Päiväkoti ja aurinkorasva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Elikkäs laittaako ne siellä lapsille aurinkorasvaa ennen ulkoilua? Mietittiin tätä miehen kanssa nyt, kun meillä lapset juuri kuukausi sitten aloitti päiväkodin ja jutut on vielä uusia. Lapset 6v ja 3v. Itse laitoin lapsille varmuuden vuoksi kasvoille aurinkorasvaa ennen kuin lähtivät. Mies oli sitä mieltä, että ne ei siellä ehdi semmoisia laitella. Tosin ei taida tuosta minun laittamastani olla juuri jäljellä sitten, kun menevät ulos.

Meidän päikyssä laittavat ainakin pahimpina hellepäivinä, nyt aamulla en ainakaan huomannut että kukaan olisi vielä rasvapulloa lokeroon vienyt. Eli siis oma rasva pitää tietysti viedä.

[QUOTE="vieras";23729909]Helteillä kyllä, mutta mihin sitä vielä tarvitaan? Siis lapsillahan on kuitenkin pitkähihaista päällä ja oletettavasti hattukin päässä.[/QUOTE]

Kasvoille tietysti ja ehkä kaula-aukolle, jos päivällä eivät laita verkkatakkia päälle enää.

Ja tietysti juu omat pullot ilmanmuuta :)

[QUOTE="alkup";23729927]Kasvoille tietysti ja ehkä kaula-aukolle, jos päivällä eivät laita verkkatakkia päälle enää.

Ja tietysti juu omat pullot ilmanmuuta :)[/QUOTE]

Suosittelen ennemminkin hattua joka suojaa myös kasvot. Eikä kyllä ole taittu mihinkään luvata sellaisia kelejä etteikö verkkatakkia tai muuta pitkähihaista tarvittaisi.

Niin ja meillä ei edes saa viedä omaa juomapulloa, kuin tuttipulloikäisille.

[QUOTE="vieras";23729957]Suosittelen ennemminkin hattua joka suojaa myös kasvot. Eikä kyllä ole taittu mihinkään luvata sellaisia kelejä etteikö verkkatakkia tai muuta pitkähihaista tarvittaisi.

Niin ja meillä ei edes saa viedä omaa juomapulloa, kuin tuttipulloikäisille.[/QUOTE]

No meillä tuli ohjelappu missä mainitaan, että juomapullo helteillä mukaan ja kaikenikäisille siis.

Eikä se hattukaan kasvoja kokonaa ja täydellisesti suojaa. Eli kyllä noilla kunnon lierilliset kalastajahatut on, mutta rasvasin silti.

Ja täällä oli eilen ihan t-paita keli, shortseillakin olisi tarjentunut ja tänään pitäisi olla vielä lämpimämpi. Eli oletettavasti ovat trikoopaidoissa pihalla päivällä.

Mä olen aina laittanut itse rasvn itse aamulla enkä vienyt erikseen pulloa päiväkotiin. Kyllä hyvä rasva antaa suojan koko päiväksi vaikka uimassa kävisivät! Eikä tosiaan koskaa ole ollut meillä mitään palamisen merkkejä iholla.

En tiedä missä päin ap asuu, mutta ilmeisesti ei Suomessa kuitenkaan, kun helteitä ei ole mihinkään luvattu. Noin 20 asteella useimmissa päiväkodeissa kyllä puetaan pitkähihaiset päälle. Aurinkorasva riittää kun laittaa aamulla, kun kyse on kunnollisesta lapsille tarkoitetusta rasvasta. Meillä on päiväkodissa myös omat juomapullot hygieniasyistä kielletty, helteillä lapsilel tarjotaan ylimääräistä juotavaa päiväkodin mukeista. Jos teillä kuitenkin on suositeltu omia pulloja niin vie päiväkotiin ja sovi rasvauksesta erikseen.

[QUOTE="vieras";23729957]Suosittelen ennemminkin hattua joka suojaa myös kasvot. Eikä kyllä ole taittu mihinkään luvata sellaisia kelejä etteikö verkkatakkia tai muuta pitkähihaista tarvittaisi.

Niin ja meillä ei edes saa viedä omaa juomapulloa, kuin tuttipulloikäisille.[/QUOTE]

niin noh, huomenna +22'c. eiköhän se oo jo rantakeli!

Yhteistyössä