Minkä ikäinen vauva voi matkustaa autossa kasvot menosuuntaan?

  • Viestiketjun aloittaja "äippä"
  • Ensimmäinen viesti
"hmm"
[QUOTE="öö";23782154]Siis eikö teistä toinen istu takana lapsen kanssa?? Ei tulisi mieleenkään jättää lasta taakse yksin huutamaan, kun vanhemmat rupattelevat etupenkillä... äly hoi...[/QUOTE]

Mä taas en tajua ollenkaan että pitäis istua vieressä takapenkillä ja totuttaa siihen että koko ajan viihdytetään.
 
"Eee"
[QUOTE="vieras";23781067]Millä tavalla matkustaminen helpottuisi, jos lapsi naama menosuuntaan?[/QUOTE]

Meillä se helpottui sillä tavalla, että ei enää tarvinut viikoittain pestä autoa ja turvaistuinta oksennuksestaä. Olen itse tosi matkapahoinvoiva ja ilmeisesti se on periytynyt myös meidän muksulle... Ei kiva, mutta pakko oli kääntää muksu kasvot menosuuntaan, että voidaan ajaa autolla sen kanssa yleensäkään mihinkään.
 
[QUOTE="öö";23782154]Siis eikö teistä toinen istu takana lapsen kanssa?? Ei tulisi mieleenkään jättää lasta taakse yksin huutamaan, kun vanhemmat rupattelevat etupenkillä... äly hoi...[/QUOTE]

No ei istu, vallankaan kun reissaan yleensä kaksin lapsen kanssa..

Meillä on toi herra vajaa 1v jo naama menosuuntaan, nimenomaan sen takia että voi autossa pahoin kun oli selkä menosuuntaan, joten "turhan" takia en viitti sitä niin kuljettaa...
 
"Jutta"
[QUOTE="öö";23782154]Siis eikö teistä toinen istu takana lapsen kanssa?? Ei tulisi mieleenkään jättää lasta taakse yksin huutamaan, kun vanhemmat rupattelevat etupenkillä... äly hoi...[/QUOTE]

Jos toinen vanhemmista istuu takana, niin kuka ajaa? Meillä se meni ainakin niin, että olin enemmän liikenteessä miehen työpäivän aikana tai muuten vain lapsen kanssa yksin.
Tosin silloin opiskelijana, ei ollut varaa vaihtaa autoa, joten istuin oli heti naama menosuuntaan kun se autoon laitettiin, koska vyöt ei toisin päin riittäneet. Potero oli tosi pitkään ennen sitä.
 
"vieras"
ei minkään ikäinen vauva. piste. ei tavallisessa eikä myöskään siinä joidenkin hehkuttamassa palkillisessa istuimessa. 4v asti selkä menosuuntaan on viisasta noudattaa.
 
"vieras"
[QUOTE="Piparnakkeli";23783147]

Palkki-istuimesta kysyttävää: mistä siitä löytäisi runsaammin tietoa?
Eikö siinä käytännössä kuitenkin pää lähde heilahdusliikkeeseen mukaan, koko ylävartalon myötä? Joten siinä on siltikin riski että niskaan tulee vaurio vaikka kuormitus jakaantuisikin laajemmalle alueelle?
[/QUOTE]

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1965328-eipa-ne-palkki-istuimetkaan-sit-ilmesesti-sen-turvallisempia-ole/

Mä tein tämän linkin aloituksen, kun tuli luettua lehdestä ja oli yllättävää tietoa siihen nähden millaiseksi palkki-istuimia mainostetaan.
 
[QUOTE="öö";23782154]Siis eikö teistä toinen istu takana lapsen kanssa?? Ei tulisi mieleenkään jättää lasta taakse yksin huutamaan, kun vanhemmat rupattelevat etupenkillä... äly hoi...[/QUOTE]

Joillain katsos on enemmän kuin yksi lapsi ja sen takia takapenkillä ei ole tilaa aikuiselle.
 
"vieras"
[QUOTE="Jeba";23783433]Meillä reilu 1v on kyllä jo kasvot menosuuntaan, on sellainen istuin jossa voi hyvin olla, eikä ole mitään ongelmia ollut :)[/QUOTE]

Kunnes tuleekin se surullisen kuuluisa nokkakolari...
 
