* OYS 2011 hoidot *

HOIDOKIT :flower:

PeppiMaija..................2.IVF...........................vko13
sunray.........................2.IVF............................vko18
tuulia84......................2.IVF..... .......................vko18
Milli81........................2.IVF 1.PAS.........Touko-Kesäkuu
onlyer........................INSSI...........................??
Nyppy.......................1. IVF................................vko34
sannuli-81..................2.IVF...........................syksy
Bluebaby....................1.IVF..............................viikko 32
Mariq.........................1.IVF...........................viikko20
nannah86...................2.IVF.........................Jonossa
Nippe81...................3.IVF/ICSI 1.PAS................
UnelmaSirpaLeena....2.IVF................................
InMyDreams.............2.IVF 1.PAS.............. viikko 19
Peppi1981..................2.ICSI 3.PAS.............toukokuu
kn071........................1.IVF..1.PAS................toukokuu
Ladyblue......................................................jonossa
marikukka83.................................................
Mansikkatyttö..............2.ICSI...PAS................??

PIINAILIJAT :stick:
jag78........................4. INSSI..............................pp13
Joanie......................2.IVF 1.PAS.......................pp1

:heart:pLUSSANNEET :heart:

Sinarella...........................1.IC SI 1.PAS
Katjuska-79......................1.IVF
Hanna-Mari1980...............2.ivf
Pinvi................................1.i vf 1.pas
Lapitar-77..................2.ivf

Mulla tänään laitettiin kaksi kyytiläistä, eli 2.IVFn 1.PAS. Pakkaseen ei jäänyt yhtään, joten toiveet on nyt korkealla. Sanoin kyllä hoitajalle, että mikäli tämä ei nyt onnistu, laitatte heti sitten jonoon jos hyvällä tuurilla pääsis vielä tämän vuoden puolella uuteen IVFään. Ei jotenkin jaksa uskoa että tämäkään onnistuu, onhan tuota jo yritetty niin monesti. No, taas piinistellään kaksi viikkoa.

InMyDreams: meille sanottiin viime viikolla ku siirrettiiin vikat alkiot et nyt jonotus ois 5-6kk uuteen IVF/ICSI:hin et nyt on pitkästä aikaa näin 'lyhyt' jono, eikä kesätauko vaikuta siihen :) testipäivänä soitto OYSsiin jos ei onnistunu niin pääsee heti jonoon.

Joanie......................2.IVF 1.PAS.......................pp(?)
Peppi1981..................2.ICSI 3.PAS.............pp7

jag78........................4. INSSI

Viimeksi muokattu:
3.5.11.KP1 -
KP2 MENOPUR 225IU
KP3 225
KP4 150
KP5 150
KP6 150
KP7 150+JARRU
KP8225+jarru,KEMI UÄ
KP9 225+JARRU
KP10 225+JARRU
KP11 OULU UÄ (7 FOLLIA)187,5+jarru
KP12 PREGNYL KL23
KP13-
KP14 PUNKTIO OULU 16.5.11 kl9,30
kp15-
18.5.11 kp16 siirto kl11 ja 2 alkiota :heart::saint:siirettiin...ja oli kummakin jotain 3:sa ja yks 6solunen ja toinen 4 solunen+aloitin progesteronit 2krt/pv
kp17 pp1 menkka kipua
kp18 pp2 menkka kipua
kp19 pp3 menkka kipua valvotti koko yön.
5 munista punktioitiin ja 1 kysta,mutta 2 selvis siirtoon,ei mitään pakkaseen.surkeaa mutta mitä teet.....:'(

Viimeksi muokattu:
ensiksi ihan hirmusti onnea vauva-uutisista.

Ajattelin päivitellä vähän tietoja tänne omasta tilanteesta. Olen tuolla terolutmimmit palstalla nyt pyörinyt. Terot menossa 2 kiertoa ja kolmannen terokierron jälkeen aloitan clomifenit. Yksityisellä olen nyt aloitellut nämä kevyemmät ja odotellaan sitä OYS:n kutsua kun nyt meni asiat ihan päälaelleen. Eli selvisi että tk on möhlinyt meidän lähetteen laiton ja sitä ei nyt oys:ssa olekkaan. Nyt on tk-lääkärille eilen jätetty hoitajan toimesta viestiä, että on menetelty meidän tilanteessa väärin ja missä lähete kuppaa.. eli tuskaa vaan lisää.

