Hyvä, että Nuori Suomi ym puuttuvat leijonien örvellykseen

  • Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti
idiotismia
[QUOTE="...";23793209]Muistakaahan kaikki jeesustelijat, että kun reilun kuukauden päästä on Juhannus, niin näyttäkää niille teidän junioreille miten juhlitaan ilman alkoholia. Veikkaan että suurin osa näistä valittajista keikkuu itse kännissä lastensa nähden.[/QUOTE]

Ja mikäs saa sinut näin olettamaan? Yhtä naurettava oletus kuin juomisen puolusteleminen sillä, että "kyllä muidenkin maiden pelaajat juhlivat mestaruuksia samalla tavalla" ja "naurettavaa vaatia leijonilta raittiutta kultajuhlissa, kun kulttuurissa muuten ryyppääminen kuuluu juhlaan". Jep jep. Huono käytös on huonoa käytöstä, vaikka KAIKKI maailman ihmiset käyttäytyisivät niin.
 
Tosi asia
Se nyt vaan on fakta että maailmassa on aina ollut alkoholia ja tulee olemaan, ei siitä pääse mihinkään! Ei tämä mikään uusi asia ole. Se ei tule loppumaan vaikka kuinka jois tai olisi juomatta. Ja se nyt vaan on niin että se on kuulunut suomalaisten juhlintaan, ei siitä pääse mihinkään. Eikä Leijonat ryypänneet lasten seurassa.
 
"..."
[QUOTE="vieras";23793254]Niin kauan kun on nuo lapset olleet, on myös juhannukset vietetty selvin päin lasten kera. Minusta se on luonnollista; juhlitaan yhdessä, perheenä, eikä siihen alkoa tarvitse, eikä lasten kanssa ollessa alko siihen edes sopisi.

Ihanko totta sinusta joka juhlaan pitää saada viinaa? :([/QUOTE]

Missä minä olen väittänyt että viina kuuluu joka juhlaan? Sanoin vain että suurin osa valittajista jotka eri keskustelupalstoilla jeesustelevat Leijonien käytöstä, ovat itse samanlaisia. Eivät kaikki, mutta suurin osa kansasta kuitenkin. Itse en hirveästi lasten nähden alkoholia käytä. Viimeksikin vappu tuli juhlittua ilman tipantippaa.
 
JoX
Se nyt vaan on fakta että maailmassa on aina ollut alkoholia ja tulee olemaan, ei siitä pääse mihinkään! Ei tämä mikään uusi asia ole. Se ei tule loppumaan vaikka kuinka jois tai olisi juomatta. Ja se nyt vaan on niin että se on kuulunut suomalaisten juhlintaan, ei siitä pääse mihinkään. Eikä Leijonat ryypänneet lasten seurassa.
Eli sinä teet kaiken juuri niin kuin muutkin, koska "se nyt vaan on fakta että näin kuuluu tehdä"? Onko sulla omia aivoja ollenkaan?
 
"vieras"
[QUOTE="...";23793384]Missä minä olen väittänyt että viina kuuluu joka juhlaan? Sanoin vain että suurin osa valittajista jotka eri keskustelupalstoilla jeesustelevat Leijonien käytöstä, ovat itse samanlaisia. Eivät kaikki, mutta suurin osa kansasta kuitenkin. Itse en hirveästi lasten nähden alkoholia käytä. Viimeksikin vappu tuli juhlittua ilman tipantippaa.[/QUOTE]

En tasan usko, että me, jotka ei hyväksytä täysin tuota juhlissa juopottelua, oltaisiin kaikki tykönämme sitten kuitenkin ihan päinvastaisia! Ihan käsittämätöntä, mihin sä perustat luulosi että suurin osa esim. täällä palstailevista on dokaajia?

Alkoholi ei kuulu juhlaan lasten kanssa!!!!!!!!!

Ja joo hienoa, että ihan vajaan kuukausi sitten olleen juhlan olit ilman viinaa. Itse en ole ottanut lasten nähden koskaan, enkä muutenkaan kuin jotain vuosi sitten viimeksi. Newsflash: ilman alkoakin voi elää ja elää jopa oikein mukavasti.
 
Tosi asia
Eli sinä teet kaiken juuri niin kuin muutkin, koska "se nyt vaan on fakta että näin kuuluu tehdä"? Onko sulla omia aivoja ollenkaan?
Mistä sä näin päättelet? Sanoinko mä omasta juomisestani jotain? En. Kyllä mulla löytyy omat aivot. Itseasiassa itse en käytä alkoholia ollenkaan, mutta ei se tarkoita etteikö muut voisi käyttää.
Ja missä sanoin että näin kuuluu tehdä??? En missään! Totesin vain että se nyt on fakta että maailmassa on alkoholia, ei se ollut uutinen.
 
