G: Mitä hassua olet luullut? Minulle selvisi vasta 22-vuotiaana että päiväkodissa olo maksaa :D

  • Viestiketjun aloittaja t.25v
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Luulin, että on raeruoho ja raijuusto. Eli väärinpäin meni.

Ja sitten luulin, että on pastillivärit. Kunnes kuulin, että pastilli on vaan se pikkunen karkki ja tietyt värit ovat pastellivärejä.
 
"rocket"
Joskus ihan pienenä kun uutenavuotena isä ampui raketteja, niin kun yksi raketti räjähti, niin sanoin näin: "Isi, minä en nähnyt niiden astronauttien tulevan ulos sieltä raketista!" :LOL:
 
opiop090
mä luulin et tekohampaissa on saranat siellä niinku poskissa :D

siis ku ala-asteella meillä kävi aina koulussa sellanen hammashoitaja ja sillä oli mukana sellaset isot hampaat joissa oli saranat niinku et niillä pysty "puremaa" liekkö siitä jäänyt..
 
-
joskus varhaisteininä(13-15v eli about milj.vuotta sitten)chattailin sen ajan villityksen mukaan ja eräs keskustelija kysäisi että onko sua nuollut koskaan kukaan?no mähän en ollut tuolloin yhtään seksistä tietoinen saatikka suuseksistä tiennyt mitään joten hölmistyneenä vastasin et joo,KOIRA?:Dhävis keskustelukumppani vauhdilla:Den mä tiennyt et on semmonen homma et nuoltas alakertaa,tsiisus.....:D
reps :D
 
"..."
Mä luulin vielä teini-iässä että Australiassa ei ole mitään muuta kuin kenguruita ja autiomaata.. ja jokunen alkuasukas. Olin aivan ihmeissäni kun jossain koulun tunnilla selvisi sekin asia vääräksi :D
 
Hah, selvisi nyt minullekin nuo tuulenpesät :D

KOP:n logo piti ihan googlettaa kun en sitä heti muistanut ja linnuksi minäkin sen olin ajatellut!

N-Y-T nyt selvisi muutama vuosi sitten kun oli vastaava ketju av:lla ;) Ei tuota vaan ollut sen kummemmin ajatellut ikinä, se oli vain sellainen hokema :D

Roskaruualla on tosiaan alunperin tarkoitettu ruokia, joista kertyy paljon turhaa roskaa (kuten nyt hampurilaispaikat jossa jokainen ruoka on kääritty omaan paperiin/pahviin jne.). Myöhemmin tuo roskaruoka on kuitenkin vakiintunut tarkoittamaan juurikin epäterveellistä ruokaa, ei niinkään sitä roskan määrää.

Meitä peloteltiin pienenä aina mikrosta ja sen säteilystä ja pelkään sitä vieläkin ;) En myöskään uskalla nielaista purkkaa, koska siitäkin on peloteltu että jos sen nielaisee niin voi tulla umpisuolentulehdus tmv. Pitääkö paikkaansa että purukumi ei sula ollenkaan..? :ashamed: Muistan kun olin ensimmäisessä työpaikassani ja vahingossa nielaisin purkan ja kauhuissani huusin "APUA, NIELAISIN PURKAN!!!?" ja työkaveri katsoi outona ja kysyi "niiiiiin....?" ja vasta siitä katseesta tajusin että ei kai sen purkan nielaiseminen ihan hirveä katastrofi olekaan ;)

Toivon mukaan osaisi omalle lapselleen selittää asioita paremmin eikä pelotella sille asioita jotka eivät pidä paikkaansa..

Muoks. piti googlettaa tuo purukumin sulaminen ja ei se tosiaan sula kokonaan ja voi aiheuttaa tukoksia jos suuria määriä nielee tai muuten syönyt lisäksi huonosti sulavaa ruokaa (tieteen kuvalehden sivuilta) eli en nyt niin hirveän väärässä sitten ollutkaan (vaikka toki tuolla lukee että ei sen yksittäisen purkan nieleminen ole vaarallista ;) )
 
Viimeksi muokattu:
niiinnooooo
Mä luulin aina,että ihminen vanhenee kokonaan, että sielu vanhenee samalla tavalla kuin keho. Tajusin joskus kolmekymppisenä,että edelleen mä olen paljolti samanlainen kuin mitä olin 15-vuotiaana ja nyt kun olen yli 40, musta ei vieläkään tunnu siltä,että sielu olis mihinkään vanhentunut.
Sikäli aika paskamaista, että jos tilanne pysyy tällaisena, niin jossain vaiheessa alkaa harmittaa kun keho on liian vanha lentämään sinne minne sielu kaipaa. Paitsi jos iskee dementia tai joku muu muistitauti, jolloin taitaa elää aika lailla omassa maailmassaan.
 
