Meillä on AINA siistiä..

  • Viestiketjun aloittaja Pinkee..
  • Ensimmäinen viesti
Pinkee..
Eikä se vaadi paljoa..
Aamulla petaan petin heti kun herään (tähän menee aikaa n.5min. maksimissaan), avaan verhot ja sitten vasta aamutoimet ja kahvit.
Laitan aamiaisen heti pois pöydästä ja laitan astiat koneeseen, pyyhin pöydän ja tasot (5-10min.)
Kun vaihdan lasten vaatteet (ja omat), vien yökkärit heti joko pesuun tai kaappiin (2min)
Ulkoa tullessa kopistelen kengät pihassa (10s) ja laitan ulkovaatteet heti naulaan.
Lounas heti pois pöydästä ja astiat koneeseen+pöydät ja tasot (5-10min)
Päiväunien aikaan pesen pyykkiä ja vien puhtaita kaappiin. Ehtii olla vielä koneella ja korjata leluja pois eteisestä ja keittiöstä (siivoiluun menee 15-20min)
Päivällinen ja välipala&iltapala kuten muut ruuat (15-30min)
Illalla imuroin ja lapset vie likaiset vaatteet ITSE pesukoriin ja korjaavat lelut ITSE omille paikoilleen ennen nukkumaan menoa.. Jos ei kerää ne menee imuriin (mukamas;))..
Illalla vielä järkkäilen paikkoja kun muksut nukkuu.(20min)

Siivoamiseen menee ma-pe 1,5h/päivä.. Ei ole paljoa ja kotona ei ole sekaista..
Viikonloppuna mies kopistelee matot ja luutuan lattiat, uhrautuu peräti 2h koko viikonlopusta..

En halua koskaan siihen tilanteeseen että pitää valittaa kun koti on kaatopaikka.. istuu tunnin vähemmän netissä ni ei ole ongelmaa...
 
pinkee
[QUOTE="Vieras";23838074]Kun esim. pyyhit niitä tasoja sen 10 minuuttia, niin antaisitko vauvan huutaa kurkku suorana sen ajan?[/QUOTE]

Minulla ei ole vauvaa ja jos olisi voisin pyyhkäistä pöydät vauva sylissäkin.. Niin teinkin joskus kun oli vauva..Eikä ne vauvat nyt koko aikaa huuda, kylä ne joskus hengittelee ihan rauhassa et ehtii pyyhkästä murut pois..
 
voivoi
Eikä se vaadi paljoa..
Aamulla petaan petin heti kun herään (tähän menee aikaa n.5min. maksimissaan), avaan verhot ja sitten vasta aamutoimet ja kahvit.
Laitan aamiaisen heti pois pöydästä ja laitan astiat koneeseen, pyyhin pöydän ja tasot (5-10min.)
Kun vaihdan lasten vaatteet (ja omat), vien yökkärit heti joko pesuun tai kaappiin (2min)
Ulkoa tullessa kopistelen kengät pihassa (10s) ja laitan ulkovaatteet heti naulaan.
Lounas heti pois pöydästä ja astiat koneeseen+pöydät ja tasot (5-10min)
Päiväunien aikaan pesen pyykkiä ja vien puhtaita kaappiin. Ehtii olla vielä koneella ja korjata leluja pois eteisestä ja keittiöstä (siivoiluun menee 15-20min)
Päivällinen ja välipala&iltapala kuten muut ruuat (15-30min)
Illalla imuroin ja lapset vie likaiset vaatteet ITSE pesukoriin ja korjaavat lelut ITSE omille paikoilleen ennen nukkumaan menoa.. Jos ei kerää ne menee imuriin (mukamas;))..
Illalla vielä järkkäilen paikkoja kun muksut nukkuu.(20min)

Siivoamiseen menee ma-pe 1,5h/päivä.. Ei ole paljoa ja kotona ei ole sekaista..
Viikonloppuna mies kopistelee matot ja luutuan lattiat, uhrautuu peräti 2h koko viikonlopusta..

En halua koskaan siihen tilanteeseen että pitää valittaa kun koti on kaatopaikka.. istuu tunnin vähemmän netissä ni ei ole ongelmaa...
voi voi,vielä sä tuut kokemaan sen kun ei olekaan äiti kunnossa.hyvä on siin kiillotella sädekehää kun et tiedä mitä on olla sairas ja kipeä äiti.mitä on kun yrittää parhaansa ja sekään ei riitä.
elämä ei ole aina noin ruusuista,ei edes sinulla!
toi kommentti tunnin vähemmän netissä kertoo kuinka lapsellinen vielä olet.
 
pinkee
voi voi,vielä sä tuut kokemaan sen kun ei olekaan äiti kunnossa.hyvä on siin kiillotella sädekehää kun et tiedä mitä on olla sairas ja kipeä äiti.mitä on kun yrittää parhaansa ja sekään ei riitä.
elämä ei ole aina noin ruusuista,ei edes sinulla!
toi kommentti tunnin vähemmän netissä kertoo kuinka lapsellinen vielä olet.
omalta psykologiltani sain kuule vinkin et siivoa usein pieniä aikoja kerrallaan ni ei tule kaaosta.. Eli se siitä etten tiedä mistään mitään...
 
