Huonot kuskit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heinekeeni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heinekeeni

Aktiivinen jäsen
11.10.2007
2 493
0
36
Kuinka moni teistä on minun kirjoissani huono ja ajattelematon kuski? Tässä kriteerit:

1) Ajat 1-3 autonmitan päässä edellä ajavan auton takapuskurista muuallakin kuin ruuhkassa taajama-alueella.

2) Ajat maantiellä alinopeutta, mutta ohituskaistan alkaessa painat lisää kaasua.

3) Olet kääntymässä risteyksestä vasemmalle tai oikealle ja risteyksessä on sinua ennen tullut auto joka on kääntymässä toiseen suuntaan. Menet suoraan auton viereen ja blokkaat kuskilta näkymän toiseen suuntaan.

4) Et osaa ajaa, et näe kunnolla, ajat väsyneenä / humalassa / aineissa, jne.

En tunnusta mitään noista...

Mutta tuo 3 on muuten tosi ärsyttävää. Jos on vaikka kääntymässä vasemmalle ja odotellut siinä jo tovin ja sitten vasemmalta ei tulis mitään ja katsot vielä tuleeko oikealta... mutta siihen pörähtää eteen joku niin ettei varmasti näe mitää. Siten pitää odotella että se pääsee siitä menemään, ja sitten onkin jo oma tilanne ohi. Ja taas odottelua...

En ole mitään noista. Vielä sellainen ihmetyttää, että kun käännytään, laitetaan vilkku päälle siinä vaiheessa kun ollaan jo kääntymässä. Saman tien kannattais jättää kokonaan käyttämättä, sillä itseäänhän varten sitä enää tuossa käytetään...

[QUOTE="Kenguru";23747660]En ole mitään noista. Vielä sellainen ihmetyttää, että kun käännytään, laitetaan vilkku päälle siinä vaiheessa kun ollaan jo kääntymässä. Saman tien kannattais jättää kokonaan käyttämättä, sillä itseäänhän varten sitä enää tuossa käytetään...[/QUOTE]

Tuon unohdinkin, harmittaa erityisesti jos itse on ko. risteyksessä odottamassa sopivaa rakoa.

Mahdan olla blondi mutten tajua kohtaa kolme. Meil päin ei ole ohituskaistoja. Mut en kyl tee mitään edellä mainituista, mikäli tajusin mitä kolmosella tarkoitettiin. Tommoset risteykset mis on kaksi kaistaa vierekkäin on meil päin liikennevalollisia joten ei kyl ole hirveesti tarvinnut miettiä mitään blokkaamisia.

Mun autossa on vilkku rikki, joten se vilkuttaa ehkä kahdesti ja sitten lopettaa sen, vaikka en vielä olisi kääntynytkään. Sitä pitää painaa aina monta kertaa uudestaan tai sitten pitää kädellä pohjassa, että kaikki varmasti huomaa, että olen kääntymässä tuonne. Todella rasittavaa. :headwall:

[QUOTE="vieras";23747745]Mahdan olla blondi mutten tajua kohtaa kolme. Meil päin ei ole ohituskaistoja. Mut en kyl tee mitään edellä mainituista, mikäli tajusin mitä kolmosella tarkoitettiin. Tommoset risteykset mis on kaksi kaistaa vierekkäin on meil päin liikennevalollisia joten ei kyl ole hirveesti tarvinnut miettiä mitään blokkaamisia.[/QUOTE]

Meillä on tommonen risteys lähimpänä, kun on poistumassa kaupan parkkipaikalta. Siinä ollaan vierekkän, kun toinen on menossa oikealle ja toinen vasemmalle eikä tietenkään mitään valoja kun piha-alueelta tullaan. Aina joku paku vielä tunkee siihen viereen niin ettei varmasti nää mitään.

Tyhmyri ja ilmeisesti huono kuskikin haluaa kysyä lisää kohdasta kolme: Jos paikassa on kaksi kaistaa, joista toinen kääntyy oikealle ja toinen vasemmalle, niin eikö se toinen tee ihan oikein ryhmittyessään siihen viereiselle kaistalle? Siis vasemmalle kääntyvät ryhmittyvät vasemmalle kaistalle ja oikealle kääntyvät oikealle kaistalle? Vai tarkoitetaanko tällä nyt sitä, että siinä ei periaatteessa ole kahta kaistaa, vaan oikealle kääntyvä ei jaksa odottaa vuoroaan ja tunkee siitä vierestä ohi?

Minä kyllä teen noin, kun kohdassa kolme sanotaan ja sen verran mitä liikenteessä olen ollut, niin tekevät kaikki muutkin. Siis jo auto on kääntymässä vasemmalle ja itse olen menossa oikealle, niin tietysti ajan viereen, mitä siihen jäädä toisen auton taakse, kun sen pitää katsoa molempiin suuntiin ja itselle riittää katsoa toiseen suuntaan vaan, ni pääsee sit pois siitä risteyksestä roikkumasta.

Teen kolmosta ja nelosta (väsyneenä) ainakin. Kolmosessa on kyse perusryhmittymisestä. Vai pitäisiko sen oikealle kääntyvän jäädä odottelemaan, että vasemmalle kääntyvä pääsee joskus lähtemään?? Ei! Jos sitten ei näe auton läpi tai osaa liikkua sen verta, niin sitten odottelee. Mutta mä voisin kanssa laittaa tuon vilkunkäytön huonojen kuskien listalle: a. liikenneympyrässä/-jakajassa käytetään vilkkua, kun mennään sinne b. yksikaistaisella tiellä laitetaan vilkku päälle siinä vaiheessa, kun käännytään ja ennen sitä tehdään äkkijarrutus. Ja sitten vielä etenkin motarilla ne ohittelijat, jotka puskevat suoraan eteen ohitettuaan, niin että kurakeleillä roiskuu ihanat loat tuulilasiin ja vielä parhaassa tilanteessa painaa jarrun pohjaan. Että nämä ärsyttävät ja tekevät huonon kuskin mun mielestä ennemmin kuin suurin osa noista ap:n mainitsemista.

[QUOTE="vieras";23748109]Yleensä kyllä 3 autonväliä on ihan riittävä etäisyys edessäajavaan maantielläkin, ellei sitten laske jotain Smarteja...[/QUOTE]

No älä nyt jaksa. Kaltaisesi urpot tunnistaa hyvin jonossa siitä, että jarruvalot välkkyy vähän väliä. Taitavan kuskin tunnistaa kyllä ihan muusta kuin siitä, kuinka reteästi uskaltaa ajaa oman mielensä mukaan.

Ja sitten vielä etenkin motarilla ne ohittelijat, jotka puskevat suoraan eteen ohitettuaan, niin että kurakeleillä roiskuu ihanat loat tuulilasiin

Ton mä lisäisin ehdottomasti surkean kuskin ominaisuuksiin. Mikähän siinä on, että se vasen kaista polttelee niin, että sieltä pitää päästä kiiruusti pois? Just eilen ajoin helsinki-hämeenlinna -väliä, ja varmaan puolet ohittajista tuli ohituksen jälkeen suoraan eteen.

Alinopeus on uusin syntini... Alkaa Dirty Harry huutaa armoa, kun vauhti nousee yli 60 km/h. Yhä odottelen saavani rakkaan Güntherini ajoon.

eli joo, huono kuski olen. :D