Lapsi sörkkii vaginaansa ja valittaa kipua virtsatessa, normaalia vai pitäisikö huolestua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23639837]Kiitos "Jonna", kun tarkensit, mitä "Tiina" oikeasti tarkoitti. (Minä luin aloituksen kokonaan.)[/QUOTE]

Mulla itelläni on vain poikia. En ole siis kokenut tyttölapsen äiti. Mutta muuten kyllä näistä asioista tiedän.

[QUOTE="vieras";23639669]Aloittajalle: En oikein ymmärrä, miksi halusit tuon miesystäväkuvion tuoda esiin, ellei tarkoituksenasi ollut provosoida. Vaginan sörkkiminen kuulostaa eri asialta, kuin itsensä koskettelu.
Ei tosiaan ole normaalia äidin miesystävän nähden "sörkkiä vaginaa"...
Hyvää lauantai-illan jatkoa kuitenkin, koko perheelle.[/QUOTE]

Aloituksessahan tuo lukee miksi tuon miesystäväni tähän aiheeseen toin mukaan. Hän on ainut minun lisäkseni joka tuosta tietää ja lisäksi hänellä on aiheeseen hyvin eriävä mielipide kuin itselläni. Eli olisi muka normaalia ja täytyisi vain antaa asian olla vaikka virtsaaminen sattuu usein. Tuo hänen mielipiteensä on vieläpä hyvin jyrkkä. Hänen mielestään kun teen niin väärin tuon asian suhteen. Ei miehellä noin muuten mitään väliä olekkaan tähän aiheeseen liittyen. Hänestä on enemmän puhuttu lähinnä siksi kun muutamat lukijat epäilivät miehen tekevän tytölle jotain pahaa.

Lapsella on ihan (yö-)vaatteet päällä kun on noin tehnyt, joten eipä sitä muut tiedä kuin tyttö itse että mitä tekee muuta kuin sen että käsi käy housuissa ja virtsaaminen sattuu.

No en mä nyt tajua mikä siinä noin hirvittävän hävettävää on. Mun kolmevuotias valitti myös että pissaaminen käy kipeää. Sanoin sitten, että lopeta se pimperon kaivaminen koska tulee haavoja. Ja mitä tuo asia sun jätkäkaverilles kuuluu!? Kuulostaa ihme selittelyltä koko homma, taitaa jotain hämärää olla meneillään...

[QUOTE="ulla";23639902]Ei kyllä mitenkään kolmen tytön äitinä mahdu päähän, miksi sä haluat levitellä sun tyttös juttuja täällä?[/QUOTE]

Ei kaikkea tarvitse ymmärtää. Aika käsittämätön koko tämä keskustelu tosiaan, "Tiina", "Jonna" ja nyt vielä "Ulla" :D :D

[QUOTE="vieras";23639953]Ei kaikkea tarvitse ymmärtää. Aika käsittämätön koko tämä keskustelu tosiaan, "Tiina", "Jonna" ja nyt vielä "Ulla" :D :D[/QUOTE]

Ai "Ulla":D:D niin, ja siellä taas joku "vieras"

[QUOTE="ulla";23639902]Ei kyllä mitenkään kolmen tytön äitinä mahdu päähän, miksi sä haluat levitellä sun tyttös juttuja täällä?[/QUOTE]

Et sitten varmaankaan aloitusta lukenut? Siinähän kerroin, ettei minulla ole ketään perheellisiä läheisiä, joilta asiasta voisi kysyä. Jos tuota virtsaamisen sattumista ei olisi, en olisi tätä aihetta ikimaailmassa aloittanutkaan, koska netissähän on aina se vaara että jotkut sairasmieliset saavat näistä jutuista jotain nautintoa. Pääpointti ei nyt kumminkaan ollut se että tytär koskettelee itseään, vaan se voiko noin normaalista asiasta johtua tuo kipu virtsatessa. Minä luulin/luulen niin, koska olen aina luullu virtsatietulehdusten aiheuttavan kirvelyä virtsatessa, ei tavallista kipua.

Toiveena olikin asiallista keskustelua ja neuvoa muilta vanhemmilta. En toki tahtoisi olla se ylihuolehtiva hössöttävä-äiti, joka vie lapsensa lääkäriin jokaisesta pienimmästäkin asiasta. Siksi neuvot kokeneemmilta olisivatkin kultaakin kalliimpia, tässäkin asiassa. Erittäi ikävää tietysti on, että tällaiset asiallisetkin kyselyt voidaan - ja usein niin tehdäänkin - tulkita väärin ja ajatella heti jotain todella sairasta.

ap on ainut tässä ketjussa ( tietty mun lisäkseni ;) ) joka kirjoittaa järkevästi. Onneksi tosiaan, muuten olisin jo huolissani. En turhaan aloita lapsiperheen tukihenkilönä.
Ap, teet ihan fiksusti kun viet tytön lääkärille. Kannattaa huomioida nämä: kihomadot, hiiva, pissatulehdus.

