Mitä ihmettä sitä vois äitiyslomalla tehdä kotona, ennen synnytystä siis?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tylsää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tylsää

Vieras
Hitto että on tylsää, jäin äitiyslomalle 6 viikkoa ennen laskettua aikaa ja jo nyt vajaan viikon päästä aloituksesta on niiiiiin tylsää, että tekis melkein mieli puhua yksinään... :D Eli mitäs te muut äitiyslomalaiset ootte tehneet, jotta saatte aikanne kulumaan mielekkäästi? Ehdotuksiksi kelpaa melkeinpä mikä vaan, valitsen sitten ne mitä itse voin ja haluan tehdä. :)
 
No kaikkea sitä mitä muutenkin lomalla. Kävin syömässä, kaupungilla, kavereilla, pikku matkoilla, harrastuksissa, hoidoissa. Elokuvissa, kirjastossa. Laittelin kotona paikkoja kuntoon ihan rauhassa, leivoin ja kokkasin pakkaseen. En tajua miten itsekseen voisi tylsää olla. Kohta sitä omaa aikaa sitten ei juuri olekaan, nauti kun voit ;)
 
Shoppaile, käy kampaajalla, kosmetologilla, jalkahoidossa, käy kahvilla tai lounaalla ystäväsi kanssa. Käy elokuvissa, taidenäyttelyssä...

Lenkkeile, siivoa, silittele vaikka vauvanvaatteita.
 
Pelasin WoWia. :D

Näin jälkikäteen ajateltuna olis pitänyt tehdä lattiasta-kattoon suursiivous kun kerran kykenin, ettei sitten pienen syntymisen jälkeen olisi tarvinnut kuin perussiivousta tehdä aluksi. Kämppä oli kaaoksessa muutaman kuukauden synnytyksen jälkeen siis.
 
Olet tekemättä mitään ja lepäilet ja jos tekee mieli tehdä jotain niin tee!
Itse kävin keskellä yötä kävelyllä, nukuin päivällä, leivoin, kokkasin, luin kirjoja, katsoin elokuvia, tapasin ystäviä, ihan mitä millonkin ja kuitenkaan ei mitään :) Ja hyvä niin, lapsen syntymän jälkeen ei ehtinyt tehdä pitkään aikaan mitään muuta kun sitä vauvaa hoitaa ja ikinä sen jälkeen en ole öisin lenkille päässyt :P
 
[QUOTE="Jenis";23715395]No kaikkea sitä mitä muutenkin lomalla. Kävin syömässä, kaupungilla, kavereilla, pikku matkoilla, harrastuksissa, hoidoissa. Elokuvissa, kirjastossa. Laittelin kotona paikkoja kuntoon ihan rauhassa, leivoin ja kokkasin pakkaseen. En tajua miten itsekseen voisi tylsää olla. Kohta sitä omaa aikaa sitten ei juuri olekaan, nauti kun voit ;)[/QUOTE]

Hmmm.... kiitos vinkeistä. Valitettavasti täällä ei kaikkeen noihin ole mahdollisuuksia. Pikkupaikkakunta, ei ruokaravintoloita, ei autoa käytössä jolla matkustaa lähimpään kaupunkiin (jossa elokuvateatteri, ravintolat ja kaveritkin). Eli täällä ei siis kavereitakaan, joiden kanssa aikaa viettää. :( Kirjastoon voisi ehkä joku päivä retken tehdä, tosin eipä sielläkään mitään ihmeellistä ole... Jalkahoidon ja kampaajan voisin varata. :)
 
[QUOTE="vieras";23715396]Nyt on hyvää aikaa nähdä kavereita ja pitää vaikka tyttöjen ilta :)[/QUOTE]

Muuten tosi hyvä ja mielekäs, mutta kun ei täällä asu yhtään kaveria... kaikki jossain kauempana. Ollaan siis itsekin vasta muutettu uudelle paikkakunnalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja enää ei omaa aikaa;23715408:
Shoppaile, käy kampaajalla, kosmetologilla, jalkahoidossa, käy kahvilla tai lounaalla ystäväsi kanssa. Käy elokuvissa, taidenäyttelyssä...

