[QUOTE="aloittaja";23732090]En tiedä minkälainen suhde sulla ja miehelläsi on, mutta oman aviopuolisoni katson kuuluvan perheeseeni ja on itsestään selvää, että jos mun lapsuudenperheestä joku pitää juhlat, olkoon sitten vaikka veljeni lapsen ristiäiset, niin ilman muuta minun puolisoni perheenjäsenenä tulee paikalle, eikä todellakaan vetoa siihen, että häntä ahdistaa kravatti kaulassa. Mä häpeisin silmät päästäni, jos mulla olisi niin juntti mies, että se kehtaisi edes ääneen sanoa harkitsevansa jäädä pois jostain meidän perheen juhlista. Tai vastaavasti en kehtaisi itse jäädä pois anopin tms juhlista. Eihän anoppi mulle sukua ole yhtään enempää kuin siskon mieskään, joten samalla tavalla voisi sitten jäädä pois myös puolison vanhempien juhlista. Vähänkö meillä anoppi katsoisi pitkään, jos ilmoittaisin, että jätän jatkossa juhlat väliin, kun ei vaan kiinnosta.[/QUOTE]
Niin. MINUAKIN harmittaisi jos MINUN mieheni jäisi pois SISARENI lapsen ristiäisistä ja joutuisin lähtemään sinne yksin. Mutta jos SISARENI mies jäsi pois MINUN lapseni ristiäisistä, se olisi minusta hänen ja hänen puolisonsa (eli sisareni) välinen asia. Huomaatko eron, minun mieheni ja sisareni mies ovat MINULLE kaksi eri henkilöä (ainakin meidän perheessä).