[QUOTE="Tiina";23639999]Et sitten varmaankaan aloitusta lukenut? Siinähän kerroin, ettei minulla ole ketään perheellisiä läheisiä, joilta asiasta voisi kysyä. Jos tuota virtsaamisen sattumista ei olisi, en olisi tätä aihetta ikimaailmassa aloittanutkaan, koska netissähän on aina se vaara että jotkut sairasmieliset saavat näistä jutuista jotain nautintoa. Pääpointti ei nyt kumminkaan ollut se että tytär koskettelee itseään, vaan se voiko noin normaalista asiasta johtua tuo kipu virtsatessa. Minä luulin/luulen niin, koska olen aina luullu virtsatietulehdusten aiheuttavan kirvelyä virtsatessa, ei tavallista kipua.

Toiveena olikin asiallista keskustelua ja neuvoa muilta vanhemmilta. En toki tahtoisi olla se ylihuolehtiva hössöttävä-äiti, joka vie lapsensa lääkäriin jokaisesta pienimmästäkin asiasta. Siksi neuvot kokeneemmilta olisivatkin kultaakin kalliimpia, tässäkin asiassa. Erittäi ikävää tietysti on, että tällaiset asiallisetkin kyselyt voidaan - ja usein niin tehdäänkin - tulkita väärin ja ajatella heti jotain todella sairasta.[/QUOTE]

Tämä on, kuten olet huomannutkin, väärä paikka saada kultaakin kalliimpia neuvoja, kokeile jotain asiallisempaa foorumia :)

[QUOTE="ulla";23640006]Ihan pakko vielä kysyä (vaikka tuskin vastausta tulee) että miksi on epäilyttävää esiintyä omalla etunimellään??[/QUOTE]

No, mistä päättelit, että se olisi jotenkin epäilyttävää mielestäni. Huvittavaa ainoastaan. Tänne tallentuu myös nuo IP-osoitteet...

No en mä nyt tajua mikä siinä noin hirvittävän hävettävää on. Mun kolmevuotias valitti myös että pissaaminen käy kipeää. Sanoin sitten, että lopeta se pimperon kaivaminen koska tulee haavoja. Ja mitä tuo asia sun jätkäkaverilles kuuluu!? Kuulostaa ihme selittelyltä koko homma, taitaa jotain hämärää olla meneillään...

Tuossa jo edellä mainitsinkin miksi miesystävästäni aloituksessa kerroin. Kyllä, mies on nähnyt tytön tekevän niin ja on kuullut minun kieltävän häntä. Minä en todellakaan ole alkanut miehelle itselleen asiasta puhumaan vaan hän on tokaissut minulle, etten saisi kieltää lasta tekemästä niin. Tietysti siihen olen esittänyt oman kantani siitä miten uskon tuon olevan yhteydessä siihen virtsaamisen sattumiseen. Ja niin aiheesta tuli keskustelu, jota en olisi halunnut käydä miehen kanssa, joka ei vielä ainakaan mikään isähahmo lapselleni ole.

Itse olen yrittänyt mahdollisimman korrektisti tuoda tämän aiheen esille, koska en todellakaan tahtoisi tähän keskusteluun jotain sairasmielisiä ja silti minut aiheen aloittajana leimataan jotenkin vinksahtaneeksi kun olen keskustelun kyseisestä aiheesta aloittanut. Lienee siis mahdotonta odottaa asiallista keskustelua ja neuvoja muilta perheellisiltä aiheeseen liittyen, koska kunnolliset vanhemmat eivät puhu tällaisia netissä, edes rekisteröimättänä?

[QUOTE="vieras";23640061]No, mistä päättelit, että se olisi jotenkin epäilyttävää mielestäni. Huvittavaa ainoastaan. Tänne tallentuu myös nuo IP-osoitteet...[/QUOTE]

Joo, niin tallentuu. Voin vaikkapa heti saada tietooni mikä on kenenkin kirjoittamaa ihan kysymällä tutultani joka on täällä mode. Vai miksi epäilet, että Ulla tai minä oltaisiin ap? Tosin sairashan sä voit olla, sitä en kiistä...

[QUOTE="vieras";23640036]Tämä on, kuten olet huomannutkin, väärä paikka saada kultaakin kalliimpia neuvoja, kokeile jotain asiallisempaa foorumia :)[/QUOTE]

Nyt taisin tuon juu huomata. Taitaisi olla jonkun moden aika sulkea koko keskustelu. :) Aiemmin olen ainoastaan lukenut tätä foorumia ja sen perusteella pidin tätä vielä hyvin korrektina keskustelupalstana, jossa perheelliset ihmiset neuvovat toisiaan ja keskustelevat lastensa asioista asiallisesti. Mutta ei näköjään.

no huh. ehkä aika keskeyttää keskustelu. mustakin tuntuu, että olin vähän väärässä tiinan suhteen. ehkä täällä onkin muita outoja "vieraita"... Hyvää pääsiäistä Tiina ja Jonna

[QUOTE="Jonna";23640076]Joo, niin tallentuu. Voin vaikkapa heti saada tietooni mikä on kenenkin kirjoittamaa ihan kysymällä tutultani joka on täällä mode. Vai miksi epäilet, että Ulla tai minä oltaisiin ap? Tosin sairashan sä voit olla, sitä en kiistä...[/QUOTE]

Ai sitä ollaan ihan moden tuttuja, good for you :)
Tämä "järkevä ja "asiallinen" ketju alkaa nyt lietsoutua herjaamiseksi, joten poistun.