Lenkkeile, siivoa, silittele vaikka vauvanvaatteita.

Ei shoppailtavaa maaseutukylässä... :( Lähimpään kaupunkiin en pääse kuin bussilla ja se on kyllä sikakallista ja en tykkää muutenkaan bussimatkoista. Viikonloppuisin käydään kaupungissa asioilla. Kampaajan ja jalkahoidon tosiaan voisin varata. Eipä muitakaan ehdottamiasi vaihtoehtoja voi juuri toteuttaa... :(
 
Tää kuulostaa niin ärsyttävältä, mutta silloin kun odotin ekaa, mietin ihan samoja juttuja. Nyt kun odotan tokaa ja esikoinen on hoidettavana, niin sitä kaiholla muistelee niitä aikoja kun sai äitiyslomalla vain olla :) Mutta ei sitä tietenkään silloin tajunnut. Nauti kun se on viimeinen tuollainen hetki elämässäsi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja enää ei omaa aikaa;23715408:
Shoppaile, käy kampaajalla, kosmetologilla, jalkahoidossa, käy kahvilla tai lounaalla ystäväsi kanssa. Käy elokuvissa, taidenäyttelyssä...

Lenkkeile, siivoa, silittele vaikka vauvanvaatteita.

Unohtui mainita, että lenkille en saa mennä enkä siivota, lääkäri kielsi. Ja vauvanvaatteet on jo silitetty aikoja sitten. :D
 
Olet tekemättä mitään ja lepäilet ja jos tekee mieli tehdä jotain niin tee!
Itse kävin keskellä yötä kävelyllä, nukuin päivällä, leivoin, kokkasin, luin kirjoja, katsoin elokuvia, tapasin ystäviä, ihan mitä millonkin ja kuitenkaan ei mitään :) Ja hyvä niin, lapsen syntymän jälkeen ei ehtinyt tehdä pitkään aikaan mitään muuta kun sitä vauvaa hoitaa ja ikinä sen jälkeen en ole öisin lenkille päässyt :P

Leipoa voisin mutta kuka ne syö... itse en jaksa ja mies ei myöskään herkkuja juuri syö. Toki voisi naapureita ilahduttaa mutta ehkäpä säästän ennemmin nekin rahat vauvaan. :)

Lenkille tekisi kyllä mieli, jos vain oma kunto antaisi periksi mutta alkaa supistaa heti kun astun ovesta ulos ja otan muutamia askeleita. Lääkärikin siis kielsi lenkkeilyn ja siivouksen... tylsää olla yksin neljän seinän sisällä, kun ei saa edes ulkoilmaa haistella. :(

Anteeksi valitus, mutta todellakin on tylsää.
 
Tää kuulostaa niin ärsyttävältä, mutta silloin kun odotin ekaa, mietin ihan samoja juttuja. Nyt kun odotan tokaa ja esikoinen on hoidettavana, niin sitä kaiholla muistelee niitä aikoja kun sai äitiyslomalla vain olla :) Mutta ei sitä tietenkään silloin tajunnut. Nauti kun se on viimeinen tuollainen hetki elämässäsi...

Joo, mulle tää on toinen lapsi. Esikoinen on hoidossa, kun viihtyy siellä hyvin ja lääkäri kielsi ottamasta lasta pois hoidosta että en rasita itseäni liikaa.
 
Pelasin WoWia. :D

Näin jälkikäteen ajateltuna olis pitänyt tehdä lattiasta-kattoon suursiivous kun kerran kykenin, ettei sitten pienen syntymisen jälkeen olisi tarvinnut kuin perussiivousta tehdä aluksi. Kämppä oli kaaoksessa muutaman kuukauden synnytyksen jälkeen siis.

