äiti pudotti vauva kiehuvaan veteev

• Viestiketjun aloittaja "nora"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mulle ei vielä ole tullu vastaan, odotan innolla jonkun kaverin kruununkiillotusta asiasta. Ei taida melkein kukaan tietää kun sillon ei saanut kenellekkään puhua, nyt saa.
Onko jutun vauva siis sinun siskosi lapsi? Tosi kurjaa, miten tuo on edes iltapäivälehtiin päätynyt? Ikäänkuin kukaan tahallaan tekisi lapselleen tuollaista, tässäkin on perimmäinen tarkoitus ollut niin hyvä. Vaikka positiiviselta kantilta ajatellen, onhan toisaalta hyvä, että varoittava esimerkki leviää.. Mutta toisen kurjuudella mässäilyä en minä ymmärrä. Mitä aiot kommentoida, jos fb-kavereistasi jakaa linkin seinälläsi?

[QUOTE="vieras";23839223]Onko jutun vauva siis sinun siskosi lapsi? Tosi kurjaa, miten tuo on edes iltapäivälehtiin päätynyt? Ikäänkuin kukaan tahallaan tekisi lapselleen tuollaista, tässäkin on perimmäinen tarkoitus ollut niin hyvä. Vaikka positiiviselta kantilta ajatellen, onhan toisaalta hyvä, että varoittava esimerkki leviää.. Mutta toisen kurjuudella mässäilyä en minä ymmärrä. Mitä aiot kommentoida, jos fb-kavereistasi jakaa linkin seinälläsi?[/QUOTE]
On toinen siskoni, tai isäni ja hänen vaimonsa lapsi.
Kommentoin ikävästi jos asiaan kommentoidaan ikävästi, jos vain levitetään kerron miten asia OIKEASTI meni.

"vieras"
On toinen siskoni, tai isäni ja hänen vaimonsa lapsi.
Kommentoin ikävästi jos asiaan kommentoidaan ikävästi, jos vain levitetään kerron miten asia OIKEASTI meni.
Miten se oikeasti meni? Olen vain utealias... En ole edes lukenut tuota juttua, tai kuullut siitä koskaan, mutta kuulostaa tosi ikävältä vahingolta. Ja voisi kyllä sattua ihan kunnon ihmisillekin, joillakin on vain kauhea tarve aina kiillottaa omaa kruunuaan ja olla olevinaan niin täydellinen ja virheetön. Kaikki tekevät virheitä.

Ensihoitajat vuosi jutun, osan tiesi väärin ja osan lehdistö suurenteli ja vääristeli...kuten tavallista.
Asiasta olisi pitänyt tehdä sillon oikaistu haastattelu mun mielestä, mutta kuten ymmärrätte sillon asia oli niin arka, ettei siitä puhuttu omilla kasvoilla julkisuuteen lainkaan, nyt kun juttu on jo suht vanha, sain isältä luvan kertoa miten asia meni. Näin "julkisuudessa" :D no onhan tämä suht julkinen palsta.

"vieras"
Tuossa uutisessa ei kerrota totuutta, eli jostain syystä isän osuus on "unohtunut". Itse tapaus on vahinko tietysti, mutta täytyy silti moittia vanhempia häsläämisesta erittäin vaarallisessa tilanteessa.

[QUOTE="vieras";23839309]Tuossa uutisessa ei kerrota totuutta, eli jostain syystä isän osuus on "unohtunut". Itse tapaus on vahinko tietysti, mutta täytyy silti moittia vanhempia häsläämisesta erittäin vaarallisessa tilanteessa.[/QUOTE]

Sepäs auttaakin. Eiköhän rangaistus ollut riittävän suuri, mutta hianoo että esitit moitteesi.:flower:

[QUOTE="vieras";23839281]Miten se oikeasti meni? Olen vain utealias... En ole edes lukenut tuota juttua, tai kuullut siitä koskaan, mutta kuulostaa tosi ikävältä vahingolta. Ja voisi kyllä sattua ihan kunnon ihmisillekin, joillakin on vain kauhea tarve aina kiillottaa omaa kruunuaan ja olla olevinaan niin täydellinen ja virheetön. Kaikki tekevät virheitä.[/QUOTE]

No kysyin vielä isältäni yksityiskohtaisesti, kun viimeksi muistin vain osittain, kun se ei ollut oikeastaan mikään pointti siinä viestissä jossa kyseltiin miten palovammat paranevat.

