Mikä vauvan rintareppu menee ison naisen päälle? Vai meneekö kaikki kiinni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hei"

Vieras
Sellainen soljilla kiinnitettävä (ei mikään kantoliinatyyppinen) rintareppu tai kantoreppu, jota voi käyttää myös selässä isommalle vauvalle... olen siis itse isokokoinen (rintoja ja mahaa löytyy, koko 54) joten mietinkin tässä, että mikähän merkki ja malli mahdollisesti kävisi myös minulle, niin että lapsen isä (joka kokoa M-L) voisi myös kyseistä rinta-/kantoreppua käyttää?

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;23750373:
Mä olen aika läski tätä nykyä ja mulle menee tuo manduca. Tosin mulla on niin iso ahteri, että laitan sen mieluummin tuohon enemmän vyötärölle kuin lantiolle. Testaa sitä. :)

Kiitos vinkistä! Täytyy etsiä lähin Manducaa myyvä liike tai tilata netistä testiin. Toivottavasti käy myös minulle tuo reppu... :)

Muita vinkkejäkin otetaan vastaan? Käykö yksikään Baby Björnin rintarepuista isommalle ihmiselle?

Osaisitkos ja viitsisitkös antaa vähän mittoja tuosta Manducasta? Lähinnä kuinka pitkä lantiovyö on ja jos siinä on jotain muita vöitä yms.? Helpottaisi jo vähän valintaa, kun tietäisi että onko edes riittävät hihnat. :)

MANDUCA aivan loistava, menee sekä mulla (170cm 100kg) ja miehellä 175 ja 70 kg tosi hyvät säädöt on ja kaikissa kantotavoissa käy mulle. kaverillakin se oli reissun ajan lainassa, koko hänellä 155 cm ja 50 kg :D

Meillä ei mene hyvin xl kokoiselle miehelle manduca. Mies on kylläkin lihaksikas, eikä lihava, selkä leveä ja hartiat paksut. Mutta siis vauva ei tykkää isänsä kyydissä olla, kun puristaa ja asento ei ole hyvä.

Älä ainakaan Baby Björniä osta. Eikä sillä voi kantaa selässä. Itselläni on Yamo kantoreppu ja lantiovyö on melkein pisimmällä, olen kokoa 42 eli en mikään luikku. Yllätyin vyön pituudesta tais siis lyhyydestä. Muuten olen tykännyt Yamosta. Voikai niihinkin ostaa jatkopaloja.

Ei se lantiovyö kuitenkaan kirjaimellisesti lantiolle tule, voi laittaa myös enemmän vyötärölle. Minulla ei mittoja ole, mutta suosittelen, että kokeilet jossain ennenkuin ostat. Käytettyjä kannattaa myös katsella, koska uutena ovat aika kalliita. Tosin huuto.netissäkin ovat hinnoissa.

Olen xl-kokoa ja olen kantanut vauvaamme monipuolisesti. Babybjörnin rintarepulla lyhyitä aikoja, kantoliinassa (pitkä trikooliina) pidempään ja nyt pari viikkoa sitten ostin Deuterin kid comfort 3 kantorinkan. Kaikki sopivat päälle ja vöihin jää vielä löysentämisvaraakin.

Tässä arvosteluja käyttämistäni:

Babybjörn - ei ergonominen asento vauvalle, ei voi käyttää pitkiä aikoja. Raskas kantajan hartioille. Vauva kyllä tykkäsi olla siinä ja se reppu oli nopea pukea päälle.

Kantoliina - tukeva kantaa, vauva viihtyi pienempänä. Paino jakaantuu hartioille paremmin kuin rintarepussa. Hankala sitoa, hidas käyttää, kuuma.