"juu"
Vauvan matka turvakaukalossa kestää noin puolesta vuodesta vuoteen, jonka jälkeen matka jatkuu turvaistuimessa selkä menosuuntaan mieluiten noin 4-vuotiaaksi saakka, jolloin pienen lapsen kaularanka jaksaa paremmin kannatella pään painoa. Turvaistuin käännetään kasvot menosuuntaan, kun lapsi ei enää sovi takapenkille selkä menosuuntaan. Lapsen kolmas tai neljäs istuin on mieluummin turvavyöistuin kuin istuinkoroke.

tämä autoliiton sivuilta. Ei vauvaa kasvot menosuuntaan, kaikki menee hyvin kunnes tulee se törmäys ja sitähän ei koskaan voi tietää milloin se tulee. Se minkäikäisen voi laitta turvaistuimeen riippuu vauvan taidoista, kehityskestä ja koosta
 
gnfnfnf
Edelleen ; jos mun puolivuotiaani olisi ollut selkä menosuuntaan kiinnitettynä autossa, meillä olisi vietetty hautajaisia. Meillä kun ei osunut kohdalle se yleisin, eli nokkakolari, vaan tuli rekka aika kovaa perään...
 
"sss"
Te joilla selkä menosuuntaan, istuimenne lienee sitten saanut vain erinomaiset kaikista turvallisuusluokitteluissa? Meinaa meidän palkki-istuin sai. Saiko teidän, vähän epäilen että kaikkien sai, uskoudutte vaan siihen että selkä menosuuntaan niin mikä vaan on parempi, vaan kun eri ole. ;)
Kyllä sen pitää olla se paras myös. ;)
 
"vieras"
[QUOTE="minä";23783527]Meillä 9kk kääntyi kasvot menosuuntaan, oli paras palkki-istuin markkinoilla.
:)[/QUOTE]

Mä tossa ylempänä jo mainitsin, ettei ne ilmeisesti ole sen turvallisempia kuin muutkaan naama menosuuntaan istuimet.
 
^^
Tiesittekö että kun lapsi istuu aavistuksen kumarassa jatkuvsti kun tungette sitä selkää menosuuntaan, siinä on melko varmoja selkäongelmia myöhemmin. Eli kumpi, todella pienellä todennäköisyydellä vähän pahempi niskaongelma kuin selkä menosuuntaan kolarissa, vai melko varma selkävaivat ja lievä niskavamma. Kyllä minä valitsisin pienemmän pahan, pienemmällä todennäköisyydellä. En pahoinpitele lastani kuten te.
 
"sama"
[QUOTE="vieras";23783557]Mä tossa ylempänä jo mainitsin, ettei ne ilmeisesti ole sen turvallisempia kuin muutkaan naama menosuuntaan istuimet.[/QUOTE]

Kyllä tuo on. :) En myöskään aiheuta selkävaivoja lapselle loppuelämäksi, en siis tunge sitä väärinpäin autoon. :)
 
"vieras"
[QUOTE="sama";23783570]Kyllä tuo on. :) En myöskään aiheuta selkävaivoja lapselle loppuelämäksi, en siis tunge sitä väärinpäin autoon. :)[/QUOTE]

Katsopa tuo pistämäni linkki ylempää.
 
"vieras"
Tiesittekö että kun lapsi istuu aavistuksen kumarassa jatkuvsti kun tungette sitä selkää menosuuntaan, siinä on melko varmoja selkäongelmia myöhemmin. Eli kumpi, todella pienellä todennäköisyydellä vähän pahempi niskaongelma kuin selkä menosuuntaan kolarissa, vai melko varma selkävaivat ja lievä niskavamma. Kyllä minä valitsisin pienemmän pahan, pienemmällä todennäköisyydellä. En pahoinpitele lastani kuten te.
Aavistuksen kumarassa :O ??? Siis miten muka? Kyllä meillä ainakin ihan normisti nojaa istuimeen selkä olisi se istuin sitten naama menosuuntaan tai selkä. En nyt todellakaan ymmärtänyt tätä järjen juoksuasi...?
 
"sama"
[QUOTE="vieras";23783574]Katsopa tuo pistämäni linkki ylempää.[/QUOTE]

Juu katsoin jo, en silti halua selkävaivoja lapselle aikuisuuteen, itselläni on tosi pahat. :)
Mutta äitinä sitä saa valita, minä valitsen terveen selän ja otan aavistuksen isomman riskin niskalle, mutta muuten olenkin sitten vastuullisempi. :)
 
"Anne"
Tiesittekö että kun lapsi istuu aavistuksen kumarassa jatkuvsti kun tungette sitä selkää menosuuntaan, siinä on melko varmoja selkäongelmia myöhemmin. Eli kumpi, todella pienellä todennäköisyydellä vähän pahempi niskaongelma kuin selkä menosuuntaan kolarissa, vai melko varma selkävaivat ja lievä niskavamma. Kyllä minä valitsisin pienemmän pahan, pienemmällä todennäköisyydellä. En pahoinpitele lastani kuten te.
Aavistuksen kumarassa? Miksi näin? Meillä on turvaistuin, joka on naama menosuuntaan, mutta ei siinä olla ihan (eikä halutessa edes melkein) pystyasennossa eikä kumarassa.
 
