Mikä noissa meandi-vaatteissa viehättää, että niistä on valmiita maksamaan kamalia summia käytettynäkin?

  • Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti
"katmat"
No mä ostan sen takia kun ne kestää. Tai ainakin meillä on kestäny. useat housut ja paidat on olleet ahkerassa käytössä jo useita vuosia, nyt ovat menossa 2. lapsella ja niistä jää vielä kolmannellekin. Ei haalistumaa, ei pesunukkaa (sitä inhoan kaikkein eniten). Meillä ne on ainakin kestäneet, oon ostanu jotain 50kpl niitä vaatteita ja 2 on haalistunut/ollu huonolaatuisia, muut on ihan huippulaatua!! TOinen syy miksi ostan on se, että ne on euroopassa tuotettuja. Puuvilla on Kreikasta ja vaatteet valmistetaan Portugalissa. Niillä on myös öko-text-merkintä.

En oikein ymmärrä miten ihmiset käyttää ja pesee noita vaatteita jos ne ei kestä ja haalistuu. Meillä ei oo sellasta ongelmaa ollu vaikka niillä on rämmitty hiekkalaatikolla ja kiipeilty puissa jne.
 
Miten ihmeessä te niitä pesette jos olette saaneet värit haalistumaan? Meillä on Meandin vaatteita vaikka kuinka paljon eikä ne kyllä ole haalistuneita!
Meillä lapsi ja äiti tykkää näistä vaatteista koska ovat iloisen värisiä, hyvänmallisia ja kestäviä.
 
"vieras"
Kyllä niissä isoja laatueroja on. Velourhousut kestää todella hyvin, samoin monet trikoomekot, mutta paidoissa ja tunikoissa olen huomannut haalistumista, myös uuden malliston, vaikka kuinka pesisi vaaleiden kanssa, kirjopesuaineella ja nurinpäin käännettynä.
 
Mä ostin joskus kuopukselle aivan ihanat velour haalarit, vihreät missä on ruskea sydän pyllyn päällä :)
ei kyllä hajuakaan paljonko ne maksoi, kalliit musta livat mutta kertakaikkiaanniin yli söpöt!!

Menivätkin pojalle päälle tosi kauan eikä värit ole haalistuneet mihinkään. Nyt ne pitäisi laittaa kirtoon.
 
Miten ihmeessä te niitä pesette jos olette saaneet värit haalistumaan? Meillä on Meandin vaatteita vaikka kuinka paljon eikä ne kyllä ole haalistuneita!
Meillä lapsi ja äiti tykkää näistä vaatteista koska ovat iloisen värisiä, hyvänmallisia ja kestäviä.
Ihan pesen ohjeen mukaisessa pesulämpötilassa, nurinpäin käännettynä ja kirjopesuaineella. Mulla on niitä äitien tunikoita ja ne on kyllä haalistuneet ihan muutamassa pesussa, ne trikoiset. en tiedä onko laatu muuttunut, mutta omani olen ostanut kahdesta edellisestä mallistosta.
 
zeims
Mä tykkään meandin vaatteista, onhan ne aika suolaisen hintaisia, mutta mielestäni hinnan väärtejä.
Meillä on sekä uutena että käytettynä ostettuja meandin vaatteita, eikä kyllä ole kuin yksi paita haalistunut. Ja kuitenkin niitä paljon käytetään ja pestään.
Ja olen valmis maksamaan enemmän vaattesta, jota ei enää kaupasta saa, mutta jonka välttämättä haluan. Esim. Po.pin herätyskellopaidan ostin 15€:llä, vaikka uutena se ei ollut maksanut kuin kympin enemmän.
 
"vieras"
Meillä ollut vain neljä vaatetta, joista kolmen laatu oli ala-arvoinen ja yhden samaa ok tasoa kuin esim. H&M.

En ole keksinyt syytä miksi maksaa heikosta laadusta kolminkertaista hintaa. Uusretrokin alkaa olemaan jo vähän väsynyttä.
 
"vieras"
Itse ostaisin, merkillä ei ole minulle väliä.

