Pitäisikö suomalaisten maksaa vain ulkomaalaisten tuet ei suomalaisten?

• Viestiketjun aloittaja Maailma on sekaisin
  • Ensimmäinen viesti
dfghj
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23621740:
Erehdys ystäväiseni. Mulla ei ole työaikaa. On vain työt, jotka pitää sopimusten mukaan tehdä. Asiakkaitani ei kiinnosta, mihin vuorokauden aikaan tai minä viikonpäivänä teen töitä. Mulle ei makseta menetetystä vapaa-ajasta vaan tehdystä työstä. Ihan itse saan päättää, milloin teen töitä ja milloin syljeskelen kattoon.
Sinä ja Chäläpäläpälä käytännössä asutte täällä Kaks Plussan palstalla. Kyllä siitä nyt voi päätellä sen "työnteon" ja "yrittäjyyden".

Karmeita asenteita teillä on vähävaraisia kohtaan. Todella säälimättömiä ja vihamielisiä. Juontaako se siitä, että toivotte että omat tuet kasvaisivat, jos muita ei tuettaisi?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23621671:
Minä en ole riippuvainen muista eivätkä muut ole riippuvaisia minusta, joten olen vapaa kuin taivaan lintu elämään elämääni juuri niinkuin itse haluan.
Eikö olekin ihanaa? Voit olla vapaa, voit olla vapaa, vaikka jalkasi katkaisisit ja yrityksesi menisi konkurssiin. Sun ei ole pakko miellyttää naapureita, että antaisi silloin sulle lantin, jotta saat leipäpalan, kun yhteiskunta auttaa sinua eteenpäin! Sinun ei ole pakko turvautua lapsiisi ja lapsesi voivat muuttaa vaikka honoluluun, eikä tarvi välttämättä äitiä hoitaa kotosalla neljänseinän sisällä. Kaiken tämän mahdollistaa Suomi. Sinun EI TARVI olla riippuvainen kenestäkään, koska sinun elämä ja rahansaanti ei tule olemaan edes pahoina hetkinä niin huono, että joutuisit pahvilaatikkoon ellei vapaa tahtosi sua sinne aja.

Sinun suunnaton vihasi vähäosaisia kohtaan on jo hälyttävällä tasolla. Oletko varma että pystyt kontroilloimaan itsesi kun näet köyhän ihmisen?

Minä en täällä roiku päivät pitkät. Tämä on niitä harvoja kertoja kun täällä olen. Sen sijaan sinä ja tuo Keittiörotta roikutte täällä aina. Teidän profiilitkin kertoo sairaalloisen määrän viestejä mitä on lähettetty. Missään työssä ei sallita tällaista netissä notkumista, joten te elätte tuilla
:LOL: Sun päättelykyky on hälyttävällä tasolla, kuten myös sairaalloinen uteliaisuutesi jotain palstahahmoja kohtaan :D

hhdfjjsd
:LOL: Sun päättelykyky on hälyttävällä tasolla, kuten myös sairaalloinen uteliaisuutesi jotain palstahahmoja kohtaan :D
Minulla on huomiontikyky toisin kuin sinulla. Ja päättelykyky ja huomiokyky on kaksi eri asiaa, vaikka se sinulle voi olla vaikeata hahmottaa. Sinähän olet täällä AINA. Aina kun minä olen täällä käynyt lukemassa ketjujaa, olet jakamassa "viisauttasi" joka toisessa ketjussa. Varsinainen tuottelias kansalainen.

Olet kenties kuvottavimpia ilmestyksiä mitä olen vähään aikaan törmännyt netissä. Oikeasti köyhien ihmisten kannattaa olla varuillaan sinun läheisyydessäsi, inhosi ja antipatiasi on sillä tasolla.

Minulla on huomiontikyky toisin kuin sinulla. Ja päättelykyky ja huomiokyky on kaksi eri asiaa, vaikka se sinulle voi olla vaikeata hahmottaa. Sinähän olet täällä AINA. Aina kun minä olen täällä käynyt lukemassa ketjujaa, olet jakamassa "viisauttasi" joka toisessa ketjussa. Varsinainen tuottelias kansalainen.

