Kahdeksanvuotias tyttö kateissa Oulussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23742176]Tällätavoin ne lapset monesti oireilee siitä 8 tunnin hoitopäivä- ja koulupäiväkiireestä. Olen nähnyt näitä levottomia ja turhautuneita lapsia paljonkin, jotka purkavat eritavoin sitä , että vanhemmilla ei ole heille aikaa. Eikö tosiaan vanhemmat pysty järjestämään elämäänsä niin, että edes toinen voisi olla puolenpäivän jälkeen kotona lapsia odottamassa. Eipä tietenkään, jos on talot ja suuret velat hankittu...[/QUOTE]

Toisaalta, lapsen karkailu yms lienee syy siihen, että lapsella on 8 h koulu- ja hoitopäivä. Syy eikä niinkään seuraus.

Eihän tokaluokkalaisia useinkaan ip-kerhoissa enää käy, eivätkä kävele sieltä kotiin äidin saattelemana vaan yksin.

Ja hei; voi tosiaan tulla yllärinä, mutta kaikki eivät voi järjestää elämäänsä siten että edes toinen (edes...kas kun ei tosiaan vielä molemmat!) vanhemmat ovat kotona puoliltapäivin odottamassa koulusta palaavia lapsia. Ei, vaikka ei olisi edes taloa ja velkaa.

Meidänkin lapsella on ns alemman sosiaaliluokan kaveri, hän väittää että on lupa olla meillä ja on lupa jäädä yöksi,
kun minä pakotan soittamaan äidilleen tai isälleen hän väittää soittaneensa vaan ei oikeasti soita (soittaa minun puhelimella kun omastaan puheajat loppuneet) joten helppo katsoa soitetut puhelut,
milloin leikkii puhuvansa jollekin milloin onkin soittanut kaverilleen (olen paska ja soitan siihen numeroon johon on juuri soittanut)
Sitten kun en enään päästä meille jollei ole jompa kumpa vanhemmista mukana niin sitten suuttuu. Jatkuvasti lapsen vanhemmat juoksentelee pitkin muiden pihoja huutelemassa missä heidän lapsi on, ja kun asiasta heille mainitsen että en pidä siitä että tulee meille jos ei kerta ole lupaa kotoonta ja voisiko vanhemmat vaikka soittaa minulle olen kuulemma yli varovainen kun ei heidän lapsi koskaan katoa (jaa miksiköhän ne sitten etsii sitä pitkin toisten pihoja)
Jännä muuten että lapsen vanhemmat on molemmat näitä pitkäaikaistyöttömiä joten luulisi että heillä olisi aikaa vahtia jälkikasvuaan.
Muiden lasten vanhempien kanssa on sujunut hyvin, meillä on puolin jos toisin puh.numerot ja me aikuiset sovimme lasten yö kyläilyistä ei siis niin että lapset keskenään ja vanhemmille vaan todetaan kuten tämä yksi kaveri.
Kai se vaan niin on että jos olet työttömänä niin sinulla ei ole aikaa nousta kuin jääkaapille ja tv:een ääreen

Toisaalta, lapsen karkailu yms lienee syy siihen, että lapsella on 8 h koulu- ja hoitopäivä. Syy eikä niinkään seuraus.

Eihän tokaluokkalaisia useinkaan ip-kerhoissa enää käy, eivätkä kävele sieltä kotiin äidin saattelemana vaan yksin.

Ja hei; voi tosiaan tulla yllärinä, mutta kaikki eivät voi järjestää elämäänsä siten että edes toinen (edes...kas kun ei tosiaan vielä molemmat!) vanhemmat ovat kotona puoliltapäivin odottamassa koulusta palaavia lapsia. Ei, vaikka ei olisi edes taloa ja velkaa.

