Jos menette kylään perheeseen jossa vastasyntynyt. odotatteko, että kaikki paikat on siistit ja leivotut pullat pöydässä

  • Viestiketjun aloittaja "Lissu"
  • Ensimmäinen viesti
"Lissu"
Huomenna tulossa vauvan katsojia ja en ole oikein jaksanut siivota, kun vauva on aika tissitakiainen ollut koko viikon. Enkä kyllä jaksa leipoakaan yhtään.

Koirastakin lähtee ihan hirveästi karvaa :(

Saakohan vieraat sätkyn. Meillä kuitenkin kolme lasta nyt ja paikat ei pysy enää niin siistinä, kun en voi kaikkea aikaani tuhlata kodinhoidossa, koska isommatkin tarvitsee huomiota enemmän nyt kun on vauva.
 
"katmat"
No en todellakaan odota. Kun minä menen sellaiseen kylään niin vien jotain syötävää mukanani ja olen valmis auttamaan kotitöissä jos on tarve. enkä oota että mulle mitään tarjottais.
 
"vieras"
Meillä vähän sama tilanne. Synnytin kaksoset jo joku aika sitten ja alkuvuosi meni sängyssä isolla vatsalla ja nyt ollut kiireitä vauvojen kanssa. Koti tosi hunningolla ja tunnustan, että meillä on vielä jouluksi ripustetut jouluverhot ikkunoissa(ei ole tonttuja, mutta ne on punaiset ja tuovat itselleni joulun mieleen). Tänään jo mennyt helpommin ja pääsin koneellekin hetkeksi ja olen saanut verhot jo etsittyä tuohon silitysvalmiiksi(muutettiin niin kaikki vielä hukassa). Täytyy kuitenkin lähteä vaunuilemaan heti kun saan tämän välipalan syötyä tässä koneella ollessani.
Meillä ei ole herkkuja ja itsekin olen nyt niin epäsosiaalinen etten edes jaksa vieraita, koska ne sellaisia joista ei olisi apua vauvojen kanssa. Esikoisen kohdalta on jo kokemusta kun sanoivat ettei voi edes syliin ottaa kun eivät osaa. Siivoamaan en niitä halua ja tönkimään paikkoja meillä.
 
EN tod
En todellakaan itse odota, ja itse olen aina vienyt kaikille pullaa mukana koska minun mielestä se kuuluu hyviin tapoihin. Itse kun sain vauvan kokoajan oli porukkaa kylässä ja kukaan ei tuonut mitään tuomisia!!! kyllä oli sitten noloa lähettää mies nopeesti kauppaan kun ei talossa ollut ees pipareita :( Olin aivan varma että joku edes toisi jotain koska useammalle vieraista olen tosiaan itse vienyt..
 
Vierailla rotinat mukana ja asenne kohdillaan.
Minä ainakin menen silllä asenteella että kiitän, jos pääsen vähän auttamaan, on se sitten siivouksella, kauppa-avulla, vanhemman sisaruksen leikittämisellä/ulkoiluttamisella tms.
 
"Vieras"
En ikinä odota että pitäisi olla pullia tms. mutta järjestystä kylläkin.
Ja jos perheessä on vastasyntynyt lapsi saisin sätkyn jos kämppä on täynnä koirankarvoja! :eek:
Varmaan vauvastaskin kovin kivaa, kun karvat käy aikuisellakin henkeen.
 
[QUOTE="Vieras";23755537]En ikinä odota että pitäisi olla pullia tms. mutta järjestystä kylläkin.
Ja jos perheessä on vastasyntynyt lapsi saisin sätkyn jos kämppä on täynnä koirankarvoja! :eek:
Varmaan vauvastaskin kovin kivaa, kun karvat käy aikuisellakin henkeen.[/QUOTE]

Altistus niille karvoille ensimmäisten elinviikkojen aikaan suojaa hyvin aikuisiänkin allergioilta.
:)
 
Mä en ylensäkkään odota kylään mennessä että pitäis olla valtavan puhdasta ja herkut pöydässä, mutta vielä vähemmän odotan sitä vastasynnyttäneeltä.
Jostain kumman syystä silti olin ite tarkka, että kun meidän vauvaa tultiin kattomaan, niin parhaani mukaan puunasin kodin kuntoon ja ostin kahvipöytään tarjottavaa. Leipomaan en jaksanut alkaa, kun sitä tulee muutenkin liian harvoin tehtyä.
 
