haluaisin toteuttaa miehen toiveen mutta...

  • Viestiketjun aloittaja "Titta"
  • Ensimmäinen viesti
"Titta"
mies kertoi että meillä vois olla niin paljon nautinnollisempaa seksiä jos minä söisin pillereitä... Tavallaan se on kyllä oikeassa... Kävinkin jo lääkärissä ja sain minipillerit... Mutta silti en uskalla aloittaa kun en halua saada niistä mitään veritulppaa.. Ei mua mies kuitenkaan pakota mutta tietty harmittaa kun en voikaan suoda sille tätä asiaa....
 
Meillä oli kans samatilanne ja pyysinkin jälkitarkastuksessa minipilleri reseptin, mutta en sitten alottanu niitä ollenkaan. Luin jostain, että monelle tulee minipillereista jatkuvaa vuotoa, joka saattaa kestää kuukausia. En sitten alottanu niitä ollenkaan ku oli vauvauintikin alkamassa pian.
 
"eee"
Näitä hormoniehkäisyrutisijoita riittää palstalla päivästä toiseen ja yleensä just toi sama kuvio, että resepti on haettu mutta ei uskalleta aloittaa pillerien käyttöä. Sama trolliko näitä aina tehtailee vai mikä ihmeen trendi tää on? Miten sä ap auton kyytiin uskallat mennä, taitaa olla aika paljon suuremmat riskit siinä?
 
"Titta"
[QUOTE="eee";23802454]Näitä hormoniehkäisyrutisijoita riittää palstalla päivästä toiseen ja yleensä just toi sama kuvio, että resepti on haettu mutta ei uskalleta aloittaa pillerien käyttöä. Sama trolliko näitä aina tehtailee vai mikä ihmeen trendi tää on? Miten sä ap auton kyytiin uskallat mennä, taitaa olla aika paljon suuremmat riskit siinä?[/QUOTE]

autonnettomuuteen voi itse ainakin vaikuttaa ajamalla fiksusti. veritulppa tulee jos tulee...
 
Non compos mentis
[QUOTE="Titta";23802486]autonnettomuuteen voi itse ainakin vaikuttaa ajamalla fiksusti. veritulppa tulee jos tulee...[/QUOTE]

No ei kai se nyt ihan noinkaan ole. Liikenteessä on muitakin kuin yksin itse. Siinä ei rattijuopolta omalla varovaisella ajamisella suojauduta. Veritulpalta taas voi yrittää estyä oli pillerit tai ei. Terveet elämäntavat, kuten tupakoimattomuus, liikunta yms.
 
"vieras"
käsittääkseni minipillereillä ei ole tuota tulppariskiä, mutta muuta mukavaa saattavat tuoda tullessaan. Mulle tuli painoa vuodessa kymppikilo lisää ja halut katosi huithelvettiin. Menkkoja ei tosin ollut koko aikana, se oli ainut kiva asia. Nakkasin mokomat menemään kun mies alkoi valitella haluttomuuttani, totesimme että kyllä MOLEMILLA pitää olla suht kivaa...
 
pilttis
No ei kai se nyt ihan noinkaan ole. Liikenteessä on muitakin kuin yksin itse. Siinä ei rattijuopolta omalla varovaisella ajamisella suojauduta. Veritulpalta taas voi yrittää estyä oli pillerit tai ei. Terveet elämäntavat, kuten tupakoimattomuus, liikunta yms.
jos on tukoksille altistava geeni ei auta terveet elämän tavat tai liikunta mitään.minulla tuo geeni on. Tuli vahingossa tietoon muissa tutkimuksis.onneksi en ole pillereitä koskaan ottanut. Kun ei tuota ei olis osattu varoa kun ei suvus ole kuitenkaan tulppia ollut.
 
"flora"
en mäkään uskalla alottaa hormoniehkäsyä.. mulla on sellanen inhottava fiilis ja tuntemus että jotain hirveetä tapahtuu jos alotan.. en tiiä miks... nyt varmaan kaikki aattelee et multa on jääny meilialalääkkeet ottamatta..? :(
 
lfd
Suosittelen harkitsemaan Nuvaringiä, joka napottaa emättimessä kolme viikkoa kerrallaan (välillä voi ottaa pois ja huuhtoa) ja viikon tauon aikana tapahtuu tyhjennysvuoto. Hormonimäärä on tasainen (pillereissä se räpsähtää kerran päivässä) eikä tarvi joka päivä muistella, että tuliko se nyt otettua vai ei.

Jos oireita ilmenee, voi käytön lopettaa koska vaan - helpoiten tietysti "kierron" mukaan, eli jättää seuraavan laittamatta. Sama tietysti pätee myös pillereihin, ei niihinkään ole loppuiäksi pakotettu... Riskit on kuitenkin nykyisissä valmisteissa aika pieniä.
 