Ei kaikki voikaan, tiedän. Mutta silti todella moni ihan varmasti voisi. Kyllä yhden palkalla Suomessa pärjää jos pärjää kaksi työtötntäkin saati opiskelijaäidit. ja jos yhden täysipalkallisen lisäksi toinen tekee puolikasta päivää. Ihan varmasti sillä saa kaiken tarpeellisen. Luulen, että suurin osa kuitenkin voisi järjestellä asiat siten , että aikaa olisi lapsille enemmän mutta ajatellaan, että mitäs tuosta. Harva tuntuu ajattelevan asiaa lasten kannalta, miltä tuntuu olla 9 tuntia päivässä hoidossa. Sitten nitistään ja natistaan kun päiväkodistakin ihmetellään lasten päivien pituutta.. No sitten alkaa koulu ja lapsi koulupäivän jälkeen kuluttaa aikaansa neljään asti ip- kerhossa kun kotona ei ole ketään. Toki säälin jos perhe ei millään pysty asioita muuksi muuttamaan, se on valitettavaa ja harmillista. Mutta osassa tapauksissa on kyse ihan ajattelemattomuduesta ja rahan yliarvostamisesta. On totuttu vaan, että se on ihan normaalia, kun lapset on 8-10 tuntia päivästä muualla. Lapset on myöhään iltapäivään hoidossa, joten se kouluvuosikin menee samalla kaavalla, nyt lapsi menee vaan ip-kerhoon siksiaikaa. Kyllä ne lapset sitten vaan tahtovat monellakin reagoida noihin jossainvaiheessa .

kontakt eest 3% of the turvallinen laina and tagamata laina.

laenama sum pärit 5000 kuni MAKSIMAALNE the sum of Section 5000.000.

kontakt kaudu email.
Muthoot Finance.
rajendrakumar@qq.com

[QUOTE="jjj";23742234]Meidänkin lapsella on ns alemman sosiaaliluokan kaveri, hän väittää että on lupa olla meillä ja on lupa jäädä yöksi,
kun minä pakotan soittamaan äidilleen tai isälleen hän väittää soittaneensa vaan ei oikeasti soita (soittaa minun puhelimella kun omastaan puheajat loppuneet) joten helppo katsoa soitetut puhelut,
milloin leikkii puhuvansa jollekin milloin onkin soittanut kaverilleen (olen paska ja soitan siihen numeroon johon on juuri soittanut)
Sitten kun en enään päästä meille jollei ole jompa kumpa vanhemmista mukana niin sitten suuttuu. Jatkuvasti lapsen vanhemmat juoksentelee pitkin muiden pihoja huutelemassa missä heidän lapsi on, ja kun asiasta heille mainitsen että en pidä siitä että tulee meille jos ei kerta ole lupaa kotoonta ja voisiko vanhemmat vaikka soittaa minulle olen kuulemma yli varovainen kun ei heidän lapsi koskaan katoa (jaa miksiköhän ne sitten etsii sitä pitkin toisten pihoja)
Jännä muuten että lapsen vanhemmat on molemmat näitä pitkäaikaistyöttömiä joten luulisi että heillä olisi aikaa vahtia jälkikasvuaan.
Muiden lasten vanhempien kanssa on sujunut hyvin, meillä on puolin jos toisin puh.numerot ja me aikuiset sovimme lasten yö kyläilyistä ei siis niin että lapset keskenään ja vanhemmille vaan todetaan kuten tämä yksi kaveri.
Kai se vaan niin on että jos olet työttömänä niin sinulla ei ole aikaa nousta kuin jääkaapille ja tv:een ääreen[/QUOTE]

