Joo,no silloinhan on alkoholisti. Mut entäs koliikki ja yökyläilyt? Vanhemmat vaikka yrjöripulitaudissa ja vauva yökylään? Tai vanhempien seurapeli-ilta selvinpäin ystävien luona ja vauva yökylään? Kun se ei sen vauvan kannalta oo yhtään eri juttu onko äiti neulontakerhossa vai baarissa muutamalla,kun se äiti on poissa enivei. Joten kaikki harrastukset jäihin tai vauva mukaan salille.Mun mielestä pieni vauva ja juhliminen ja useat yökyläilyt ei vaan kuulu yhteen. Tai muutenkaan vaikka humalanhakuinen juominen ja pieni vauva. Jos ei pysty pistämään sitä omaa elämäänsä siltä osin tauolle tai kanavoimaan menohalujaan jotenkin toisin, niin sitten ei pysty. Mutta hyvää vanhempaa se ei kyllä siltä osin ihmisestä tee.
Näinpä. Mun mielestä ei ole kyllä vanhemmaksi kykeneväinen jos ei ole valmis sitä omaa elämää rauhottamaan edes ekaksi puoleksi vuodeksi vaan heti vauvan oltua kuukauden ikäinen, niin siitä lähtien pitää viikottain päästä baariin vetään perseet..Mun mielestä pieni vauva ja juhliminen ja useat yökyläilyt ei vaan kuulu yhteen. Tai muutenkaan vaikka humalanhakuinen juominen ja pieni vauva. Jos ei pysty pistämään sitä omaa elämäänsä siltä osin tauolle tai kanavoimaan menohalujaan jotenkin toisin, niin sitten ei pysty. Mutta hyvää vanhempaa se ei kyllä siltä osin ihmisestä tee.
Niin, sitä ei voi tietää jos ei perhettä,lasta ja perheen tilannetta kunnolla tunne ja tiedä.Niin mistähän me tiedetään milloin on laiminlyöntiä ja milloin ei? Jos vauvaa retuutetaan paikasta toiseen vähän väliä tulee pakollakin mieleen et mikä on pielessä.
Millon me luetaan lehdestä että juuri tämä vauva onkin jätetty baari illan ajaks kotiin yksin..
Mä en pidä ketään täydellisenä äitinä. Mutta mun tuttavapiirissä on tasan yksi, jonka mielestä on normaalia vanhemmuutta ryypiskellä kerran, pari kuussa ja laittaa pieni vauva hoitoon. Muut sitten elää sen vauva-ajan vähän vähemmillä menoilla, kuitenkin unohtamatta itseään. Sellaista kultaista keskitietä mennään, vauvan ehdoilla kuitenkin.Alkuperäinen kirjoittaja tägi;23660463:opcorn: tää on niin parasta kun täydelliset äidit ottelee normaaleja äitejä vastaan. Heitäkää nyt joku imetys ja kestovaipat kehiin....
sulla ei sit selkeesti oo kokemusta koliikkivauvasta? se voi olla oikeesti todella, todella uuvuttavaa jos sellainen vauva sattuu olemaan, joka itkee yötäpäivää. eikö silloin ole parempi levätä itse vaikka se parikin yötä, jos se auttaa taas jaksamaan? vai onko sitten parempi olla kuoleman väsynyt ja masennuksen partaalla ja vihainen? sekö sitten on sille lapselle parasta?Mun mielestä on niin eri asia harrastaa pari tuntia illassa vaikka kuntosalia, ja vauva on sitten toisen vanhemman kanssa. Tai mummin vaikka. Mutta mikä pakko on pistää pieni vauva yökylään, jos ei ole pakko? Onko koliikkikaan sellainen pakko, että monta yötä täytyy hoidossa pitää?
Miksi sitä omaa elämää ei voi siksi aikaa kun lapsi on pieni, järjestää vähän rauhallisemmaksi?
