Uskotko Jumalaan?

• Viestiketjun aloittaja "Usko"
  • Ensimmäinen viesti
Nooo, en usko MUTTA...

Olen tullut siihen tulokseen, että minun tulisi uskoa "enemmän". Jos puhutaan kuin korttipelistä, pistäisin kaikki rahani peliin Jumalan puolesta. Nimittäin jos Jumala olisi olemassa, saisin kuolemani jälkeen jättipotin. Jos taas sitä ei olisi,..Noh, mitäs sitten? :D

lpktk
Nooo, en usko MUTTA...

Olen tullut siihen tulokseen, että minun tulisi uskoa "enemmän". Jos puhutaan kuin korttipelistä, pistäisin kaikki rahani peliin Jumalan puolesta. Nimittäin jos Jumala olisi olemassa, saisin kuolemani jälkeen jättipotin. Jos taas sitä ei olisi,..Noh, mitäs sitten? :D
Ongelma on vaan siinä, että et voi panostaa tuhansiin kohteisiin yhtä aikaa. Joudut valitsemaan yhden jumalan, ellet sitten päätä olla polyteisti. :)

Minkäs jumalan meinasit valita? :)

vierasvain
Olet siis muslimi ja uskot islamin jumalaan? Islamin ja kristinuskon ero on mm käsitys Jumalasta. Kristityt uskovat kolminaiseen, mutta yhteen Jumalaan. Muslimit taas yksipersoonaiseen Allahiin. Muslimien jumala ei tullu maan päälle, eikä uhrannut itseään. Hän vaatii tekoja että ihminen pääsisi paratiisiin. Ja millaisia tekoja. Sen voitte jokainen nähdä. Kristittyjen Jumala pelastaa yksin uskosta, yksin armosta.
Jumala on Oikeudenmukainen. Jokainen vastaa itse teoistaan...kukaan ei ole kärsinyt toisen syntien puolesta eikä tule kärsimäänkään. Jumala on paljon sen yläpuolella, mitä ihmiset ovat! Miksi alennat Jumalan ihmisen tasolle? Hän näyttäköön sinulle Oikean tien!

"Sen voitte jokainen nähdä."

Tämä lause todistaa sen, että tietosi Jumalan uskonnosta perustuvat median valheisiin...suosittelen lukemaan Koraania,sieltä löydät totuuden. Raamattu ei sitä ikinä tule antamaan!

"Jumala on valmistanut anteeksiannon ja runsaan palkan kaikille (Islaamiin) alistuville miehille ja naisille, uskoville miehille ja naisille, kuuliaisille miehille ja naisille, totuudellisille miehille ja naisille, kärsiville miehille ja naisille, sävyisille miehille ja naisille, almuja antaville miehille ja naisille, paastoaville miehille ja naisille, siveille miehille ja naisille, miehille ja naisille, jotka alinomaa Jumalaa muistavat." 33:35

vierasvain
Raamattu väittää Jeesuksen (rauha hänelle) huutaneen: Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut?

Eikö hän ollutkaan Jumala/osa Jumalaa niin kuin väität? Huusiko hän itselleen? Vai eikö hän vain tiennyt tästä suuresta tehtävästä , jonka takia oli alunperin tullut ihmisten keskuuteen? :)

vier
Ei tuo ole kauhean hyvä perustelu, että kun jossain lukee, että se sanoi olevansa totuus, niin sen täytyy olla totta. Ja toisaalta kun missään ei lue, että ne toiset olis sanoneet, niin ne ei ole totta. Voihan kuka tahansa kirjoittaa jotain, ja perään että tässä on totuus. Olen törmännyt moiseen ihan täällä palstallakin.

Lainaanpas itseäni kun olen niin itserakas. Ei vais, vaan siksi, kun tämä vertailu Raamatussa jumala sanoo/Koraanissa jumala sanoo tuntuu edelleen olevan käytössä täällä. Eli toistan: uskonnollisia tekstejä EI VOI käyttää omina perusteluinaan. Tai sitten tässä on kysymys siitä, että sana "perustella" ymmärretään monella eri tavalla.

Raamattu väittää Jeesuksen (rauha hänelle) huutaneen: Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut?

