Hyvä, että Nuori Suomi ym puuttuvat leijonien örvellykseen

  • Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti
Sanoin tuon vaan että alkoholia on aina ollut ja tulee olemaan, kun tuntuu että tämä uutisointi on saanut hirveät mittasuhteet siinä mielessä, että eivät nämä juhlijat olleet ensimmäisiä alkoholin käyttäjiä. Miksi ei tosiaan uutisoida muiden alkoholin käytöstä??

Lilyan kommenttiin viitaten, miksi tästä tehdään Leijonien syy? Olisi järjestetty juhlat vaikka tänään, niin varmasti ei olisi samaa ongelmaa.
Onhan se kyllä säälittävää, että lehdistä saa lukea miten vapaaehtoiset aikuiset rantautuvat lakkiaispäivänä rannoille nuorten joukkoon, kun alkoholia juodaa silmittömästi ymmärtämättä seurauksia. Ja aina näiden juhlien jälkeen kerrataan sitä laskua mitä yhteiskunnalle tulee tuhottujen omaisuuden korjaamisesta.

Ei, ei se ole yksinomaan Leijonien syy. Mutta miksi ihmeessä tämä on hienoa ja hyväksyttävää?
 
"äityli"
Onko sinusta hyväksyttävää, että joku ärveltää häissä, jo ennen kakunleikkuuta? Mun mielestä ei, vaikka juoda saakin ja loppuyöstä saa olla vaikka missä kunnossa. Mun mielestä aikuiset voisivat edes osata katsoa paikan missä kännäävät.
Jos mun kaverit halus kännätä mun häissä niin kännätköön. Juhlahumussa väsähtää monasti. Jos leijonat halusivat kännätä omissa juhlissaan, niin siitä vaan, mun lapset tai minun herkkä mieleni ei siitä vahingoittunut. Toisin kuin monien muiden näköjään. Mietinpä vain, että mitenhän te lapsenne kasvatatte jos pelkäätte että joidenkin jäkiksenpelaajien vaikuttavan lapsenne tulevaan alkoholinkäyttöön...
 
"vieras"
väkivaltaa tulee varmasti aina olemaan, mutta ei sitä tartte silti hyväksyä. Sanoin tuon vaan että alkoholia on aina ollut ja tulee olemaan, kun tuntuu että tämä uutisointi on saanut hirveät mittasuhteet siinä mielessä, että eivät nämä juhlijat olleet ensimmäisiä alkoholin käyttäjiä. Miksi ei tosiaan uutisoida muiden alkoholin käytöstä??
Samasta syystä ei tartte hyväksyä alkoholiakaan, vai mitä?

Ja etkö tosiaankaan ole muutoin lukenut uutisia alkoholin käytöstä? Rattijuopoista, Nykästen viinanhuuruisista tappeluista, Myllylän baarista toiseen konttaamisesta?
 
Lunatic
Minä en tommosta holhoomista ymmärrä. Kyllä leijonilla oli oikeus nollata niin hienon saavutuksen jälkeen, ihmeellistä mussutusta. Kyllä ne nuoret ne esimerkkinsä imee ihan muualta, ja suoraan sanottuna se että niille tungetaan limsaa joka tuutista, ja energiajuomia, johtaa "kovempien aineiden" käyttöön murkkuiässä. Tämä on fakta. Ei suinkaan joku leijonien kultajuhla.
 
jaa missä mää oon
saa juhlia kultaa, sen sijaan MEDIALLA pitäisi olla joku VASTUU siitä mitä näyttävät, haastattelevatko humalaisia jne. samaan tapaan kuin mainostajilla, julkisen sanan neuvosto voisi puuttua asiaan....

Leijonien julkisesta esiintymisestä olisi voinut jättää pois avoimen juomisen kansanjuhlassa, ja esim tämä Petri Nygård vai mikä onkaan kappale, olisi voitu jättää soittamatta.
 
"Mammuska"
Minä en tommosta holhoomista ymmärrä. Kyllä leijonilla oli oikeus nollata niin hienon saavutuksen jälkeen, ihmeellistä mussutusta. Kyllä ne nuoret ne esimerkkinsä imee ihan muualta, ja suoraan sanottuna se että niille tungetaan limsaa joka tuutista, ja energiajuomia, johtaa "kovempien aineiden" käyttöön murkkuiässä. Tämä on fakta. Ei suinkaan joku leijonien kultajuhla.
Ja jos lasta vaivaa tai ihmetyttää kattoo telkkarista ku setät vähä huojuu ja ilakoi niin eipä tuo oo vaikee homma selittää lapselle mistä johtuu ja miksi. Jos vaan vähän viitsii valaista lasta ja neuvoa/kertoa alkoholinkäytöstä. Eikös se muutenki tuntuis olevan vanhempien vastuuna se esimerkkinä oleminen ja vastuun näyttäminen. Ei Leijonien. Mut ainnii, hyvähän se on sysätä asia toisille =)
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";23793494]Niin ja niitä iänvanhoja tapoja voisi jo viimein muuttaa ja kuinkas muuten sen voisi tehdä kuin että yleinen mielipide muuttuu.

