[QUOTE="Tiina";23640070]Tuossa jo edellä mainitsinkin miksi miesystävästäni aloituksessa kerroin. Kyllä, mies on nähnyt tytön tekevän niin ja on kuullut minun kieltävän häntä. Minä en todellakaan ole alkanut miehelle itselleen asiasta puhumaan vaan hän on tokaissut minulle, etten saisi kieltää lasta tekemästä niin. Tietysti siihen olen esittänyt oman kantani siitä miten uskon tuon olevan yhteydessä siihen virtsaamisen sattumiseen. Ja niin aiheesta tuli keskustelu, jota en olisi halunnut käydä miehen kanssa, joka ei vielä ainakaan mikään isähahmo lapselleni ole.
Itse olen yrittänyt mahdollisimman korrektisti tuoda tämän aiheen esille, koska en todellakaan tahtoisi tähän keskusteluun jotain sairasmielisiä ja silti minut aiheen aloittajana leimataan jotenkin vinksahtaneeksi kun olen keskustelun kyseisestä aiheesta aloittanut. Lienee siis mahdotonta odottaa asiallista keskustelua ja neuvoja muilta perheellisiltä aiheeseen liittyen, koska kunnolliset vanhemmat eivät puhu tällaisia netissä, edes rekisteröimättänä?[/QUOTE]
No kun tarkoitin juuri sitä, että jotenkin häpeilet tästä aiheesta puhumista. Ei täällä tarvitse niin kamalan korrekti ja häveliäs olla, kunnolliset vanhemmat puhuvat nimenomaan asioista niiden oikeilla nimillä. Ei lasten omien pissavehkeiden näpläämisessä ole mitään hävettävää, kaikki sitä tekevät. Ihmettelen vain että mikä sinua hävettää? Mietin sitäkin, kun sanoit ettet oikein haluaisi puhua näistä sukupuoliasioista lapsesi kanssa. Minusta se on sinun tehtäväsi eikä koulun. Meillä kotona noista asioista ei äitini minulle todellakaan puhunut, sillä seurauksella, että saadessani ensimmäiset kuukautiset olin kauhusta kankeana koska en tiennyt miksi vuosin verta.
Ja kyllä, luultavasti kipu johtuu nimenomaan tuosta pimpin ronklaamisesta.