Eikö hän ollutkaan Jumala/osa Jumalaa niin kuin väität? Huusiko hän itselleen? Vai eikö hän vain tiennyt tästä suuresta tehtävästä , jonka takia oli alunperin tullut ihmisten keskuuteen? :)
Jooh, nuo on kyllä hauskoja. Jumala juttelemassa aktiivisesti itselleen. Liekö kristittyjen jumala idiootti vai kärsiikö vain jakomielitaudista?

Vastaavaa on tämä aivopieru. Jumala on kuulemma kaikkitietävä, mutta Eedenissä hän huutelee "Aatami, missä sinä olet?" :D

"Lissu"
Loogista, vai mitä?

Oliot ovat monimutkaisia, joten ne tarvitsevat luojan. Paitsi tietenkin kaikkein monimutkaisin olio, eli jumala. Sille on varattu selittämätön poikkeus, koska muuten tämä ajatusketju johtaisi äärettömään luojajumalien ketjuun.

Evoluutioteoria ei ole vielä täysin aukoton, joten jumala on älykkäämpi vaihtoehto. Se, ettei kukaan ole selittänyt sanallakaan miten jumala loi jotakin, ei haittaa. Sekään ei tunnu mietityttävän ketään, miksi kaikkitietävä luojaolento loisi aivan helvetin viallisia olioita.

Raamattu on jumalan sanaa, koska siinä lukee niin. Muiden uskontojen pyhät kirjat eivät ole jumalan sanaa, vaikka niissä lukee niin, koska ne ovat paholaisesta lähtöisin.

Tiede ei pysty selittämään vielä kaikkea, joten aukkokohtiin on kätevä laittaa vähän jumalaa. Se, että ajan kuluessa teorioiden parantuessa jumala on potkittu ja potkitaan systemaattisesti pois noista aukkokohdista, ei haittaa.

Lasten raiskaaminen on ihan hyvä harrastus, kunhan muistat pyytää ennen kuolemaasi jumalalta anteeksi. Pääset paratiisiin. Anteeksi pyytelemätön hyväntekijäateisti joutaa palaa helvetin liekeissä.

Raamatussa kohtia, jotka ovat suorastaan vastenmielisiä ja täysin sairaita? No, ne olivat siihen aikaan. Me poimimme ne kohdat, jotka ovat meistä hyviä. Se on oikea tapa. Muiden tavat ovat vääriä, vaikka ne ovat heidän mielestään oikeita tapoja.

Selvisit onnettomuudesta? Ihme, kiitä jumalaa! Loppu perheesi kuoli? No, niin oli tarkoitettu.

Syöpäkasvaimesi katosi, ylistä jumalaa. Kemoterapialla ei ollut mitään tekemistä asian kanssa, jätä lääkärit kiittämättä.

Jumala loi ihmisen, jolla ei ollut ymmärrystä oikeasta ja väärästä. Seuraavaksi hän kertoi samalle ihmiselle, että on väärin syödä tuosta puusta.

Luonnonmullistuksia, jotka johtavat tuhansiin kuolemiin? Armelias jumala testailee uskoamme.
Näihin asioihin on vastattu ties miten monta kertaa. Mutta ei tietääkseni tässä ketjussa. Sinä olet vain niin TYHMÄ, ettet ymmärrä koska et halua ymmärtää. Toisinsanoen olet katkera, koska et itse ymmärrä. Minä olen uskovainen, mutta uskon myös tieteeseen.

En anna myöskään anteeksi raiskaajille, väärintekijöille ym. En ymmärrä miksi on niin kamalaa nykypäivänä sanoa, että mies on niin sanotusti perheen pää. Kyllä minä saan silti omat valintani tehdä. Tuon syöpäjutun jätän kommentoimatta, koska se oli todella typerä. Kuvitteletko, että elämässä ei ole vastoinkäymisiä? En usko, koska olet ihminen kenellä on varmasti ollut niitä useita. Ajan henki korostuu aina, oli kirja mikä hyvänsä.

