Miksi nuoret naiset ovat niin turvonneita?

  • Viestiketjun aloittaja "huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti
"hipp"
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23793679:
Peruna on tuotu Perusta. Ei täällä olla aina syöty perunaa. Pula-aikana peruna on ollut mainio ravinnonlähde, nykyään on niin paljon syötävää, ettei sitä perunaa tarvitsisi enää syödä niin paljoa.
no ei sitä kyllä pelkällä perunalla liho.Jos liikkuu voi syödä ihan normisti perunaa,pastaa ym.
 
Äiti,poika 1v7kk ja rv.21+
tuttu raskaana ollessa ajattelin että kun on raskaana niin voi syödä aivan mitä haluaa ja kuinka paljon haluaa... Olisko siinä kans yks syy? Kun ei ne kilot sitten välttämättä karisekkaan niin helposti, varsinkin jos niitä on kerrytty tyyliin 25kg...

Tuli mulla itelläki esikoista oottaessa 17kg, vaikka liikuin ja söin niinku ennen raskautta, tietyin rajotuksin toki. Raskauden jälkeen vaatekoko pieneni yhdellä. Tissit vain jäi isommaksi :D
 
toisinpäin
Ei päinvastoin, olen vauvauinnissa/katukuvassa huomannut kuinka tukevaan kuntoon nimenomaan 30+ äidit jää.

Nuoret naiset ovat selvästi paremoikuntoisia, mutta niinhän ne raksuadet onkin tarkoitettu.
 
syyt on monet
[QUOTE="Mamma italiana";23794859]suomalainen kahvittelukulttuuri? sen kahvin kanssa pitàà monelle olla jotain makeaa.[/QUOTE]

Ei kuule päiväkahvilla nautitut pikkumakeat vielä riitä selittämään noita lihavia naislaumoja kaduilla. Siihen tarvitaan pikkuisen enemmän. Ihan järjestelmällistä mässäystä ja isoja annoksia ruokaa. Joka sitten vielä lisäksi vaikka se kahvittelumakea ja sen lisäksi vielä karkkia, jädeä tms. Ja monelle naispuolisellhan tuntuu maistuvan makeat siiderit ja niillä saa itsensä aika tukevaan kuntoon helposti. Kesäisin uppoaa helpostikin useampi tuoppi viikossa. Olut ei olisi ihan niin paha.
 
järkkyä
Onhan se järkkyä että jo nuoret pilaa kroppansa elämänsä alkumetreillä. Kadulla maleksii tiukat farkut jalassa ja makkarat tursuilee vyötäröllä. Ryhti on huono ja käsivarret tursuaa. Surullista nähtävää. Ei ollut omassa nuoruudessa samanlaista näkyä, kyllä ne pullukat oli harvinainen näky vielä.
 
Mä olen normaalipainon ylärajalla ja siis pullea, koska pidän suklaasta ja karkeista ja jäätelöstä ja syön niitä päivittäin. Myös pizzat jne. maistuu, varsinkin työpäivän jälkeen, kun ei jaksa laittaa ruokaa. Tykkään rasvasta ja hiilareista yhdessä. Tiedän että olen iso, mutta minkäs teet:(
Normaalipainon ylärajalla oleva ei ole pullea. Ruumiinkuvasi on vääristynyt, jos niin uskot.
 
no huh
Alkuperäinen kirjoittaja tässä tarina;23794849:
Raskaana saa syödä mitä vaan ja kahden edestä. Tuota ajatusta kun totetuttaa, niin ainakin turpoaa. Ihan kuin jotain pahaa tapahtuisi, jos ei annakaan jokaiselle mielihalulleen periksi ja heti.

Ystäväni turposi tuolla tavalla ihan hulluna raskausaikanaan ja laittoi aina miehensä asialle vaikka keskellä yötä, milloin hakemaan pakastetäytekakkua ja milloin heseruokaa. Kiltisti mies hakikin, vaikka nainen olisi voinut itsekin hakea.

Kerran sitten kun ystäväni oli jo syönyt itsensä aivan valtavaksi eikä edes ollut viimeisillään ja mankui taas miestä huoltsikalle myöhään illalla, niin mies vaan totesi, että " sä oot kuule tainnut nyt syödä noita juttuja jo ihan tarpeeksi, jääkaapissa on paprikaa ja rahkaa". :D:D Mun mielestä ihan mahtava palautus. Inhottavaa lihottaa itseään tuolla tavalla, ei ihme ettei miestäkään enää kiinnosta mikään, kun vaimo näyttää syöttöporsaalta.
Hyi miten ilkeästi sanottu:( Eikö raskaana oleviakaan jätetä enää rauhaan.
 
jasps
Normaalipainon ylärajalla oleva ei ole pullea. Ruumiinkuvasi on vääristynyt, jos niin uskot.
Voi kuule kyllä on. Ja ei ole mikään vääristynyt ruumiinkuva, ethän ole edes nähnyt mua, joten miten voisit tietää. MInusta nuori ihminen kyllä alkaa olla liian pullea jos painoa saman verran kuin pituuden kaksi viimeistä numeroa ja vyötäröllä löysää. Kun en edes urheile aktiivisesti, joten lihastakaan se ei ole. Kyllä mä olisin paljon onnellisempi joku 10 kiloa laihempana. Paksuhan mä nyt olen.
 