"vieras"
[QUOTE="sss";23783542]Te joilla selkä menosuuntaan, istuimenne lienee sitten saanut vain erinomaiset kaikista turvallisuusluokitteluissa? Meinaa meidän palkki-istuin sai. Saiko teidän, vähän epäilen että kaikkien sai, uskoudutte vaan siihen että selkä menosuuntaan niin mikä vaan on parempi, vaan kun eri ole. ;)
Kyllä sen pitää olla se paras myös. ;)[/QUOTE]

äly hoi...! oli siinä istuimessa vyöt tai palkki, samalla tavalla kaularankaa riepotellaan kolarissa kasvot menosuuntaan. kysypä asiaa vaikka liikenneturvalta, tämä minun tietoni on muutakin kuin mututuntumaa. se on kyllä tosi, että myös vaarallisia selkä menosuuntaan asennettavia istuimia on markkinoilla, istuimeen on satsattava. mutta selkä menosuuntaan, oikein asennetussa ja turvalliseksi testatussa istuimessa lapsen on turvallisin matkustaa. ei palkillisessa istuimessa.

ja joku kun hokee joka keskustelussa tuota miten vauva olisi kuollut selkä menosuuntaan kun rekka ajoi perään, oletko kokeillut? kyllä se selkä menosuuntaan on turvallisin lapselle. myös silloin kun joku ajaa perääsi. rekan kanssa tosin voi käydä huonosti, oli istuin sitten millainen tahansa. teillä kävi onneksi hyvä tuuri.

ihmeellistä tämä teidän vääntäminen. tosin ymmärtäähän sen, jos toimii itse syystä tai toisesta vasten suosituksia ja vaarantaen lapsensa turvallisuuden/hengen, toki sitä yrittää henkeen ja vereen puolustella ja selitellä. mutta faktat on faktoja, antakaa jo olla.
 
"sama"
[QUOTE="vieras";23783583]Aavistuksen kumarassa :O ??? Siis miten muka? Kyllä meillä ainakin ihan normisti nojaa istuimeen selkä olisi se istuin sitten naama menosuuntaan tai selkä. En nyt todellakaan ymmärtänyt tätä järjen juoksuasi...?[/QUOTE]

Niin tää on kova pala kun ei se oma istuinrämä olekkaan jumalallinen. :)
Kyllä olen 90%selkä menosuuntaan istuttajista nähnyt miten lapset sitten istuvat siellä, surullista katsottavaa. Ehkä sinä et kuulu sitten heihin. :)
 
"sama"
[QUOTE="vieras";23783597]äly hoi...! oli siinä istuimessa vyöt tai palkki, samalla tavalla kaularankaa riepotellaan kolarissa kasvot menosuuntaan. kysypä asiaa vaikka liikenneturvalta, tämä minun tietoni on muutakin kuin mututuntumaa. se on kyllä tosi, että myös vaarallisia selkä menosuuntaan asennettavia istuimia on markkinoilla, istuimeen on satsattava. mutta selkä menosuuntaan, oikein asennetussa ja turvalliseksi testatussa istuimessa lapsen on turvallisin matkustaa. ei palkillisessa istuimessa.

ja joku kun hokee joka keskustelussa tuota miten vauva olisi kuollut selkä menosuuntaan kun rekka ajoi perään, oletko kokeillut? kyllä se selkä menosuuntaan on turvallisin lapselle. myös silloin kun joku ajaa perääsi. rekan kanssa tosin voi käydä huonosti, oli istuin sitten millainen tahansa. teillä kävi onneksi hyvä tuuri.

ihmeellistä tämä teidän vääntäminen. tosin ymmärtäähän sen, jos toimii itse syystä tai toisesta vasten suosituksia ja vaarantaen lapsensa turvallisuuden/hengen, toki sitä yrittää henkeen ja vereen puolustella ja selitellä. mutta faktat on faktoja, antakaa jo olla.[/QUOTE]

Tämä tulikin jo selväksi, en halua selkäongelmia lapselleni,vaikka mikä olisi, voitte jatkaa sitä syyllisyydentuskissa selittelyä. ;)
 
"vieras"
[QUOTE="sama";23783601]Niin tää on kova pala kun ei se oma istuinrämä olekkaan jumalallinen. :)
Kyllä olen 90%selkä menosuuntaan istuttajista nähnyt miten lapset sitten istuvat siellä, surullista katsottavaa. Ehkä sinä et kuulu sitten heihin. :)[/QUOTE]

Oisko sulla heittää ihan jotain faktaakin sanojesi taakse vai onko kaikki omaa fiktiotasi?
 

Yhteistyössä