Kävin gynellä kun rinnoista tulee puristettaessa sinivihreää( ??) nestettä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Tutki rinnat. ei mitään ylinmääräistä löytänyt, katsoi myös kohdun ultralla, hyvä sekin.. Laittoi kuitenkin lähetteen naistenpolille, jossa otetaan jotain testejä, mm. kilpirauhaskoe muistaakseni..

Onko kellään omakohtaista kokemusta tuollaisesta? Mitähän se voisi olla ja mitä ne sit tutkii siellä polilla?

Vihreä erite voi aivan hyvin olla normaalia. Enemmän kannattaa huolestua jos erite olisi veristä tai täysin kirkasta. Vihertävää mömmöä on rintarauhasen tiehyissä ihan normaalistikin.

Mulla tulee kans keltasen vihertävää, enkä ole koskaan ajatellut et olisi outoa. Se on vähän sellaista rasvasta/öljystä. Olen kans kuullut et jos on veristä niin sit on syytä huoleen.

Vihreä erite voi aivan hyvin olla normaalia. Enemmän kannattaa huolestua jos erite olisi veristä tai täysin kirkasta. Vihertävää mömmöä on rintarauhasen tiehyissä ihan normaalistikin.

Juuri näin. Verinen, ruskea, kirkas on huolestuttavia. Minulla on tullut "vihreää" 20 vuotta, kaikki mahdollisuudet tutkittu moneen kertaan eikä mitään löydetty. Käy kokeissa mutta älä ole huolissasi.

Moonbride, vähän enemmän infoa varmaankin tarttis.. Että jos esim. imetät niin en olis kauheen huolestunu siitä maitomaisesta eritteestä :D sama homma jos ootki raskaana..?
Mutta jos et niin vielä pitäis tietää kauanko sitä on tullu, ajottuuko se kuukautiskierron tiettyyn kohtaan vai onko jatkuvaa vai ihan random.
Tuleeko itsestään vai puristamalla? Koko pävän vai yöllä/aamulla?
Onko lapsia, raskauksia, käytätkö hormonaalista ehkäisyä?
Onko sulla päänsärkyjä/näköhäiriöitä?

Jos kyseessä on nyt yksittäinen satunnainen kerta niin kuitataan se viattomalla hormooniheilahduksella. :)

Niinku sanoit prolaktiinista voi johtua, se selviää verikokeella, joka otetaan aamusella. Jos se on koholla, edetään tutkimuksissa selvittelemään aivolisäkkeen adenooman mahdollisuutta. Ja se ei oo vaarallinen, vaikka saatta pahalta kuulostaa, lähinnä tarkottaa prolaktiinia erittävien solujen liiallista määrää. Ja eritystä hillitään lääkityksella

Mutta jos polaktiini on normaali, vuoto voi olla myös esim. pillereiden hyvin harvinainen sivuvaikutus, merkin vaihtaminen voi auttaa tai se ettet syö koskaan ku yhden liuskan putkeen ennen taukoa. Voisin myös suositella mahdollisten pillereiden vaihtamista ehkäisyrenkaaseen..

Mammografia on erityisesti nuorilla turha, siinä ei näy mitään kun rintakudos on niin tiiivistä vielä. Ultraäänessä voi näkyä jos jotain on mutta edelleenkään en ap olisi huolissani.

En imetä. en ole raskaana eikä ole lapsia. Esikoinen yrityksen alla. Ei ehkäisyä. Eritettä tulee puristamalla aina, ei vaihtele kierron mukaan. Koko päivän tulee. Ei tavallista kummempia päänsärkyjä tai näköhäiriöitä, migreeniäkään ei ole pitkään aikaan ollut. Kuukautiset ei tule yleensä normaalisti vaan lääkkeillä mutta tuo johtunee pco:sta. Mainitsin vain kun jostain luin että tuo viittaisi siihen että jotain aivoissa. (Tuo siis mistä mainitsit.) Mitähän muuta... Maitomaista eritettä siis puristamalla, ei nyt paljon eikä välttämättä joka kerta, mutta niin että huomaa.

Juuri näin. Verinen, ruskea, kirkas on huolestuttavia. Minulla on tullut "vihreää" 20 vuotta, kaikki mahdollisuudet tutkittu moneen kertaan eikä mitään löydetty. Käy kokeissa mutta älä ole huolissasi.

Lopetin imetyksen 3kk:tta sitten ja muutama viikko sitten huomasin, että tissestä tulee kirkasta nestettä. Pitäskö tästä nyt huolestua? Vai onko ihan normaalia, kun tuosta imetyksen lopettamisesta ei ole pitkä aika?

Itse lopetin imetyksen 1v7kk sitten ja edelleen joskus huomaan että valkoista maitomaista eritettä tulee toisesta rinnasta. Kun mainitsin tästä lapsen neuvolakäynnillä hoitajalle niin hän piti sitä normaalina. Joillakin tulee loppu elämän ajan välillä... Mutta kirkas neste ei välttämättä kieli mistään hyvästä. Eikä punertava.

Selvä homma..
No suosittelisin että käyt otattamassa sen prolaktiinikokeen. Se on kuitenkin ihan simppeli verikoe mutta jos prolaktiinia on liikaa, sekin voi vaikeuttaa sitä esikoisen tuloa..

Mulla tuli kans vihertävää nestettä ja yksityisellä gyne sanoi, että puristamalla rinnoista saa minkälaista eritettä vaan tulemaan, joten ei saisi puristella rintoja. Laittoi kuitenkin lähetteen ultraan ja siellä löytyi vain vaarattomia kystia.