Olet kenties kuvottavimpia ilmestyksiä mitä olen vähään aikaan törmännyt netissä. Oikeasti köyhien ihmisten kannattaa olla varuillaan sinun läheisyydessäsi, inhosi ja antipatiasi on sillä tasolla.
Aika harvakseltaan täällä siis käyt jos tiedät että minä olen täällä aina :saint:

Sun kannattaisi oikeasti opetella hieman sisälukutaitoa, sekä miettiä hetki miksi kommentissani lukee päättely- eikä huomiokyky ;)

"vieras"
SIELUN VELJET ON MULLA UNELMA

"On mulla unelma: vapaa maailma
Ilman rajoja, kauniita sanoja vai?
No, on on on, mutta älä sure ystäväni
Mä teen omat tehtäväni
Sä saat tehdä mitä sua huvittaa,
Ihan mitä vaan mutt' mull' on unelma!"

On mulla unelma!
Suuri unelma!
On mulla unelma

Mä pyyhin perseeni siniristilipulla
Ja panen LSD:tä syömään Suomen leijonan
Mä haluun elää ja kuolla
Tulla tanssaan tänne päälle maan
Valaa mä en vanno mitään

Siniristilippumme, älä diivaile turhaan taivasta vasten
Siniristilippumme - Yhden leijonan murha on leikkiä lasten
siniristilippumme! (4x)
Mä en vanno mitään, mä en vanno mitään

Mä revin vapaiksi kädet tähtilipusta
Varastan sirpin sekä vasaran
Mä haluun elää ja kuolla
Tulla tanssaan tänne päälle maan
Valaa mä en vanno mitään

Siniristilippumme...
Mä en mahda mitään, mä en tahdo mitään

Mä pyyhin perseeni siniristilipulla...

Siniristilippumme...

"On mulla unelma, vapaa maailma
Ilman rajoja, on mulla unelma!"

hgfds
Aika harvakseltaan täällä siis käyt jos tiedät että minä olen täällä aina :saint:

Sun kannattaisi oikeasti opetella hieman sisälukutaitoa, sekä miettiä hetki miksi kommentissani lukee päättely- eikä huomiokyky ;)

. Mitä päättelykykyä tarvitaan siihen että klikkaa profiiliasi ja lukee kuinka monta viestiä olet kirjoittanut?

Yli 10 000. Kieltämättä olet tuottelias kansalainen ainakin täällä nettipalstalla.

Minä käyn täällä harvoin. Minulla on muutakin tekemistä kuin roikkua täällä toisin kuin sinulla. Minulla ei myöskään ole mitään järjetöntä vihaa vähäosaisia vastaan kuten sinulla on. On häiriintynyttä vihata noin paljon köyhiä, joilla on jo omat vaikeutensa.

. Mitä päättelykykyä tarvitaan siihen että klikkaa profiiliasi ja lukee kuinka monta viestiä olet kirjoittanut?

Yli 10 000. Kieltämättä olet tuottelias kansalainen ainakin täällä nettipalstalla.

Minä käyn täällä harvoin. Minulla on muutakin tekemistä kuin roikkua täällä toisin kuin sinulla. Minulla ei myöskään ole mitään järjetöntä vihaa vähäosaisia vastaan kuten sinulla on. On häiriintynyttä vihata noin paljon köyhiä, joilla on jo omat vaikeutensa.
Jos tällä joku jotain vihaa, niin se on nimenomaan se viha. On hirveää, ettei Suomessa voi olla hyväosainen ilman, että syyllistetään tai tuomitaan perheen elämä tyhjäksi ja pinnalliseksi. Vihaan ehkä sitä, että äitiäni on kiusattu jo koulussa, sillä hän oli hyväosainen huono-osaisempien joukossa. Minua on nuorempana syrjitty, koska oli uudet välineet harrastuksiin jne. Vihaan sitä, että minua vihataan siksi, että minulla menee hyvin. Kukaan ei voi olla omalla opiskelullaan ja työnteollaan ansainnut omaisuuttaan. Maksaisin veroni mielelläni - ja niin olen tehnytkin - jos se tuntuisi enemmän yhteiskunnan tukemiselta, kuin "kateusverolta". Minulta pois, koska muillakaan ei ole. Ja ei, en vastusta verotusta, älkää vääntäkö tästä semmoista lätinää. Haluaisin vain, ettei niin moni olisi kurkkusuorana karjumassa "rikkailta pois, niillä on mistä antaa".

