Neuvolassa nähtyä

  • Viestiketjun aloittaja connect
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="niin";23756739]VAI OIKEIN SÄÄLITTI lapset. Niin minuakin säälittää -sinun lapset kun äippä on tuollaisilla ennakkoasenteilla varustettu. Ei edes tunne ihmisiä ja vetään johtopäätökset vaatteiden pohjalta... Tiedä kuule vaikka olisivat kuinka onnellisia, onnellisimpia kuin te. Ei vaatteet sitä kerro.[/QUOTE]

Mitä se kertoo ihmisestä,jos vaatteet ovat kuluneet ja paskaiset ja olemus muutenkin homssuinen? Kerro sinä mitä johtopäätöksiä siitä pitäisi vetää? Kyllä se vaan on niin,että ulkoinen olemus on valitettavasti se josta tehdään ensivaikutelma. Toki sen kaiken lian ja lumppujen alla voi sykkiä sydän täyttä kultaa,mutta ihmetyttää vaan miksi ei sit välitä sen vertaa itsestään että vaihtaisi puhtaan paidan kun lähtee ihmisten ilmoille.
 
"tsubaki"
En tosiaan ole täydellinen nainen enkä nosta itseäni jalustalle eikä lapisllani ole muodikkaita merkkivaatteita, vaan SIISTEJÄ ja PUHTAITA vaatteita, jotka eivät ole periytyneet parikymppisiltä serkuilta. Ja varsinkin, kun näkemäni tytön äidillä oli ollut aikaa ja varaa ja KIINNOSTUSTA tällätä itsensä sinne neuvolareissulle, jonne tämä äiti varmaankin tuli muotivaatteissaan ja meikeissään sieltä puistosta tai mummolan potunistutuksesta.

Hohhoi..
Jos se tytön äiti oli vaikka tullut töistä, napannut tytön päiväkodista mukaansa ja juossut neuvolaan. Mulla ainakin työssäkäyvänä äitinä nuo neuvola-ajat aiheuttaa hirmuisen kiireen. Ryntäät jostain kokouksesta autoon , haet lapsen ja yrität ehtiä ajoissa neuvolaan.
 
"vieras"
[QUOTE="tsubaki";23756778]Jos se tytön äiti oli vaikka tullut töistä, napannut tytön päiväkodista mukaansa ja juossut neuvolaan. Mulla ainakin työssäkäyvänä äitinä nuo neuvola-ajat aiheuttaa hirmuisen kiireen. Ryntäät jostain kokouksesta autoon , haet lapsen ja yrität ehtiä ajoissa neuvolaan.[/QUOTE]

Ootko sä usein töissä ja kokouksissa vanhassa ja paskasessa t-paidassa?
 
Voi turhuus
Minusta on käsittämätöntä, että sivustakatsojat tekevät pitkälle meneviä johtopäätöksiä toisten ihmisten elämästä, kun ovat jotain tilannetta nähneet ehkä jopa kokonaisen minuutin ajan. Kaikki ei ole aina sitä mitä ensisilmäyksellä näyttää!
 
tonttuilija_harmaana
[QUOTE="minä";23756690]Loppulause ap:n tekstistä pisti silmään. Kirjoitti, että säälitti tytön katse, hänen katsoessaan heidän tyttöjen leikkejä. Eli veikö nämä rönttävaatteet lapselta kyvyn leikkiä??? Ja sinun lapsethan ei tietysti voi ottaa resupelleä leikkiin mukaan.
[/QUOTE]

Peesaan tätä. Vaikka kannatan puhtaita ja kivoja vaatteita, ei se aina onnistu jos matkalla löytyykin sopiva lätäkkö.