Elikkä, kun kaksoset olivat 6vk vanhoja heillä oli nuhaa ja äiti keitti Eukalyptusvettä hellalla, kaatoi siitä pari-kolme desiä astiaan ja laittoi sen sellaisen matalan "lypsyjakkaran" (mikä lie) päälle, meni itse istumaan tuolille, laittoi vauvan reisilleen niin että kasvot olivat polvien kohdalla, laittoi pyyhkeen päälle "teltaksi" että höyry pääsee sinne vauvan suulle asti. Isä tuli korjaamaan avuksi pyyhettä ja epähuomiossaan tönäisi tuolia jonka seurauksena kuumaa vettä läikähti äidin jalalle ja joka refleksinä avasi reisiään äkkiä ja vauvan naama kastautui astiaan. Siinä sitten paniikkia, salamana suihkuun ja ambulanssilla sairaalaan.

Vauvan kasvot peitettiin siteillä eikä tiedetty kuinka vakavia vammoja on kerennyt tulla, niinä muutamina päivinä kun vauvan kasvot oli piilossa siteissä eikä vammoista tiedetty yhtään mitään, lehdet kirjoittivat kuinka vakavia vammoja lapsella oli(??)
Siteet avattiin ja vauvalla oli naamassa jonkin verran vielä rupea, hyvin vähän pahemmi npalanutta ihoa, eli suurin osa ensimmäisen asteen. Ei siinä kauaa mennyt kun vauvan naama olikin jo arveton, tukkaa mietittiin, että kasvaakohan se kun oli aavistuksen taaempana kuin kaksosensa tukka, mutta kyllä sekin kasvoi ja nätti tyttö kasvoikin. :)

Mutta kyllä ne hetket kun isäni kyyneleet silmissä sitä suvulle kertoi muistan aina, ja asiaan ei tarvita kruununkiillottajia, moitteita eikä muuta mammojen älyvapaata jorinaa. Saa kysyä, vastailen kyllä, mutta asiallisesti, kuten sinä teit. :)

Siinäpä tämä tarina yksityiskohtaisesti, ja todenmukaisesti.

[QUOTE="vieras";23839630]Tässä taas kerran todistetaan, että totuus voi olla tarua ihmeellisempää.
Onneksi tiiru siskosi selvisi vähällä ja voi hyvin tänä päivänä.[/QUOTE]

Kiitos, voi erittäin hyvin. :)

"vieras"
Oli kyllä hyvä kuulla miten se oikeasti meni. Lehtijutuista saa aika karmaisevan käsityksen, kuten "vauva pudotettiin korvia myöten kiehuvaan kattilaan". Siitä voi nimittäin saada sellaisen käsityksen, että varmaankin tahallaan pudotettiin jalat edellä korvia myöten upoksiin valtavaan kattilaan.

Ei siitä kannata pahastua, että ihmiset tuntevat suuttumusta kun tällaista tapahtuu lapsille. Monilla on kova suojeluvaistio varsinkin vauvoja kohtaan ja vaikka kysessä olikin vain kammottava onnettomuus, ulkopuolistenkin tunteet voivat kuohataa voimakkaasti.

[QUOTE="vieras";23839643]Oli kyllä hyvä kuulla miten se oikeasti meni. Lehtijutuista saa aika karmaisevan käsityksen, kuten "vauva pudotettiin korvia myöten kiehuvaan kattilaan". Siitä voi nimittäin saada sellaisen käsityksen, että varmaankin tahallaan pudotettiin jalat edellä korvia myöten upoksiin valtavaan kattilaan.

Ei siitä kannata pahastua, että ihmiset tuntevat suuttumusta kun tällaista tapahtuu lapsille. Monilla on kova suojeluvaistio varsinkin vauvoja kohtaan ja vaikka kysessä olikin vain kammottava onnettomuus, ulkopuolistenkin tunteet voivat kuohataa voimakkaasti.[/QUOTE]

Pahastun, eikä ilkeilijöidet itsensä kannata pahastua jos minä pahastun, se kai on kuitenkin ymmärrettävämpää.

[QUOTE="vieras";23839705]No kyllä kai pahastuu jos kohtelet aina kaikkia muita silkkihansikkain ja sitten kun joku kauhistelee vähän tätä tapausta niin lyöt lapiolla.[/QUOTE]

Kauhistelu ei haittaa, tapaushan oli kauhea. Mutta jos joku tulee selittämään kuinka yök paskat vahnemmat ei ansaitse suurinpiirtein lapsia ja pitäis tehä äo-testit tms niin kyllä mun kai kuuluukin pahastua? Kyse on MUN isästä MUN äitipuolesta erityisesti MUN siskosta. Ja jos ei joku ymmärrä että perheeni haukkumisesta suutun niin on jo ihme.

