Pesettekö/pesittekö vauvan vaatteet muiden vaatteisen kanssa samassa vai erikseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Samassa, totta kai. Vaippapyykkiäkin pesin ihan normivaatteiden seassa jos ei pelkistä vaipoista tullut täyttä koneellista, tosin kakkavaipat aina 60 asteessa (tai yli) eli ne käytännössä vain lakanoiden & pyyhkeiden kanssa.

Vauvan vaatteet, pyyhkeet, petivaatteet ja puklurätit pesen erikseen. Osin tämä johtuu omasta kulttuuritaustastani, osin siitä, että koen jotenkin yksinkertaisemmaksi pestä vauvan jutut erillään muista. :) Kestovaippailua en harrasta.

Puklurätit yms. menevät 60 asteen pesuun pyyhkeiden tai lakanoiden yms. kanssa. Vaatteet pesen muuten yhtä aikaa muiden kanssa, mutta en, jos mukana on miehen työvaatteita. Jos työvaatteet ovat erityisen likaiset (haalarit lähinnä) se seuraavakin koneellinen on aikuisten pyykkiä. Tiedä sitten onko siitä hyötyä, mutta tapa tämäkin.

Samassa menee. Vauvanvaatteita, hieman omia vaatteita, pyyhkeitä ja kestovaippoja saattaa olla samassa pyykissä. Useimmat omat vaatteet on erikseen, kun ne pestään 40 ja suurimmalle osalle vauvanvaatteita on taas 60 pesu kuten myös vaipoille ja pyyhkeille.

pikkuvauvan vaatteet pesin erikseen, tai korkeintaan pyyhkeiden/lakanoiden kanssa. hieman myöhemmin kun lähestyi vuoden ikää aloin pestä omien vaatteitteni kanssa yhdessä. mutta edelleenkään en pese meidän vaatteita ja miehen paskasia (yleensäö työ, öljysiä hikisiä multasia IU) vaatteita sekaisin :D

en mitään syytä näille vaiheile keksi- nyt vasta tuli ajateltua koko asiaa-

Mä pesen lasten vaatteet erikseen (vauvan ja 2v:n samassa). Aikuisten vaatteet erikseen. Lakanat ja pyyhkeet pesen myös erotellen lasten ja aikuisten pyykit. Syynä on se, että lasten vaatteet pesen Erisanin, MiniRiskin tms. herkän ihon pyykkipulverilla ja aikuiten tavallisella hajustetulla pulverilla. Ite tykkään kun vaatteissa on tietty "puhtaan ja pestyn" tuoksu.

Onko teidän vauvoilla vaan yhden väristä vaatetta? Kun mä olen aina pessyt pyykit lajiteltuna värin/lämpötilan/pesuohjelman mukaisesti. En mä olis ikinä saanut niin paljon vaikka valkoista vauvanvaatetta kasaan että 6 kg kone siitä täyttyisi.

Pesen värien ja lämpötilan mukaan vauvan ja aikuisten pyykit sekaisin. Aikuisten tummaa pyykkiä tulee usein niin paljon, että ne saa mennä omana koneellisenaan hajustetun pesuaineen kanssa. Jos vauvan pyykkiä on pesussa, käytän hajusteetonta.

Onko teidän vauvoilla vaan yhden väristä vaatetta? Kun mä olen aina pessyt pyykit lajiteltuna värin/lämpötilan/pesuohjelman mukaisesti. En mä olis ikinä saanut niin paljon vaikka valkoista vauvanvaatetta kasaan että 6 kg kone siitä täyttyisi.

Mun lapsella on aina ollut vain "värikästä" jotka voi laitta samaan aikaan koneeseen 40 asteeseen. En tykkää valkoisista tai mustista vaatteista (no ok, on sillä yhdet mustat legginsit) joten pesu on helppoa.

Yhteistyössä