Minusta on äärimmäisen pinnallista olla kateellinen vain koska toisella on hienot vaatteet ja lelut, ei siinä ole mitään järkeä, sen opetan omille lapsille heti alusta. Mutta on myös ylivoimaisen tyhmää, että joku äiti kuvittelee, että muut ovat jotenkin kateellisiä...
 
connect
Minusta on käsittämätöntä, että sivustakatsojat tekevät pitkälle meneviä johtopäätöksiä toisten ihmisten elämästä, kun ovat jotain tilannetta nähneet ehkä jopa kokonaisen minuutin ajan. Kaikki ei ole aina sitä mitä ensisilmäyksellä näyttää!
Tuolla perusteellahan sitten ei kukaan voi koskaan arvostella mitään tai tehdä mitään oletuksia mistään tai ylipäätänsäkään olla mistään mitään mieltä..kun ei koskaan voi kaikkea kaikesta tietää. Niin mikäs idea sitten mielípiteissä on? Siitähän tässä nyt on kyse, mielipiteistä; ei siitä että joku on oikeassa tai väärässä.
 
tonttuilija_harmaana
[QUOTE="vieras";23756769]Mitä se kertoo ihmisestä,jos vaatteet ovat kuluneet ja paskaiset ja olemus muutenkin homssuinen? Kerro sinä mitä johtopäätöksiä siitä pitäisi vetää?[/QUOTE]

Mitä mieltä olet aikuisesta, joka juoksee lätäkköön, ryömii hiekassa ja pyyhkii kädet paitaan? Oletko nähnyt sellaisia? Entäs lapsesta? Huudatko sit lapselle että hyi kauheata? x)
 
"tsubaki"
[QUOTE="vieras";23756790]Ootko sä usein töissä ja kokouksissa vanhassa ja paskasessa t-paidassa?[/QUOTE]

Puhuttiin kahdesta eri äidistä. Jos lukisit tekstin jonka olin lainannut, niin huomaisit, että äiti oli pukeutunut hyvin. AP:n alkuperäisestä kirjoituksesta: "Toinen äiti taas oli käymässä jo isomman tyttönsä kanssa (ehkä n. 6v.)..tytöllä vaatteet jostain ysikytluvun alusta, tosi rumat ja vanhat..mutta äidillä kyllä viimesen päälle muodikkaat ja hienot! "

Ja ei, mulla on kyllä ihan siistit vaatteet töissä.
 
connect
Peesaan tätä. Vaikka kannatan puhtaita ja kivoja vaatteita, ei se aina onnistu jos matkalla löytyykin sopiva lätäkkö.

Minusta on äärimmäisen pinnallista olla kateellinen vain koska toisella on hienot vaatteet ja lelut, ei siinä ole mitään järkeä, sen opetan omille lapsille heti alusta. Mutta on myös ylivoimaisen tyhmää, että joku äiti kuvittelee, että muut ovat jotenkin kateellisiä...
MISSÄ sanoin, että olen kateellinen tai haluan että lapsilleni ollaan kateellisia?? Haluaisin, että kaikkien pienten sievien tyttöjen äidit näkisivät saman vaivan tyttäriensä eteen kuin itsensä tai edes arvostaisivat lapsiaan sen verran, että huolehtisivat lapsille PUHTAAT JA EHJÄT vaatteet.
 
tonttuilija_harmaana
Tuolla perusteellahan sitten ei kukaan voi koskaan arvostella mitään tai tehdä mitään oletuksia mistään tai ylipäätänsäkään olla mistään mitään mieltä..kun ei koskaan voi kaikkea kaikesta tietää. Niin mikäs idea sitten mielípiteissä on? Siitähän tässä nyt on kyse, mielipiteistä; ei siitä että joku on oikeassa tai väärässä.
Voi olla jotain mieltä, muttei tartte arvostella.
 
connect
Ja lapsille voi myös opettaa, ettei jokaiseen lätäkköön neuvolareissulla tarvitse hyppiä tai ryömiä hiekassa niillä siisteillä housuilla. Ai niin, lastenhan pitää saada olla lapsia, eikä heitä saa rajoittaa mitenkään ;)
 
"vieras"
Mitä mieltä olet aikuisesta, joka juoksee lätäkköön, ryömii hiekassa ja pyyhkii kädet paitaan? Oletko nähnyt sellaisia? Entäs lapsesta? Huudatko sit lapselle että hyi kauheata? x)
Noh..ryömin itse hiekassa lasten kanssa ja lasken pyllymäkeä ruohorinnettä pitkin,mutta koskaan ei oo semmosta tilannetta tullut että tuota ois pitäny harrastaa ennen kauppaan,neuvolaan tai muille asioille lähtöä =) Kyllä oon aina pyrkinyt pitämään pihavaatteet pihavaatteina ja sit puhtaat muita juttuja varten. Ai siis huudan..mitä..kelle? Nyt meni ohi?