Tunnistan tekstistäsi niin meidän tyttären yhden "kaverin"
kaveri heittomerkein ;)
tuli tyttöni seuraan ja ilmoitti hyvin ponnekkaana että hän nyt vaan tulee kylään.
Joskus jouduin jopa ihan tuon tytön vaatteet laittamaan ulos kuin lapsenkin melkein heittämään kirjaimellisesti ulos että tajusi ettei nyt ole sopiva hetki kyläillä.
Myös tuon perheen vanhemmat juoksenteli pitkin pihoja ja etsi tytärtään,
kuin myös asiasta ilmoitin etten pidä että tulee meille ilman vanhempiensa lupaa,
(etenkin kun meillekään ei aina sopinut tulla)
olin kas kuin yllättäen ylisuojelevainen jonka omat lapset ei sitten tuolla keinolla opi ikinä omatoimisiksi ;)
Oma tyttöni jos heille meni kylään tämä tyttö ja perhe aina koetti sanoa ettei tyttöni tarvi soitella kotiin ja kysellä lupia kun tässä melkein naapurissa olet :O
Pahin oli se kun lapsellani oli harrastukseen meno ja tuo tyttö tiesi sen kuin äitinsä,
olimme sopineet että meidän tyttö tulee kotiin siihen ja siihen klo aikaan.
Kun tyttöäni ei kuulunut menin hakemaan,
tyttöni itkee tuon asunnon sisällä että päästä minut pois täältä,
tuo kyseinen ah omatoiminen kullinnuppunen ei halunnut päästää meidän tyttöä pois jotta myöhästyisi harrastuksestaan.
Soitin ovikelloa ja perheen äiti tuli avaamaan ja hänestä tuo nyt vaan oli leikkiä ja kyllä meidän tyttö olisi siitä muka päässyt jos olisi halunnut :O

Sanomattakin selvää varmaan että tuon tempun jälkeen meidän lapsi ei moisen perheen tenavan kaveria saanut olla!

Voitte uskoa että olin onnellinen (kuten moni muukin naapuri)
kun tuo perhe muutti tästä lähi naapurustosta pois :D

p.s Muuttivat juurikin Ouluun ja ikäkin täsmäisi joten empä yhtään ihmettelisi jos olisi kyse samasta neidistä ;)
Tai sitten siellä asuu koko Suomen kurittomimmat tapaukset :D

[QUOTE="vieras";23742767]Ei kaikki voikaan, tiedän. Mutta silti todella moni ihan varmasti voisi. Kyllä yhden palkalla Suomessa pärjää jos pärjää kaksi työtötntäkin saati opiskelijaäidit. ja jos yhden täysipalkallisen lisäksi toinen tekee puolikasta päivää. Ihan varmasti sillä saa kaiken tarpeellisen. Luulen, että suurin osa kuitenkin voisi järjestellä asiat siten , että aikaa olisi lapsille enemmän mutta ajatellaan, että mitäs tuosta. Harva tuntuu ajattelevan asiaa lasten kannalta, miltä tuntuu olla 9 tuntia päivässä hoidossa. Sitten nitistään ja natistaan kun päiväkodistakin ihmetellään lasten päivien pituutta.. No sitten alkaa koulu ja lapsi koulupäivän jälkeen kuluttaa aikaansa neljään asti ip- kerhossa kun kotona ei ole ketään. Toki säälin jos perhe ei millään pysty asioita muuksi muuttamaan, se on valitettavaa ja harmillista. Mutta osassa tapauksissa on kyse ihan ajattelemattomuduesta ja rahan yliarvostamisesta. On totuttu vaan, että se on ihan normaalia, kun lapset on 8-10 tuntia päivästä muualla. Lapset on myöhään iltapäivään hoidossa, joten se kouluvuosikin menee samalla kaavalla, nyt lapsi menee vaan ip-kerhoon siksiaikaa. Kyllä ne lapset sitten vaan tahtovat monellakin reagoida noihin jossainvaiheessa .[/QUOTE]

Kuinkahan monen työnantaja suostuisi siihen, että tekisi 50 % työaikaa? Ei ainakaan omani eikä ihan äkkiseltään tule mieleen lähipiiristä ketään, kenellä tämä onnistuisi. Tosin eipä kyllä yksinhuoltajan talouskaan tuota kestäisi, joten ei tarvitse edes miettiä moista.

Mielenkiintoista olisi myös saada jonkinlaista tutkittua tietoa siitä, että iso osa kouluikäisistä lapsista kärsii siitä, ettei vanhempi ole kotona klo 12 jälkeen. Aina tulee olemaan lapsia, jotka kärsivät ties mistä, mutta mistä asioista kärsii merkittävä osa ikäluokasta?

Yhteistyössä