Ihan turhaa mitään suursivouksia tehdä. Kun vauva tulee taloon, ensimmäiset viikot talossa leijailee hirveän paha katku.
Äidin jälkivuoto, maidontulo yms. hikihormonit haisee
Lisänä siinä vauvan kakkavaipat. yäk! Vastasynnyttäneiden kodit haisee ihan järkkypahalle. :x
 
Muutamia hyviä ehdotuksia on tullut, ne täytyy heti laittaa "must do" listaan. :D Ja lisää saa laittaa sellaista, jota saa tehdä kun ei saa rasittaa itseään (liikaa). Liikkumista ei ole kielletty, kunhan sen voi tehdä hitaasti ja taukoja pitäen. (Lenkille en siis tästä syystä viitsi lähteä kun oon tottunut tekemään nopeita lenkkejä, juostenkin, ja tuntuu tyhmältä lähteä "lenkille" kun mummotkin vetää ohi.)
 
Hehheh, minä voin lohduttaa vähän sinua kertomalla omasta raskaudestani v. -09. Jäin sairaslomalle töistä rv 23, koska heti kun tein jotain vähänkin fyysistä, alkoi supistella minuutin välein kipeästi. Ja minun työssäni ei ollutkaan mitään muuta kuin fyysistä. :cool:

Tuo supistelu meni ohi heti kun olin tekemättä mitään. Se vaan paheni koko ajan, niin että rv. 30 jälkeen en voinut edes kävellä kuin noin 50 m hitaasti, ilman että kipeät ja tiheät supparit olisivat alkaneet. Muistan kerran kun kävin tuon 50 m päässä olevassa kaupassa ja ostin kaksi litraa maitoa, ne maidot olivat liikaa, ja tuli ne kipeät supparit. :headwall:

Kerran joskus rv. 26 kävin keskustassa kaverin kanssa syömässä, kävelyä tuli yhteensä 700 m. Oli lähellä etten joutunut illalla päivystykseen karmeiden kivuliaiden supparien takia.

Minä en siis voinut tehdä mitään, ja monta kertaa äippäpolilla sanottiin että saatan joutua osastolle vuodelepoon jos en suostu olla tekemättä yhtään mitään. No pakkohan se oli. Mulla oli riskiraskaus ja olin erityisseurannassa minulla olevan sidekudossairauden takia, jolla on tapana aiheuttaa ennenaikaisia synnytyksiä, ja suvussani on niitä aiheuttanutkin.

Onneksi olen aina tykännyt olla kotona ja laiskotella, osasin siis ottaa ilon irti. :cool: Lainasin kirjastosta tv-sarjojen dvd-bokseja ja elokuvia joita katselin, lisäksi luin paljon, surffailin kaksplussalla, :laugh: kokkailin, tein kotitöitä jotka ei rasita, kirjoitin blogia ja sanoituksia sekä runoja, järjestelin vauvan vaatteita tms. Siinä se 17 viikkoa meni, vaikka kyllä välillä tuli aika pitkäksi. :cool:
 
[QUOTE="vieras";23715559]Tee ruokaa pakkaseen. Ekoina viikkoina on mukava, kun ei tarvitse alkaa vääntää sapuskaa vaan ottaa vaan pakkasesta rasian ja lämmittää.[/QUOTE]

Tämäkin hyvä idea, mutta meidän pakastin on jo täynnä. Ehkäpä voisi yrittää "siivota" sen ja heittää kaiken turhan pois ja tehdä ruokaa tilalle. :)
 
Mä kans kaiholla muistelen sitä aikaa kun jäin esikoisesta äippälomalle. Ei kyllä ollut tylsää vaikka en mitään ihmeitä tehnytkään. Otin joka päivä päikkärit ja kävin kävelyllä ja treffasin kavereita. Nyt kun pääsis hetkeks takasin tuohon aikaan niin osais nauttia ihan eri tavalla :D Vai saiks tommosta täällä myöntää?
 