Ettehän te muutenkaan elä enää samoin kuin isovanhempanne, miksi siis ne isoisänaikaiset juomatavat pitäisi säilyttää? Tulkaa jo 2010-luvulle.[/QUOTE]

Esimerkiksi kasvattamalla omat lapsensa siten, että kännissä ei tarvitse olla sen paremmin jääkiekon kuin minkään muunkaan takia. On muuten paljon järkevämpi tapa kuin istua tumput suorassa voihkimassa ja odottamassa, milloin muut lakkaavat ryyppäämästä.
 
"..."
[QUOTE="vieras";23793901]Etsi itse, sinähän tässä yritit sitä faktaa tiskiin lyödä. Ok, sulla ei sitä siis olekaan.

Ja hetkinen, etkö sä kirjoittanut, että sulle on ihan sama mitä mä ajattelen sun juomisesta? Ei ihan nyt siltä kuitenkaan vaikuta. BTW, kukaan ei vaadi sua mulle selitteleen juomisiasi.

Eikä lapsia tarvitse tynnyrissä kasvattaa, vaan voi valita ne juhlat, joissa ei sitä örvellystä ole. Hmm, ja kyllä muistelen kuulleeni siitäkin paheksuntaa jos joku häävieras kompuroi ympäripäissään. Mitäpä itse ajattelet sellaisesta käytöksestä?

Muistan lapsuudesta kuinka humalaiset olivat pelottavia. Sille ei voi mitään että niihin törmää joskus, mutta enpä ehdoin tahdoin tuppaa omia lapsianikaan sellaisten lähettyville, kun muistan miten ne pelottivat itseäkin. Onneksi omat vanhemmat eivät harrastaneet humalahakuista juhlintaa. Samaa linjaa jatkan omieni kanssa -vaikkei tynnyrissä eletäkään.[/QUOTE]

Pitääkö kaikista olla joku tutkimus, etkö osaa omilla aivoilla ajatella? Fakta on että alkoholin kulutus moninkertaistuu juhlapyhinä. Edes sinä kaikkitietävänä et voi sitä kiistää. Ja väitän, tämä ei ole fakta, että kaikki se alkoholi ei kulu lapsettomilla ihmisillä.

Enhän mä sulle selittelekkään, aattelin vain oikaissa käsityksiäsi kun parin kirjoituksen perusteella teit musta alkkiksen. Aika vähissä sulla sitten on ainakin hääjuhlat jos valitset ne sillä perusteella onko siellä alkoholia vai ei.
 
Tosi asia
[QUOTE="vieras";23793929]Samasta syystä ei tartte hyväksyä alkoholiakaan, vai mitä?

Ja etkö tosiaankaan ole muutoin lukenut uutisia alkoholin käytöstä? Rattijuopoista, Nykästen viinanhuuruisista tappeluista, Myllylän baarista toiseen konttaamisesta?[/QUOTE]
Totta tuokin. Mutta ei noita ole suurennettu niin kuin tätä.
Mutta hyväksymiseen liittyen noista, rattijuoppous ja Nykäsen tappelut (väkivalta) on rikos. Itse se alkoholi ei ole rikos. Eikä Myllylän baarieista konttaaminen ole rikos, siinä Myllyllä on vain nolannut itsensä. Urheilijahan se sekin on, vaikkakin entinen, ei siinäkään ministerit puutu ja pidä puhuttelua alkoholin käytöstä.
 
Lunatic
[QUOTE="Mammuska";23793981]Ja jos lasta vaivaa tai ihmetyttää kattoo telkkarista ku setät vähä huojuu ja ilakoi niin eipä tuo oo vaikee homma selittää lapselle mistä johtuu ja miksi. Jos vaan vähän viitsii valaista lasta ja neuvoa/kertoa alkoholinkäytöstä. Eikös se muutenki tuntuis olevan vanhempien vastuuna se esimerkkinä oleminen ja vastuun näyttäminen. Ei Leijonien. Mut ainnii, hyvähän se on sysätä asia toisille =)[/QUOTE]

Nimenomaan.
Pitääkö leijonien kantaa vastuu meidän lapsista! Ei.
 
