpäin, en muista monenkaan opettajan puheessaan sitä viljelleen. Ja opin jo peruskouluikäisenä, että on suotavaa käyttää muita sanoja, eikä se ollut mikään ylitsepääsemätön haaste.

Yhteistyössä