Mutta siis,voihan se oikeesti olla että tää äiti oli just neuvolan pihassa kaatunut kuralätäkköön ja hetkeä aiemmin pyörinyt lasten kanssa nurmikolla. Jotenkin ikävästi oli vielä kiireessä purskahtanut luomukastikkeet luomuperunan päältä paidalle,eikä mitenkään kerennyt vaihtaa. Ei mitenkään voi olla kyse siitä että sitä mutsia vaan ei hirveästi kiinnosta lasten tai omakaan siisteys,kyllä siihen täytyy nyt olla joku ihan muu selitys.
 
Mep
[QUOTE="vieras";23756741]Ei se välttämättä tarkoita mitään muodin perässä juoksemista jos vaatteet ei oo kolkyt vuotta vanhat. Mitä jalustalle nostamista se on? Eikö se nyt oo ihan perusjuttu että vanhemmat huolehtii lapsen siisteydestä ja toivottavasti myös omastaan? SIISTI,PUHDAS JA EHJÄ ei ole sama asia kuin trendikäs,pinnallinen ja kallis.[/QUOTE]

Peesi tähän. On surkeaa vaan, ettei ihmisillä ole tilannetajua miten minnekin pukeudutaan tai viis veisataan muista ihmisistä. Siisteys on toistenkin huomioimista, ei vaan omaksi iloksi...halloo. Ja vaikka kuinka täällä hurskastellaan, kyllä lapset (varsinkin tytöt) vertailee vaatteitaan itsekseen, jollei ääneen. Kyllä ne kärsii jotka rytkyissä joutuu kulkemaan.
 
connect
[QUOTE="vieras";23756876]Noh..ryömin itse hiekassa lasten kanssa ja lasken pyllymäkeä ruohorinnettä pitkin,mutta koskaan ei oo semmosta tilannetta tullut että tuota ois pitäny harrastaa ennen kauppaan,neuvolaan tai muille asioille lähtöä =) Kyllä oon aina pyrkinyt pitämään pihavaatteet pihavaatteina ja sit puhtaat muita juttuja varten. Ai siis huudan..mitä..kelle? Nyt meni ohi?

Mutta siis,voihan se oikeesti olla että tää äiti oli just neuvolan pihassa kaatunut kuralätäkköön ja hetkeä aiemmin pyörinyt lasten kanssa nurmikolla. Jotenkin ikävästi oli vielä kiireessä purskahtanut luomukastikkeet luomuperunan päältä paidalle,eikä mitenkään kerennyt vaihtaa. Ei mitenkään voi olla kyse siitä että sitä mutsia vaan ei hirveästi kiinnosta lasten tai omakaan siisteys,kyllä siihen täytyy nyt olla joku ihan muu selitys.[/QUOTE]

Just näin :D
 
"anna"
Meillä ensimmäisessä vauvan neuvolassa neuvolatäti sanoi ettei neuvolakäynnit ole arvostelua ja virheiden etsimistä varten ja hän aina sanoo vanhemmille että tulkaa tänne niinkuin olisitte kotona. Hän sanoi myös että monet vanhemmat neuvolakäyntiä varten puunaavat ja laittavat lapsensa viimeisen päälle ettei vain tulisi mitään sanomista mutta ei se kuulema niin mene, he ovat lasta varten siellä eikä heitä kiinnosta prameat vaatteet.
Jäi niin hyvin mieleen kun itse paniikissa ennen ensimmäistä käyntiä todellakin pähkäilin mitkä vaatteet pukisin vauvalle, onko kaikki varmasti tiptop ja hiukset suorassa. Sen jälkeen osasin ottaa vähän rennommin; emme kotonakaan kulje rytkyissä ja lapsi on aina siisti, mutta en pue lastani näytille neuvolaan.
 
connect
[QUOTE="anna";23756928]Meillä ensimmäisessä vauvan neuvolassa neuvolatäti sanoi ettei neuvolakäynnit ole arvostelua ja virheiden etsimistä varten ja hän aina sanoo vanhemmille että tulkaa tänne niinkuin olisitte kotona. Hän sanoi myös että monet vanhemmat neuvolakäyntiä varten puunaavat ja laittavat lapsensa viimeisen päälle ettei vain tulisi mitään sanomista mutta ei se kuulema niin mene, he ovat lasta varten siellä eikä heitä kiinnosta prameat vaatteet.
Jäi niin hyvin mieleen kun itse paniikissa ennen ensimmäistä käyntiä todellakin pähkäilin mitkä vaatteet pukisin vauvalle, onko kaikki varmasti tiptop ja hiukset suorassa. Sen jälkeen osasin ottaa vähän rennommin; emme kotonakaan kulje rytkyissä ja lapsi on aina siisti, mutta en pue lastani näytille neuvolaan.[/QUOTE]