"SUOMALAINEN"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23793992:
Esimerkiksi kasvattamalla omat lapsensa siten, että kännissä ei tarvitse olla sen paremmin jääkiekon kuin minkään muunkaan takia. On muuten paljon järkevämpi tapa kuin istua tumput suorassa voihkimassa ja odottamassa, milloin muut lakkaavat ryyppäämästä.
Mutta, entä jos on laiska eikä halua? :D
 
[QUOTE="äityli";23793918]Jos mun kaverit halus kännätä mun häissä niin kännätköön. Juhlahumussa väsähtää monasti. Jos leijonat halusivat kännätä omissa juhlissaan, niin siitä vaan, mun lapset tai minun herkkä mieleni ei siitä vahingoittunut. Toisin kuin monien muiden näköjään. Mietinpä vain, että mitenhän te lapsenne kasvatatte jos pelkäätte että joidenkin jäkiksenpelaajien vaikuttavan lapsenne tulevaan alkoholinkäyttöön...[/QUOTE]


Ei se mun mielestä vain lapsia ajatellen ole paheksuttavaa vaan se on kertakaikkiaan noloa kaikkia kohtaan. Olettaen, että kyseessä on perhejuhlat eikä mitkään ryyppäjäiset. Itse en ainakaan selvinpäin jaksa katsoa toisten toukkarointia.
 
"äityli"
Ei se mun mielestä vain lapsia ajatellen ole paheksuttavaa vaan se on kertakaikkiaan noloa kaikkia kohtaan. Olettaen, että kyseessä on perhejuhlat eikä mitkään ryyppäjäiset. Itse en ainakaan selvinpäin jaksa katsoa toisten toukkarointia.
Noh...me emme ole niin ilkeämieleisiä muita kohtaan että ajattelisimme " onpa noloa ", vaan ohjaisimme juhlissa väsyneen levähtämään. Me kuitenkin välitämme toisistamme tosin kuin muut näköjään. Toiset vain haluavat heitellä pikkukivillä...
 
Keittiönoita
[QUOTE="SUOMALAINEN";23794057]Mutta, entä jos on laiska eikä halua? :D[/QUOTE]
Sitten ei auta muu kuin soittaa Jääkiekkoliittoon ja sanoa "tulkaa nyt saatana joku siivoamaan, meiän Nico-Petteri oksensi taas Jessica-Sofian kerhoreppuun" :D
 
"sondersson"
Juttu nyt vaan on niin yksinkertainen että alkoholimyönteisyys lisää tutkimustenkin mukaan alkoholimyönteisyyttä.

Ja jossain olisi hyvä olla mallia siitä, että joka paikassa, kaikkialla ja aina ei tarvita viinaa. Silloin lapsemme ja nuoremmekin oppisivat elämään ja juhlimaan ilman viinaa.
mulla se meni teininä toisinpäin, mitä pahempi juttu vanhempien ym mielestä, sitä parempi mun mielestä :D

Ja sit mä en ymmärrä, et miks pitää tehdä tästä niin iso juttu kun tekemättömäks sitä ei kuitenkaan saa. Harva penska ees tietäis niiden olleen kännissä ellei siitä mouhkattais julkisesti.
 
"aito"
[QUOTE="äityli";23794186]No siinä mielessä kyllä, että paikasta riippumatta jokainen voi joskus vetää överit. Toisille se on maailman suurin juttu kun se tapahtuu MINUN häissäni ja toisille se kun se tapahtuu kansanjuhlassa jossa 40 muutakin on kännissä. Tekopyhyyttä.[/QUOTE]

Hyvä että edes äitylillä se pyhyys on aitoa. :)
 
Keittiönoita
[QUOTE="äityli";23794186]No siinä mielessä kyllä, että paikasta riippumatta jokainen voi joskus vetää överit. Toisille se on maailman suurin juttu kun se tapahtuu MINUN häissäni ja toisille se kun se tapahtuu kansanjuhlassa jossa 40 muutakin on kännissä. Tekopyhyyttä.[/QUOTE]
40? Sanoisin pikemminkin, että 40 000 :D
 
Kuinkahan kauan tätäkin jaksetaan jauhaa? Ja mistä lähtien ventovieraiden jääkiekkoilijoiden tehtävänä on ollut kasvattaa meidän mukuloita? Ihan niinkuin känniääliöitä ei koskaan missään muualla näkisi kuin taannoin noissa juhlissa. Ollaan itse lapsillemme esimerkkeinä ja annetaan leijonien juhlia rauhassa.
 

Yhteistyössä