Olen ollut 11 vuotta kotona täytän huomenna 30v, haluatko kysyä jotain?

  • Viestiketjun aloittaja "onnellinen"
  • Ensimmäinen viesti
"onnellinen"
[QUOTE="outoa";23814569]Montako lasta teillä on? Aiotko mennä enää ikinä töihin?[/QUOTE]

Kolme. En ole "työtyyppiä" eli toivottavasti ei tarvitse mennä:) Minä hoidan lapset pidän kodin ja pihapiirin kauniina ja siistinä ja helpotan mieheni elämää niin paljon kuin mahdollista. Ei tarvitse miehen etsiä puhtaita sukkia, silittää paitojaan kiireessä itse tai syödä eineksiä. Aamuisin on turetta sämpylää tarjolla työhön ja kouluunlähtijöille ja illalla palatessa lämmin ruoka ja siisti koti. Lasten ei tarvitse tulla tyhjään kotiin yksin koulun jälkeen.

Tää on mun työtä ja sopii mulle paljon paremmin kuin 8-16 jossain toimistossa tms.
 
"onnellinen"
[QUOTE="vieras";23814600]Oletko syrjäytynyt? Siis onko sinulla aikuisia ystäviä ja omia menoja kovin usein? Vai elätkö pelkästään lapsillesi?[/QUOTE]

No en ole syrjäytynyt:D Ystäviä on tullut kerhoista ja lasten harrastuksista joten on ystäviä. En mä kaipaa omia menoja niin hirveästi. Shoppailu ja sisustus, satunnainen jumppailu on mulle sellaista omaa aikaa ja omaa menoa. Se onkin hieman helpompaa nyt kun lapset alkavat olla isompia. Mä tykkään tosi paljon olla lasten kanssa ja viettä aikaa kotona.
 
[QUOTE="onnellinen";23814590]Kolme. En ole "työtyyppiä" eli toivottavasti ei tarvitse mennä:) Minä hoidan lapset pidän kodin ja pihapiirin kauniina ja siistinä ja helpotan mieheni elämää niin paljon kuin mahdollista. Ei tarvitse miehen etsiä puhtaita sukkia, silittää paitojaan kiireessä itse tai syödä eineksiä. Aamuisin on turetta sämpylää tarjolla työhön ja kouluunlähtijöille ja illalla palatessa lämmin ruoka ja siisti koti. Lasten ei tarvitse tulla tyhjään kotiin yksin koulun jälkeen.

Tää on mun työtä ja sopii mulle paljon paremmin kuin 8-16 jossain toimistossa tms.[/QUOTE]

Kuulostaa ihanalta tuo teidän arki. Teillä on kuitenkin vielä "pienet" lapset, joten jos pärjää yhdellä palkalla niin miksei saisi olla kotona. Sinäkin ehdit vielä töitä tehdä vaikka miten paljon sitten kun lapset on isompia. Ja kaikkien haaveena ei ole olla töissä vaan mieluummin kotona lasten kanssa. En ymmärrä sitä, että nykyään moni on niin kotiäitivastainen.
 
ei ollenkaan
Kuulostaa ihanalta tuo teidän arki. Teillä on kuitenkin vielä "pienet" lapset, joten jos pärjää yhdellä palkalla niin miksei saisi olla kotona. Sinäkin ehdit vielä töitä tehdä vaikka miten paljon sitten kun lapset on isompia. Ja kaikkien haaveena ei ole olla töissä vaan mieluummin kotona lasten kanssa. En ymmärrä sitä, että nykyään moni on niin kotiäitivastainen.
,
Mä en ole kotiäitivastainen, jokaisella on oikeus tavoitella unelmiaa ja elää parhaaksi katsomallaan tavalla. Mutta täytyy kyllä sanoa että vähän ihmetyttää, miten aikuinen, itseäänkunnioittava ihminen voi saada tarpeeksi sisältöä elämäänsä olemalla vain kotirouva. Jos elämä on vain miehen ja lasten hoivaamista ja huoltamista ja kodin laittoa. Mulle se olisi kidutusta.
 
,
Mä en ole kotiäitivastainen, jokaisella on oikeus tavoitella unelmiaa ja elää parhaaksi katsomallaan tavalla. Mutta täytyy kyllä sanoa että vähän ihmetyttää, miten aikuinen, itseäänkunnioittava ihminen voi saada tarpeeksi sisältöä elämäänsä olemalla vain kotirouva. Jos elämä on vain miehen ja lasten hoivaamista ja huoltamista ja kodin laittoa. Mulle se olisi kidutusta.
Mutta ihmisiä on erilaisia ja voihan kotona ollessaankin harrastaa vaikka mitä. Opiskella jne. vahtoehtoja kyllä on.
 
toki joo
Mutta ihmisiä on erilaisia ja voihan kotona ollessaankin harrastaa vaikka mitä. Opiskella jne. vahtoehtoja kyllä on.
TIetysti voi ja moni niin tekeekin. IHmetykseni kohdistuukin niiihin, jotka eivät edes kaipaa mitään "älyllistä" haastetta, aikuista seuraa tai mitään muuta kuin ruokahuoltoa siivousta, sisustusta, leikkiä ja ehkä liv-kanavan päiväohjelmia. miten sellainen voi riittää elämänsisällöksi aikuiselle, normaaliälyiselle naiselle..
 
