Hyviä biisejä mielenterveyspotilaiden levyraatiin???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Taidat olla opiskelija? Valiste biisit sillä periaatteella, että jokaiselle jotain. Ahdistavia teemoja kannattaa vältää, mikäli et ole valmis keskustelemaan kappaleen esille tuomista tunteista ryhmässä.

Riippuu varmaan mt.potilaiden tasosta ja diagnoosista, mitä ei kannata laittaa (ts. aiheuttaa ahdistusta/kohtauksia/muuta ikävää).

Eikö levyraadin ideana ole juurikin se, että kaikenlaist musiikkia soitetaan ja sitten arvioidaan? Eli omaa musiikkimakua ja mielipiteitä esitetään riippumatta siitä, onko musa hyvää/huonoa/hittikamaa?

joo opiskelija olen. Tuntuu että jokaisesta kappaleesta löytyy jotain ahdistavaa kun alkaa oikein syvällisesti miettimään ja pohtimaan (mikä on mulle tyypillinen vika!) mut ohjaaja sanoi et esim. tähdet tähdet on sellainen ikisuosikki ollut aina ja saa paljon aikaan keskusteluja.
Potilailla taustalla itsetuhoa ja vakavaa masennusta.

Tää Suomen uusin euroviisu. On ajankohtainen, ihmisillä on varmasti mielipiteitä siitä ja mielestäni sanoma on kiva: maailman parantaminen ja luonnosta huolehtiminen.

[QUOTE="minä";23769880]joo opiskelija olen. Tuntuu että jokaisesta kappaleesta löytyy jotain ahdistavaa kun alkaa oikein syvällisesti miettimään ja pohtimaan (mikä on mulle tyypillinen vika!) mut ohjaaja sanoi et esim. tähdet tähdet on sellainen ikisuosikki ollut aina ja saa paljon aikaan keskusteluja.
Potilailla taustalla itsetuhoa ja vakavaa masennusta.[/QUOTE]

No sitten Anssi Umpikelaa ehdottomasti.

kyllähän nuo kuuntelevät ihan samanlaista musiikkia kuin muutkin.
astetta synkemmässä on sellainen hyvä puoli, että siinä joku muu saattaa ilmaista sellaisen asian, jota ei itse osaa oikein ilmaista. ja liian iloinen rallattelu ärsyttää.

älä ajattele liian mutkikkaasti tuota asiaa, vaan sano vaikka ennen biisien soittoa, että jokaisella on oikeus pyytää keskeyttämään laulu, jos siltä tuntuu.

Kyllä minusta koskettavia ja jonkin verran ahdistaviakin biisejä on ihan hyvä valita. Minä ainakin masentuneena kuuntelin mielelläni semmoisia kappaleita, jotka oikeasti koskettivat. Tyhmältä tuntuisi, että väkisin pitäisi kuunnnella jotain tekopirteää, ettei vaan kenenkään ahdistus näkyisi. Musiikkihan on hieno kanava tuoda ulos sitä omaa huonoa oloa.

Joku sanoi tyhmäksi kysymykseksi... mutta ei kai nyt aloittaja sentään halua mitään sellaista soittaa, joka voisi aiheuttaa jossakin potilaassa ahdistusta ja vaikka myöhemmin laukauista jotain. Et sikäli ymmärrän, että aloittaja haluaa olla varovainen. Varsinkin, kun on vielä opiskelija ja kokemusta ei varmasti kamalasti vielä mielenterveyspotilaista ole. Kyllä mustakin tuntuis, että en haluais viedä mitään todella ahdistavan synkeää hautakivienpotkiskelumusiikkia, josta tulee ihan terve ihminenkin masentuneeksi.

Kiitos kaikista kommenteista tähän mennessä! Kappaleideoita otan mielelläni enemmänkin vastaan! Ja kysymys ei omasta mielestäni ole tyhmä, koska työpaikan puolesta kehotettiin pitämään mielessä, ettei kukaan provosoidu eikä mitään niin rankkaa kipaletta, että joku saattaa pimahtaa. Eikä mitään, missä puhutaan tappamisesta.