Uskovaiset! Mihin uskontokuntaan kuulutte?

Kertokaas, ja mitkä on kyseisen uskonnon hyvät ja huonot puolet? :)


Itse en kuulu mihinkään, mutta olen miettinyt asiaa, en vain ole vielä löytänyt sopivaa seurakuntaa. Kertokaa, jos saisin teiltä vähän apua. :wave:
 
"vieras"
En kuulu virallisesti mihinkään, mutta pidän itseäni buddhalaisena.
Huonoja puolia en osaa mainita kuin joidenkin epäluuloisuuden ko. uskontoa kohtaan. Se pätee kylläkin varmaan kaikkiin uskontokuntiin. :)
 
Non compos mentis
Noh, kveekarit ei ole Suomessa virallisen uskonnollisen yhdyskunnan asemassa, enkä ole edes yhdistyksen virallinen jäsen. Joka tapauksessa, arvot ovat lähellä omiani. Pähkinänkuoressa rehellisyys/totuudessa pysyminen, yksinkertainen (muttei askeettinen) elämä, rauha ja tasa-arvo ihmisten välillä. Siksi ei ole papistoa, ei ole sakramentteja, ei vannota valoja tms. Myöskään kukaan ei voi toiselle julistaa miten tämän tulisi uskoa ja olla.

Kveekarit ovat rauhan uskonto sanan todellisessa mielessä. Aiemmat kveekarit ovat mm. marssineet alasti kaduilla osoittaakseen sen hengellisen alastomuuden, joka oli hetkeä aiemmin johtanut kveekareiden tappamiseen.

Päihteetön, meditoiva, yhteisöllinen ja yksilöön kuitenkin luottava, rauhanomainen ja hyväntekeväisyyttä arvostava uskonto, joka ei välitä siitä, uskooko jumalaan vai ei, tämä sopii minulle.
 
Mindevaan
JT. Huonoja puolia on se että katkerat erotetut julkisuudessa värittää aika runsaasti juttuja jotka itseänikin aluksi vähän esti tutustumasta tarkemmin tähän uskontoon. Hyviä puolia on positiivinen tulevaisuuden näkymä ja henkilökohtasessa elämässä oon saanu aika hyviä kavereita sen jälkeen kun tähän uskontoon liityin ja itellä oli asiat aika huonolla hollilla, olin työtön yh ja rahat riitti just ja just mutta heti kun aloin tutustumaan ihmisiin niin alko tulemaan lapselle vaatteita ja loppujen lopuksi sain jopa töitä. Aluks ajattelin että just joo et nyt mua yritetään lahjoa tähän juttuu mukaan mutta nyt vuosien jälkeen voin sanoa että apua saa vieläkin ja jopa vanhuksilla on meidän seurakunnassa sellanen "hoitorinki" että ruokaostoksista huolehditaan ja muutamalla huonokuntosella käy joka päivä joku vuorotellen katsomassa että kaikki on kunnossa ja siivotaan ym
 
"veeras"
JT. Huonoja puolia on se että katkerat erotetut julkisuudessa värittää aika runsaasti juttuja jotka itseänikin aluksi vähän esti tutustumasta tarkemmin tähän uskontoon. Hyviä puolia on positiivinen tulevaisuuden näkymä ja henkilökohtasessa elämässä oon saanu aika hyviä kavereita sen jälkeen kun tähän uskontoon liityin ja itellä oli asiat aika huonolla hollilla, olin työtön yh ja rahat riitti just ja just mutta heti kun aloin tutustumaan ihmisiin niin alko tulemaan lapselle vaatteita ja loppujen lopuksi sain jopa töitä. Aluks ajattelin että just joo et nyt mua yritetään lahjoa tähän juttuu mukaan mutta nyt vuosien jälkeen voin sanoa että apua saa vieläkin ja jopa vanhuksilla on meidän seurakunnassa sellanen "hoitorinki" että ruokaostoksista huolehditaan ja muutamalla huonokuntosella käy joka päivä joku vuorotellen katsomassa että kaikki on kunnossa ja siivotaan ym
Mä kanssa välillä käynyt kokouksissa itsekseen "tutkin" ,en ole vielä uskaltautunut pyytää ketään..Tai siis jotenkin haluan itsekseni ensin tutustua,vaikka varmasti JT:lta saa paremmin tietoa ja näkemyksiä.
Mutta kyllä on ihana tunnelma aina kokouksissa,ihanat ihmiset ja hyvät puheet.
 
etsii myös
En minäkään kuulu mihinkään ja olen etsiskellyt sopivaa seurakuntaa. Vapaasrk ja helluntaisrk ovat oikeestaan samanlaisia. Muutaman kerran olen käynyt nokiamissionin tilaisuuksissa ja aika pitkälti vaikuttaa samalta kuin em. seurakunnatkin. Noissa kaikissa mua tökkii se puhujan hehkutus. Ihan kuin sanoma olisi tylsä ja ilman huutamista kukaan ei jaksa kuunnella. Paitsi se Markus Korhonen vai kuka se oli.. Se osaa puhua niin kuin oikeat ihmiset, ilman vauhkoomista.
Nokiamissionista en tiedä, mutta hellareilla ja vapailla on uskovien kaste ja pitiköhän sitä kasteella käydä, jos meinaa liittyä seurakuntaan?
 
[QUOTE="veeras";23668863]Mä kanssa välillä käynyt kokouksissa itsekseen "tutkin" ,en ole vielä uskaltautunut pyytää ketään..Tai siis jotenkin haluan itsekseni ensin tutustua,vaikka varmasti JT:lta saa paremmin tietoa ja näkemyksiä.
Mutta kyllä on ihana tunnelma aina kokouksissa,ihanat ihmiset ja hyvät puheet.[/QUOTE]

Ja kokoukset aina virkistää ja niistä saa voimia.
 
Buddhalainen pakanallisella kierteellä.

Hyviä puolia: Olen löytänyt sen ajatusmallin, joka selittää maailman toiminnan minulle ymmärrettävällä tavalla. Meditaatio. Yhteys kaikkeen elävään. Ykseys, tyyneys. Koskaan ei ole valmis, mutta aina on tarpeeksi hyvä. Bonuksena satuin naimaan ihmisen, jolla on kutakuinkin samanlainen näkemys.

Huonoja puolia: Olen kaikkien mielestä harhaoppinen tai ainakin antanut mieleni takertua maailmalliseen. Puiden kaataminen itkettää.
 

Yhteistyössä