pieni vauva ja bilettäminen..

• Viestiketjun aloittaja a_p
  • Ensimmäinen viesti
"Mami"
[QUOTE="Minni";23659083]:D Voi teitä nirppanokkia. Relatkaa joskus. En oo mikään hiiri hissukka kotiäiti. Hyvässä ammatissa, liksakin sen mukanen, relataan kerran kk miehen kanssa, se meille suotakoon.[/QUOTE]

Näin juuri!
Tekee ihan hyvää parisuhteelllekin joskus olla kaksinkin....

Korkkiriivi
[QUOTE="Vieras";23659308]Relatkaa.. Juu sitä onkin heti nipo kun ajattelee lasten parasta. Ei niitä suosituksia tyhjästä revitä. Ja enpä ole hiiri minäkään, mutta sen verran järkeä päässä ja halusin lasta koko sydämestäni, että pystyin oman elämän rauhottmaan ensimmäiksi kuukausiksi. Ei sitä lasta kannata hankkia jos ei siitä omasta perseestä oo sen verran valmis luopuun ja omaa elämää rauhottaan, et olis oikeesti vauvalle läsnä. Ei, mut tollaset paskamutsit heivaa heti 2kk ikäsen lapsen yökylään, ku pakko päästä baanalle.[/QUOTE]

Silloinkun minä olin vauva. Olin parikin yötä viikosta hoidossa. Ja ihan pienestä asti.
Hetikun joku kerto mitä traumoja olen saannut, niin laitan vanhemmat tilille...

Kolmessa kuukaudessa on reilut 120 iltaa ja yötä.
4 niistä olleet poissa lapsen luota sillä aikaa kun lapsi ollut luotetulla vahdilla?

Ei ehkä valinta, johon useimmat lähtisivät, mutta ei myöskään sellainen minkä vuoksi kannattaa pelihousunsa repiä tai äitiä&isää kivittää. Jokainen sen mukaan miten itse ja perheensä voi parhaiten.

Itse pidän allevuotista lapsenlastani luonani yhden yön VIIKOSSA (jokaisen sunnuntain ja maanantain välisen yön) eli paljon tuota useammin. Tosin se on siksi, että äitinsä saisi nukkua, mutta lapsen kannaltahan sillä ei ole väliä onko pe ja äiti bilettämässä vai su ja äiti vaahtokylvyssä tai nukkumassa. Tärkeintä on että äiti virkistyy ja seuraavaana aamuna nauttii pienokaisestaan kaksin verroin suuremmin voimin.

70-lukulainen
[QUOTE="Vieras";23659308]Relatkaa.. Juu sitä onkin heti nipo kun ajattelee lasten parasta. Ei niitä suosituksia tyhjästä revitä. Ja enpä ole hiiri minäkään, mutta sen verran järkeä päässä ja halusin lasta koko sydämestäni, että pystyin oman elämän rauhottmaan ensimmäiksi kuukausiksi. Ei sitä lasta kannata hankkia jos ei siitä omasta perseestä oo sen verran valmis luopuun ja omaa elämää rauhottaan, et olis oikeesti vauvalle läsnä. Ei, mut tollaset paskamutsit heivaa heti 2kk ikäsen lapsen yökylään, ku pakko päästä baanalle.[/QUOTE]

No, minäkin olen olen ollut hoidossa 3 kk:n iästä lähtien, niin kuin useat 70-luvun lapset. Traumoja en koe saaneeni. En näe tässä kovin suurta ongelmaa, jos hoitaja on kuitenkin tuttu ja turvallinen aikuinen.

"Sinikka"

Hmm.. entäs jos se vauva huutaa yöt ja illat. Meillä oli näin... meillä oli myös esikoinen joka vaati omansa.
Vauva oli kerran kuussa hoidossa siksi, että saatiin miehen kanssa nukkua vuorokausi ympäri.

"Vieras"
[QUOTE="Sinikka";23659347]Hmm.. entäs jos se vauva huutaa yöt ja illat. Meillä oli näin... meillä oli myös esikoinen joka vaati omansa.
Vauva oli kerran kuussa hoidossa siksi, että saatiin miehen kanssa nukkua vuorokausi ympäri.[/QUOTE]

No meillä kesti noi huudot 5kk, joten...

"vieras"
[QUOTE="sisu";23659334]Tää paska äiti on ollu JOKA kuukaus KERRAN ulkona kun lapset on syntyny.
Ja isä on ollut samaanaikaan. Nyttenkun ikää on 1.5vee ja 4 vee, ollaan oltu joskus kakskertaa kuukaudessa.
Mummo haluaa hoitaa, ja loukkaantuu, jos ei ikinä saa lapsia yökylään.

On mulla yks kaveri joka asiasta mulle avautuu, mutta eipä kiinnosta.
Hän ei itse anna vuoden vanhaansa IKINÄ hoitoon. Mies on ehdottanut ja mummo, että edes joskus, mutta ei.
Sitten saakinlyukea niitä "vittu tota kakaraa" viestejä... sillä on pinna tosi kireällä, koska ei ikinä tee mitään YKSIN, ilman lasta. Roudaa lapsensa mukaan jopa kavereiden illanistujaisiin.

