Lapsen nimi Tuutikki - Mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tikkituu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mikäs siinä. Ei ole mun mielestä paha nimi, vain yhden kirjaimen ero Tuulikkiin. Tuulikin mukaanhan Tuutikki on nimettykin. :)
On sitä paljon hassumpiakin nimiä. Ehkä sit, jos joku antais lapselleen nimeksi Haisuli, niin sit vois muakin naurattaa.

[QUOTE="thä";23830307]No entäs kun jokuy vuosi taaksepäin tais olla jonku vauvalehden kuvassa poika nimeltä Puuma! Siis kun miettii, mihin kyseinen nimitys nykyisin yhdistetään...[/QUOTE]

Apua. Tulee olemaan pojulla lystikkäät kouluajat. Tosin, mistäpä sitä voi koskaan tietää, mitä ihmiset keksivät. Ei Jormakaan ollut hassumpi nimi joskus muinoin.

[QUOTE="heh";23830506]Just olin tulossa tiedustelemaan että kummanko nimi tuo oikein on, tytön vai pojan. Tuulikista väännöksenä tulisi tyttö mieleen mutta eikös Tuutikki hahmona ole miespuolinen?[/QUOTE]

Ei ole kuin naispuolinen. Tai ainakin se hahmo perustuu Tove Janssonin elämänkumppaniin Tuulikki Pietilään.

[QUOTE="aha";23830688]Elän ilm metsässä mut mihin se puuma nyt sit oikein liitetään?(ei siinä, outo nimi muutenkin)[/QUOTE]

Puumanaisista puhutaan, kun tarkoitetaan naisia, joilla on huomattavasti itseään nuorempi puoliso.

[QUOTE="omena";23832642]minun mielestäni liian vanhanaikainen. mutta tuulikki hiukan parempi. mutta itselaittaisin vaikka mielummin tuuli tai tuula.[/QUOTE]

mut Tuutikki ja Tuulikki ja Talvikki kivoja persoonallisia,ei kuitenkaan outoja.

voi monessa lehdessäkin on ollut juttua.Ja ihan avoimesti ovat olleet yhdessä monta kymmentä vuotta...

yritä nyt silti nukkua...voitkohan sä enää muumeja lukeakaan...ainakaan iltasatuna...

Kyllä, nyt vasta selvis tämä asia. Olen sentään jo 35 vuotias..No, oppia ikä kaikki. Jotenkin nyt muumilaakson tarinat saivat oudon vivahteen..Mitähän sillä mammallakin oikeesti on essunsa alla!?