Siis hetkinen..*lapsi ja maidon aloitus*

Eilen tuli postissa muksu tuoteryhmän postia ja mukana oli opas 1v--> ruokailusta, silmiin osui sitten että siinä kehoitettiin juottamaan rasvatonta maitoa tai piimää, miten mä olen ymmärtänyt et maidon pitäis nimenomaan olla täysmaitoa eikä mitään rasvatonta?
 
"katja"
KOSKA maidossa on niitä huonompia rasvoja, kovaa rasvaa!! Mieluiten rasvatonta maitoa ja rasva esim öljylisäyksenä, tai vaikka pehmeää rasvaa puuroon. Tällä tavalla lapsi saa parempi laatuista rasvaa.
 
[QUOTE="mimmu";23784031]Noo, nää on näitä suosituksia taas, eli kun väestö lihoo niin sitten tehdään tämmösiä suosituksia...et juotte sitä maitoa mitä noin muutenki, ehdotan.[/QUOTE]

No meillä ei kukaan muu juo maitoa, silläpä mä muksulle erikseen ostankin maidon kun nyt sitä aloitellaan...

Ruuan seassa menee hyla-maito ja nyt oon ostanu sit sitä täysmaitoa mitä on hieman maisteltu.
 
No maidossa on eläinrasvoja jotka ei ole niin hyviä kun kasvirasvat, suositus perustunee tähän.
Mua itseani kyllä epäilyttää tuo rasvatonmaito ja ylipäätä kaikki rasvattomat tuotteet.

Meillä lapset haluaa juoda täysmaitoa.
 
voi v...u
tavan ämmiä hölisemään jostain kovasta rasvasta, heh, oikeesti naurattaa. te juotatte sit tiskivettä lapsillenne no eihän tule ainakaan kalliiksi ku kaapii siitä altaasta lasiin
 
Keittiönoita
Taasko tuo on muuttunut? Mulla on lapset vm-86 ja -91, esikoisen kohdalla neuvolan ohjeiden mukaan piti antaa rasvatonta maitoa ja kuopuksen kohdalla kevytmaitoa, koska lapsi tarvitsee sitä rasvaakin.
 
"Pusse"
Meille aikanaan ihan neuvolantäti, joka on mukava järki-ihminen ollut aina :), sanoi että rasvatonta maitoa sitten. Ja että isille myös :D
Sanoi tän sen takia, kun mies oli mukana ja rasvattoman maidon vihollisena alkoi jotain mutista siitä että miten sitä vesilitkua voi kukaan juoda =) Mies on kyllä yhtä hoikka kuin sitä rasvatonta maitoa kiskova poikakin, kevytmaidon tolkuttomasta kulutuksesta huolimatta...
 
Rasvatonmaito on se suositus ja neuvolassa saat huutia jos olet mennyt antamaan muuta maitoa lapsellesi! neuvolan ohjeissa sanotaan että rasvatontamaitoa juomaksi ja sitten rypsiöljyä ruokaan (juu ei ole pelkoa että sotkisin jotain kukkaöljyä lapsien ruokaan)...
 
Meillä terkkari kyseli monesti että mitä maitoa juovat, ja aina kun sanoin että kevytmaitoa, niin "pitäisiköhän teidän kokeilla jos se rasvaton maistuisi"... En mä silti kokeillut.. Joskus saavat punaistakin jos olen puuroa tmv. varten ostanut sitä tuonne kaappiin :) Se on ihan herkkua.
 
Meillä kaikki juo rasvatonta maitoa. Ja ruuan laitossa käytän kylmäpuristettua oliviöljyä ja sitten leivän päälle margariinia.. en käytä mitään rasvalisää lapsille, vaikka rasvatonta maitoa juokin. tommosta ohjettakin olen jostain kuullut. :D
 
juut
Meillä menee puhasta lehmänmaitoa. Piste. Muutoin syödään paljon kasviksia, marjoja, sieniä ja hedelmiä + lihana meillä pääsääntöisesti hirvi tai peura. Kanaa myös. Possua ani harvoin. Ruuan valmistukseen käytetään vain öljyjä.
 
.......
tutkimuksia on suuntaan jos toiseenkin. vastahan jossain todettiin, että tyydyttynyt rasva ei ole yhteydessä sydäntauteihin. siksi monet syövät voita ja kermaa. ja monet karppaa...

jossain oli myös tutkittu, että d-vitamiini ja kalsium imeytyy paremmin jos on maidossa rasvaa. ja jos ei lapsena totu rasvaan, ei sitten aikuisenakaan sitä kroppa siedä eli sitten tulee ongelmia. täysmaidolla kasvaneet maalaislapset olivat terveimpiä.
 
ammuuuu
Meillä menee puhasta lehmänmaitoa. Piste. Muutoin syödään paljon kasviksia, marjoja, sieniä ja hedelmiä + lihana meillä pääsääntöisesti hirvi tai peura. Kanaa myös. Possua ani harvoin. Ruuan valmistukseen käytetään vain öljyjä.
Aika lyijypitoinen ruokavalio :O hirvenlihassahan on ammusten takia paljon lyijyä. Luin metsästäjänlehteä muutama kk sitten ja meillä ei ainakaan enää syödä hirveä.
 
haloo
Meillä kaikki juo rasvatonta maitoa. Ja ruuan laitossa käytän kylmäpuristettua oliviöljyä ja sitten leivän päälle margariinia.. en käytä mitään rasvalisää lapsille, vaikka rasvatonta maitoa juokin. tommosta ohjettakin olen jostain kuullut. :D
Lapset tarvii sitä rasvaa ihan oikeasti, ei huvikseen tuotarasvalisää ohjeisteta käyttämään. Ihan yhtälailla kuin tarvitaan vitamiineja.
 

Yhteistyössä