Koira alkanut karkailemaan pihasta, auttakaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koiramama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koiramama

Vieras
Meillä vajaa 5 kk ikäinen koira. On nyt alkanut karkailemaan pihasta, pari paikkaa mistä pääsee luikahtamaan ulos pihasta. Tuossa on tie aivan lähellä, ja noin puolituntia sitten koira karkasi juuri tuon tien ja meidän aidan välissä olevaan ojaan. Mä etsin ja huusin koiraa, itkin ja etsin, n. 15 min ja sit huusi lapsi meidän pihalta kun olin siellä ojassa että äiti, koira tuli tänne. Olin juuri äsken päättänyt kun koiran kanssa mentiin ulos että nyt mä saan sen koiran pysymään luonani eikä se lähde karkaamaan, mulla oli namit taskussa ja olin ihan innoissani opettamaan ja sitten koira lähti samantien pihalta ja luikahti tuonne tielle. Mä kuulin miten autot hiljentää ja olin ihan varma että kohta kuuluu ulahdus :( Aita korjataan kyllä, mutta millä ihmeellä mä saan ton koiran pysymään pihassa?

Se on kuule vähän siinä iässä että pitää lähtee tutkiin ittekseen maailmaa. Pidä vaikka remmissä siinä pihallakin jos ei muuten pysy kunnes aita on korjattu.

Älä pidä vapaana kun kerran karkaa saman tien! Aita korjaukseen ensitöiksi ja sitten kun voi turvallisesti pitää vapaana ilman että pääsee karkaamaan niin sitten harjoittelette luoksetuloa yms. Koirakouluun myös treenaamaan!!

Lue vaikka täältä

http://www.hauva.com/forum/index.php?topic=2531.0

ja

http://www.nutrolin.fi/sivu/yhteiso/koulutus

ps. älä ainakaan usko mitään sen typerän Cesar Milanin (vai mikä se nyt oli) faneja

[QUOTE="jepsis";23731844]Se on kuule vähän siinä iässä että pitää lähtee tutkiin ittekseen maailmaa. Pidä vaikka remmissä siinä pihallakin jos ei muuten pysy kunnes aita on korjattu.[/QUOTE]

Mutta sitäkin minä mietin että eihän se aita poista itse ongelmaa. Annoin koiralle namit ja herkut tänäänkin heti kun sen näin kun tuli sitten sinne ojaan minun kanssani meidän pihalta. Vaikka olis ihan muuta tehnyt mieli tehdä, mutta annoin namit ja paijasin koiraa. Aina kun koira on tullut käskystä luokseni olen kehunut ja silittänyt, koskaan ei ole rangaistu kun on luokse tullut. Olen myös tehnyt yllärihuutoja ja palkinnut koiran aivan jollain spesiaali-herkulla kun on tullut luokseni. Tää pihasta karkailu on nyt ihan uusi ongelma ja tullut ihan tässä viikon sisään tämä ongelma :(

Mutta sitäkin minä mietin että eihän se aita poista itse ongelmaa. Annoin koiralle namit ja herkut tänäänkin heti kun sen näin kun tuli sitten sinne ojaan minun kanssani meidän pihalta. Vaikka olis ihan muuta tehnyt mieli tehdä, mutta annoin namit ja paijasin koiraa. Aina kun koira on tullut käskystä luokseni olen kehunut ja silittänyt, koskaan ei ole rangaistu kun on luokse tullut. Olen myös tehnyt yllärihuutoja ja palkinnut koiran aivan jollain spesiaali-herkulla kun on tullut luokseni. Tää pihasta karkailu on nyt ihan uusi ongelma ja tullut ihan tässä viikon sisään tämä ongelma :(

Jatka vaan samaan malliin, kunhan aita on korjattu, että koira on turvassa. Luultavasti karkailu menee ohi jossain vaiheessa.

Pidä koira sisällä tai remmissä koko ajan. Nyt on lintujen pesimisaika ym., joten pistä se terroristinne kiinni. Sitä on laitonta pitää irti, jos ei pysy pihassa,

Minä nyt en oikein ymmärrä tätä. Eihän luoksetulo ja pihalta karkaaminen liity toisiinsa.

Yhteistyössä