[QUOTE="vieras";23733841]kaverini luuli vielä yläasteikäisenä että muovipussi painaa enemmän jos se on solmussa. siksi hän ei solminut ikinä irtokarkkipussia ennen punnitusta :D[/QUOTE]

Heh, minäkään en solmi ikinä hedelmäpusseja tai mitään mikä pitää punnita :LOL: Olen yhä edelleen siinä uskossa että se solmun tekeminen lisää niitä grammoja :xmas:
 
"vesimeloni"
RANTASIPI

Nyt ihan muutama viikko sitten tajusin, että siinä rantasipin logossa on lintu... mie oon nähny siina AINA pupun :LOL:

siis tarkotan sitä hotellia..
Mä myös luulin pitkälle aikuisikään, että siinä logossa on pupu. Vasta muutama vuosi sitten tajusin, että se onkin tosiaan lintu. :)

Mulle selvisi myös vasta muutama vuosi sitten (nyt siis olen 35v), että Kalajoki on länsirannikolla, oli aina luullut sen olevan itäsuomessa.
 
"vesimeloni"
Ai juu, pakko kertoa pari noloa juttua nuoruusvuosilta...

Olin kuullut jostain mielestäni "reteen" sanonnan, että "ei paljon paneta". (Tarkoitti siis, ettei joku asia voisi vähempää kiinnostaa.) Hoin sitä sitten joka välissä, myös kotona, kunnes äiti sitten kysyi, että tajuatko ollenkaan, mitä hoet. Ja kun äiti selitti mitä se "panettaminen" tarkoittaa, niin nolotti kyllä, varsinkin kun olin kovasti kiltti tyttö. :)

Ja toinen... Olin jotain 15v. Tyttökaverini kanssa olimme usein nuorisoporukan mukana, jossa yhdellä pojalla oli jo auto. Poika kutsui autoaan lempinimellä "heppi". Ja mä en tosiaankaan tiennyt mitä se heppi muuta tarkoittaa, kuin tätä kyseistä autoa. Yhtenä päivänä ruokapöydässä sitten selitin äidille ihan viattomana että "Meillä oli Marin kanssa tosi hauskaa, kun istuttiin Kallen hepin päällä" (istuttiin siis usein siinä koneppelin päällä, kun auto oli parkissa)... Meinasi äitiparalla mennä ruoat väärään kurkkuun. :)
 
"Piparnakkeli"
Ikuisuuden olen hiljaa miettinyt miksi lätkäpeleissä Leijonat vaihtaa kiekkoa maalinsa takana eivätkä lähde hyökkäämään. Eilen illalla valkeni että se on tapa vaihtaa kentällistä... :D (lätkää kyl vahtaan ja mielelläni, mutta koskaan ole kysellyt saati selvittänyt edes pelisääntöjä) :D

Ootellaan tässä seuraavaa älynväläystä tulevien matsien kanssa... :eek:
 
"Kenguru"
[QUOTE="vesimeloni";23733977]Ai juu, pakko kertoa pari noloa juttua nuoruusvuosilta...

Olin kuullut jostain mielestäni "reteen" sanonnan, että "ei paljon paneta". (Tarkoitti siis, ettei joku asia voisi vähempää kiinnostaa.) Hoin sitä sitten joka välissä, myös kotona, kunnes äiti sitten kysyi, että tajuatko ollenkaan, mitä hoet. Ja kun äiti selitti mitä se "panettaminen" tarkoittaa, niin nolotti kyllä, varsinkin kun olin kovasti kiltti tyttö. :)

Ja toinen... Olin jotain 15v. Tyttökaverini kanssa olimme usein nuorisoporukan mukana, jossa yhdellä pojalla oli jo auto. Poika kutsui autoaan lempinimellä "heppi". Ja mä en tosiaankaan tiennyt mitä se heppi muuta tarkoittaa, kuin tätä kyseistä autoa. Yhtenä päivänä ruokapöydässä sitten selitin äidille ihan viattomana että "Meillä oli Marin kanssa tosi hauskaa, kun istuttiin Kallen hepin päällä" (istuttiin siis usein siinä koneppelin päällä, kun auto oli parkissa)... Meinasi äitiparalla mennä ruoat väärään kurkkuun. :)[/QUOTE]

:D Hilpeä!

Tää ei ole noin "paha", mutta me taas hoettiin: voi kuppa, ja äiti kysyi, että tiedättekö ees mitä se tarkottaa, no, eihän me tiedetty:D.
 
kerro mullekkin
15v kulkenut olin metrolla päivittäin kun tajusin että se on vuosaari eikä vuorsaari.
Ihmettelin aina kun ihmiset sanoivat että tavaa sanan esim k-i-s-s-a-n-p-e-n-t-u kun eikös se tavatakkaan kis-san-pen-tu.:D tavata-tavuttaa.... :D

N-Y-T oli kans yks ja t-paita NIIN MIKÄ T-PAITA!? Miksi ei vaikka l-paita? Miksi juuti T? ...AAAA NIIN JUU! :D

Opin myös mikä on strösseli toissakesänä...ja äsken että u2 on joku bändi eikä joku tehdas tms...voi näitä on paljon.:LOL:
mistä toi t-kirjain tulee tohon t-paitaan?? :D
 

Yhteistyössä