Oletko ekstrovertti vai introvertti?

• Viestiketjun aloittaja IE
  • Ensimmäinen viesti
IE
EKSTROVERTTI:
- seurallinen, tarvitsee vuorovaikutusta muiden kanssa
- puhuu usein mieluummin kuin kuuntelee
- ajattelee ääneen
- tutustuu helposti ihmisiin
- laajat ihmissuhdeverkostot
- ideoi keskustelemalla muiden kanssa
- kaipaa toimintaa
- avoin ja vaihtelunhaluinen

INTROVERTTI:
- tarvitsee yksinoloa ja omaa aikaa
- pohdiskelija
- ilmaisee ajatuksensa vasta kun ne ovat valmiit
- hiljainen, joskus jopa sulkeutunut
- harkitseva
- kyky syventyä asioihin
- kuuntelee mieluummin kuin puhuu
- hyvä keskittymiskyky

EKSTROVERTTI:
- seurallinen, tarvitsee vuorovaikutusta muiden kanssa
- tutustuu helposti ihmisiin
- laajat ihmissuhdeverkostot
- ideoi keskustelemalla muiden kanssa

INTROVERTTI:
- tarvitsee yksinoloa ja omaa aikaa
- pohdiskelija
- ilmaisee ajatuksensa vasta kun ne ovat valmiit
- harkitseva
- kyky syventyä asioihin
- hyvä keskittymiskyky

Karsin listasta pois ne, jotka eivät kuvaa minua. Olen mielestäni introvertti, mutta minulla on toisaalta laaja tuttava- ja ystäväpiiri. Ulkopuoliset, edes mieheni eivät pidä minua tämmöisenä itseenipäin kääntyneenä, mutta minusta olen aika ujo ja rauhallinen. :)

Mä olen molempia?

Puhun paljon, olen seurallinen, sosiaalinen.. Mutta en kestä jos en pääse siitä tilanteesta pois.
Pohdiskelen paljon, mutta teen sen usein myös ääneen, en odota että ajatus on valmis vaan kaipaan ihmistä käsittelemään pohdintoja kanssani.
Saatan keskittyä johonkin niin kovasti etten kuule tai näe muuta maailmaa, havahdun vasta kun nälkä sattuu vatsaan tai pissattaa ja tajuan että puoli päivää on kulunut.
Toisinaan taas teen kymmentä asiaa samaan aikaan enkä keskity yhteenkään kunnolla..
Jos juttelen ihmisille niin vaikutan hyvinkin sosiaaliselta (usein ihmiset nauravatkin kun sanon että oikeastaan olen aika epäsosiaalinen), mutta valitsen yleensä kelle avaan suuni. Naapureitakaan en oikein osaa tervehtiä, kuin ihan paria..
...jne.jne...

Oon sellanen heilurivertti.

Sinällään hauskaa, jos suurin osa vastanneista kokee olevansa introverttejä. Täällä me löpistään omista asioistamme, haukutaan toisten vanhemmuutta ja koteja, postaillaan kuviamme jne... Ehkä tänne kokoontuvat kaikki introvertit tilittämään sieluaan puhtaaksi ;)

Sinällään hauskaa, jos suurin osa vastanneista kokee olevansa introverttejä. Täällä me löpistään omista asioistamme, haukutaan toisten vanhemmuutta ja koteja, postaillaan kuviamme jne... Ehkä tänne kokoontuvat kaikki introvertit tilittämään sieluaan puhtaaksi ;)
Mä ainakin olen mieluummin seurallinen netissä kuin livenä. Saa kuitenkin pitää tietyn etäisyyden jos haluaa, osallistua vain aiheisiin joista pitää, ja poistua milloin haluaa.

Ja mulla kyllä on niin ekstrovertin kuin introvertinkin ominaisuuksia. Toisia vaan enemmän.

Viimeksi muokattu:
Tiedän muiden silmiin näyttäväni enemmän ekstrovertiltä, mutta oikeasti olen kyllä ennemminkin introvertti. Mulla on sellainen puoli itsessäni, mikä ei näy ulospäin ja tuleekin monille yllätyksenä sitten kun tutustuu muhun paremmin.

Tuon määritelmän mukaan introvertti täsmää minuun näitä kahta kohtaa lukuunottamatta:

- hyvä keskittymiskyky

Yhteistyössä