IhanaValo
[QUOTE="vieras";23755463]Näin ainakin täällä päin (Itä-Suomi). Vieläpä niin että niistä jää vähän yli. Voi tuoda ruokaa jonka voi laittaa jääkaappiin. Oletko kuullut rotinoista?[/QUOTE]

Näin just.
En tiiä oikeestaan miten nykysin nuo rotinat, tuodaanko enää. Veljeni ku syntyi päälle 20v. sitten niin hän sai pari täytekakkua, kuivia kakkuja useamman, piirakoita oli joku paistanut ja munavoitkin toivat vieraat mukanaan. Ne oli oikeet ruokajuhlat, ja just siksi ettei vastasynnyttäneen äidin tarvinnu alkaa leipomaan tai laittamaan mitään.
 
"Vieras"
Altistus niille karvoille ensimmäisten elinviikkojen aikaan suojaa hyvin aikuisiänkin allergioilta.
:)
Mä en nyt puhunut mistään allergioista. ;)
Mut mulla vaan vaikuttaa sekin etten siedä koiria ja koirankarvoja varsinkaan. Mutta tosiasia on että jokaisella koiranomistajalla sisäilma on ns. tunkkaista koska karvoja leijuu väkisinkin siellä ilmassa. Ja jos ei viittitä imuria näyttää niin tosi nopeasti on kämppä aika pahan näköinen niiden karvojen takia.
Ja voishan tähän ap:n kysymykseen esittää lisäkysymyksen: eikö ole miestä talossa joka nopsasti ne karvat imuroisi? Siinä menee se 10 minsaa. :)
 
"kuula"
[QUOTE="Lissu";23751081]Huomenna tulossa vauvan katsojia ja en ole oikein jaksanut siivota, kun vauva on aika tissitakiainen ollut koko viikon. Enkä kyllä jaksa leipoakaan yhtään.

Koirastakin lähtee ihan hirveästi karvaa :(

Saakohan vieraat sätkyn. Meillä kuitenkin kolme lasta nyt ja paikat ei pysy enää niin siistinä, kun en voi kaikkea aikaani tuhlata kodinhoidossa, koska isommatkin tarvitsee huomiota enemmän nyt kun on vauva.[/QUOTE]

En todellakaan odota. Päinvastoin vieraitten pitäisi tuoda syötävät tullessaan. Näin ainakin omat tutut ja sukulaiset tekivät tullessaan katsomaan uutta vauvaa. Suuri kiitos heille!
 
Jos yleensäkin menen sovitusti käymään, niin kyllä mä oletan, että vähän on siivottu. Ei mitään tiptopsiivoa, mutta yleisesti edes vähän siistimpää.
"Yleensäkin" on mun mielestä eri asia kuin vastasyntynyttä kun menee katsomaan. Kyllä minäkin odotan, että kämpässä on likavaatteet ja vaatekasat keittiön/olohuoneen pöydiltä/tuoleilta kerätty kun mennään kyläilee noin yleensä mutta jos menen vastasyntynyttä katsomaan, minua ei haittaa vaikka keittiössä olisi tiskialtaat täynnä tavaraa, lattialla pölyä/karvoja, pedit petaamatta ym ym. Jos saisin silloin auttaa niin tekisin sen mielelläni.
 
No mä odotan tiettyä perussiisteyttä, ei siis tartte olla paikat tiptop ja lattioiden kiiltää puhtauttaan, pullatkin tuon tullessani, mut oon myös nähnyt oikeasti lääviä, sillä tekosyyllä kun on vauva...Ja siinä kohtaa kun sisällä voi alkaa tekee hiekkakakkuja ja koirasta on enemmän karvaa lattialla kun koirassa, ei voi hyvällä tahdollakaan sanoa että olis perussiistiä...
 

Yhteistyössä