Vaellusta harrastavat! Kehukaa vaelluskenkiänne mulle :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maomao
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Partiokaupasta olen ostanut Hanwagin kengät. Hintaa oli jotain 140e. Tuollaisessa erikoistuneessa kaupassa saa asiantuntevaa palvelua. Jotkut kengät kun on esim kevyitä ja sopivat travellaukseen, jotkut taas tarkoitettu rankempaan kävelyyn pelkästään epätasaisessa maastossa ja näin ollen painavampia. Ja goretexit ehdottomasti!

Hmm mun mielestä noi mun omat on ollut hyvät, nahkaiset ja tukevat, taisi olla 300€ tietämillä ja jos en väärin muista (ovat talvisäilössä, enkä jaksa estsiä niitä) niin merkki taisi olla haglöfs tai miten se nyt kirjoitetaan =)

http://www.scandinavianoutdoorstore.com/jalkineet-ja-sukat/vaelluskengat/solid-high/

tälläinen, mutta silloin kun ostin (n. 4v sitten) niin sai lyhyemmällä varrella.

Vaelletaan lähinnä tuntureilla/erämaamaastossa, eli hyvin vaihtelevaa on.. Nyt käytössä Salomonin Goret, ehdottomasti pitää olla vedenkestävät kengät :) Haglöfs tuntuu olevan suosiossa, onko se kapeaa vai leveää mallia?

Juu ja kokeilen kyllä, mutta kun ei viitsis kaikkia kokeilla kumminkaan :D

Oletko tutustunut Feelmaxiin? Niillä on tukevampi kenkäkin, nimeltään Kuuva. Sehän ei tietysti hinnaltaan yllä noiden vaelluskenkien sarjaan, mutta mielenkiintoinen jalkine kuitenkin. Minulla on Kuuvat, en vain ole niitä vielä päässyt kunnolla kokeilemaan viime kesäisen tapaturman jälkeen, toinen nilkka ei vielä anna myöten pukea piukeaa kenkää jalkaan. Olen lueskellut kengästä, voisi soveltua vaellukseenkin mainiosti. Ohuemmilla Feelmaxeilla olen metsässä kulkenut paljon, mutta se kastuu helposti. Tämä Kuuva ei kastu pienistä.

Oletko tutustunut Feelmaxiin? Niillä on tukevampi kenkäkin, nimeltään Kuuva. Sehän ei tietysti hinnaltaan yllä noiden vaelluskenkien sarjaan, mutta mielenkiintoinen jalkine kuitenkin. Minulla on Kuuvat, en vain ole niitä vielä päässyt kunnolla kokeilemaan viime kesäisen tapaturman jälkeen, toinen nilkka ei vielä anna myöten pukea piukeaa kenkää jalkaan. Olen lueskellut kengästä, voisi soveltua vaellukseenkin mainiosti. Ohuemmilla Feelmaxeilla olen metsässä kulkenut paljon, mutta se kastuu helposti. Tämä Kuuva ei kastu pienistä.

Oliko feelmaxit ne millä ei saanu kävellä asfaltilla?

En sitä kyllä muista, olen minä kävellyt pitkät kaupunkilomat niillä, kyllähän ne ohuimmat kuluvat asvaltilla. Mutta miksi muuten ei "saisi"? Siis olisiko se jalalle huonoksi, saahan sitä kävellä vaiika lasinsiruilla, jos haluaa, muttei välttämättä kannata.=)

Muistelin vaan että ne kuluu tosi nopeasti puhki ja tosiaan piti käydä tarkistamassa ja vain pehmeille alustoille ne oli tosiaan tarkoitetut. Noita joskus mietin mutta tuli sitten hylättyä ne tuon kulumisen takia. Jossain palstalla oli pari vuotta sitten enemmänkin juttua tuosta kulumisesta et monet oli pettyny niihin tuon kestävyyden suhteen.

Muistelin vaan että ne kuluu tosi nopeasti puhki ja tosiaan piti käydä tarkistamassa ja vain pehmeille alustoille ne oli tosiaan tarkoitetut. Noita joskus mietin mutta tuli sitten hylättyä ne tuon kulumisen takia. Jossain palstalla oli pari vuotta sitten enemmänkin juttua tuosta kulumisesta et monet oli pettyny niihin tuon kestävyyden suhteen.
Minulla on ollut nuo yhdet ohuet, en muista mallinimeä, nyt pari vuotta, olen käyttänyt niitä enimmäkseen kyllä sisällä työkenkinä, mutta tosiaan kävellyt ainakin pari kolme kaupunkilomaa eikä niissä ole erityisemmin vielä nähtävissä pahempia kulumisia. Huonompi juttu on se kastuminen pienessäkin kosteudessa. Mutta Kuuvat tosiaan kestävät kosteutta, ne eivät ole sievät:rolleyes: millään muotoa... Talvella kokeilin niitä kovalla pakkasella, kunhan en seisoskellut paikallani, ei tullut kylmä, autolla ajaessa olivat vähän tönköt nilkasta, uutuuttaan ehkä. Mutta niillä en tosiaan ole vielä isommin kävellyt.

Mulla on jotkut melko jämerät Hanwagit, en muista mallia eikä noissa lue. Olivat alennuksessa 230 €. Ihan mahtavat todella kivikkoiseen vaellukseen. Itellä on molempien nilkkojen nivelsiteet vaurioituneet aikaisemmin ja nuo kyllä ovat pelastaneet reissut tukevuudellaan. Nahkaiset, ei gorea, mutta silti olleet kevätreissuilla täysin vedenpitävät.

Minulla on ollut nuo yhdet ohuet, en muista mallinimeä, nyt pari vuotta, olen käyttänyt niitä enimmäkseen kyllä sisällä työkenkinä, mutta tosiaan kävellyt ainakin pari kolme kaupunkilomaa eikä niissä ole erityisemmin vielä nähtävissä pahempia kulumisia. Huonompi juttu on se kastuminen pienessäkin kosteudessa. Mutta Kuuvat tosiaan kestävät kosteutta, ne eivät ole sievät:rolleyes: millään muotoa... Talvella kokeilin niitä kovalla pakkasella, kunhan en seisoskellut paikallani, ei tullut kylmä, autolla ajaessa olivat vähän tönköt nilkasta, uutuuttaan ehkä. Mutta niillä en tosiaan ole vielä isommin kävellyt.

Varmasti hyvät jalalle mutta kivempi tietää myös tuosta mille alustalle tarkoitettu ennen kun menee ostamaan kyseiset kengät ja huomaa sitten jälkeenpäin ettei ne ollukkaan tarkoitetut sitten asfaltilla kävelemiseen.

Yhteistyössä