"vieras"
Niin ja niitä iänvanhoja tapoja voisi jo viimein muuttaa ja kuinkas muuten sen voisi tehdä kuin että yleinen mielipide muuttuu.

Ettehän te muutenkaan elä enää samoin kuin isovanhempanne, miksi siis ne isoisänaikaiset juomatavat pitäisi säilyttää? Tulkaa jo 2010-luvulle.
 
"vieras"
Mistä sä näin päättelet? Sanoinko mä omasta juomisestani jotain? En. Kyllä mulla löytyy omat aivot. Itseasiassa itse en käytä alkoholia ollenkaan, mutta ei se tarkoita etteikö muut voisi käyttää.
Ja missä sanoin että näin kuuluu tehdä??? En missään! Totesin vain että se nyt on fakta että maailmassa on alkoholia, ei se ollut uutinen.
Maailmassa on huumeita, aseita ja väkivaltaakin, ihan fakta, mutta onko niidenkään käyttö siksi yhtään hyväksyttävämpää?
 
"..."
[QUOTE="vieras";23793445]En tasan usko, että me, jotka ei hyväksytä täysin tuota juhlissa juopottelua, oltaisiin kaikki tykönämme sitten kuitenkin ihan päinvastaisia! Ihan käsittämätöntä, mihin sä perustat luulosi että suurin osa esim. täällä palstailevista on dokaajia?

Alkoholi ei kuulu juhlaan lasten kanssa!!!!!!!!!

Ja joo hienoa, että ihan vajaan kuukausi sitten olleen juhlan olit ilman viinaa. Itse en ole ottanut lasten nähden koskaan, enkä muutenkaan kuin jotain vuosi sitten viimeksi. Newsflash: ilman alkoakin voi elää ja elää jopa oikein mukavasti.[/QUOTE]

No jos luet tarkkaan minun kirjoitukset, huomaat että sanoin että EIVÄT KAIKKI ja ERI PALSTOILLA. Mutta fakta vaan on että esim juhannuksena, vappuna, jouluna jne. isossa osassa kodeista otetaan viinaa. Vai miten selität alkoholin myyntipiikit juhlapyhien aikaan. Kaikki nämä jeesustelijat jotka ERI palstoilla valittavat, eivät varmasti juhli selvinpäin vaikka lapsia olisikin paikalla. Sinun juomatottumukset eivät minua kiinnosta ja mulle on ihan sama mitä ajattelet minun vastaavista.
 
"vieras"
[QUOTE="...";23793536]Mutta fakta vaan on että esim juhannuksena, vappuna, jouluna jne. isossa osassa kodeista otetaan viinaa. [/QUOTE]

Jos se on fakta, sinulla on varmaan esittää linkkiä tutkimukseen tms jossa kerrotan tämä fakta, että ISOSSA OSASSA (paljonko on iso osa? 50%?) vanhemmat kännää juhlat vaikka lapset on kotona.

Sinun juomatottumukset eivät minua kiinnosta ja mulle on ihan sama mitä ajattelet minun vastaavista.
No jos se on ihan sama, niin sanonpa sitten että taitaa sulle maistua sen verran, että jossain sielussas tunsit pistoksen kun niin pitää puolustella ja keksiä, että niin ne muutkin tekee.
 
"Mmm"
-Entäs nää amerikan julkkikset sitten, ne kännissä sekoilee ja sit lehdet revittelee kun tissiä ja tussua vilahtaa. Lapset ja nuoret lukee myös näitä lehtiä, kyllä varmasti niistäkin jotkut on teijän lasten esimerkkejä ja ihailun kohteena.

-Entä BB julkkikset sitten, heilutaan melki suorassa teevee lähetyksessä kännissä ja paneskellaan melki koko kansan silmien edessä.

-Elokuvissa ja sarjoissa ryypiskellään, jos niissä jotain juhlia on mukamas järjestetty, käytetään huumeita. Nussitaan ja näytetään surutta paljasta pintaa.

Miks vitussa nää nipottajat ei puutu näihin??!! Niitä näkyy joka päivä telkkarissa joita teijän kulta pallerot kyttää. Miks hemmetissä viette kakaranne tollasiin paikkoihin ja kuitenkin varsin hyvin tiesitte että, ihan varmasti ovat humalassa. Joten turha valittaa jälkeenpäin, pitäkää lapset poissa tollasista jutuista, niin ei tarvi naamanorsunvitulla valittaa sitten jälkeenpäin.