Jos tällä joku jotain vihaa, niin se on nimenomaan se viha. On hirveää, ettei Suomessa voi olla hyväosainen ilman, että syyllistetään tai tuomitaan perheen elämä tyhjäksi ja pinnalliseksi. Vihaan ehkä sitä, että äitiäni on kiusattu jo koulussa, sillä hän oli hyväosainen huono-osaisempien joukossa. Minua on nuorempana syrjitty, koska oli uudet välineet harrastuksiin jne. Vihaan sitä, että minua vihataan siksi, että minulla menee hyvin. Kukaan ei voi olla omalla opiskelullaan ja työnteollaan ansainnut omaisuuttaan. Maksaisin veroni mielelläni - ja niin olen tehnytkin - jos se tuntuisi enemmän yhteiskunnan tukemiselta, kuin "kateusverolta". Minulta pois, koska muillakaan ei ole. Ja ei, en vastusta verotusta, älkää vääntäkö tästä semmoista lätinää. Haluaisin vain, ettei niin moni olisi kurkkusuorana karjumassa "rikkailta pois, niillä on mistä antaa".
Todii, nyt ymmärrän. Koska itse olet elänyt vain rikasta elämää, niin et tiedäkään kuinka ne pienet tuet voivat olla joidenkin pelastus saada se leipä pöytään edes tai EDES se kaurahiutalepussi. Sä olet saanut harrastaa kalliilla välineillä ja nyt haluat vielä ottaa köyhiltä ne pienetkin tuet pois, jotta kuilu sun rikkauden ja toisten köyhyyden välille tulisi suurempi. Siksi sun ei kannata edes kannattaa tukia, SINÄ et niistä hyödy, viis muista, kunhan sinun rikkaana olisi parempi vain elää. Juu, olet varmaan ollut hurja kiusattu rahoinesi. Voin sanoa, että kyllä niitä köyhien lapsia taidetaan kiusata vielä enemmän, kun ei ole ollut merkkifarkkuja tai välttämättä edes farkkuja jaloissa, kun ei ole ollut sitä rahaa. Mutta juu, otetaan köyhiltä rippeetkin pois, jotta rikkailla on kivempi elämä. (Tulisko se elämä sulle sen kivemmaksi, jos köyhät köyhtyisi enemmän edes?)

dfgjkl
Sinähän sanoit asuvasi siellä eteläisessä Euroopassa, missä köyhät nukkuvat yönsä kadulla. Kerroit että sinua tukee miehesi ja että sinulla on säästöjä.

Olet siis kotiäiti ja miehesi elätettävänä. Mistä sinäkin veroja raasu makselet? Jos maksatkin, eikö sinun pitäisi maksaa ne sinne maahan, missä köyhät nukkuvat turvallisesti yön kadulla, koska ei ole ilmasto-ongelmaa.

Todii, nyt ymmärrän. Koska itse olet elänyt vain rikasta elämää, niin et tiedäkään kuinka ne pienet tuet voivat olla joidenkin pelastus saada se leipä pöytään edes tai EDES se kaurahiutalepussi. Sä olet saanut harrastaa kalliilla välineillä ja nyt haluat vielä ottaa köyhiltä ne pienetkin tuet pois, jotta kuilu sun rikkauden ja toisten köyhyyden välille tulisi suurempi. Siksi sun ei kannata edes kannattaa tukia, SINÄ et niistä hyödy, viis muista, kunhan sinun rikkaana olisi parempi vain elää. Juu, olet varmaan ollut hurja kiusattu rahoinesi. Voin sanoa, että kyllä niitä köyhien lapsia taidetaan kiusata vielä enemmän, kun ei ole ollut merkkifarkkuja tai välttämättä edes farkkuja jaloissa, kun ei ole ollut sitä rahaa. Mutta juu, otetaan köyhiltä rippeetkin pois, jotta rikkailla on kivempi elämä. (Tulisko se elämä sulle sen kivemmaksi, jos köyhät köyhtyisi enemmän edes?)
Voi hyvänen aika, en minä ole kenenkään pöydästä leipäpussia riistämässä. En halua laskea verotusta, en vähentää vähäosaisten tukia jne. Tiedän vain siitä elämästä, jota olen elänyt. Kuten myös he, jotka ovat päinvastaista elämää eläneet, eivät he tunne ongelmiani.

Pohdin enemmänkin sitä, minkälainen leima verotuksella on. Saanhan minäkin purkaa, miltä tuntuu kun otetaan pois? Vähäosaiset tietävät, mitä on kun ensin ei ole ja sitten saa jotain. Minä tiedän miltä tuntuu, kun ensin on ja sitten se otetaan pois. Olen useiden kanssa samaa mieltä siitä, että tuloerojen ei tule kasvaa ja ne ovat jo nyt liian suuret. Mutta ymmärrän myös tämän puolen näkökulmasta; miltä tuntuu aina olla ANTAVANA osapuolena. Tottakai olen saanut osani suomalaisen yhteiskunnan avokätisyydestä ja olen siitä kiitollinen.

