[QUOTE="vieras";23661077]Turha tässä kenenkään on hernettä vetää nenään toisten mielipiteistä, annetaan jokaiselle vapaus olla sitä mieltä kuin tykkää. Onko sun mielestäsi esim. väärin olla sitä mieltä, että jatkuva juominen viikonloppuisin ei ole ihan ok? Mä ymmärrän sen esim. kerta kuukauteen ja muunlaiset vapaa-ajan reissut ja harrastukset ennenkaikkea. Oman ajan puolesta liputan ja pidän sitä tärkeänä, että äiditkin rentoutuvat ja saavat vähän hengähtää lapsista. Moni vauvan äitikin tarvitsee sitä omaa tilaa joskus.
Mutta jos joku puolustelee itseään, että on pakko joka toinen viikonloppu ryypätä perseet olalle ja sitten vetoaa olevansa näin rennompi ihminen kuin me muut,jotka emme näin toimi. Niin sopii kai sen kyseenalaistaa ihan omaan näkemäänsä vedoten hänen olevan todennäköisesti väärässä.
minä kun en tunne oikeasti yhtäkään äitiä, joka juotuaan viikonloput olisi jotenkin relanneempi ja parempi äiti. Päin vastoin tuntuu minusta, että sitten varsinkin ollaan entistä kireämpiä viikolla selvinpäin, mutta humalassa on hauskaa. Ja nyt en tarkoita, että kaikilla se menee tähän, mutta koska kirjoitan nimettömänä, niin voin sanoa että tutuillani monella menee, valitetaan väsymystä töissä ja kotona kun viikonloput riehutaan eikä rentouduta.
Mun mielestä vaan pitäisi voida himan tsempata ja ottaa niskasta kiinni itseä ja antaa niille omille lapsilleen sitä parasta itsestään. Miksi se sitten monellakin liki viikottain baarissa viihtyvällä menee siihen, että lapset tuntuu olevan vaan työn ohella rasite ja parasta on kun saadaan lapset muualle ja kuppi käteen. Viikolla ollaan erittäin väsyneitä ja
Ja edelleenkään mun mielestä yksi ryyppyreissu kuukaudessa tai muutama vuodessa ei horjuta kenenkään arkea, mutta lähes viikottaisena saattaa olla jo ongelmallista. Sen sijaan vanhemmat jotka käyttää vapaa-aikansa myös muulla tavoin, harrastavat viikonloppuisin jotain, pitävät hauskaa enimmäkseen vähän "ei niin kosteissa" tunnelmissa, osaavat nauttia vapaa-ajasta myös lasten kanssa, ovat usein tasapainoisempia, myös lapset ovat tasapainoisempia niissä kodeissa. Ei silti, etteikö joskus voi ottaa ne vahvat humalat jos siltä tuntuu.
Mutta ajatellen jatkuvalla syötöllä, voiko saman toisaminen olle enää kivaakaan. Monet lapsettomat ystäväni tullessaan lähemmäksi 25 ikävuotta kertoivat kyllästyneensä koko baarielämään jossainvaiheessa, kun sieltä ei seurusteleva usein mitään uutta saa ja sitä on nähnyt vuosikausia lähes viikottain.[/QUOTE]
Ja tähän pitkään jorinaan lisätäkseni tarkoitan myös isejä. En minä tykkäisi, että miehenikään kävisi joka toinen viikoloppu kännäämässä. Tulisi aina aamulla kotiin ja sitten nukkuisi ja oksentaisi iltapäivään. Etten ole tässä asiassa sen epätasa-arvoisempi naisia kohtaan. Mielestäni vaan kun tulee vanhemmaksi, täytyy vähän osata rauhoittaa elämää siltä, että ne viikonloput on kosteita humalanhuuruisia jatkuvasti. Se vaikuttaa myös terveyteen, kova humala lisää paljon kaikkia sairauksia ja tapaturmariskiä, Kyllä mun mielestä runsas alkoholinkäyttö selvästi myös rikkoo perheitä, pilaa suhteita, eli se ei ole aina vaan hyväksi, hyvä tapa rentoutua. Mun mielestä ainakin on toivottavaa, että isäksi ja äidiksi tulevat miettisi näitä asioita... En silti paheksu alkoholia kokonaan, en ole mikään absolutisti tai sylje lasiin, mutta joku raja mun mielestä asioihin.