Eikä leijonat ollu mitenkään örvellys kunnossa, tietääkseni eivät myöskään esiintyny juhlassa persepaljaana ja muna kädessä. Mun mielestä leijonat olivat ansainneet juhlansa ja myöskin kunnon lärvit, hei haloo, ne on maailmanmestareita ja eihän sitä kultaa ootettu kuin 16 vuotta.
 
[QUOTE="vieras";23793590]Jos se on fakta, sinulla on varmaan esittää linkkiä tutkimukseen tms jossa kerrotan tämä fakta, että ISOSSA OSASSA (paljonko on iso osa? 50%?) vanhemmat kännää juhlat vaikka lapset on kotona.

[/QUOTE]

"Alkoholin haittavaikutukset tulevat selkeimmin esiin suurimpina juhlapyhinä, jolloin kulutus on huipussaan.

- Näin rajusti keskitettynä alkoholin käyttö ei ehkä kuulu juhlapyhiin muualla maailmassa. Ruotsissa tilanne on kyllä aika sama, pohtii Eriksson.

- Runsas alkoholin käyttö koskee juhlapyhinä suurta osaa väestöstä, eikä vain niitä, jotka muutenkin käyttävät. Matemaattinen tosiasia on, että ne jotka ottavat runsaasti normaalisti, ottavat vielä enemmän, A-klinikkasäätiön viestintäjohtaja Teuvo Peltoniemi laskee."

-Keskisuomalainen

Maalaisjärkeenkin käy, että osa tuosta on lasten läsnäollessa.
 
"Miuku"
Mielestäni jääkiekkosankarit olisivat saaneet juhlia vaikka kuukauden ryypuputkella, kunhan eivät olisi tehneet sitä suorassa lähetyksessä. Jurppii se, ettei suomalainen mies voi olla kännäämättä, vaikka edessä olisi telkkariesiintyminen ja tapaaminen presidentin kanssa. Mun mielestä on kyse hiton huonoista tavoista ja junttiudesta.

En väitä, että lapset päättäisivät juuri tuon tapauksen vuoksi juoda itsensä samaan kuntoon, mutta ei ne tyypit kauhean hyvää juhlimisen mallia siellä lavalla näyttäneet. Mulle tuli ainakin myötähäpeä miesten ja heidän perheittensä puolesta ja meni vähän maku koko voitosta.

Kysehän on siitä, että tässä yhdistettin urheilu, voitto, sankaruus ja alkoholi, ei siitä, että rokkitähdet vetävät kokaa tai iskä saunakaljan.
 
[QUOTE="Mmm";23793634]-Entäs nää amerikan julkkikset sitten, ne kännissä sekoilee ja sit lehdet revittelee kun tissiä ja tussua vilahtaa. Lapset ja nuoret lukee myös näitä lehtiä, kyllä varmasti niistäkin jotkut on teijän lasten esimerkkejä ja ihailun kohteena.

-Entä BB julkkikset sitten, heilutaan melki suorassa teevee lähetyksessä kännissä ja paneskellaan melki koko kansan silmien edessä.

-Elokuvissa ja sarjoissa ryypiskellään, jos niissä jotain juhlia on mukamas järjestetty, käytetään huumeita. Nussitaan ja näytetään surutta paljasta pintaa.

Miks vitussa nää nipottajat ei puutu näihin??!! Niitä näkyy joka päivä telkkarissa joita teijän kulta pallerot kyttää. Miks hemmetissä viette kakaranne tollasiin paikkoihin ja kuitenkin varsin hyvin tiesitte että, ihan varmasti ovat humalassa. Joten turha valittaa jälkeenpäin, pitäkää lapset poissa tollasista jutuista, niin ei tarvi naamanorsunvitulla valittaa sitten jälkeenpäin.

Eikä leijonat ollu mitenkään örvellys kunnossa, tietääkseni eivät myöskään esiintyny juhlassa persepaljaana ja muna kädessä. Mun mielestä leijonat olivat ansainneet juhlansa ja myöskin kunnon lärvit, hei haloo, ne on maailmanmestareita ja eihän sitä kultaa ootettu kuin 16 vuotta.[/QUOTE]

Peesaan. Musta he käyttäytyivät kaikki ihan ookoo, siis ei mitään ihmeellistä. Leffoissa yms. näkyy paljon enemmän kaikkea tuomittavaa - esim. juuri huumeidenkäyttöä. Leijonat nyt kuitenkin pääasiassa kannustavat lapsia ja nuoria LIIKKUMAAN eivätkä humalahakuiseen juomiseen.
 
