todella surullista:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
11 v poika oli saanut kamalan raivokohtauksen koulussa!

oli satuttanut monia ihmisiä fyysisesti!

Poika erotettu monta kertaa kouluista ja nyt erotettiin taas!

Ehdottomasti poika kuuluisi hoitoon ja toivottavasti pääsisikin, sellaiseen poikkaan jossa olisisi psykiatrinen osasto ja koulu.

Millainenkohan koti, kun tuollaista käytöstä on?

Toivon todella että se poika voisi lopettaa tullaisen käytöksen.

Surettaa ja meillä laps jo alkanut pelätä kouluun menoa.

Kodin olosuhteilla ei ole välttämättä asian kanssa mitään tekemistä.Ihme syyttelyä taas vanhempia kohtaan.
Mene itseesi,sama voi osua omalle kohdallesi.

[QUOTE="vieras";23819034]11 v poika oli saanut kamalan raivokohtauksen koulussa!

oli satuttanut monia ihmisiä fyysisesti!

Poika erotettu monta kertaa kouluista ja nyt erotettiin taas!

Ehdottomasti poika kuuluisi hoitoon ja toivottavasti pääsisikin, sellaiseen poikkaan jossa olisisi psykiatrinen osasto ja koulu.

Millainenkohan koti, kun tuollaista käytöstä on?

Toivon todella että se poika voisi lopettaa tullaisen käytöksen.

Surettaa ja meillä laps jo alkanut pelätä kouluun menoa.[/QUOTE]

Minkälainen koti on kasvaa lapsilla joiden äiti päästää suustaan jotain noin ahdasmielistä?

Ei se todellakaan ole aina kotioloista kiinni. Siskoni on hyvä äiti ja kolme lasta ovat ihan OK, mutta neljännen kanssa on ongelmia. Toiseksi nuorin lakkasi käymästä koulua, rettelöi jne... Pääsi sairaalakouluun, mutta ei auttanut. Nyt on sijoitettuna kodin ulkopuolella ja saa tarvitsemaansa apua. Paremmalta näyttää jo. Siskolle oli tosi kova paikka myöntää, ettei kaikki mene aina niinkuin suunnittelee ja pitkään syytti itseään, että jotain oli tehnyt pieleen. Lääkärit sanoivat, ettei tässä tapauksessa äidin tekemisillä tai tekemättä jättämisillä ole mitään merkitystä. Toisilla aikuiseksi kasvaminen ei vaan suju niin helposti :(

Tuollainen lapsi tulee aina pärjäämään maailmassa. Aina kannattaa pitää puolensa ja tehdä selväksi kuka on kuka! Hiljaiset kiltit hissukat eivät ikinä pärjää.

[QUOTE="vieras";23819087]eihän se välttämättä ole niin,että kotioloista .
Toivotaan, että poika pääsee tarvitsemaansa hoitoon.[/QUOTE]

Ei välttämättä, mutta uskallan väittää, että useinmiten on.

[QUOTE="Kenguru";23819344]Ei välttämättä, mutta uskallan väittää, että useinmiten on.[/QUOTE]

no ei tasan, "useinmiten ole"!!!!! On se kyllä ihan s.atanasta että aina aletaan syyttää vanhempia, kun ei tiedetä mikä lapsella oikeasti on!! Tiesitkö että suomessa ei kaikki saa tarvitsemaansa hoitoa? tiesitkö että lapsia pakko integroidaan normaaliluokkiin/pk ryhmiin vaikka niiden paikka olisi ihan jossain muualla ja vanhemmat saavan kynsinhampain tapella siitä että lapsi saisi sen koulupaikan mikä hänelle olisi paras?
Usein lapsille/nuorille on pakko keksiä joku diagnoosi, että saadaan edes jotain apua (vaikka se diagnoosi olisi täysin virheellinen), koska ilman diagnoosia ei apua saa!

En väitä etteikö olisi lapsia joiden häiriö käyttäytyminen johtuu kotioloista, mutta se ei ole "useinmiten"!

[QUOTE="vieras";23819340]Tuollainen lapsi tulee aina pärjäämään maailmassa. Aina kannattaa pitää puolensa ja tehdä selväksi kuka on kuka! Hiljaiset kiltit hissukat eivät ikinä pärjää.[/QUOTE]

No oli tääkin aika hurja väite. Tuskin läheskään aina on näinkään.

no ei tasan, "useinmiten ole"!!!!! On se kyllä ihan s.atanasta että aina aletaan syyttää vanhempia, kun ei tiedetä mikä lapsella oikeasti on!! Tiesitkö että suomessa ei kaikki saa tarvitsemaansa hoitoa? tiesitkö että lapsia pakko integroidaan normaaliluokkiin/pk ryhmiin vaikka niiden paikka olisi ihan jossain muualla ja vanhemmat saavan kynsinhampain tapella siitä että lapsi saisi sen koulupaikan mikä hänelle olisi paras?
Usein lapsille/nuorille on pakko keksiä joku diagnoosi, että saadaan edes jotain apua (vaikka se diagnoosi olisi täysin virheellinen), koska ilman diagnoosia ei apua saa!

En väitä etteikö olisi lapsia joiden häiriö käyttäytyminen johtuu kotioloista, mutta se ei ole "useinmiten"!

Rauhotu!

Oletko tietoinen mistä nämä raivokohtaukset on saaneet alkunsa?

Meillä oli samantapaisia ongelmia tuolla Sällillä, toisin siellä 1-2.lk käytiin perheneuvolassa jne, mut lopulta kun opettajan kanssa alettiin yhdessä seuraamaan tilanteita koulussa ja vapaa-ajalla, löydettiin syy oireisiin..luokkakaverit oli huomanneet et tuon sai hermostumaan, ja ärsyttivät tahallaan niin pitkään et pinna paloi.

sitten kun löydettiin syy, oli helppo saada raivokohtaukset loppumaan.

