Varpajaiset= äärettömän hylätty ja arvoton olo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hämillään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23803705]Eli se ei ole edes vaihtoehto,että mies jättäisi varpajaiset väliin sillä perusteella että hänellä on perhe hoidettavana?[/QUOTE]

Tällä perusteellahan mies ei sitten voi ikinä koskaan mennä mihinkään...

Joku puhui munanjohtimen katkaisusta..
Tiesittekö muuten, että sterilisaatio tehdään yli 90 prosenttisesti naiselle vaikka miehelle se olisi helpompi ja kivuttomampi. Että näin paljon ne miehet on kiinnostuneita siitä mitä nainen käy läpi tai voisiko itse mahdollisesti helpottaa jotakin

[QUOTE="auts";23803695]No nyt on pakko kommentoida tätä, vaikka ajattelin olla provosoitumatta.
Mutta oikeesti jo nyt on perkele, että jos naisesta joku tuntuu pahalta, niin heti sekin on sen naisen vika. Estää miestä menemästä, on katkera, kateellinen, kontrollifriikki ja mitä kaikkea. Oksettaa, kun naiset ja miehet liputtaa miesten oikeuksien puolesta, mutta auta armias jos joku nainen tuntee olonsa huonoksi tai ei hyväksy jotain tai hakee omia oikeuksiaan, niin johan on kimpussa kaikki. Naisella kun ilmeisesti sitten ei saisi olla vapaata, eikä tarvitse omaa aikaa, eikä kavereita, eikä mitään.. Kuitenkin jos on joku asia mistä mies ei naisessa pidä, niin se on hyväksyttyä. Kunnon taleban meininki...[/QUOTE]

kuka tässä on ollut sitä mieltä ettei naisella saa olla omaa aikaa? Ja oikeasti, jos kyseessä on esikoinen, normaali synnytys ja normihuone sairaalassa, niin mikä siihen VOI olla syynä, ettei mies saisi olla kavereittensa kanssa, vaan hänen pitäisi olla yksin kotona?

[QUOTE="vieras";23803749]Ai miten niin ei? Kai se äiti joskus sieltä sairaalasta pääsee?[/QUOTE]

Onko sillä miehellä siis perhe hoidettavana jos äiti ja vauva on sairaalassa hoidettavana?

No saahan sitä nainen lähettää miehensä vaikka ulkomaille viikoksi juhlimaan perheenlisäystä, mutta mikä on niin kamalaa siinä jos jotain toista moinen "perinne" loukkaa?

[QUOTE="vieras";23803749]Ai miten niin ei? Kai se äiti joskus sieltä sairaalasta pääsee?[/QUOTE]

Kun siis puhetta oli että hyvin ne varpajaiset voi pitää silloin kun äiti ja vauva ovat sairaalassa. Kysymykseni koski tilannetta,jossa perheessä on jo ennestään lapsia. Tarvitseeko isän hoitaa lapsia naisen ollessa poissa vai ei?

Alkuperäinen kirjoittaja Ei yllätä;23803739:
Joku puhui munanjohtimen katkaisusta..
Tiesittekö muuten, että sterilisaatio tehdään yli 90 prosenttisesti naiselle vaikka miehelle se olisi helpompi ja kivuttomampi. Että näin paljon ne miehet on kiinnostuneita siitä mitä nainen käy läpi tai voisiko itse mahdollisesti helpottaa jotakin

Ja sekin on miesten vika, että suurin osa naisista haluaa ja suostuu siihen operaatioon ?

"Millainen olo teille muille on jäänyt siitä, jos isä on pitänyt varpajaiset?"

- Hyvä olo. Mies juhlisti isäksi tuloa ison kaveriporukan kanssa alkoholiakin nauttien ( :D ) sillä aikaa kun minä olin vauvan kanssa sairaalassa. Seuraavana päivänä mies tuli ihan normaalisti meitä katsomaan, hieman krapulaisena mutta asia ei minua häirinnyt.

Ymmärrän juhlinnan täysin, etenkin kun mies ekaa kertaa tulee isäksi. En taida tuntea ketään joka ei jollain tapaa ois varpajaisia viettänyt :)

[QUOTE="vieras";23803809]Ööh..kyllähän hänellä on,mutta hän voi poistua ovesta ilman että siitä tulee heitteillejättö,koska kotona on toinen aikuinen..ymmärrät varmaan,että kun toinen vanhemmista on sairaalassa,on vastuu sillä toisella.[/QUOTE]

Otan rautalankaa ja väännän:

Kun nainen on sairaalassa ja mies tällöin yksin kotona vanhempien lasten kanssa,niin onko se ihan ok,että mies vie lapset jonnekin muualle että pääsee juhlimaan varpajaisiaan?