Eiköhän jokainen saa tehdä mitä haluaa.[/QUOTE]

Tästä sun viestistä saa pääteltyä hyvin, että me jotka emme laita vauvoja joka kuukausi mummolaan juomisen tieltä, ollaan tiukkapipoja jotka rähistään lapsille ja voidaan huonosti.

Mä en tiedä uskotko sä tohon itsekään, että ryypättyäsi viikonloput olet sen rentoutuneempi äiti kuin me jotka emme tuossa määrin sitä harrasta. Ainakin minä tulen baarissa juoksemisesta ja alkoholista krapulaiseksi ja kärttyiseksi, pahemmaksi kuin sitä ennen. Niin käy lähes jokaisella , jonka tunnen alkoholia käyttävän. olipa lapsia tai ei , niin se juomareissu ei ketään rentouta, vaan pikemminkin kasvaa väsymystä mm. työviikolle ja alkuviikosta ollaan niin laiskoja, uupuneita ja vihaisia.

Toki meillä on lapsi hoidossa, mut mulle on ihan turha väittää, että ryyppäävä äiti on rennompi ja parempi, usein kyllä ihan päinvastoin.

RaitisBilettäjä
[QUOTE="vieras";23659439]

Mä en tiedä uskotko sä tohon itsekään, että ryypättyäsi viikonloput olet sen rentoutuneempi äiti kuin me jotka emme tuossa määrin sitä harrasta. Ainakin minä tulen baarissa juoksemisesta ja alkoholista krapulaiseksi ja kärttyiseksi, pahemmaksi kuin sitä ennen. Niin käy lähes jokaisella , jonka tunnen alkoholia käyttävän. olipa lapsia tai ei , niin se juomareissu ei ketään rentouta, vaan pikemminkin kasvaa väsymystä mm. työviikolle ja alkuviikosta ollaan niin laiskoja, uupuneita ja vihaisia.

Toki meillä on lapsi hoidossa, mut mulle on ihan turha väittää, että ryyppäävä äiti on rennompi ja parempi, usein kyllä ihan päinvastoin.[/QUOTE]

biletys ei automaattisesti tarkoita että pitää ryypätä!!!!
Itse en ryyppää juurikaan, vaan tykkään mennä tanssimaan ja näkemään ihmisiä.
Joten aamulla olen ihan samanlainen kuin ennenkin mutta rentoutunut.

Ekat 4v ei apuja juuri lasten kans ollut ikinä, arkea hoidin yksin ja todellakin olisin joskus ollut onnellinen edes yhdestä yli 2h nukutusta pätkästä, kuopus kun valvotti kokoajan ekat 2vuotta.
Mutta ei voi mitään kun ei vanhemmat voi olla apuna kun asuvat toisella puolella maapalloa...

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja RaitisBilettäjä;23659474:
biletys ei automaattisesti tarkoita että pitää ryypätä!!!!
Itse en ryyppää juurikaan, vaan tykkään mennä tanssimaan ja näkemään ihmisiä.
Joten aamulla olen ihan samanlainen kuin ennenkin mutta rentoutunut.

Ekat 4v ei apuja juuri lasten kans ollut ikinä, arkea hoidin yksin ja todellakin olisin joskus ollut onnellinen edes yhdestä yli 2h nukutusta pätkästä, kuopus kun valvotti kokoajan ekat 2vuotta.
Mutta ei voi mitään kun ei vanhemmat voi olla apuna kun asuvat toisella puolella maapalloa...
No ei suinkaan aina tarkoitakaan , mutta harvassa tuntuvat täällä Suomessa olevan nämä raittiit bilettäjät. liikunko vaan kummaliisissa porukoissa vai asunko ongelmallisella seudulla kun en juuri tällaisiin fiksuihin törmää. Yleisempää on, että baarissa ollan kännissä kuin että oltaisiin selvinpäin ja illanvietot ystävien kesken tarkoittaa täällä kaljapullojen kilinää ja räkäkännistä naurunremakkaa.

"sisu"
[QUOTE="vieras";23659439]Tästä sun viestistä saa pääteltyä hyvin, että me jotka emme laita vauvoja joka kuukausi mummolaan juomisen tieltä, ollaan tiukkapipoja jotka rähistään lapsille ja voidaan huonosti.

Toki meillä on lapsi hoidossa, mut mulle on ihan turha väittää, että ryyppäävä äiti on rennompi ja parempi, usein kyllä ihan päinvastoin.[/QUOTE]

Jaahas.. no missäs vaiheessa mä sanoin, että mä ryyppään??
Ja kyllä mä olen huomattavasti rentoutuneempi kun tämä mun kaveri.
Vai onko hän rentounut, kun silmäpussit roikkuu polvissa, kiukuttelee väsymystään ja haluaisi tunkea lapsensa kaappiin? Kyllä siinä vaiheessa jo tarttis lomaa...
Varsinkin, kun olen itse nähnyt, että lapsen käsittely ei enään kovin hellää ole, kun toinen ei suostu unille...

liikkis
Minä ainakin olen rentoutuneempi kun saan kerran kuussa vetää pääntäyteen ja relata ilman lapsia.
Mulle ei pahemmin krapulaa tule.
Ja kyllä minä ja mies tarvitaan joskus sitä yhteistäaikaa ihan ilman lapsiakin...

