No musta Ceela on ihan nätti nimi,en vaan ymmärrä miksei sitä voi kirjoittaa S:llä kun Suomessa ollaan.Paitsi jos lausutaan keela..niin..No silloinkin vielä ois musta ihan ok mutten silti tajua miksei vois kirjoittaa sillä K:lla.Onkohan tää sama ap joka kysyi yhdessä vaiheessa joka toinen päivä mielipiteitä nimestä Ceela...
Suomessa on vaikka kuinka paljon kauniita ja harvinaisia nimiä. Kauppakeskuksessa pari päivää sitten kuulin, kun äiti huusi "Kenda". Suomessa on vain muutama sen niminen. Eikä se nimi kuulostanut minusta yhtään omituiselta vaikka onkin harvinainen.'Alkuperäinen kirjoittaja Kauhea kotiäiti;23768876:Poikamainen? Hmm.
Olen miettinyt tarviiko nimen olla tyttömäinen ollenkaan. Mikä nimi on tyttömäinen? Eikö lapselle voi antaa muuta nimeä kuin ne läpeensä vaaleanpunaisen Vendelan? (Joka on ihan kiva kyllä)
Sitten olen miettinyt tota että ihmiset yleensä mieltää nämä Ainot, Ellat ja Mariat kauniiksi, tottakai kun ei muuhunkaan ole varaa, kun koko Suomi on niitä pullollaan. Heti, kun tulee vähänkin erilainen, harvinainen nimi se on automaattisesti ruma, hirveä ja poikamainen. Makunsa kullakin.
Ihmiset, ne on nykyään sellaisia että kun kuulee yhden nimen, joka on harvinaisempi, tai tuntee vain sen nimisiä koiria se on ruma, tai koiran nimi. Ei voi edes yrittää kuvitella ihmiseksi, koska " se nyt vaan on koiran nimi eikä siitä mihinkään pääse". Näinollen nimistömme pysyy aika lailla samana Aino Ella Maria Sofiana koska ihmiset ei lämpene millekään uudelle, edes nimille.
Poikamaisuus ei minusta ole pahasta. Siis, makunsa kullakin, toisen lapset olkoon Lylejä ja toisen niitä Aino-Elloja. Mutta siis kyllä kysyin mielipidettä, en pistä pahakseni, jatkakaa vaan.
Minäkin pidän noista nimistä. Ei niissä ole mitään omituista. Kaiken lisäksi vielä helppo lausua.Kauniit nimet, todella kauniit.
Joskin mua henk.koht. hiukan häiritsisi noin samanlaiset nimet siskoksilla (Lumi, Lila ja Luna).
nyt vaan vähän kummallista jos kaksi ihmistä samalla palstalla samalla viikolla kysyy ihan samaa asiaa ihan samasta nimestä joka on niin äärimmäisen harvinainen suomalaisen nimenä ja toinen ei muka tiedä toisesta mitään. Olet kuitenkin rekisteröitynyt, niin voidaan olettaa sunkin jonkun verran palstaa seuraavan.Alkuperäinen kirjoittaja Kauhea kotiäiti;23771845:No en lukenut, voi voi kun ihmeellistä. Kiitti linkistä Ja kyllä, en ole kysellyt mielipiteitä Ceela vaan tosiaan lukenut muutaman ja kyllästynyt niihiin Ceeloihin ihan totaalisesti. Niitä ei ole suomessa kuin 5, syntyneet 00-09 Ihme provoilua.
Oon lukenut tuota 500 miles high ja ne tytöt tosi suloisia ja nimetkin kauniit
Kirjaudun lähes aina. Joskus, kun käyn toisella sivulla mutta palaan äkkiä takaisin, se kirjautuu ulos automaattisesti. Eli aina kun käyn palstalla kirjaudun. Ei mulla ainakaan aikaa jää mihinkään noiden työtten lisäksi ja sitten pitää keksiä aikaa perheen kanssa ja ystävyysuhteita ylläpitää. Mä tykkään Lylestä vaan ja jos joku toinen tykkää tästä harvinaisesta nimestä on ihan mahdollista että kyseessä sattuma(tämä tapaus)nyt vaan vähän kummallista jos kaksi ihmistä samalla palstalla samalla viikolla kysyy ihan samaa asiaa ihan samasta nimestä joka on niin äärimmäisen harvinainen suomalaisen nimenä ja toinen ei muka tiedä toisesta mitään. Olet kuitenkin rekisteröitynyt, niin voidaan olettaa sunkin jonkun verran palstaa seuraavan.
Eikö sulla ollu kuollu lapsi, jonka nimi oli Lyle?Minä pidän kovasti nimestä Lyle, mutta en antaisi sitä enää tähän sukupolveen omassa suvussani.
Ehkä joskus 50 tai 100 vuoden päästä taas... Sikäli kun ne silloin lapsiaan nimeävät suvun sukupolvet vielä arvostavat nimiä joilla tarina suvun sisälläkin.
Moni piti pojan nimenä ja assosiaatio on mielestäni luonnollinen:
Suomessa pojalle useammin annettu kuin tytölle.
Suomenruotsalaiset lausuvat "Lyyle", englanninkieliset varmasti toisin.
LapsenlapsiAlkuperäinen kirjoittaja Vai mitäs;23772824:Eikö sulla ollu kuollu lapsi, jonka nimi oli Lyle?