Ok, olkoon koliikkivauvan kanssa sitten sellaista. Otsikko tässä ketjussa kuitenkin oli pieni vauva ja bilettäminen ja siihen vastasin. Kumma, miten tulee sitten aina kommentteja aiheen vierestä, ja puoli ketjua on täynnä "mä oon sitten paska mutsi kun blaablaa".sulla ei sit selkeesti oo kokemusta koliikkivauvasta? se voi olla oikeesti todella, todella uuvuttavaa jos sellainen vauva sattuu olemaan, joka itkee yötäpäivää. eikö silloin ole parempi levätä itse vaikka se parikin yötä, jos se auttaa taas jaksamaan? vai onko sitten parempi olla kuoleman väsynyt ja masennuksen partaalla ja vihainen? sekö sitten on sille lapselle parasta?
No ei se mun mielestä oo mitenkään aiheen vierestä jos vauva on kuitenkin erossa äidistään. Oli sitten se koliikki tai baarireissu. Kun ei se vauva sitä tiedä että MIKSI äiti on jossain muualla. Kuitenkin jostain toisesta syystä on hyväksyttävämpää "hylätä" lapsi mummolaan kuin toisesta. Miksi näin on? Kun sille vauvalle se tosiaan on yks paskanhailee,se syy siis.Ok, olkoon koliikkivauvan kanssa sitten sellaista. Otsikko tässä ketjussa kuitenkin oli pieni vauva ja bilettäminen ja siihen vastasin. Kumma, miten tulee sitten aina kommentteja aiheen vierestä, ja puoli ketjua on täynnä "mä oon sitten paska mutsi kun blaablaa".
Joo varo ettei vaan kukaan tee susta ilmotus sossuun ku lapsi menee mummulle kyläänAlkuperäinen kirjoittaja tägi;23660546:just soitti pojan mummi et HALUAA yökylään ottaa....mut pitänee soittaa et ei se nyt käy,ko mie oon sit iha paskamutsi. Palstalaiset kerto. Mut nyt oon taas kommaamatta ja jatkan seuraamista...opcorn:
Oikein^ Menee se päivä tätäkin naureskellessa 8)Alkuperäinen kirjoittaja tägi;23660463:opcorn: tää on niin parasta kun täydelliset äidit ottelee normaaleja äitejä vastaan. Heitäkää nyt joku imetys ja kestovaipat kehiin....
1 yö viikossa meillä ihanteena.eri asia lapsi kerran kuussa mummolassa kuin joka viikonloppu yöhoidossa 1-2 yötä.
Oletko sä koskaan miettinyt kenen etu tollanen järjestely on? entä jos sä heität veivit huomenna, miten käy sun curling lastesi?1 yö viikossa meillä ihanteena.
Siis sen suhteen miten lapsenlapset ovat minun luonani.
Enemmänkin toki saa olla, mutta eivät vanhemmat ihan pienistä tahdo malttaa vielä pidempään olla erossa.
Tai miten käy minun jos lapseni eivät olisikaan aktiivisesti mukana pienimpien sisarustensa elämässä.?Alkuperäinen kirjoittaja mitä;23660993:Oletko sä koskaan miettinyt kenen etu tollanen järjestely on? entä jos sä heität veivit huomenna, miten käy sun curling lastesi?
Turha tässä kenenkään on hernettä vetää nenään toisten mielipiteistä, annetaan jokaiselle vapaus olla sitä mieltä kuin tykkää. Onko sun mielestäsi esim. väärin olla sitä mieltä, että jatkuva juominen viikonloppuisin ei ole ihan ok? Mä ymmärrän sen esim. kerta kuukauteen ja muunlaiset vapaa-ajan reissut ja harrastukset ennenkaikkea. Oman ajan puolesta liputan ja pidän sitä tärkeänä, että äiditkin rentoutuvat ja saavat vähän hengähtää lapsista. Moni vauvan äitikin tarvitsee sitä omaa tilaa joskus.Alkuperäinen kirjoittaja tägi;23660794:reps