"vieras"
noinhan se menee..

Jos siivoa heti jälkensä eikä päästä kaaosta edes syntymään niin onhan sillo siistiä.
...eikä ikinä voi relata vaan koko ajan täytyy olla järjestelemässä jotain, kun jokaikisen murusen yksitellen pyyhkii.

Ei oo musta vaan sen arvoista. Mulle sopii paremmin tää tyyli että eletään kun pellossa ja siivotaan kaatopaikka kauheassa paniikissa kun joku on tulossa kylään.

Olishan se siisteyskin kivaa, mutta en mä jaksa pingottaa niin. Mulla toi "siivoaa heti jälkensä" johtaa vaan siihen, etten viitsi enää tehdä mitään kun kaikesta tulee sotkua ja taas joutuisi siivoamaan. Paitsi palstailusta ja tv:n töllötyksestä. Niihin tuleekin sit keskityttyä, jos alan neuroilla siisteydestä. Muuten ahdistaa kun koko elämä tuntuu olevan vaan samojen rojujen ja saman lian siirtelyä paikasta toiseen. Mulla on kai jotain vikaa päässä kun en osaa orientoitua ylläpitomoodiin vaan se on joko totaalinen kaaos tai koko päivän suursiivous.
 
Mä en edes muista koska meillä olis viimeks ollu sänky pedattu ja makkarin verhot auki.. :D Ovi on sitä varten.. :p

En mä jaksa olla turhan tarkka, vaikka mä pistän paikat ojennukseen, imuroin ja puunaan, niin koira käy kerran pyörähtää ja taas on karvaa lattialla, poika istahtaa lattialle ja lelut on pitkin kämppää...Tää on tätä lapsiperhe elämää.. :D

Mut ei, se ei tarkoita et meillä olis saastaista, meillä on vaan sekaista. :D
 
"Vieras"
Minulla ei ole vauvaa ja jos olisi voisin pyyhkäistä pöydät vauva sylissäkin.. Niin teinkin joskus kun oli vauva..Eikä ne vauvat nyt koko aikaa huuda, kylä ne joskus hengittelee ihan rauhassa et ehtii pyyhkästä murut pois..
Sulla ei ole omia lapsia, tai aika kultaa muistot, tai sinulla on ollut "helppo" tapaus. :) Jos on vauva, niin on nimittäin päiviä, että se vauva tarvii sua melkeinpä ihan koko ajan. Se "ylimääräinen" aika menee nimittäin välttämättömyyksiin, kuten ruoanlaittoon.
 
"vieras"
Eikä se vaadi paljoa..
Aamulla petaan petin heti kun herään (tähän menee aikaa n.5min. maksimissaan), avaan verhot ja sitten vasta aamutoimet ja kahvit.
Laitan aamiaisen heti pois pöydästä ja laitan astiat koneeseen, pyyhin pöydän ja tasot (5-10min.)
Kun vaihdan lasten vaatteet (ja omat), vien yökkärit heti joko pesuun tai kaappiin (2min)
Ulkoa tullessa kopistelen kengät pihassa (10s) ja laitan ulkovaatteet heti naulaan.
Lounas heti pois pöydästä ja astiat koneeseen+pöydät ja tasot (5-10min)
Päiväunien aikaan pesen pyykkiä ja vien puhtaita kaappiin. Ehtii olla vielä koneella ja korjata leluja pois eteisestä ja keittiöstä (siivoiluun menee 15-20min)
Päivällinen ja välipala&iltapala kuten muut ruuat (15-30min)
Illalla imuroin ja lapset vie likaiset vaatteet ITSE pesukoriin ja korjaavat lelut ITSE omille paikoilleen ennen nukkumaan menoa.. Jos ei kerää ne menee imuriin (mukamas;))..
Illalla vielä järkkäilen paikkoja kun muksut nukkuu.(20min)

Siivoamiseen menee ma-pe 1,5h/päivä.. Ei ole paljoa ja kotona ei ole sekaista..
Viikonloppuna mies kopistelee matot ja luutuan lattiat, uhrautuu peräti 2h koko viikonlopusta..

En halua koskaan siihen tilanteeseen että pitää valittaa kun koti on kaatopaikka.. istuu tunnin vähemmän netissä ni ei ole ongelmaa...
Et ilmeiesti käy töissä?
 
pinkee
Meilläkin on aina siistiä, koska jokainen osaa siivota jälkensä.
Meillä on kuulemma siistein lapsiperheen koti ikinä!
Niinpä. osaa ne lapsetikin siivota kun opettaa ja vaatii sitä.. leikkiin kuuluu lelujen korjaaminen pois, vaatteiden vaihtoon kuuluu automaattisesti viedä likaiset koriin ja puhtaat kaappiin, syömiseen kuuluu astioiden vieminen tiskiin (jopa 2-vuotias osaa tämän).. ja ei siihen mene kerralla kauaa kun tekee asiat heti. Jos istahtaa hetkeks koneelle ja tekee sitten myöhemmin, onkin jo tunteja kulunut huomaamatta ja työmäärä kasvaa ja kasvaa koko ajan..
 

Yhteistyössä