"hoitaja"
Jos haluaa hormoniehkäisyä käyttää ja on huolissaan veritulppa riskistä kannataa valita valmiste jossa on pelkkää keltarauhashormonia esim minipillerit,hormonikierukka tai kapselit. Estrogeeni on se joka nostaa sitä tukos riskiä esim yhdistelmäpillerit, e-rengas(nuvaring), e-laastari(evra).

Tietty jos on ollut joskus tukos ei suositella hormoniehkäisyä ollenkaan. Jos lähisuvussa on tukoksia ollut lääkäri arvioi tapauskohtaisesti voitko käyttää hormoniehkäisyä.
 
....
Minipillerit yleensä määrätään niille jotka eivät voi käyttää ey-pillereitä tai valmisteita, joten tulpan riskiä ei ole.

Miksei se seksi voi olla nautinnollista kondomin kanssa? Jos on valmis kokeilemaan kymmentä eri hormonaalisen ehkäisyn merkkiä niin eikö niitä kondomimerkkejäkin voisi kokeilla. Kyllä meilläkin meni hetki, ennenkuin löytyi se oma kondomimerkki.

Ehkäisyvaahdossa on niin alhainen ehkäisyprosentti että jos haluaa varmistua varmasti ettei tule raskaaksi niin en ehkä käyttäisi pelkästään tuota.

On se kumma että naisten pitää pistää terveytensä vaakalaudalle ja uhrata itsensä hormoneita popsimalla mutta mies ei voi sitä kondomia käyttää. Noh, kyllähän ne hormonit sitten ehkäisee kun ei enää tee seksiä mieli, limakalvot on niin riekaleina että pelkkä koskeminen sattuu ja sahara on vallannut alapään. Ai että, tulee ihan hyvä mieli kun muistelee noita aikoja... not.
 
"vieras"
[QUOTE="eee";23802454]Näitä hormoniehkäisyrutisijoita riittää palstalla päivästä toiseen ja yleensä just toi sama kuvio, että resepti on haettu mutta ei uskalleta aloittaa pillerien käyttöä. Sama trolliko näitä aina tehtailee vai mikä ihmeen trendi tää on? Miten sä ap auton kyytiin uskallat mennä, taitaa olla aika paljon suuremmat riskit siinä?[/QUOTE]

Kirjoitustyyli näissä "haluan tyydyttävän seksielämän, en uskalla pillereitä, saan veritulpan, kondomi ei käy, muutkaan ei käy, ei seksiä enää ikinä, ero" on aina sen verran saman kaltainen, että voi hyvinkin olla sama trolli. Asiasisältöjä vaan hiukan muutellaan. Odotan jännityksellä, koska ap kertoo aurallisesta migreenistään.

Ap:lle: muista seuraavalla kerralla pillereiksi YHDISTELMÄpillerit. Ne oli ne veritulppariskilliset. Varsinkin sen aurallisen migreenin kanssa.
 
"ämmä"
Eiköhän osa näistä aloituksista ole provoja. Mutta varmasti osa myös ihan totta... Vai onko se jotenkin epätavallista että ihmisillä on erilaisia pelkoja? Minä pelkään ainakin kierukkaa ihan hitosti... :D
 
iso peikko
"On se kumma että naisten pitää pistää terveytensä vaakalaudalle ja uhrata itsensä hormoneita popsimalla mutta mies ei voi sitä kondomia käyttää. Noh, kyllähän ne hormonit sitten ehkäisee kun ei enää tee seksiä mieli, limakalvot on niin riekaleina että pelkkä koskeminen sattuu ja sahara on vallannut alapään. Ai että, tulee ihan hyvä mieli kun muistelee noita aikoja... not. "

PEESI!
 
th..
[QUOTE="vieras";23806335]Kirjoitustyyli näissä "haluan tyydyttävän seksielämän, en uskalla pillereitä, saan veritulpan, kondomi ei käy, muutkaan ei käy, ei seksiä enää ikinä, ero" on aina sen verran saman kaltainen, että voi hyvinkin olla sama trolli. Asiasisältöjä vaan hiukan muutellaan. Odotan jännityksellä, koska ap kertoo aurallisesta migreenistään.

Ap:lle: muista seuraavalla kerralla pillereiksi YHDISTELMÄpillerit. Ne oli ne veritulppariskilliset. Varsinkin sen aurallisen migreenin kanssa.[/QUOTE]

veritulpan voi saada ihan mistä vaan hormonaalisesta ehkäisymenetelmästä jos on taipumusta suonitukoksiin tai omaa sellaisen geenin joka altistaa niille.
 

Yhteistyössä