Kantorinkka - vauvan saa todella tukevasti siihen. Helppo pukea päälle ja ottaa pois. Vauvan paino jakaantuu tasaisesti, ei rasita kantajan selkää niin paljon kuin edellä olevat vaihtoehdot. Vauva viihtyy hyvin, kun näkee joka puolella. Aurinkosuojan saa kätevästi käyttöön. Voi kantaa vain selässä, ei niin monipuolinen kuin Manduca, mutta tukevampi. Miinuspuolena vielä hinta, kallis hankinta. Kannattaa kokeilla vaikka vuokraamalla, jotta on vauvan viihtyminen rinkassa varmistuu.

mittailin tuosta meidän manducasta niin 144cm on isoimillaan tuo lantiovyö. oon tässä vielä hetken jos tarviit muita mittoja

Kiitos mitasta! En tiedä oletko enää paikalla, mutta voiko se vyö lipsahtaa irti, jos on noin ääriasennossa? Toki voisin ottaa niitä muitakin mittoja, jotka vaikuttaa käyttöön... jos sellaisia on, kun en todellakaan ole kertaakaan edes nähnyt luonnossa kyseistä kantovälinettä. :) Onko miten tiukka rintojen kohdalta tai muualta, että mahtuuko vauva kyytiin, jos itse olen jo tosi iso?

[QUOTE="vieras";23750762]Olen xl-kokoa ja olen kantanut vauvaamme monipuolisesti. Babybjörnin rintarepulla lyhyitä aikoja, kantoliinassa (pitkä trikooliina) pidempään ja nyt pari viikkoa sitten ostin Deuterin kid comfort 3 kantorinkan. Kaikki sopivat päälle ja vöihin jää vielä löysentämisvaraakin.

Tässä arvosteluja käyttämistäni:

Babybjörn - ei ergonominen asento vauvalle, ei voi käyttää pitkiä aikoja. Raskas kantajan hartioille. Vauva kyllä tykkäsi olla siinä ja se reppu oli nopea pukea päälle.

Kantoliina - tukeva kantaa, vauva viihtyi pienempänä. Paino jakaantuu hartioille paremmin kuin rintarepussa. Hankala sitoa, hidas käyttää, kuuma.

Kantorinkka - vauvan saa todella tukevasti siihen. Helppo pukea päälle ja ottaa pois. Vauvan paino jakaantuu tasaisesti, ei rasita kantajan selkää niin paljon kuin edellä olevat vaihtoehdot. Vauva viihtyy hyvin, kun näkee joka puolella. Aurinkosuojan saa kätevästi käyttöön. Voi kantaa vain selässä, ei niin monipuolinen kuin Manduca, mutta tukevampi. Miinuspuolena vielä hinta, kallis hankinta. Kannattaa kokeilla vaikka vuokraamalla, jotta on vauvan viihtyminen rinkassa varmistuu.[/QUOTE]

Paljon oli kantorinkalla hintaa?

249 euroa. Käytettyjen hinta näyttää pyörivän 150 euron tienoilla eli hankinnastaan saa jotain sitten takaisin, kun lapsi on kasvanut liian isoksi siihen. Tosin tuossa mainitsemassani voi kantaa 22 kg asti.

125cm tulee kaikkineen sen olkahihnan mitaksi kun siin on säädöt molemmissa päissä.. ne on pitkät kun siinä on mahdollisuutena kantaa lasta myös lonkalla, jolloin normikokoinenkin tarvii paljon löysää. rinnalla ja selässä kantamiseen nuo varmasti sulle riittää.. hyvät stopperit on kaikissa hihnoissa, eli ei luiskahda pois. hinta on korkea mutta kyllä sen tästä repusta huomaa, yksityiskohdat on laadulla tehty..

[QUOTE="vieras";23750943]249 euroa. Käytettyjen hinta näyttää pyörivän 150 euron tienoilla eli hankinnastaan saa jotain sitten takaisin, kun lapsi on kasvanut liian isoksi siihen. Tosin tuossa mainitsemassani voi kantaa 22 kg asti.[/QUOTE]

Meillä on Katonka niminen kantorinkka joka maksoi 200€ ja on todella hyvä vaikka repun koko on xs niin sen voi säätää kokoon xl joka sopii miehelleni jolla on leveät hartiat.

Yhteistyössä