Ja jollekin, joka vinkui siitä, että elän mieheni varoilla jne. Totta, totta. En maksa senttiäkään veroja Suomeen (tietääkseni), 7 vuotta olen kuitenkin niin tehnyt. Kun vuoden päästä palaan työelämään, tuon taas osuuteni elannosta perheeseen ja maksan veroja, tuskin kuitenkaan vieläkään Suomeen. Tällä hetkellä tilanne on meille sopivin, miehelle sopii hyvin, että hän käy töissä ja minä kotiäiteilen. Plaa!

Pohdin enemmänkin sitä, minkälainen leima verotuksella on. Saanhan minäkin purkaa, miltä tuntuu kun otetaan pois? Vähäosaiset tietävät, mitä on kun ensin ei ole ja sitten saa jotain. Minä tiedän miltä tuntuu, kun ensin on ja sitten se otetaan pois. Olen useiden kanssa samaa mieltä siitä, että tuloerojen ei tule kasvaa ja ne ovat jo nyt liian suuret. Mutta ymmärrän myös tämän puolen näkökulmasta; miltä tuntuu aina olla ANTAVANA osapuolena. Tottakai olen saanut osani suomalaisen yhteiskunnan avokätisyydestä ja olen siitä kiitollinen.
Siis hetkonen. Olet siis saanut osasi yhteiskunnan avokätisyydestä, mutta kuvittelet aina olevan itse antavana osapuolena?

Eikö KAIKKI suurimmaksiosaksi lopulta ole antavana osapuolena, ellei vaikeasti vammaisia tjms. täysin työkyvyttömiä lasketa? Harva ihminen oikeasti on vuodesta toiseen sossunelätti pelkästään tai itse en ainakaan sellaisia sossunelättejä ole tuntenut. On ainoastaan ihmisiä, jotka hädänhetkellä saa tukia (tai saa perustukia kuten opintotukia/lapsilisiä/työttömyystukea yms.). Taitaa kuitenkin olla vähemmistöjä ne perheet, jotka elävät vuosikymmeniä pelkkien sossuntukien varassa. Ja kun töihin pääsevät, niin maksavat aivan samanlailla veroja kuin sinäkin tai minä. Veroprosentti voi olla eri riippuen tulotasosta, mutta se saakin olla eri ja pienempi, jos jonkun hikisen euron jostain työstä saa, että kannustaa siihen työntekoon enemmän. Enemmän tienaavat eivät tarvi sitä rahaa enää ruokaan vaan se ylimääräinen menee just harrastuksiin tjms. joten parempi heitä on verottaa kuin heitä, jotka eivät saa edes juustoa pöytään ostettua, kun se on niin "kallista".

On häiriintynyttä lukea rivien välistä jotain mitä kuvittelet sieltä löytyvän jos vähän keksit, alat hyökkäämään ihmisten kirjoituksia kohtaan joita et edes lue kunnolla, kehität jotain "järjetöntä vihaa" ihmisryhmiä kohtaan joista en ole puhunut mitään, kuvittelet olevasi parempi ihminen sillä että saat haukkua toisia keskustelupalstalla asioista joita nämä eivät ole sanoneet ym. Todellakin, häiriintynyttä käytöstä ja tekstiä suollat.

Ehkä sinäkin huomaat vielä jonain päivänä että kaikki ei ole vain kokoomusta ja persuja, köyhiä ja rikkaita, tukia ja veroja, vaan väliin mahtuu paljon harmaata eikä jokaisella ole ihan niin hyvät aikomukset ja tarkoitusperät kuin sinä ilmeisesti sinisilmäisesti kuvittelet. Voi Suomen kansan kaltoinkohdellut syvät rivit joita pahat palstamammat sortavat. Kai seuraavaksi alat huudella miten vihaan veteraaneja tai jotain vastaavaa minkä voi varmasti samalla tavalla sieltä rivien välistä kaivaa?

Katsoitko muuten profiilistani myös missä ajassa nämä viestit on kirjoitettu? Niin kovinkin viisaana ihmisenä varmasti ymmärrät että jos ei yhdellä sormella naputtele, ei täällä tarvitse päivystää 24/7 vaan viestin voi nopeasti näpyttää ja tehdä muutakin, vaikka vuoden välissä ;) Mutta eihän joiltain onnistu hengittäminen ja ajattelu yhtaikaa.

Yhteistyössä