OT:
Usein mietinkin, että miksi ihmiset ostavat esim. Ticketin haalarit KAUPPAhaalareiksi, siellähän sitä veden- ja kulutuksenkestävyyttä tarvitaan.
Itse ostan kaiken käyttöön, merkistä riippumatta.
Mä olen ihan samaa ihmetellyt, mutta ehkä ne pelkää että siellä kaupassa sattuu vesivahinko :) Musta meandilla on tosi kivoja ja tosi rumia vaatteita ja jotain siltä väliltä, en ole vielä raaskinut ostaa kun pelkään että meneekin heti huonoksi. Sinänsä korkea hinta ei haittaa, ostan paljon vaatteita kirpparilta ja joskus esim. Lindexiltä, mutta joskus voin piristää itseäni jollain kalliilla vauvanvaatteella, jos löytyy joku erittäin kiva :)
 
Ikuinen tappelunaihe. No minustakin 20euroa kirppiksellä on ryöstöhinta, mutta jos joku haluaa ostaa, niin ostakoon. Haalistumisesta muuten tiedoksi, että meandilla kyllä sanotaan että esim ruskea ja punainen pintavärjättynä voi haalistua. Samahan on ihan muillakin, esim pintavärjätty Lindex on uutenakin ihan sekundaa (kun sitä vähänkin venyttää niin eihän kuvio ole enää kunnossa). Toisaalta taas yksi läpivärjätty Lindex satsi on ollut erittäin laadukas..

Kaikki ihmiset eivät tee hinnan mukaan yksinään ostopäätöstä vaan se on monen asian kompromissi. Meandilla on vuosien varrella ollut minusta useita kivannäköisiä vaatteita, mutta meille ei ole niitä rantautunut kuin yhden housut itselleni. Liian vaikea hankkia minulle, en käy kutsuilla.

Mutta kyllä muistakin maksetaan ihan järkyttäviä hintoja. En esim ymmärrä, miksi joku maksaa huutiksessa lähes uuden hinnan käytetystä metsolasta (onko siinä nyt se joku kuosi/koko joka loppuunmyytiin syynä?) Itsekin voisin metsolan housuja ostaa kirpparilta, mutta en minä siitä uuden hintaa maksa. -20% tarjouksesta saan samalla hinnalla ihan käyttämättömät.
 
[QUOTE="vieras";23806987]Mä olen ihan samaa ihmetellyt, mutta ehkä ne pelkää että siellä kaupassa sattuu vesivahinko :) [/QUOTE]

Sen jälkeen, kun olen muksun kanssa ollut kaupungilla ns vedenpitämättömissä kauppavaatteissa ja yhden lätäkön jälkeen piti vaihtaa kaikki housut altakin, niin meillä ei sellaisia enää osteta. Ihan turhaa rahanhaaskausta. Sen sijaan meillä mennään vaikka sillä ticketillä kauppaan. En säästä tickettiä vain kauppareissuille, mutta en todellakaan kuulu niihin, jotka pesevät mutavaatteet kerran ennen myyntiä, joten kauppavaatteelta se varmaan näyttää :)
 
"vieras"
Sen jälkeen, kun olen muksun kanssa ollut kaupungilla ns vedenpitämättömissä kauppavaatteissa ja yhden lätäkön jälkeen piti vaihtaa kaikki housut altakin, niin meillä ei sellaisia enää osteta. Ihan turhaa rahanhaaskausta. Sen sijaan meillä mennään vaikka sillä ticketillä kauppaan. En säästä tickettiä vain kauppareissuille, mutta en todellakaan kuulu niihin, jotka pesevät mutavaatteet kerran ennen myyntiä, joten kauppavaatteelta se varmaan näyttää :)
No joo, tuskin mäkään hankin tuolle vauvalle niitä vedenpitämättömiä haalareita kunhan kasvaa, ja varmaan ostan jonkun kalliin haalarin (niissä vaan on nätimmät kuosit :D), huvittaakin lähinnä ne jotka laittaa jotain huonoja vaatteita pihavaatteiksi koska nehän kuluu, ja sit kauppareissuille laitetaan ticketit vaikka lapsi istuisi koko matkan autossa ja ostoskärryissä. Varmaan omakin lapsi tulee auton kyydissä menemään sinne kauppaan ticketit päällä, jos sattuu sellainen haalari olemaan sillä hetkellä käytössa ja puhtaana, mutta samalla tavalla saa pitää sitä ja muita kauniita vaatteita kotipihassa :)
 
zeims
[QUOTE="vieras";23807075]No joo, tuskin mäkään hankin tuolle vauvalle niitä vedenpitämättömiä haalareita kunhan kasvaa, ja varmaan ostan jonkun kalliin haalarin (niissä vaan on nätimmät kuosit :D), huvittaakin lähinnä ne jotka laittaa jotain huonoja vaatteita pihavaatteiksi koska nehän kuluu, ja sit kauppareissuille laitetaan ticketit vaikka lapsi istuisi koko matkan autossa ja ostoskärryissä. Varmaan omakin lapsi tulee auton kyydissä menemään sinne kauppaan ticketit päällä, jos sattuu sellainen haalari olemaan sillä hetkellä käytössa ja puhtaana, mutta samalla tavalla saa pitää sitä ja muita kauniita vaatteita kotipihassa :)[/QUOTE]

Tätä juuri tarkoitin. Pihakäytössä perushaalari, mutta kaupassa Ticket tms. Eihän se minulta ole pois, miten ihmiset haalareitaan käyttävät, mutta on vain pistänyt silmään. Huutiksessakin myydään "pihakäyttöön" haalareita, se on aika hassua mielestäni.
 