"Miuku"
Pakko vielä lisätä, että mua kiukuttaa myös se, että miesten huono käytös suvaitaan, "pojathan on poikia". Ajatelkaa nyt, jos vaikka muodostelmaluistelun maailmanmestarit olisivat tulleet koneesta tuossa kunnossa. (Ai niin, eihän heitä ollut kukaan vastassakaan)

Ja kuinka iso haloo tuli siitä, että Minna Kauppi vähän hullutteli sitä pystiä noutaessaan...Eikä tainnut edes olla kännissä.

Tasan ei käy onnenlahjat ja käyttäytymisnormit.
 
"vieras"
[QUOTE="Mmm";23793634]-Entäs nää amerikan julkkikset sitten, ne kännissä sekoilee ja sit lehdet revittelee kun tissiä ja tussua vilahtaa.
-Entä BB julkkikset sitten, heilutaan melki suorassa teevee lähetyksessä kännissä ja paneskellaan melki koko kansan silmien edessä.
-Elokuvissa ja sarjoissa ryypiskellään, jos niissä jotain juhlia on mukamas järjestetty, käytetään huumeita. Nussitaan ja näytetään surutta paljasta pintaa.
[/QUOTE]

Siis kirjoitustyylis kertoo että sua iljettää nuo, mutta sitten taas perustat tuohon mielipiteesi, että oli se ok näissä juhlissakin..?

Weird...
 
Tosi asia
[QUOTE="vieras";23793510]Maailmassa on huumeita, aseita ja väkivaltaakin, ihan fakta, mutta onko niidenkään käyttö siksi yhtään hyväksyttävämpää?[/QUOTE]
Älä naurata! Vertaat sä tosiaan huumeita ja väkivaltaa ja aseita alkoholiin?? Huumet ovat laittomia Suomessa, väkivalta on rikos ja aika usein myös aseet ovat laittomia. Alkoholi nyt ei ole rikos, sitä saat ihan lähikaupasta. Eikä tässä kukaan ole vahingoittanut ketään, nolannut vaan korkeintaan itsensä, mutta onko se silloin muiden ongelma?
Miks pitää kaivella kaikesta jotain ja takertua jokaisen sanomiseen??
 
Mun mielestä leijonat olivat toki känninsä ja juhlansa ansainneet ja yllättävän hyvin siinä suhteessa osasivat käyttäytyä. MUTTA mun mielestä noi ryyppybileet olis voinu säästää johonkin muuhun ajankohtaan, ihan aikuisten iltajuhlintaan esim ilman tiedotusvälineitä. Jätkät tulivat bussilla kaljapullot kädessä mikä mun mielestä ei ole edes lakimme sallivaa (julkijuopottelu) vai olenko ymmärtänyt väärin? Lisäksi tasavallan presidentin kunnioittamaan juhlaan ei mun mielestä mennä örveltämään omine juomineen eikä sinne kuulu mikään Petri Nygård, ne on sallittuja ihan toisissa tilaisuuksissa.
 
"vieras"
Älä naurata! Vertaat sä tosiaan huumeita ja väkivaltaa ja aseita alkoholiin?? Huumet ovat laittomia Suomessa, väkivalta on rikos ja aika usein myös aseet ovat laittomia. Alkoholi nyt ei ole rikos, sitä saat ihan lähikaupasta. Eikä tässä kukaan ole vahingoittanut ketään, nolannut vaan korkeintaan itsensä, mutta onko se silloin muiden ongelma?
Miks pitää kaivella kaikesta jotain ja takertua jokaisen sanomiseen??
En vertaa. Vertaan vain sitä, jota sanoit; että on asiota jotka on olemassa ja onko ne siksi ok, vain koska ovat.

Ja hei, lakatkaa nillittämästä siitä, että kuka leijona muka oli kännissä. Eihän tässä siitä ole kyse, että kuka otti ja paljonko, vaan siitä, että miksi helvetissä yleinen mielipide tuntuu olevan se, että juominen kuuluu juhlaan ja on hyväksyttävää jopa reilussa määrin!!!
 
"..."
[QUOTE="vieras";23793590]Jos se on fakta, sinulla on varmaan esittää linkkiä tutkimukseen tms jossa kerrotan tämä fakta, että ISOSSA OSASSA (paljonko on iso osa? 50%?) vanhemmat kännää juhlat vaikka lapset on kotona.