Meidän yksityinen gyne kirjoittaa lähetteen oys:iin ensi viikolla, jotta asia ei venyisi liikaa. Onneksi tajusin soittaa oys:iin ja kysellä asioista ja hoitaja siellä sitten selvensi, että äkkiä yksityiseltä lähtete, jotta ei menisi ihan älyttömän kauan hoitoihin pääsyssä! Helvetti että ottaa päähän.. lähetteen olis pitänyt mennä sinne OYS:iin jo maaliskuussa, eli ollaan nyt kohta 2.5kuukautta menetetty aikaa, ihan vaan lääkärin möhlimisellä!! OYS:sta sanoivat, silti, että elokuussa olisi mahdollisuus päästä edes alkututkimukset tekemään. Onko kokemuksia muilla, että voidaanko aikaistaa hoitoja, jos väestöliitolla käytäisiin yksityisesti jo joitain tutkimuksia tekemässä?? vai onko mahdoton yhtälö? miten tässä kannattaa menetellä?? eli siis, nopeuttaako se sitten prosessia jos itse maksetaan, jo alkututkimukset ja säästetään näin aikaa niiltä, sitten ja kun päästään jonosta hoitoihin??

tietenkin toivon, että viimeistään clomit auttaa asiaan ja raskaudun niiden avulla!

LadyBlue no johan ovat möhlineet.. voin kuvitella miten ottaa päähän : / Mitä tutkimuksia teille on jo tehty? Mun käsittääkseni aukkarin ja simpat voi tutkituttaa etukäteen jo yksityisellä... korjatkoot joku jos olen väärässä. Meillä ainakin simpat tutkittiin etukäteen Gynekolla. En kylläkään tiedä nopeuttaako se mitään, ehkä inssien aloitusta jos siihen teillä päädytään. Tsemppiä..

Nyppy mulle on tehty viime syksynä laproskopia endon poistamiseksi, jossa aukiolo tutkittiin ja samalla kohdun ja munasarjojen rakenne, peruslabrat on otettu multa ja sisäultrassa ravattu, viimeksi vielä gyne sanoi, että on myös endon lisäksi PCO-tyyppiset munasarjat. Simppatutkimusta ei ole tehty, oon raskautunut 2 kertaa miehelleni, mutta kesken on mennyt, luulen, että vika kuitenkin mussa enemmän..?? Pitää varmaan soittaa sinne väestöliitolle ja kysellä sieltä mitä mieltä ovat.. kun siellähän ne hoidotkin sitten kunnallisen kautta menevät? vai?

Niin ja mulla muuten kaikki kunnossa.. hormoniarvot ja kohdun rakenne.. että jotain positiivista.. ajateltiin kyllä ne simpat tutkituttaa nyt yksityisellä joka tapauksessa.! kauanko muuten menee että saa tulokset?

ja vielä tyhmänä, että tarviiko simppojen tutkimista varten käydä eka lääkärillä, vai voiko sen tutkimuksen ihan vaan varata ja käydä näyte antamassa.. mietin vaan, että ei ole tuolla väestöliitolla pahan hintainen toi tutkimus, mutta jos lääkäri käynnin vaatii, niin nouseehan se hinta taas!!

LadyBlue, VL kannattaa soittaa ja varata aika näytteenantamiseen, tulokset saa ilmeisesti n. viikon sisään. Lääkärillä ei ole pakko käydä.
Hoidot kunnallisella puolella menee Oysissa, jos ette saa maksusitoumusta VL, jota ei ilmesesti enää hirveän paljon harrasteta. Joitain vuosia sitten hoidot tehtiin VL koska Oysissa ei ollut laboratoriota hoitoja varten.
Toki hoitoon pääsyä nopeuttaa jos tarvittavat tutkimukset on tehty jo yksityisellä puolella, koska usein nitäkin joutuu hieman jonottamaan julkiselle puolella.

LadyBlue LPKS laittaa maksusitoumuksella kuulemma väestöliitolle, muuta mä en tiedä. Me ollaan ihan Oyssin hoivissa. Muistaakseni miehellä oli simppatutkimuksiin lähete ja itse varasi ajan, jonka sai parin viikon päähän puhelusta. Vaikka meillä olikin lähete, ei sitä yksityiselle välttämättä tarvita. Sanoivat että kolme viikkoa menee tuloksissa, mut ne tuli kyllä noin parissa viikossa kotia.
Olen pahoillani, on teillekkin kaikkea ikävää tapahtunut matkan varrella :( Toivottavasti asiat alkaa pian selkiytyyn ja seuraava raskaus menee loppuun asti. Meilläkin on noita raskautumisia, eikä miehessä ole vikaa, silti ne vaatii ton simppatutkimuksen ennen kuin tekevät mitään. Mullakin on toi PCO ja just kävin sokrukokeet läpi, ne oli onneks viitearvojen sisällä. Eipä sulla ole helppoa, kun vielä endo siihen päälle, mut etköhän sä avustuksella raskaudu, kun kerran jo kaksi kertaa on onnistunut, vaikka ikävästi päättyikin. Tsemppiä ja kärsivällisyyttä tälle matkalle.