"mievaan"
Mä en kanssa käsitä mikä hiton hinku sinne ryyppäämään on? Eikö sitä harrastetta vois hoitaa ennen muksuja? Mitä jatkuva baarissa luuhaaminen tekee parisuhteellekin? Älkääkö vaan väittäkö että baarissa käydään "vaan tanssimassa". Kyllä siellä käydään pisteitä metsästämässä ja testaamassa olisko vielä vientiä - ja kappas vaan kun antaa pikkurillin niin menee koko käsi. Kukin voi rauhassa valehdella itselleen että noin ei ole. Sori vaan, mä en usko, baareissa työsennelleenä. Tiskin selvältä puolelta näkee sen totuuden, vähän liiankin hyvin.

Ei siinä joskus käytynä tuo on ok, mutta kyllä mä kummastelen jos kerran kuukaudessa on pakko vetää lärvit kuin pahaiset teinit...

"Roosa"
[QUOTE="mievaan";23659602]Mä en kanssa käsitä mikä hiton hinku sinne ryyppäämään on? Eikö sitä harrastetta vois hoitaa ennen muksuja? Mitä jatkuva baarissa luuhaaminen tekee parisuhteellekin? Älkääkö vaan väittäkö että baarissa käydään "vaan tanssimassa". Kyllä siellä käydään pisteitä metsästämässä ja testaamassa olisko vielä vientiä - ja kappas vaan kun antaa pikkurillin niin menee koko käsi. Kukin voi rauhassa valehdella itselleen että noin ei ole. Sori vaan, mä en usko, baareissa työsennelleenä. Tiskin selvältä puolelta näkee sen totuuden, vähän liiankin hyvin.

Ei siinä joskus käytynä tuo on ok, mutta kyllä mä kummastelen jos kerran kuukaudessa on pakko vetää lärvit kuin pahaiset teinit...[/QUOTE]

Baarissa luuhaaminen? se, että käy kerran kuussa tai kahdessa baarissa on luuhaamista??
Me käydään miehen kanssa yhdessä baarissa. Ei me sieltä mitään metsästetä. Ja vaikka mentäisi yksin, ei siihen ole tarvetta. Harmi, että jollain on..
Okei, olen PASKAÄITI kun käyn kerran kuukaudessa baarissa, joskus enemmän javähemmän humalassa..

"vieras"
[QUOTE="Roosa";23659622]
Okei, olen PASKAÄITI kun käyn kerran kuukaudessa baarissa, joskus enemmän javähemmän humalassa..[/QUOTE]

Sinä sanoit tuon itse, ei kukaan muu.

"mievaan"
[QUOTE="Roosa";23659622]Baarissa luuhaaminen? se, että käy kerran kuussa tai kahdessa baarissa on luuhaamista??
Me käydään miehen kanssa yhdessä baarissa. Ei me sieltä mitään metsästetä. Ja vaikka mentäisi yksin, ei siihen ole tarvetta. Harmi, että jollain on..
Okei, olen PASKAÄITI kun käyn kerran kuukaudessa baarissa, joskus enemmän javähemmän humalassa..[/QUOTE]
Kyllä mä lasken kerran kuussa jo ihan aktiiviseksi kännäämiseksi. Valita. Tuskin paskaäiti olet, ei tollaisen perusteella johtopäätöksi koko äitiydestä tehdä, käsittää se muutakin. Elämmä kännikultuurissa, mikäs sille voi, kun pariskunnatkin vetää pään täyteen kun saavat kahdenkeskistä aikaa.

"Roosa"
[QUOTE="vieras";23659632]Sinä sanoit tuon itse, ei kukaan muu.[/QUOTE]

No niinhän täältä voi jo rivienvälistä lukea. Kun on äiti, ei saa enään ikinä tehdä mitään.
Pitää istua himassa ja pestä puklupyykkiä.

"kuha"
[QUOTE="Roosa";23659666]Entäs jos ei oo krapulaa? Ei me nyt mitään "tajukankaalle-kännejä" vedetä. Selölanen sopiva hiprakka. Ja jos se on pahasta kerran-kuukauteen niin sit pitää vissiin laitaa pääpölkylle.[/QUOTE]

Eikö tuota aikaa voinnut elämässä elää ennen perhettä? Kuhan kysyn vaan...

[QUOTE="kuha";23659684]Eikö tuota aikaa voinnut elämässä elää ennen perhettä? Kuhan kysyn vaan...[/QUOTE]

Tätä minä en oikein ymmärrä.
Miksei voi elää täyttä elämää kaikkine aspekteineen kaikkina aikoina?

Yhteistyössä