"diu"
Pahastun, eikä ilkeilijöidet itsensä kannata pahastua jos minä pahastun, se kai on kuitenkin ymmärrettävämpää.
Tottakai se satuttaa jos itselle läheisestä ihmisestä kirjoitetaan valheita. Mutta kun lähteenä on Iltalehti, Iltasanomat tms. roskalehti, vain idiootit uskovat kaiken nielemättä elikkäs idioottejahan ne on jotka mm. tähän on tulleet keuhkoamaan :)

[QUOTE="diu";23839729]Tottakai se satuttaa jos itselle läheisestä ihmisestä kirjoitetaan valheita. Mutta kun lähteenä on Iltalehti, Iltasanomat tms. roskalehti, vain idiootit uskovat kaiken nielemättä elikkäs idioottejahan ne on jotka mm. tähän on tulleet keuhkoamaan :)[/QUOTE]

Totta, ja kauhistelun että "voi vauva raukkaa" tai muut mietiskelyt että mitenköhän tuo pieni voi- ymmärrän hyvin, mutta kun se arvostelu ja kruununkiillotus lähtee käyntiin niin kyllä mulla keittää, etenkin ne spekulaatiot mitä joskus luin että minkäköhänlainen se perhe mahtaa olla, väkivaltainen jne, ja että toivottavasti lapset otetaan kaikki huostaan ja että vanhemmat ovat tyhmiä, huonoja vanhempia ja muuta mukavaa, alkaa kiehumaan mun päässä. Ja ihan voin sanoa että tytöillä on maailman ihanimmat vanhemmat! :) Rakastavat ja huolehtivat, parempia ei voi saada. ;)

Kaikki kuitenkin tietävät että jotain noista lööppijutuista joko jätetään kertomatta, liioitellaan tai vääristellään. Kiitos ensihoitajille btw, arvostan tosi paljon vuotamisesta. Siitä sai heidän pomo pienet raivarit kun soitettiin ja toivottavasti saikin kuulla.

[QUOTE="harmaa";23839786]Tiiru, tiedätkö miks tota on yht äkkiä ruvettu linkittään naamakirjas? aika outoo Onko sun siskolla kasvois mitään jälkiä jäänyt?[/QUOTE]

En tiedä yhtään, tästä vasta huomasin asian. Soitin isälle joka otti onneksi kevyesti asian, tai niin se ainakin vaikutti, sanoi vaan että no kerrot vaan miten asia on ja sillä selvä.
Ei jäänyt jäljenjälkeä.
Ihan hyvä että oikeastaan vedetään juttu pinnalle niin saanpahan edes osalle kertoa, luulen että isäni aikoo tehdä samoin jos juttuihin törmää.

"Minä vaan"
Tämä on hyvä esimerkki siitä miten lehdet AINA liioittelevat tapahtumia. kirjoitetaan jutut niin että niistä saadaan kohu aikaiseksi ja ihmiset ostamaan lehteä. ikinä ei pidä suoraan uskoa mitä lehdet kirjoittaa, koska lehtitaloilla on vain tarkoitus saada lehti myymään hyvin. siinä ei paljon ihmisiä ajatella joita juttu oikeasti koskee.
Hyvä että siskosi voi hyvin.

hamaa
En tiedä yhtään, tästä vasta huomasin asian. Soitin isälle joka otti onneksi kevyesti asian, tai niin se ainakin vaikutti, sanoi vaan että no kerrot vaan miten asia on ja sillä selvä.
Ei jäänyt jäljenjälkeä.
Ihan hyvä että oikeastaan vedetään juttu pinnalle niin saanpahan edes osalle kertoa, luulen että isäni aikoo tehdä samoin jos juttuihin törmää.
Hyvä juttu et saatte oikaista.. tykkään :)

[QUOTE="Minä vaan";23839906]Tämä on hyvä esimerkki siitä miten lehdet AINA liioittelevat tapahtumia. kirjoitetaan jutut niin että niistä saadaan kohu aikaiseksi ja ihmiset ostamaan lehteä. ikinä ei pidä suoraan uskoa mitä lehdet kirjoittaa, koska lehtitaloilla on vain tarkoitus saada lehti myymään hyvin. siinä ei paljon ihmisiä ajatella joita juttu oikeasti koskee.
Hyvä että siskosi voi hyvin.[/QUOTE]

Niinpä. :)

"vieras"
No kysyin vielä isältäni yksityiskohtaisesti, kun viimeksi muistin vain osittain, kun se ei ollut oikeastaan mikään pointti siinä viestissä jossa kyseltiin miten palovammat paranevat.