Voi kuule kyllä on. Ja ei ole mikään vääristynyt ruumiinkuva, ethän ole edes nähnyt mua, joten miten voisit tietää. MInusta nuori ihminen kyllä alkaa olla liian pullea jos painoa saman verran kuin pituuden kaksi viimeistä numeroa ja vyötäröllä löysää. Kun en edes urheile aktiivisesti, joten lihastakaan se ei ole. Kyllä mä olisin paljon onnellisempi joku 10 kiloa laihempana. Paksuhan mä nyt olen.
Ei tarvitse nähdä, silkkaa matematiikkaahan tämä on. Jos BMI:si on normaalipainon puolella, et voi olla pullea. Ja vaikka se olisikin vähän yli 25, olisit vasta lievästi ylipainoinen.

t. BMI 24, paino enemmän kuin pituuden kaksi viimeistä numeroa, vaatekoko 36-38 ja normaalivartaloinen. Enkä ole mikään atleetti.
 
"vieras"
Normaalipainon ylärajalla oleva ei ole pullea. Ruumiinkuvasi on vääristynyt, jos niin uskot.
Ja kyllä muuten tasan tarkkaan voi olla. Itse olin kyllä pullukka mitoissa 168cm/70kg ja mistään vääristyneestä ruumiinkuvasta ei ollut kyse, sillä itse näin tuon vasta valokuvista. Joku voi olla ihan sopiva noissa mitoissa, mutta mä en kyllä ollut, kun en harrastanut mitään liikuntaakaan vaan olin ihan pullamössö. Nykyään onneksi toisin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23795027]Ja kyllä muuten tasan tarkkaan voi olla. Itse olin kyllä pullukka mitoissa 168cm/70kg ja mistään vääristyneestä ruumiinkuvasta ei ollut kyse, sillä itse näin tuon vasta valokuvista. Joku voi olla ihan sopiva noissa mitoissa, mutta mä en kyllä ollut, kun en harrastanut mitään liikuntaakaan vaan olin ihan pullamössö. Nykyään onneksi toisin.[/QUOTE]
Ja jatkan vielä, että vaatekokokin oli jotain 40-42, H&M:n vaatteissa. Kiva, jos sulla normaalipainon ylärajoilla vaatekoko on 36. Itselläni se on 36 (joskus 34) nyt, kun bmi on 21 ja harrastan paljon liikuntaa, eli lihastakin on.
 
jasps
Ei tarvitse nähdä, silkkaa matematiikkaahan tämä on. Jos BMI:si on normaalipainon puolella, et voi olla pullea. Ja vaikka se olisikin vähän yli 25, olisit vasta lievästi ylipainoinen.

t. BMI 24, paino enemmän kuin pituuden kaksi viimeistä numeroa, vaatekoko 36-38 ja normaalivartaloinen. Enkä ole mikään atleetti.
Niinpä niin. Virallisen terminologian mukaan en olekaan pullea, ihan totta, vaan normaali, mutta peilin mukaan olen pullea. Siitä ei pääse mihinkään. Mun silmään ihminen alkaa olla pullea jo ennen huomattavaa ylipainoa. Moni normaalipainon ylärajoilla oleva on pullea. Oletko kuullut termistä normal weight obesity?
 
"vieras"
Eihän bmi todellakaan kerro koko totuutta. 165-senttisiin lukeutuu aika monta erilaista vartalomallia. Jotkut ovat pitkäselkäisiä, toisilla taas on pitkät raajat. Joillain on ampparivyötärö, jotkut taas ovat luonnostaan kapealanteisia. Joillakin on leveät hartiat, jotkut taas ovat sirompia. Joillakin ylimääräinen rasva kertyy tisseihin ja pyllyyn, joillain hyllyväksi renkaaksi vyötärölle. 165-senttinen ja 65-kiloinen lihaksikas ihminen näyttää aikalailla erilaiselta kuin samanmittainen ja painoinen, jolla paino on pelkkää löysää.
 