Vai saako mieheltä odottaa,että kun äiti ei voi olla kotona hoitamassa lapsia,niin mies hoitaisi lapsia ja kotia sen aikaa yksin? Ja joutuisi tämän takia jättämään varpajaiset väliin,ainakin siltä ajalta kun äiti on sairaalassa. Vai onko se vääryyttä miestä kohtaan edes vaatia tuollaista?

[QUOTE="vieras";23803804]Ihan oikeesti! 22 sivua jauhantaa siitä, saako mies juhlia OMAA lastaan???
Ette oo tosissanne.[/QUOTE]

No niinpä! Meiän vauva oli kolme päivää vanha,niin pumppasin maitoa pulloon ja jätin sen iskän kanssa,kun menin kattoo yhtä keikkaa :) Ne oli mun varpajaiset,mies juhli omansa kun mä olin sairaalassa. Oli kyllä niin krapulassa että ei voinu hakee meitä,mun iskä joutu hakee :laugh: Mut siis saatiin molemmat omat juhlat :)

varpajaisiakin on monenlaisia. meil mies olis menny kavreitten kanssa syömään jos se olis silloin ollu mahdollista. ongelma vain oli ettei pystynyt oleen poiskoulusta koska tentti viikko, oli pirulliset pakkaset joten piti käydä lämmittämäs kotia ja hoitamas meidän katteja ja siin samalla ravata yli sadan kilsan matkaa yhteen suuntaan mua ja vauvaa kattomas. kesällä olis ollu eri. mut ei hän tykkää ryypätä.

kaverin isäntä piti niin monet juhlat et äiti ja vauva jäi yhdeks ylimääräiseks yöks sairaalaan kun isä kamalassa krapulassa.... en sit tiiä siitäkään.

lapsen saaminen on iso juttu myös miehelle. eli sallin kyllä 'juhlimisen' kuhan maltilla mennään ja ollaan seuraavana päivänä viel suht hyväs hapessa. mitäpä se isä siel kotona yksin kököttäis kun ei sairaalaan voi perheen luokse jäädä. ja sit kun pyytää jonkun onnea jakamaan niin helposti otetaan se muutama olut siinä. ei mielestäni nyt niin kamalaa

[QUOTE="vieras";23803804]Ihan oikeesti! 22 sivua jauhantaa siitä, saako mies juhlia OMAA lastaan???
Ette oo tosissanne.[/QUOTE]

Ihan samaa mieltä!!! Tä porukka täällä on NIIN sekaisin. Onnea vaan näiden nipojen miehille!

[QUOTE="vieras";23803885]Kaikelle on aikansa ja paikkansa :) Itse halusimme rauhoittaa ensimmäiset viikot vauvalle ja perheelle.[/QUOTE]

Kerrohan miten te rauhoititte sen ajan perheelle kun sä ja vauva olette sairaalassa ja mies yksin kotona?

[QUOTE="vieras";23803926]Kerrohan miten te rauhoititte sen ajan perheelle kun sä ja vauva olette sairaalassa ja mies yksin kotona?[/QUOTE]

Mies ei ollut yksin,vaan 5- ja 3-vuotiaiden poikiemme kanssa :)

No saahan sitä nainen lähettää miehensä vaikka ulkomaille viikoksi juhlimaan perheenlisäystä, mutta mikä on niin kamalaa siinä jos jotain toista moinen "perinne" loukkaa?
Jos kertoo tunteensa, on kamala noita-akka. Mutta oikeasti, tällaiset jutut pitäisi puhua yhdessä. Jos naista loukkaa se, että kun hän on keskellä imetysahdistusta, väliliha täynnä tikkejä, yöt nukkumatta vauvan kanssa sairaalassa, mies meinaa lähteä bilettämään, niin kyllä, se mies voisi vähän miettiä, että onko nyt oikea hetki juhlia.

Mun tuttavapiirissä ei ole pidetty sairaala-aikana varpajaisia, vaan aikaisintaan kuukauden tai parin päästä syntymästä, usein isän ja äidin kaverien kanssa yhdessä, ei vain miesten kesken. Enemmän ne tuntemani miehet on joko sairaalassa perhehuoneessa tai töissä, tai kotona isompaa lasta hoitamassa.
Mutta siis, ei mitään vikaa käydä juhlimassa, kunhan äidille ei sen takia tule hylätty olo. Siinä alussa synnytyksen jälkeen on mieli niin herkkänä muutenkin, turha sille on nauraa ja haukkua pirttihirmuksi, prinsessasyndroomaiseksi ja mitä tässä ketjussa on nähty..