[QUOTE="alkup";23759636 begin_of_the_skype_highlighting**************23759636******end_of_the_skype_highlighting]Lähihoitajaksi luen, vuosi ois enää jäljellä ja haluaisin edes vähän viedä opintoja eteen päin äitiysloman aikana. Paljoahan siinä ei oo mahdollista etänä opiskella, mutta ehkä jotain. Opintotukea en hakis ollenkaan koska ei mulla siihen mitenkään opintoviikot riittäis.
Kyselin opintosihteeriltä asiasta niin tosiaan laittoi takasin vastauksen että äitiysloman aikana ei voi opiskella. Mutta jos ei irtisanoudu koulusta niin kai sitten luulis että voi.[/QUOTE]
eli siis oot ammattikoulussa? siinä mun mielestä pitäisi tehdä joku ilmoitus(tyylin olen 9kk pois koulusta, jatkan opinnot sen jälkeen). mutta kysäsepäs opolta.
itse opiskelin ammattikorkeakoulussa kun sain lapset. ei tarvinnut edes olla "poissa olijana", kun opiskelin samalla (muutaman kurssin/jaksossa, mutta kaikki on eteenpäin..)
eli ei tod. kannatta olla pois koulusta/virallisesti/ jos se on vain mahdollista, ja yrität suoritta ne kursit, jos va pystyt.
rahapuoli:saatko minimin vai oletko ollut töissä? koska jos saat joka tapauksessa minimin, niin laskeppas, EHKÄ sulla on mahdollista nosta opintotukea samalla kun oot äitiyslomalla. sillä jos oot opiskellut ahkerasti vuoden-pari ennen äitiysloma niin sulla on "ylimmäräistä" kertynyt. kela ei katso op/ov kuukausikohtaisesti vaan kerran vuodessa.