"äiti"
Minusta Meandilla on vain muutama nätti kuosi,mikä pistänyt silmään.Vasta tilasin pojalle kesäksi t-paidan, toivottavasti ei haalistu ekassa pesussa..

Enemmän pidän Småfolkin vaatteista.
 
"shihtzu"
Itse voin sanoa, että meillä on ns. parempia haalareita ja niitä pihahaalareita, tosin siksi, kun niitä olen saanut kavereilta, niin tulee usein jos pihalle vaan mennään, niin laitettua se huonompi ja sitten kun lähdetään kauppaan niin se parempi, mutta silläkin voi ihan yhtä hyvin leikkiä pihalla sitten kauppareissun jälkeen, en minä silloin vaatteita ala vaihtelemaan :)
 
Meillä on kyllä lindexin ja hennesin vaatteet pitäny hyvin värinsä! ja lindexin velourit on minusta ihan parhaita :D Meillä pojalla on 2 haalaria, mitä pidetään niin pihalla ja vaikka kaupassakin ja ei niitä "säästellä".. mutta löytyy kyllä sitten kauppa/kyläilytakki. :)
 
"vieras"
Enpä viitsi enää moiseen moskaan rahojani laittaa ;)
Moonkidsiltä ja metsolasta saa paljon laadukkaampaa vaatetta samaan hintaa ja halvemmalla. Ja monelta muulta ''hitti'' merkiltä myös.
 
"vieras"
[QUOTE="äiti";23807259]Minusta Meandilla on vain muutama nätti kuosi,mikä pistänyt silmään.Vasta tilasin pojalle kesäksi t-paidan, toivottavasti ei haalistu ekassa pesussa..

Enemmän pidän Småfolkin vaatteista.[/QUOTE]

Haalistuvat ihan samallalailla.
 
"vieras"
Minä valitsen ja sanon sellaista vaatetta laadukkaaksi joka kestää ja kestää lapselta toiselle. Kestää rumpukuivauksen haalistumatta kulahtamatta. Kestää 60 asteen pesun.
Ja kyse on kummiskin ihan tavallisista käyttävaatteista joiden pitääkin kestää.
meiandi ei täytä tätä minun vaatimusta KUIN veloushousujen kohdalla.
 
Meillä ei ole yksikään meandi haalistunut eikä menettänyt muotoaan. Ainoastaan yhdessä mekossa on reikä, mistä lie tullut. Itsellänikin on yksi tunika ja todella mukava päällä. Mielestäni hinta/laatusuhde on ihan ok niissä..., vaikka itse en niin kalliita vaatteita raaskikaan ostaa. (onneksi äitini kutsutaan usein kutsuille;))
 
[QUOTE="vieras";23811378]Minä valitsen ja sanon sellaista vaatetta laadukkaaksi joka kestää ja kestää lapselta toiselle. Kestää rumpukuivauksen haalistumatta kulahtamatta. Kestää 60 asteen pesun.
Ja kyse on kummiskin ihan tavallisista käyttävaatteista joiden pitääkin kestää.
meiandi ei täytä tätä minun vaatimusta KUIN veloushousujen kohdalla.[/QUOTE]


Meillä on kestänyt. Mistä yleensä vaatteita ostat lapsille.
 
Tätä juuri tarkoitin. Pihakäytössä perushaalari, mutta kaupassa Ticket tms. Eihän se minulta ole pois, miten ihmiset haalareitaan käyttävät, mutta on vain pistänyt silmään. Huutiksessakin myydään "pihakäyttöön" haalareita, se on aika hassua mielestäni.

Meillä on yleensä takit ja farkut tai vastaavat kauppareissuilla. Sitten on paremmat haalarit joissa lapset ulkoilevat muualla kuin kotipihalla tai mökillä ja sitten voi olla vielä huonommat haalarit, joissa ei kehtaa olla kuin kotona tai mökillä.
 
"vieras"
Meillä on kestänyt. Mistä yleensä vaatteita ostat lapsille.
Mutta ovat kyllä tosi nuhjuisen näkösiä ku kerran menee rumpuun. Tosi hailakoita ja värittömiä.
Ostan kyllä vaatteita ihan perus marketeistakin mutta sielä niitä helposti kulahtavia ja haalistuvia saa halvemmalla ;)
Tykkään paljon metsolan ja moonkidsin vaatteista. Ja pari muuta merkkiä myös.
 

Yhteistyössä