[QUOTE="Kenguru";23819372]Rauhotu![/QUOTE]

sori, mulla vaan kilahtaa tästä asiasta aina, kun olen itse joutunut pojan kanssa noista asioista tappelemaan eli en yhtä jaksa kuunnella tuota "johtuu useinmiten vanhemmista" sontaa.

sori, mulla vaan kilahtaa tästä asiasta aina, kun olen itse joutunut pojan kanssa noista asioista tappelemaan eli en yhtä jaksa kuunnella tuota "johtuu useinmiten vanhemmista" sontaa.

Niin, usein meidän vastaukset johtuu miedän omista kokemuksista, ja silloin on tunteet pinnassa. Munkin vastaus johtui omista kokemuksista ja näkemyksistä. Omalla luokallanikin suurimmalla osalla huonosti käyttäytyvistä lapsista oli välinpitämättömät, alkoholisoituneet tms. vanhemmat, mutta tiedän ettei tuo aina päde.

Munkin luokalla oli yksi poika, joka oli aivan kamala, poltti tupakaa luokassa, ymym. Tämä oli meidän perhe tuttu, ja heidän tytär oli kympin oppilas, todella kiltti ja kunnollinen. Tuota poikaa vaan ei saatu mitenkään järjestykseen. Ja todellakin tiedän, että hänen vanhemmat olivat aivan ihania, ja isä muuten vielä poliisi...jos sillä nyt on sinänsä mitään tekemistä minkään kanssa.

Jotenkin vaan uskon, että monien (enemmistön?) lasten kohdalla huono käytös on oire huonosta (vanhempien välinpitämättömyydestä? liian ankarasta kurista? alkoholisoitumisesta?) kasvatuksesta, mutta ei missään nimessä kaikkien. Mutta ei mulla myöskään mitään faktaa tuohon ole, pelkkää mutua siis kirjoittelen.

niinpä, helvetillistä yrittää auttaa omaa lastaan ja taistella sen puolesta kun kaikki syyttävät ennemmin perhettä, kuin ottaisivat asiakseen puuttua siihen todelliseen ongelmaan.
lapsen ja perheen syylistäminen on vain kaikille se helpoin tie, ainakin koulukiusaamisen osalta, eipähän tarvitse pohtia omien lapsien tekosia tai opettajan ei tarvitse miettiä mitä voisi tehdä toisin.

Mä oon samaa mieltä. Pienempi häiriökäyttäytyminen, kurittomuus ja semmoinen johtuu useiten kotioloista. vaikka niin että kotiolot on ihan normaalit ja kaksi muuta sisarusta on hyvinkasvatettuja ja käyttäytyvät kauniisti koska ovat lähtökohtaisesti helppoja lapsia, mutta se kolmas onkin niin vaativa ettei hänen kanssaan samat keinot toimi vaikka terve lapsi onkin.

Mutta jos on isoja ongelmia ja tollaisia raivokohtauksia missä toisia sattuu tosissaan ja joudutaan koulusta erottamaan niin silloin mä epäilisin että vikaa on jo muuallakin kuin kotona ja toivotavasti lapsi saisi tarvimaansa hoitoa. Vaikka se sitten vaatisi väärän diagnoosin teon.

Kyseessähän voi olla vaikka kiusaaminen, miksi aina valmiiksi päätetään että huono käytös johtuu paskoista vanhemmista? Kyllä on mustavalkoinen maailma joillain.

Kyseessähän voi olla vaikka kiusaaminen, miksi aina valmiiksi päätetään että huono käytös johtuu paskoista vanhemmista? Kyllä on mustavalkoinen maailma joillain.

Mä kyllä ajattelen, että monesti vanhemmat sais tuon kiusaamisenkin selville, jos ei sulkis silmiä lapsen elämältä, vaan juttelis enemmän lasten kanssa, ja kiinnittäisivät enemmän huomiota lapsen tekemisiin. Että sillain mun mielestä voi olla vähän vanhempienkin vikaa tossa. Mä ihmettelen esim. niitä kouluampuja tapauksia, että miten vanhemmat ei ole voinut tietää mitään lapsen elämästä.

Luulen, että tässäkin asiassa "kunnolliset" kärsii huonojen kustannuksella. Just sen vuoksi, että niitä huonompia perheitä on suhteessa enemmän häirikkölasten osalta, että sitten ne normaalit perheet joutuu todistelemaan kunnollisuuttaan saadakseen oikeanlaista apua.

[QUOTE="Kenguru";23819502]Luulen, että tässäkin asiassa "kunnolliset" kärsii huonojen kustannuksella. Just sen vuoksi, että niitä huonompia perheitä on suhteessa enemmän häirikkölasten osalta, että sitten ne normaalit perheet joutuu todistelemaan kunnollisuuttaan saadakseen oikeanlaista apua.[/QUOTE]

Aika... outo lausuma.

Kodissa ei välttämättä ole mitään "vikaa", mutta lienee selvää että 11 v lapsella, joka saa koulussa niin isoja raivareita että joutuu useamman kerran erotetuksi ja satuttaa useita ihmisiä fyysisesti, on PAHOJA ongelmia.

Enkä, suoraan sanoen, soisi sellaisen lapsen olevan ainakaan normaalissa opetuksessa. Muiden lasten turvallisuudentunnetta, fyysistä koskemattomuutta ja oppimisrauhaa rikkomassa.

Yhteistyössä