"Tiina"
[QUOTE="onnellinen";23814534]Saa kysyä:)[/QUOTE]

Onko sinulla koulutusta? Mitä aiot tehdä, ku lapset muuttavat pois kotoa? Jatkatko kotirouvana olemista? Montako lasta sinulla on ja mitkä ovat lasten iät?
 
"Tiina"
[QUOTE="onnellinen";23814653]No, kotona vanhempien luon asuin ja peruskoulun jälkeen opiskelin ylioppilaaksi ja datanomiksi, siis kaksoistutkinnon. Tapasin mieheni vähän ennen valmistumista ja pian syntyikin jo esikoinen:). Muutin siis aika suorilta miehen kanssa asumaan.[/QUOTE]

Sinulla on siis ammatti! Hyvä juttu :)!
 
uraäiti
,
Mä en ole kotiäitivastainen, jokaisella on oikeus tavoitella unelmiaa ja elää parhaaksi katsomallaan tavalla. Mutta täytyy kyllä sanoa että vähän ihmetyttää, miten aikuinen, itseäänkunnioittava ihminen voi saada tarpeeksi sisältöä elämäänsä olemalla vain kotirouva. Jos elämä on vain miehen ja lasten hoivaamista ja huoltamista ja kodin laittoa. Mulle se olisi kidutusta.
No, tuskin kaikki rouvat 50- luvulla (jolloin kaikki äidit olivat kotona) kokivat asian kidutuksena.

En ole kotiäitityyppiä, en halua olla miehen elätettävänä ja taloudellisesti täysin riippuvainen toisesta. Mutta en minä arvostele sitäkään (enää:D) että joku toinen haluaa.

Onhan noita elämäntapatyöttömiäkin; he eivät tee oikeasti mitään hyödyllistä elämällään! Parempi elämäntaparouva kuin elämäntapatyötön. Vastustan kuitenkin sitä, että kotirouva nostaa työttömyyskorvauksia. Tai sosiaalietuuksia. Samoin vastustan, että se työhaluton elämäntapatyötön nostaa niitä. Jos perhe tekee tietoisen päätöksen, että toinen aikuisista jättäytyy pois työelämästä, pitää perheen maksaa järjestelynsä kustannukset itse. Yhteiskunnan ei kuulu niihin osallistua millään tavalla.
 
"Tiina"
Alkuperäinen kirjoittaja uraäiti;23814675:
No, tuskin kaikki rouvat 50- luvulla (jolloin kaikki äidit olivat kotona) kokivat asian kidutuksena.

En ole kotiäitityyppiä, en halua olla miehen elätettävänä ja taloudellisesti täysin riippuvainen toisesta. Mutta en minä arvostele sitäkään (enää:D) että joku toinen haluaa.

Onhan noita elämäntapatyöttömiäkin; he eivät tee oikeasti mitään hyödyllistä elämällään! Parempi elämäntaparouva kuin elämäntapatyötön. Vastustan kuitenkin sitä, että kotirouva nostaa työttömyyskorvauksia. Tai sosiaalietuuksia. Samoin vastustan, että se työhaluton elämäntapatyötön nostaa niitä. Jos perhe tekee tietoisen päätöksen, että toinen aikuisista jättäytyy pois työelämästä, pitää perheen maksaa järjestelynsä kustannukset itse. Yhteiskunnan ei kuulu niihin osallistua millään tavalla.
Samaa mieltä :)! Omat valinnat tulee myös itse kustantaa! Kaikkeen ei voi vaikuttaa ja itse kukanenkin voi joutua työttömäksi itsestä riippumattomista syistä, mutta sitten ptiää etsiä uusia töitä.
 
toinen tulkinta
Mä taas luulen että moni nainen hienoinen koulutuksineen ja trendiharrastuksineen olisi oikeasti tosi paljon onnellisempi kotona. Nykyään vaan on pakko naisten pyrkiä miesten kanssa samoille apajille ja ei saa haluta muuta, vaikka naisen luonteelle sopisi ehkä paremmin toisenlainen elämä ja perheestä huolehtiminen. Sääli sinänsä.

Nykyään naiset vain turhaan kovettavat itseään opiskelemalla lujaa, pakottavat itsensä haluamaan uraa menestystä, harrastuksia ja ah, itsenäisyyttä ja vapautta. On noloa myöntää että on nainen ja käyttäytyä kuin nainen.
 

Yhteistyössä