"vieras"
[QUOTE="Mamma italiana";23794859]suomalainen kahvittelukulttuuri? sen kahvin kanssa pitàà monelle olla jotain makeaa.[/QUOTE]

Enpä oikein usko tähänkään. Viisikymppisenä muistan hyvin 70-luvun ja silloin lihavia ihmisiä oli paljon vähemmän kuin nyt. Kahviteltu on aina ja pullaa kotona leivottiin. Mutta tämä napostelu- ja välipalakulttuuri on tullut vasta myöhemmin. Ja pussien ja pullojen koot suurentuneet valtavasti. Ei silloin myöskään kuljeteltu nuorisoa autolla harrastuksiin.
 
ais
Mä lihoin rutkasti raskausaikana (varsin nro. kakkosta odottaessa), vaikka söin suht normaalia kotiruokaa.
Laihdutin 25 kg, eli normaaliin painoon takaisin ihan vaan elämänmuutoksella (lisää liikuntaa, sokerit yms. pois.
Meillä herkutellaan välillä pizzalla ja kekseillä ja silti ollaan hoikkia kaikki. Liikuntaa on nykyään niin paljon koiran myötä, lenkkeillään metsässä paljon ja lapset ajaa fillarilla ja mä ravaan perässä. Kun vaan liikkuu, niin voi syödä oikeastaan mitä vaan, turpoamatta.

Ja olen kiinnittänyt huomiota nuorten sokerin käyttöön, tossa läheisessä rantsussa-, mistä kuljen usein koirien kanssa ohi on järkky määrä juissimehuja, limpparipulloja, karkkipusseja, batteryä ja niin edelleen. Kyllä mäkin turpoisin, jos vetäisin sokeria sairaasti ja ajelisin paikasta toiseen mopolla, enkä liikuttais persettäni sohvalta Simpsonien, tietokoneen, pleikkarin ja muiden hömpötysten (mitä en ees ymmärrä).
Kun mä olin nuori, niin ei mun luokalla ollu kun muutama pullea tyttö, nykyään näyttää siltä että suurin osa neitokaisista on nimenomaan keskivartalolihavia.

Ikävää, ja niin epäterveellistä.
 
Kärsikää, kärsikää! Olen menossa huomenna, siinä klo 8.47 Lähi Siwaan. Olkaatten poissa, saattaa näkö lähteä! T: Ei juopotteleva, kerran vuodessa hesessä käyvä Martta joka osaa laittaa ruokaa. Ja Niin, sattuu olemaan lääkitys päällä jonka takia turvotus on pahuksen kaunista.
Ihania älykääpiöitä täällä.
Antakaa läskien olla läskejä ja rimpuiloiden rimpuloita, sillä ole mitään väliä senkin aikuiset ihmiset sentään. Voihan Jippidiu.
 
"vieras"
No Enpä ole vielä perunalla tai pastalla tai leivällä lihonnut. Eiköhän tuo noista luopuminen ole ihan nykyajan ihmisille keksitty dietti luopua jostain jos ruokavaliossa on ylimääräisiä kaloreita. Toisissa dieteissä luovutaan rasvasta, toisissa hiilareista, kolmannessa kaloreista, neljännessä ties mistä. Minäpä syön aivan kaikkea, enkä ole koskaan ollut ylipainoinen. Mun bmi on aina ollut 18 tietämillä ja olen aina syönyt kohtuudella kaikkea. Ainoan kerran kun olen meinannut lihoa oli eräs kesä kun siiderin litkiminen meinasi mennä vähän överiksi, kiloja tuli helposti sinä kesänä 3 lisää, no sen jälkeen ei :D
 
Fleur de la Cour
En myöskään ymmärrä tuota asiaa. Miksi lihotaan raskauden takia ja miksi nuoret lihoaa jo ennen raskautta? Ja miten voi olla niin vaikeaa laihduttaa tai kuntoilla?
 
"SSS"
Sulle vastaus: Ruoka on hyvää, ei ehdi tai viitsi tehdä ruokaa, helppo kurvata hesen tai mäkin luukulle, sit ne ajautuu suklaaseen, sipsiin. Oon huomannut saman että yllättävän monella on makkaraa, oli sit hoikka tai pyöreä. Mutta minkäs voi. Olen kyllä itsekkin 10 kg ylipainoinen, mutta liikun työssäni todella paljon, joten menee +-0 ku herkuttelenkin 2-3 pv vk.
 
"vieras"
En myöskään ymmärrä tuota asiaa. Miksi lihotaan raskauden takia ja miksi nuoret lihoaa jo ennen raskautta? Ja miten voi olla niin vaikeaa laihduttaa tai kuntoilla?
No sitä voi ajatella jos nuorten intressit on joka viikko baariin. Jos juo illan aikana vain viisikin annosta, tulee kaloreita jo vähimmilläänkin 700 lisää. Monella vaan tuntuu menevän vieläkin enemmän, krapula-aamuna pizzaa ja maataan. Ei monikaan harrasta nimenomaan mitään, tai jos harrastavat, jotain kuntosalia missä käydään tekemässä muutama liike ja lähdetään energiajuoman voimin kotiin.
 

Yhteistyössä