Ihan turhaa mitään suursivouksia tehdä. Kun vauva tulee taloon, ensimmäiset viikot talossa leijailee hirveän paha katku.
Äidin jälkivuoto, maidontulo yms. hikihormonit haisee
Lisänä siinä vauvan kakkavaipat. yäk! Vastasynnyttäneiden kodit haisee ihan järkkypahalle. :x

Mitä ihmettä? :D Mä en oo ainakaan ikinä haistanut mitään kummallista niissä kodeissa jossa olen vastasyntyneitä käynyt katsomassa..
 
Hehheh, minä voin lohduttaa vähän sinua kertomalla omasta raskaudestani v. -09. Jäin sairaslomalle töistä rv 23, koska heti kun tein jotain vähänkin fyysistä, alkoi supistella minuutin välein kipeästi. Ja minun työssäni ei ollutkaan mitään muuta kuin fyysistä. :cool:

Tuo supistelu meni ohi heti kun olin tekemättä mitään. Se vaan paheni koko ajan, niin että rv. 30 jälkeen en voinut edes kävellä kuin noin 50 m hitaasti, ilman että kipeät ja tiheät supparit olisivat alkaneet. Muistan kerran kun kävin tuon 50 m päässä olevassa kaupassa ja ostin kaksi litraa maitoa, ne maidot olivat liikaa, ja tuli ne kipeät supparit. :headwall:

Kerran joskus rv. 26 kävin keskustassa kaverin kanssa syömässä, kävelyä tuli yhteensä 700 m. Oli lähellä etten joutunut illalla päivystykseen karmeiden kivuliaiden supparien takia.

Minä en siis voinut tehdä mitään, ja monta kertaa äippäpolilla sanottiin että saatan joutua osastolle vuodelepoon jos en suostu olla tekemättä yhtään mitään. No pakkohan se oli. Mulla oli riskiraskaus ja olin erityisseurannassa minulla olevan sidekudossairauden takia, jolla on tapana aiheuttaa ennenaikaisia synnytyksiä, ja suvussani on niitä aiheuttanutkin.

Onneksi olen aina tykännyt olla kotona ja laiskotella, osasin siis ottaa ilon irti. :cool: Lainasin kirjastosta tv-sarjojen dvd-bokseja ja elokuvia joita katselin, lisäksi luin paljon, surffailin kaksplussalla, :laugh: kokkailin, tein kotitöitä jotka ei rasita, kirjoitin blogia ja sanoituksia sekä runoja, järjestelin vauvan vaatteita tms. Siinä se 17 viikkoa meni, vaikka kyllä välillä tuli aika pitkäksi. :cool:

Kiitos kertomuksestasi. Helpotti vähän. :) Itse olen ikiliikkuja - koko ajan liikkeessä siis. Ja nyt kun olen ollut kotona, niin en ole päässyt liikkumaan paljoakaan ja meinaa hermot mennä sen takia... tylsää siis. Olen yrittänyt laiskotella, onnistunutkin jopa, mutta tässä 4 päivän jälkeen on jo keksittävä jotain tekemistä huomiselle (ja seuraaville viikoille). Kun olis se auto käytössä, niin lähtisin heti kaupunkiin ostoksille tai vaikka vain ihmisten pariin ilman isompia ostoksia... mutta eipähän sitä koskaan tiedä onko synnytykseen aikaa viikko vai 8 viikkoa (jos menee yli) joten pitäisi siis osata ottaa rennostikin ja nauttia viimeisistä hetkistä mahan kanssa. Esikoisenkin voisi ottaa kotihoitoon ehkä parin viikon päästä, jos sinne selvitään yhtenä kappaleena. :)
 
Tee mitä teet, mutta muista levätä jotta jaksat synnyttää. Ettei käy niin, että olet koko päivän rehkinyt hiki hatussa ja illalla puhki poikki väsyneenä täytyisi vielä lähteä synnyttämään :D
 

Yhteistyössä