Minä olen aina ollut kiinnostunut tieteestä, sekä ERI uskonnoista. Raamattu ei ole pelkkää tarinaa, se sinun pitäisi ymmärtää, se ei ole edes uskon asia. Minä ymmärrän, että osa asioista on sellaisia mitä sinunkaltaistesi ihmisten on vaikea ymmärtää. En kuitenkaan väheksy ateisteja.

Vioisitko sinä ymmärtää, että kaikki uskovaisetkaan eivät ole samanlaisia, usko samoihin asioihin tai jopa tulkitse raamattua samalla tavalla?

"Uskis"
Eipä tuo Dechs taida aina loppuun asti miettiä (loputonta) kritiikkiään. Kuten:

"Normaali jeesustelijoiden heikkotasoinen porsaanreikä: "No mut ei nee sit oo oikeesti ristittyi ku ne tekee tommost!"
Paskapuhetta, on ne. "

Ihmisellä on vapaa tahto siinä määrin, kuinka toteuttaa uskoaan, oli kyse sitten hindusta tai kristitystä. EI SE OLE USKONNON VIKA, jos joku poimii jostakin uskonnosta vain tietyt kohdat ja jättää toiset toteuttamatta. Uskon, ettei kukaan maailman johonkin uskontoon kuuluva ihminen täysin onnistu uskontonsa toteuttamisessa - sori, tuotamme sulle pettymyksen! Rautalangasta väännettynä:se on sen ihmisen vika, jos ei jaksa lukea sen uskonnon kirjoituksia kokonaisuudessaan.

Kysymys Dechsille: kerro toki, missä on se tajuton määrä fossiileja ja luurankoja, joka pitäisi maankuoresta (syvältä tai pinnasta löytyä), jos kerran miljardeihin vuosiin perustuva evoluutioteoria pitää paikkansa?

[QUOTE="Uskis";23828325]Eipä tuo Dechs taida aina loppuun asti miettiä (loputonta) kritiikkiään. Kuten:

"Normaali jeesustelijoiden heikkotasoinen porsaanreikä: "No mut ei nee sit oo oikeesti ristittyi ku ne tekee tommost!"
Paskapuhetta, on ne. "

Ihmisellä on vapaa tahto siinä määrin, kuinka toteuttaa uskoaan, oli kyse sitten hindusta tai kristitystä. EI SE OLE USKONNON VIKA, jos joku poimii jostakin uskonnosta vain tietyt kohdat ja jättää toiset toteuttamatta. Uskon, ettei kukaan maailman johonkin uskontoon kuuluva ihminen täysin onnistu uskontonsa toteuttamisessa - sori, tuotamme sulle pettymyksen! Rautalangasta väännettynä:se on sen ihmisen vika, jos ei jaksa lukea sen uskonnon kirjoituksia kokonaisuudessaan.

Kysymys Dechsille: kerro toki, missä on se tajuton määrä fossiileja ja luurankoja, joka pitäisi maankuoresta (syvältä tai pinnasta löytyä), jos kerran miljardeihin vuosiin perustuva evoluutioteoria pitää paikkansa?[/QUOTE]

Normaalioloissahan eliöiden jäänteet tuleva syödyksi tai mätänevät, ja vain poikkeustapauksissa ne fossiloituvat. Ihmisiäkin on maanpäällä elellyt monia miljardeja, ja vain hyvin pieni osa on fossiloitunut / jäänyt laavan vangiksi niin kuin Pompejissa.

Olisi minustakin kiva, jos kristinuskon opetukset voisi todella tiivistää jotenkin ytimekkäästi, Raamatun olen lukenut läpi vaikka kuinka moneen kertaan, ja mitä useammin sen lukee, sitä hämärämmältä juttu alkaa kuulostaa.

Muistaakseni Pompeijissa kuolleet eivät hautautuneet ensisijaisesti laavaan, vaan tuhkaan. Se säilytti kovettuessaan heidän vartalonsa muodon ja tyhjään onteloon voitiin myöhemmin valuttaa kipsiä saaden aikaan kuuluisat kummitusmaiset hahmot.