3.5.11.KP1 -
KP2 MENOPUR 225IU
KP3 225
KP4 150
KP5 150
KP6 150
KP7 150+JARRU
KP8225+jarru,KEMI UÄ
KP9 225+JARRU
KP10 225+JARRU
KP11 OULU UÄ (7 FOLLIA)187,5+jarru
KP12 PREGNYL KL23
KP13-
KP14 PUNKTIO OULU 16.5.11 kl9,30
kp15-
18.5.11 kp16 siirto kl11 ja 2 alkiota :heart::saint:siirettiin...ja oli kummakin jotain 3:sa ja yks 6solunen ja toinen 4 solunen+aloitin progesteronit 2krt/pv
kp17 pp1 menkka kipua
kp18 pp2 menkka kipua
kp19 pp3 menkka kipua valvotti koko yön.
KP20 PP4 menkka kipua progen jälkeen,lämmöt alhaalla
KP21 EI OIREITA
KP22-testi nega
KP23 menkka kipua,pikku tuhru tulitikunpään kokoinen
KP24/pp8 menkka kipua,selkä kipua
KP25
KP26
KP27
5 munista punktioitiin ja 1 kysta,mutta 2 selvis siirtoon,ei mitään pakkaseen.surkeaa mutta mitä teet.....:'(
ja me ollaan LPKS LÄHETTEELLÄ OULUN VL:SSÄ.....

Viimeksi muokattu:
LadyBlue, mikä tk möhli lähetteen (haluatko keroa), meillä oli sama juttu. Lähete myöshätsyi kuukaudella lopulta kun itse kyselin perään ja kävin muusta syystä tk lääkärillä (erillä) ja hän sanoi ettei mitään lähetettä ole laitettu eteenpäin, vaikka olin jo kysellyt aiemmin sen perään.

Mehän ehdittiin alkututkimukset tehdä väestöliitossa, meille oli oli ihan kamala järkytys kun paljastui ettei miehellä ole siittiöitä. Ehdittiin yksi hormonihoitokin miehelle kokeilla ennen kuin päästiin OYS:n, joulukuusta soiteltiin aikaa ja eka käynti oli lopulta kesäkuussa. Alkututkimuksiin meni väestöliitossa joitakin satasia, en tarkasti muista. OYS:ssa halusivat tehdä miehelle saman homonihoidon mikä VL oli todettu turhaksi eli sielläkin venyi aina marraskuun lopulle että päästiin aloittelemaan hoitoa eli yksi vuosi melkein meno jonotellessa, itse hoitoon moltais päästy marraskuusta 6-7kk;n päästä mutta päädyttiin luovutettuihin siittiöihin ja meidät siirrettiin takaisin väestöliittoon, tällä kertaa oltiin maksusitoumuksella.

Mistään ei osattu epäillä edes siittiöiden puutetta, se oli ihan totaalinen shokki ja suosittelen kyllä siemennesteen tutkituttamaan, maksaisikohan se sen 50 euroa (?) eikä vaadi mieheltä erillistä käyntiä lääkärillä, jos olet itse jo vl:n tutkimuksissa käynyt. Vastaus tulee parissa päivässä.

Nyt on kyllä hurja tunne. Melkein 7 vuoden yrittämisen jälkeen eka plussa =) Ei tätä voi todeksi uskoa. Lieviä menkka vihlaisuja ja repäisyjä ollut jo useampana päivänä ja viimein uskalsin testata tänään pp13 vaikka olin ihan varma ettei tämäkään onnistunut. No todelliset piinapäivät taitaa alkaakin vasta nyt.

on: topi siirrettiin tänään yksiöönsä. H.M oli tekemässä siirtoa, on se vaan ammattilainen hommassaan. Mull on ollu hankalia nuo siirrot kun kohdunkaulassa jyrkkä mutka niin sitä voi joutua vähän venkslaamaan.. mut silti ei menny ku 10min hommassa. Ei se paljon puhunut nytkään mutta tuumasi alkion laitettuaan että jospa se nyt ymmärtäisi pysyä siellä :)

Tsemppiä kaikille :flower:

Peppi1981..................3.ICSI.......................jonossa

Joanie......................2.IVF 1.PAS.......................pp(?)

jag78........................4. INSSI

Yhteistyössä