Huoh. Tämä nyt meni siihen, että täytyykö NEUVOLAAN pynttäytyä. Paikka nyt vaan sattui olemaan neuvola; yhtähyvin olisi voinut olla kauppa, kirjasto, uimahalli, elokuvateatteri..
 
"Kenguru"
[QUOTE="anna";23756928]Meillä ensimmäisessä vauvan neuvolassa neuvolatäti sanoi ettei neuvolakäynnit ole arvostelua ja virheiden etsimistä varten ja hän aina sanoo vanhemmille että tulkaa tänne niinkuin olisitte kotona. Hän sanoi myös että monet vanhemmat neuvolakäyntiä varten puunaavat ja laittavat lapsensa viimeisen päälle ettei vain tulisi mitään sanomista mutta ei se kuulema niin mene, he ovat lasta varten siellä eikä heitä kiinnosta prameat vaatteet.
Jäi niin hyvin mieleen kun itse paniikissa ennen ensimmäistä käyntiä todellakin pähkäilin mitkä vaatteet pukisin vauvalle, onko kaikki varmasti tiptop ja hiukset suorassa. Sen jälkeen osasin ottaa vähän rennommin; emme kotonakaan kulje rytkyissä ja lapsi on aina siisti, mutta en pue lastani näytille neuvolaan.[/QUOTE]

Ja tässä tulikin se koko ketjun pointti esille, eli tulkaa niikuin kotonakin olette, mutta siellä kotona(kaan) ei pitäisi lasten joutua kulkemaan rytkyissä. Edelleen, ei eletä mitään sota-aikaa enää jolloin oli pakko pukea päälleen mitä sattui löytämään.
Sivistyneet ihmiset pukeutuvat ja pukevat lapsensa siisteihin ja ehjiin vaatteisiin: kotona, koulussa, pihalla, töissä, päiväkodissa, neuvolassa....
 
Oon ihan järkyttynyt, toivottavasti jokainen henkisesti kehittymätön ihminen pysyy kaukana musta.
Minä ainakin niin mielelläni suon lapselleni elämyksiä luonnosta, eläimistä, kesästä.
Olisi ihan hirveää olla ihminen, joka kulkee arvostelemassa ja säälimässä toisia ihmisiä, heidän vaatetuksensa perusteella.
Meillä lähdetään kauppaan suoraan pihahommista, myös neuvolaan.
Joskus äiti on kauniisti laitettu, joskus ei.
 
Minä olen ostanut varmaan 2-3 vaatetta 6kk tytölleni koko aikana ja itsekin olen viimeksi ostanut pari vaatetta joulukuussa viimeksi kun ei ole varaa uusia vaatteita käydä shoppaamassa.. 95% vaatteista on saatu tutuilta ja suurin osa ei ole kaupasta tuotu vaan ovat olleet käytössä jo ainakin yhdellä lapsella. Värit saattaa olla vähän haalistuneet, mutta en koe, että olisivat mitenkään häpeällisen epäsiistit tmv. Toki rikkonaisia vaatteita en käyttäisi, on meillä sen verran valinnanvaraa noissa että pystyy valitsemaan ne parhaannäköiset aina käyttöön.

En kyllä ymmärrä tuollaista vouhotusta vaatteista, ei ole teidän lapsia niin ei teidän tarvitse sitä hävetä / sääliä. Pienelle taaperollekin on tärkeintä että tuntuu mukavalta ja on sopivasti päällä. Reiät ja oikeasti paskaiset pesemättömät vaatteet (paitsi tietysti lapset saattaa pyöriä juuri hiekkalaatikolla tmv..) ymmärrän että eivät ole ok, mutta vähän värit haalistuneet tmv. niin mitä väliä? Tuntuuko ihan fyysistä kipua silmissä?
 

Yhteistyössä