VT:n voi tiivistää kehotukseen "Älä" ja UT:n kehotukseen "Usko". Yhdessä viesti kuuluu "Älä Usko" ja se pitäisi huutaa kaikkeen maailmaan.

vier
[QUOTE="laalaa";23828869]En kertakaikkiaan ymmärrä tuota Dechsin inhoa kristinuskoa kohtaan! Ja miksi juuri kristinusko, mikä siitä tekee niin "pahan"?????[/QUOTE]

En oo Dechs mutta vastaanpa omasta puolestani: Pyrin inhoamaan tasapuolisesti kaikkia uskontoja, mutta koska olen vain heikko ihminen niin sorrun joskus eniten arvostelemaan sitä, joka on minulle tutuin. Yritän jatkossa kehittyä ihmisenä, ja jakaa arvosteluani kaikille uskontokunnille, sillä ne ansaitsevat sen kyllä.

En oo Dechs mutta vastaanpa omasta puolestani: Pyrin inhoamaan tasapuolisesti kaikkia uskontoja, mutta koska olen vain heikko ihminen niin sorrun joskus eniten arvostelemaan sitä, joka on minulle tutuin. Yritän jatkossa kehittyä ihmisenä, ja jakaa arvosteluani kaikille uskontokunnille, sillä ne ansaitsevat sen kyllä.
Samat sanat. Ylläriylläri, tällä palstalla enimmäkseen käsittelen kristinuskoa, koska tällä palstalla enimmäkseen käsitellään kristinuskoa. Shokeeraavaa, on kyllä. Selvyyden vuoksi sanottakoon noin sadannen kerran, että pidän kaikkia taikauskoja naurettavina ja vahingollisina.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja uskis:
Ei ja se kyllä selviää, kun tutkailet Raamattua ja Koraania :). Koraanin mukaan juutalaiset ja kristityt ovat ensimmäisenä niitä, jotka tulee hävittää maan päältä. Raamattu taas sanoo, että juutalaiset ovat Jumalan omaisuuskansa, ja Jumalan lapseksi syntyy uudestisyntymällä ja siten tullan kristityiksi. Mm.
Missä kohtaa Koraania niin sanotaan? Mikäli oikein muistan uskonnon opikeluni (sekä koulussa että kotona), islam on suvaitsevaisempi juutalaisia ja kristittyjä kohtaan kuin esim. kristityt juutalaisia ja muslimeja. Islam laskee kaikki kirjan kansoiksi, joilla on oikeus taivaspaikkaan. Kristittyjen mukaan vain kristityt pääsevät taivaaseen.

Kun muslimit hallitsivat Etelä-Eurooppaa, muut uskonnot saivat olla melko lailla rauhassa. Kristittyjen vallan kasvaessa kasvoi myös kuolleiden pakanoiden määrä.

Eikä nyt sotketa islamia tiettyjen arabimaiden kulttuuriin. Ne ovat aivan eri asia.

vierasvain
[QUOTE="vieras";23829121] Islam laskee kaikki kirjan kansoiksi, joilla on oikeus taivaspaikkaan. Kristittyjen mukaan vain kristityt pääsevät taivaaseen.
.[/QUOTE]

Totta.

"(Koraaniin) uskovat ja myöskin ne jotka ovat juutalaisia, kristittyjä, saabalaisia, jos he uskovat Jumalaan ja Viimeiseen päivään ja elävät hurskaasti, saavat totisesti palkkansa Herransa luona; ei mikään pelko valtaa heitä, eikä heidän tarvitse murehtia." 2:62

Toisaalta....kuinka moni kristitty elää nykyään "hurskaasti"..?

Totta.

"(Koraaniin) uskovat ja myöskin ne jotka ovat juutalaisia, kristittyjä, saabalaisia, jos he uskovat Jumalaan ja Viimeiseen päivään ja elävät hurskaasti, saavat totisesti palkkansa Herransa luona; ei mikään pelko valtaa heitä, eikä heidän tarvitse murehtia." 2:62

Toisaalta....kuinka moni kristitty elää nykyään "hurskaasti"..?
Harva se päivähän tässä kuullaan, kun kristityt ovat kosketelleet lapsia. Niin Jeesuskin teki, joten vissiin ainakin osa elää kuten mestarinsa on opettanut?

Yhteistyössä