Monessako eri maassa olette käynyt ?

• Viestiketjun aloittaja kunhan kysyn
  • Ensimmäinen viesti
kunhan kysyn
Mikä on paras muisto reissusta?

Itse olen käynyt suomen lisäksi:

Ruotsi, Norja, Tanska, Eesti, Puola, Saksa, Itävalta, Tsekki, Unkari, Ranska, Italia,Espanja, Kreikka, Kypros, Englanti ( ja Gibraltar)

Meidän nuorin sai alkunsa joko saksassa tai puolassa, tosin ei lentokoneessa niitten välillä :)

rgry5
Suomi, ruotsi, norja, tanska, viro, saksa, espanja, Bulgaria, Kreikka (saarista Kreeta ja Rodos) (saarista kanaria ja Lanzarote), Malta, Turkki...voi olla, että jotain puuttuu. Parhaat muistot on Lanzarotelta, maltalta ja Kreetalta. Myös Norja ja useat kesät Tanskassa <3 <3

rtee
Ruotsi, Norja, Tanska, Iso-Britannia, Saksa, Ranska, Itävalta, Sveitsi, Italia, Espanja, Kypros, Kiina, Japani

Ei pysty sanomaan parasta reissumuistoa, niitä on ollut niin paljon. Parasta on kuitenkin ollut ulkomailla asuminen.

"heh"
Ruotsi, Norja, Viro, Latvia, Venäjä (myös Siperia), Unkari, Israel, Egypti. Latvian reissu oli sikäli kiva että oli eka kerta lasten saamisen jälkeen kun päästiin miehen kanssa kahdestaan reissuun. Eipä ole sen koommin Ruotsia pidemmälle mentykään.

ttppii
Ruotsi
Norja
Tanska
Ryssä
Hollanti
Belgia
Saksa
Iso-Britannia
Ranska
Sveitsi
Itävalta
Tsekki
Espanja
Portugali
Italia
Kreikka + Kreeta
Turkki
Kanada
USA (6 eri osavaltiota: New York, Ohio, Wisconsin, Minnesota, Washington state, Michigan)
Kenia
Monaco
Vatikaani

Piti tehdä ihan lista.. :)

Alankomaat
Belgia
Espanja
Indonesia
Iso-Britannia
Italia
Itävalta
Japani
Kanada
Kiina (Hong Kong, Mannerkiina vasta unelmissa.. ;) )
Kreikka
Latvia
Liettua
Luxemburg
Malta
Meksiko
Portugali
Puola
Ranska
Ruotsi
Saksa
Singapore
Slovenia
Svetsi
Tanska
Thaimaa
Tsekki
Turkki
Tusinia
Vatikaani (heh.. ;) )
Viro
Yhdistyneet Arabiemiraatit
Yhdysvallat

Suosikkeja en osaa oikein sanoa, kaikki ovat olleet kivoja kokemuksia omalla tavallaan vaikka esim. Turkki ei jäänyt hirveästi kiehtomaan vaikka kauniita maisemia olikin. :) Kanadasta pidin todella paljon (Vancouverin alue) sekä automatkasta Yhdysvaltojen halki. Pidän myös Italiasta todella paljon ja muutenkin Etelä-Euroopan maista. :)

Rakastan matkustelua todella paljon ja vielä olisi niin hirvittävän paljon nähtävää! Onneksi ikää on sen verran vasta että mahdollisuus on sen puoleen vielä moneen matkaan. :)

Viimeksi muokattu:
"mille"
Ruotsi
Norja
Tanska
Saksa
Belgia
Ranska
Slovenia
Tsekki
Englanti
Kanada
Yhdysvallat
Kiina
Indonesia (Bali)
Malesia (Borneo)

Kaks viimeistä on ollut loma-matkoja, muut työnpuolesta tulleet listalle. Kussakin austellut sellaiset 1-2kk. Kiinassa asustellut yhteensä 2,5 vuotta, ihan sisämaassa perähikijällä, ei suurissa kaupungeissa.

suomessa olen...
En ole käynyt missään maassa. Suomessa synnyin ja täällä olen viettänyt koko elämäni. Olis aivan ihanaa mennä ulkomailla käymään mieluiten rantalomalla, mutta olishan kaupunkilomakin ihana. Harmi vaan, että ei ole varaa. :(

En ole käynyt missään maassa. Suomessa synnyin ja täällä olen viettänyt koko elämäni. Olis aivan ihanaa mennä ulkomailla käymään mieluiten rantalomalla, mutta olishan kaupunkilomakin ihana. Harmi vaan, että ei ole varaa. :(
Tietenkin jos on rahat ihan kortilla, niin sitten ei onnistu, mutta meilläkin oli halvin matka 175€/henkilö Turkkiin. :) Otettiin äkkilähtönä ja sisälsi lennot, hotelli, lentokenttäkuljetukset. Rahaa meni paikanpäällä jonkinverran, mutta meneehän sitä Suomessakin.

"vieras"
Tietenkin jos on rahat ihan kortilla, niin sitten ei onnistu, mutta meilläkin oli halvin matka 175€/henkilö Turkkiin. :) Otettiin äkkilähtönä ja sisälsi lennot, hotelli, lentokenttäkuljetukset. Rahaa meni paikanpäällä jonkinverran, mutta meneehän sitä Suomessakin.
Noissa halvoissa lähdöissä on se ongelma, että jos et asu jollain sellaisellaisella paikkakunnalla jolta noita halpoja lähtee (pääkaupunkiseutu, Tampere, Oulu) niin se lentokentälle matkustaminen maksaa ihan sikana. Yksi opiskelukaveri kerran hämmästeli kun sanoin, etten ole käynyt laivalla kuin yhden kerran, hän kun oli käynyt lähes sata kertaa. Ei meinannut millään tajuta mikä ero laivamatkailussa on jos asuu Turussa tai jos asuu Rovaniemellä...

Itse olen käynyt äkkiä laskettuna 10 maassa.

Yhteistyössä