Mitä ihmettä sitä vois äitiyslomalla tehdä kotona, ennen synnytystä siis?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tylsää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
siinä vaiheessa kun ei oikein enää jaksanut tehä mitään niin luin kirjoja, tein tuhannen palan palapelejä, sitten revin aina jotain ´pesukoneeseen: verhoja, tyynyjä, peittoja ja petareita. pyykinpesu on mukavan rentoa homma kun kone tekee työt ja kuitenkin kokee että jotain tapahtuu. mies sitte sai ripustella verhot takasin jne..
 
Mitähän sitä tuli tehtyä tämän nuorimmaisen kohdalla... Ainakin ensitöikseni maalasin meidän makkarin ja kokosin sinne valmiiksi vauvan sängyn ja hoitopöydän. Kävin läpi vanhat vauvanvaatteet ja tarvikkeet, pesin ja silitin ne mitä tulee käyttöön. Laitoin vaunut kuntoon. Kävin shoppailemassa niitä tarvikkeita ja vaatteita mitä vielä uupui, samalla näin kavereita kaupungilla ja sai rentoutua heidän seurassaan.

Kävin ystäväniu kanssa leffassa ja vähän muissakin paikoissa mihin oli sittemmin vaikea päästä. Tein kävelylenkkejä koiran kanssa ja siivoilin kotona kaappeja ja muutenkin järjestelin paikkoja mitkä helposti ovat jääneet tekemättä, tyhjentelin ullakkoakin. Meillä siis oli kolmas lapsi tullossa kolmioon joten tilan takia tarvi vähän uusia järjestelyjä. Käytiin perheen kanssa risteilyllä.

Sitten muuten vaan lepäilin ja lojuin kotona, roikuin netissä...


muoks. niin ja osteskelin joululahjat valmiiksi (la 5.12 enkä halunnut vauvan kanssa enää tunkea ruuhkaisiin ostoskeskuksiin turhan päiten).)
 
Viimeksi muokattu:
Supistuksien vuoksi siis sairaslomalla viikon ja sitten alkaa äitiysloma virallisesti. Risteilylle tekisi mieli mutta mietin, että uskaltaako lähteä...? Ettei vaan vauva synny matkalla... tosin ei lääkärit ole sanoneet, että olisi suuri ennenaikaisen synnytyksen vaara mutta eihän sitä koskaan tiedä miten käy. Oletteko muut (vastaavanlaisessa tilanteessa olevat) uskaltaneet risteilylle loppuraskaudesta, esim. joskus rv 36?
 
Supistuksien vuoksi siis sairaslomalla viikon ja sitten alkaa äitiysloma virallisesti. Risteilylle tekisi mieli mutta mietin, että uskaltaako lähteä...? Ettei vaan vauva synny matkalla... tosin ei lääkärit ole sanoneet, että olisi suuri ennenaikaisen synnytyksen vaara mutta eihän sitä koskaan tiedä miten käy. Oletteko muut (vastaavanlaisessa tilanteessa olevat) uskaltaneet risteilylle loppuraskaudesta, esim. joskus rv 36?

Tässä viimeisessä raskaudessa taisi olla rv 33 tai 34 kun käytiin risteilyllä ja siis oloni oli ollut hyvä eikä supistellut. Jos olisi ollut jotain ongelmia en olisi lähtenyt, tiedossa oli kuitenkin suuniteltu sektio eli synnytyksen käynnistyminen olisi ollut vaarallista.
 
Supistuksien vuoksi siis sairaslomalla viikon ja sitten alkaa äitiysloma virallisesti. Risteilylle tekisi mieli mutta mietin, että uskaltaako lähteä...? Ettei vaan vauva synny matkalla... tosin ei lääkärit ole sanoneet, että olisi suuri ennenaikaisen synnytyksen vaara mutta eihän sitä koskaan tiedä miten käy. Oletteko muut (vastaavanlaisessa tilanteessa olevat) uskaltaneet risteilylle loppuraskaudesta, esim. joskus rv 36?
Ruotsi? Viro? Kauanko kestää ym.
 
Itse en ehkä ulkomaille, edes laivalle lähtisi jos on määrätty ottaan rauhallisesti.

Mulla oli esikoista odottaessa myös tuo ongelma että mitä keksis, mähän olin jo viikon päästä tunkemassa itteeni taas työpaikalle kahvitauolla moikkaamaan työkavereita. Jostain kumman syystä kuopusta odottaessa aika ei käynyt ollenkaan pitkäksi. :D

Käy kirjastossa, tee palapelejä, ompele, virkkaa, kudo. Surffaa netissä, shoppailut on helppo tehdä verkossa ja plussalla menee tietty hetki jos toinenkin ;) Vaihda kukkasille mullat. Lainaa kirjastosta vaikka joku kielikurssi tai vastaavaa.
 
Itse ole "viettänyt aikaa" siivoten. Olen käynyt kaikki kaapit läpi, pessyt kaikki sellaiset paikat, mitä harvemmin tulee siivottua, järjestänyt keittiön, vaate, ja eteisen kaapit ja jopa pihavaraston.

Kaappeihin on tullut hyvin tilaa vauvan tavaroille, kaikki on ihanan siistiä ja tavaroilla on omat paikkansa ja näin on helpompi pitää talo siistinä vauvan tulon jälkeisessä väsymyksessä.
 

Yhteistyössä