No jos se on ihan sama, niin sanonpa sitten että taitaa sulle maistua sen verran, että jossain sielussas tunsit pistoksen kun niin pitää puolustella ja keksiä, että niin ne muutkin tekee.[/QUOTE]

Etsi googlella niitä tutkimuksia ja maalaisjärjelläkin tuo on ajateltavissa. Mistä sinä minun juomatottumukset tiedät? Viimevuonna taisin ottaa alkoholia kolme kertaa, tänä vuotena en ole ottanut vielä kertaakaan. En silti vaahtoa muiden juomisesta. Tynnyrissä saat lapsesi kasvattaa ettei pääse näkemään muiden juomista. Vai kieltäydytkö esim hääkutsuista kun siellä kuitenkin booli maistuu joillekin?
 
Tosi asia
[QUOTE="vieras";23793821]En vertaa. Vertaan vain sitä, jota sanoit; että on asiota jotka on olemassa ja onko ne siksi ok, vain koska ovat.

Ja hei, lakatkaa nillittämästä siitä, että kuka leijona muka oli kännissä. Eihän tässä siitä ole kyse, että kuka otti ja paljonko, vaan siitä, että miksi helvetissä yleinen mielipide tuntuu olevan se, että juominen kuuluu juhlaan ja on hyväksyttävää jopa reilussa määrin!!![/QUOTE]
Niin en mä ole sanonut että hyväksyn esim. väkivaltaa, se on rikos. Sekin tosia asia että väkivaltaa tulee varmasti aina olemaan, mutta ei sitä tartte silti hyväksyä. Sanoin tuon vaan että alkoholia on aina ollut ja tulee olemaan, kun tuntuu että tämä uutisointi on saanut hirveät mittasuhteet siinä mielessä, että eivät nämä juhlijat olleet ensimmäisiä alkoholin käyttäjiä. Miksi ei tosiaan uutisoida muiden alkoholin käytöstä??

Lilyan kommenttiin viitaten, miksi tästä tehdään Leijonien syy? Olisi järjestetty juhlat vaikka tänään, niin varmasti ei olisi samaa ongelmaa.
 
[QUOTE="...";23793846]Etsi googlella niitä tutkimuksia ja maalaisjärjelläkin tuo on ajateltavissa. Mistä sinä minun juomatottumukset tiedät? Viimevuonna taisin ottaa alkoholia kolme kertaa, tänä vuotena en ole ottanut vielä kertaakaan. En silti vaahtoa muiden juomisesta. Tynnyrissä saat lapsesi kasvattaa ettei pääse näkemään muiden juomista. Vai kieltäydytkö esim hääkutsuista kun siellä kuitenkin booli maistuu joillekin?[/QUOTE]


Onko sinusta hyväksyttävää, että joku ärveltää häissä, jo ennen kakunleikkuuta? Mun mielestä ei, vaikka juoda saakin ja loppuyöstä saa olla vaikka missä kunnossa. Mun mielestä aikuiset voisivat edes osata katsoa paikan missä kännäävät.
 
"vieras"
[QUOTE="...";23793846]Etsi googlella niitä tutkimuksia ja maalaisjärjelläkin tuo on ajateltavissa. Mistä sinä minun juomatottumukset tiedät? Viimevuonna taisin ottaa alkoholia kolme kertaa, tänä vuotena en ole ottanut vielä kertaakaan. En silti vaahtoa muiden juomisesta. Tynnyrissä saat lapsesi kasvattaa ettei pääse näkemään muiden juomista. Vai kieltäydytkö esim hääkutsuista kun siellä kuitenkin booli maistuu joillekin?[/QUOTE]

Etsi itse, sinähän tässä yritit sitä faktaa tiskiin lyödä. Ok, sulla ei sitä siis olekaan.

Ja hetkinen, etkö sä kirjoittanut, että sulle on ihan sama mitä mä ajattelen sun juomisesta? Ei ihan nyt siltä kuitenkaan vaikuta. BTW, kukaan ei vaadi sua mulle selitteleen juomisiasi.

Eikä lapsia tarvitse tynnyrissä kasvattaa, vaan voi valita ne juhlat, joissa ei sitä örvellystä ole. Hmm, ja kyllä muistelen kuulleeni siitäkin paheksuntaa jos joku häävieras kompuroi ympäripäissään. Mitäpä itse ajattelet sellaisesta käytöksestä?

Muistan lapsuudesta kuinka humalaiset olivat pelottavia. Sille ei voi mitään että niihin törmää joskus, mutta enpä ehdoin tahdoin tuppaa omia lapsianikaan sellaisten lähettyville, kun muistan miten ne pelottivat itseäkin. Onneksi omat vanhemmat eivät harrastaneet humalahakuista juhlintaa. Samaa linjaa jatkan omieni kanssa -vaikkei tynnyrissä eletäkään.
 

Yhteistyössä