mies sairaslomalla, minä töissä. lapset kotona voinko hakea kotihoidontukea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin vaan

Vieras
eli lapset 6,5 ja 2 vuotiaita.
miehen sairasloma jatkuu ja mietin nyt et vaikka oon töissä niin voidaan kesä ja sen jälkeen pitää lapset kotona niin onko mun mahdollista hakea kotihoidontukea vai vaikuttaako miehen kelan sairaspäiväraha asiaan?

lapsia hoitaisi minä, mies ja siskoni. mummut ja papat välillä.

[QUOTE="fiia";23832053]Etuudethan tulevbat eri ihmisille.
Kotihoidontuen saa kunhan ei ole paikkaa kunnallisessa hoidossa.[/QUOTE]

Komppaan tätä. Miehesi sairauslomalla ei ole mitään tekemistä sinun kotihoidontukesi kanssa. Kelan ainoa kriteeri on, että lapsi/lapset ei ole kunnallisessa päivähoidossa.

kiitos. lasten hoitopaikka on siis jo irtisanottu ja alkaa kesäkuun alusta olemaan kotona.
vaikkei se summa iso oo niin se kun laitetaan jemmaan niin sil saa sit jo vuoden päästä jotain =)

Alkuperäinen kirjoittaja näin;23832112:
Komppaan tätä. Miehesi sairauslomalla ei ole mitään tekemistä sinun kotihoidontukesi kanssa. Kelan ainoa kriteeri on, että lapsi/lapset ei ole kunnallisessa päivähoidossa.

Ainakin puolison työttömyyspäivärahoista se kht vähennetään, vaikka se maksettaisiinkin sille ei työttömälle. En tiedä sitten onko sairaspäivärahan kanssa eri homma vai ei?

[QUOTE="vieras";23832161]Ainakin puolison työttömyyspäivärahoista se kht vähennetään, vaikka se maksettaisiinkin sille ei työttömälle. En tiedä sitten onko sairaspäivärahan kanssa eri homma vai ei?[/QUOTE]

mun mies kun oli työttömänä ja mä kotihoidontuella niin ei kummankaan tulot pienentyny!!!!

Olisi mies voinut hakea kodinhoidontukea nimellään. Itse vein kiltisti lapset koko ajan tarhaan. Mutta sainpahan ainakin levättyä sairaslomalla mikä tarkoituskin.

Sori vaan mut kylä se alitettavasti niin menee että miehesi päiväraha pienenee sen kotihoidon tuen verran. Sillä ei oel merkitystä kenen niemllä se tuki tulee. Eli ihan sama haetteko vai ette, todennäköisesti sama summa jää käteen. Ellei sitten jostain syystä meihesi päiväraha ole tavattoman pieni.

Sori vaan mut kylä se alitettavasti niin menee että miehesi päiväraha pienenee sen kotihoidon tuen verran. Sillä ei oel merkitystä kenen niemllä se tuki tulee. Eli ihan sama haetteko vai ette, todennäköisesti sama summa jää käteen. Ellei sitten jostain syystä meihesi päiväraha ole tavattoman pieni.

kyl kelan laskurin mukaan saadaan. miehen sairaspväraha merkataan tuloiksi ei etuuksiin.

[QUOTE="sama";23832288]Juu ei minunkaan koska olin töistä hoitovapaalla. Mutta jos minulla ei olisi ollut työpaikkaa niin silloin se olisi vähennetty.[/QUOTE]

no mulla ei ollu työpaikkaa eikä silloin meidän tulot vaikuttanu toisten tuloihin..

Jos vaivautuisitte lukemaan toisten linkittämiä tietoja, ei tästäkään asiasta tarvisi taas tapella!!

Tämä kopioitu suoraan leppiksen laittamasta linkistä..

"Työttömyysturva lasketaan tuloksi, ja se saattaa vaikuttaa hoitolisään. Kotihoidon tuki vähentää kuitenkin työttömyysturvan määrää. Opintotuki ei vaikuta kotihoidon tukeen, mutta tuki katsotaan tuloiksi opintotuen tulorajaa laskettaessa. Sairauspäiväraha lasketaan tuloksi ja voi vaikuttaa hoitolisään."

Yhteistyössä