Olet(te) saaneet hupia, olkaa hyvä vaan :) :)

[QUOTE="vieras";23640178]Ai sitä ollaan ihan moden tuttuja, good for you :)
Tämä "järkevä ja "asiallinen" ketju alkaa nyt lietsoutua herjaamiseksi, joten poistun.

Olet(te) saaneet hupia, olkaa hyvä vaan :) :)[/QUOTE]

Juu, itse asiassa kolmenkin moden :) Onneksi poistut, good for you.

[QUOTE="Tiina";23640070]Tuossa jo edellä mainitsinkin miksi miesystävästäni aloituksessa kerroin. Kyllä, mies on nähnyt tytön tekevän niin ja on kuullut minun kieltävän häntä. Minä en todellakaan ole alkanut miehelle itselleen asiasta puhumaan vaan hän on tokaissut minulle, etten saisi kieltää lasta tekemästä niin. Tietysti siihen olen esittänyt oman kantani siitä miten uskon tuon olevan yhteydessä siihen virtsaamisen sattumiseen. Ja niin aiheesta tuli keskustelu, jota en olisi halunnut käydä miehen kanssa, joka ei vielä ainakaan mikään isähahmo lapselleni ole.

Itse olen yrittänyt mahdollisimman korrektisti tuoda tämän aiheen esille, koska en todellakaan tahtoisi tähän keskusteluun jotain sairasmielisiä ja silti minut aiheen aloittajana leimataan jotenkin vinksahtaneeksi kun olen keskustelun kyseisestä aiheesta aloittanut. Lienee siis mahdotonta odottaa asiallista keskustelua ja neuvoja muilta perheellisiltä aiheeseen liittyen, koska kunnolliset vanhemmat eivät puhu tällaisia netissä, edes rekisteröimättänä?[/QUOTE]

No kun tarkoitin juuri sitä, että jotenkin häpeilet tästä aiheesta puhumista. Ei täällä tarvitse niin kamalan korrekti ja häveliäs olla, kunnolliset vanhemmat puhuvat nimenomaan asioista niiden oikeilla nimillä. Ei lasten omien pissavehkeiden näpläämisessä ole mitään hävettävää, kaikki sitä tekevät. Ihmettelen vain että mikä sinua hävettää? Mietin sitäkin, kun sanoit ettet oikein haluaisi puhua näistä sukupuoliasioista lapsesi kanssa. Minusta se on sinun tehtäväsi eikä koulun. Meillä kotona noista asioista ei äitini minulle todellakaan puhunut, sillä seurauksella, että saadessani ensimmäiset kuukautiset olin kauhusta kankeana koska en tiennyt miksi vuosin verta.
Ja kyllä, luultavasti kipu johtuu nimenomaan tuosta pimpin ronklaamisesta.

Ahaa, sinun kotonasikaan ei puhuttu näistä jutuista. Pyydän anteeksi, luin nyt vasta koko ketjun. Mutta onneksi meillä on mahdollisuus katkaista tämä sukupolvelta toiselle jatkuva häpeän ketju :)

Ahaa, sinun kotonasikaan ei puhuttu näistä jutuista. Pyydän anteeksi, luin nyt vasta koko ketjun. Mutta onneksi meillä on mahdollisuus katkaista tämä sukupolvelta toiselle jatkuva häpeän ketju :)

Meillä oli sama juttu, paitsi että syvästi uskonnollinen isä opetti meille, että masturbointi on pahaa ja siitä kuolee. Meidät pakotettiin ihan pieninä lukemaan kirjaa jossa varoiteltiin itsensä koskemisesta jne. että se johtaa esiaviolliseen seksiin yms.
Joten ymmärrän kyllä ettei kaikille ole luontaista puhua näistä omille lapsilleen.. :)
Itse yritän olla rento ja avoin, puhua pojilleni vähän niin kuin puhuisin päivän säästä jne.
Aina ei onnaa, mutta ehkä joskus opin.

Hei olen 10v en laita pisteitä tai mitään muta minullakin on sama äiti ei ole paikalla ja isälle en viiti kertoa tää kirvelee ja satuu mä kuolen tähä en tiiä mikä tää on ajatelin pissatulehdus sit luin netistä miten sitä testii tegään rokotetaan sit alkoi pelottaa ja joko selvisi kerro mulle nii saan apua iteki ku kuolen tähän alapäähän saatuu ja kirvele lulen että koska aina koslen siihen ja laitan vessanpaperiakin siihen niin se vähä kostaa :( ???? mut tää sattuu hitosti kumpa äiti ois täällä ja voisin kertoo riiän lapses tunteen ja on oikeen ku kiellät jos se jatkaa nii kohta alkaa veri vuotamaan mulla vuoti veri pissan mukaan ku olin just laitanut käden housujen sisään ja rupesin tekee kaikkee toivotavastti vastaat????????

Yhteistyössä