Elikkä, kun kaksoset olivat 6vk vanhoja heillä oli nuhaa ja äiti keitti Eukalyptusvettä hellalla, kaatoi siitä pari-kolme desiä astiaan ja laittoi sen sellaisen matalan "lypsyjakkaran" (mikä lie) päälle, meni itse istumaan tuolille, laittoi vauvan reisilleen niin että kasvot olivat polvien kohdalla, laittoi pyyhkeen päälle "teltaksi" että höyry pääsee sinne vauvan suulle asti. Isä tuli korjaamaan avuksi pyyhettä ja epähuomiossaan tönäisi tuolia jonka seurauksena kuumaa vettä läikähti äidin jalalle ja joka refleksinä avasi reisiään äkkiä ja vauvan naama kastautui astiaan. Siinä sitten paniikkia, salamana suihkuun ja ambulanssilla sairaalaan.

Vauvan kasvot peitettiin siteillä eikä tiedetty kuinka vakavia vammoja on kerennyt tulla, niinä muutamina päivinä kun vauvan kasvot oli piilossa siteissä eikä vammoista tiedetty yhtään mitään, lehdet kirjoittivat kuinka vakavia vammoja lapsella oli(??)
Siteet avattiin ja vauvalla oli naamassa jonkin verran vielä rupea, hyvin vähän pahemmi npalanutta ihoa, eli suurin osa ensimmäisen asteen. Ei siinä kauaa mennyt kun vauvan naama olikin jo arveton, tukkaa mietittiin, että kasvaakohan se kun oli aavistuksen taaempana kuin kaksosensa tukka, mutta kyllä sekin kasvoi ja nätti tyttö kasvoikin. :)

Mutta kyllä ne hetket kun isäni kyyneleet silmissä sitä suvulle kertoi muistan aina, ja asiaan ei tarvita kruununkiillottajia, moitteita eikä muuta mammojen älyvapaata jorinaa. Saa kysyä, vastailen kyllä, mutta asiallisesti, kuten sinä teit. :)

Siinäpä tämä tarina yksityiskohtaisesti, ja todenmukaisesti.
Kiitos vastauksesta. :) Pitipä käydä lukemassa tuo lehtijuttukin niin voi verrata. Aika lyhyesti ja epätarkasti oli kerrottu. Jutusta kyllä helposti saa aika erilaisen kuvan kuin sinun kertomuksestasi. Jotenkin tuntuu, että jutusta tulee juuri sellainen kuva, että ihmisten on helppo tuomita, mutta sinun kertomuksessani on sitten sellainen "inhimillinen ulottuvuus". Toisia on niin helppo tuomita, ja samalla on niin helppo unohtaa, että meistä jokaisesta löytyy jotain, mistä toiset voisivat tuomita... Onneksi juttu kuitenkin päättyi tärkeimmän, eli siskosi terveyden, kannalta hyvin. :)

[QUOTE="vieras";23839978]Kiitos vastauksesta. :) Pitipä käydä lukemassa tuo lehtijuttukin niin voi verrata. Aika lyhyesti ja epätarkasti oli kerrottu. Jutusta kyllä helposti saa aika erilaisen kuvan kuin sinun kertomuksestasi. Jotenkin tuntuu, että jutusta tulee juuri sellainen kuva, että ihmisten on helppo tuomita, mutta sinun kertomuksessani on sitten sellainen "inhimillinen ulottuvuus". Toisia on niin helppo tuomita, ja samalla on niin helppo unohtaa, että meistä jokaisesta löytyy jotain, mistä toiset voisivat tuomita... Onneksi juttu kuitenkin päättyi tärkeimmän, eli siskosi terveyden, kannalta hyvin. :)[/QUOTE]

Totta ja sehän on loppujen lopuksi kaikista tärkeintä että lapsella on kaikki hyvin, pieni koululainen tomera tyttö siitä vauvasta kasvoikin. :D

ok
hyvä että kerroit miten asia on.
Ja noista lehdistä, ei ne paljoa tarkistele kun jostain kuulee. Itsekin olen ollut lehdessä, toimittaja kirjoitti suunnilleen kaiken ihan eri tavalla kuin mitä sanoin. Onneksi siinä ei ollut mistään vakavasta kyse.

en kohta palaa enää palstalle
Voisiko tämän antaa jo tippua? Oksettaa kaikki aloitukset, joissa jo otsikossa retostellaan, että "vanhempi paloitteli vauvan moottorisahalla, paistoi mikrossa, lapsi kuoli kuumaan autoon, isä hakkasi hengiltä lätkämatsin aikana"

Yhteistyössä