Pitäisikö suomalaisten maksaa vain ulkomaalaisten tuet ei suomalaisten?

• Viestiketjun aloittaja Maailma on sekaisin
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ai, mä olen henkilökohtaisesti kokenut että huonoimman itsetunnon omaa aidosti ne jotka pelkäävät ihan hirveästi kaikkea erilaista, ne joita on yleensä läheisensä kohdelleet niin kaltoin että itsetunto on syöpynyt kuin naama jolle on heitetty happoa, ne jotka usein peittelevät huonoa itsetuntoaan ja pelkoaan vihalla ja loukkauksilla. Mutta voin toki olla väärässäkin.
Juu, olet oikeassa eli väärässä.

"huhhuh"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23621359:
Mä onneton olen syntynyt täällä Suomessa. Ja veroina maksanut jo paljon enemmän kuin lapsilisät, äitiyspakkaukset ja muut. En minä valita niistä maksamistani veroista, ihan mielelläni olen maksanut. Ja maksan edelleenkin, jos minua ja läheisiäni kohdellaan täällä hyvin. Jos ei kohdella, maksan veroni sitten maahan, joka kohtelee hyvin. Tai jos Tallinnassa on kivempi talo kuin Vantaalla, ostan sen.

Ihme sätkyjä saatte mun jutuistani ... voisin jopa kuvitella, että joku teistä suorastaan pitää kaltaisistani hyvätuloisista veronmaksajista :D
Kylläpä sinä jaksat nyt touhottaa niistä kaikista veroista mitä olet maksanut. Onko se verojen maksaminen oikeasti noin ihmeellinen asia?

Sinä olet sanonut että haluat suomalaisen yhteiskunnan sellaiseksi ettei täällä tarvitse maksaa YHTÄÄN TUKIA.

No kun me emme pysty poistamaan vanhuutta ja sairauksia tieteen keinoin, meinasitko eliminoida ne joille tukia maksetaan?

Sinun lässytyksesi yrityksistä ovat aivan tyhjän kanssa. Yrittäjillä ei ole aikaa heilua täällä kuukaudesta toiseen päivät pitkät.
Tukien tarpeettomaksi tekeminen tarkoittaa mm. sitä että ihmiset elättävät itsensä ja sukulaiset ja läheiset pitävät huolta toisistaan. Mikä siinä on huonoa ja niin vastenmielistä että pitää lähteä toisia haukkumaan sen takia? Sulla on kyllä jotain pahasti vialla, mutta älä pelkää, mielenterveyspalvelut on nyt jo niin huonossa jamassa ettei niistä enempää enää voida karsia..

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23621359:
Mä onneton olen syntynyt täällä Suomessa. Ja veroina maksanut jo paljon enemmän kuin lapsilisät, äitiyspakkaukset ja muut.
Siis täh? Olet Meksikosta, mutta olet syntynyt kuitenkin täällä?? Koita nyt päättää oletko alunperin Meksikosta vai Suomesta... Mahdatkohan olla edes ikinä asunut siellä Meksikossa...??

ghjhkkld
Miten rautalangasta pitää vääntää että on välimuotoja niille mustalle ja valkoiselle joissa maksetaan joko vastikkeettomia tulonsiirtoja vähän liikaakin, tai ei yhtään mitään?
Sinä voit haluta tänne venäläisen systeemin ilman sosiaaliturvaa, minä uskon että on parempi seurata pohjoismaista mallia.

Tietenkin ulkolaisille ei pidä tukia antaa, koska ne vasta vastikkeettomia ovatkin. Venäjän aluetuki on täysin vastikkeeton, Suomi ei hyödy siitä mitenkään.

[QUOTE="vieras";23621390]Juu, olet oikeassa eli väärässä.[/QUOTE]

Hyvä tietää että palstalta taas löytyi totuus. Huonolla itsetunnolla varustettuja ovat siis ne jotka pitävät siitä että että maailmassa on erilaiset harmaan sävyt näkyvissä niin yhteiskuntarakenteissa kuin katukuvassa, tämä selvä :)

Sinä voit haluta tänne venäläisen systeemin ilman sosiaaliturvaa, minä uskon että on parempi seurata pohjoismaista mallia.

Tietenkin ulkolaisille ei pidä tukia antaa, koska ne vasta vastikkeettomia ovatkin. Venäjän aluetuki on täysin vastikkeeton, Suomi ei hyödy siitä mitenkään.
Sinä voit haluta maksaa jokaisen juopon, narkkarin, mielenterveysongelmaisen, elämäntapatyöttömän ja kotona loisivan palstamamman elämisen vauvasta vanhainkotiin koska systeemi mahdollistaa sen ettei mitään tarvitse tehdä ellei itse halua. Minä en halua samaa, mutta se ei tarkoita että haluaisin lakkauttaa koko järjestelmän, se vain kaipaisi radikaalia muokkausta.

hjjgfdf
Tukien tarpeettomaksi tekeminen tarkoittaa mm. sitä että ihmiset elättävät itsensä ja sukulaiset ja läheiset pitävät huolta toisistaan. Mikä siinä on huonoa ja niin vastenmielistä että pitää lähteä toisia haukkumaan sen takia? Sulla on kyllä jotain pahasti vialla, mutta älä pelkää, mielenterveyspalvelut on nyt jo niin huonossa jamassa ettei niistä enempää enää voida karsia..
Kaikilla ihmisillä ei ole sukulaisia. Se on näemmä todella vaikea ymmärtää etenkin ihmisille, jotka kaipaavat valtioihin missä sosiaaliturvaa ei ole. Jos pohjoismainen meno ei miellytä, muuta Ugandaan, missä tämä perhevetoinen malli on toiminnassa.

.....
[QUOTE="huhhuh";23621411]Kylläpä sinä jaksat nyt touhottaa niistä kaikista veroista mitä olet maksanut. Onko se verojen maksaminen oikeasti noin ihmeellinen asia?[/QUOTE]

Keittiönoita ei nähtävästi tajua, että kahvilassa nautittuun kahvikupposeenkin (ja siihen hintaan millä sen saa lunastaa) kuuluu paljon muutaakin, kuin vesi ja kahvijauhe. Kun asioita arvotetaan,ja vieläpä rahamaääräisinä, ei voida keskittyä pelkästään raaka-aineiden tai yksittäisten osasten hintaan. Näin se menee yhteiskunnassakin ja kansalaisten elämän mittakaavassa. Tätä yhteiskunnallista kokonaisuutta PipariSuun kirjoituksessa jo hieman näkyikin auki kirjoitettuna. Esiteteyt kysymykset sensijaan jäivät edelleen vastaamattomina ilmaan.

Keittiönoita
[QUOTE="huhhuh";23621411]Kylläpä sinä jaksat nyt touhottaa niistä kaikista veroista mitä olet maksanut. Onko se verojen maksaminen oikeasti noin ihmeellinen asia?[/QUOTE]
Ei ole. Verojen maksaminen ei ole lainkaan ihmeellinen asia. Jostain syystä kuitenkin palstakollegani kuvittelevat, että verot olisivat syy, miksi kenties jonain päivänä muutan Meksikoon. Mä lähden täältä perheeni vuoksi. Lähden, vaikka veroprosenttini olisi 1.

Ja relax...en ole tähänkään asti istunut teidän päivällispöydässänne, joten ei teitä oikeasti millään tavalla koske se, jos muutankin Meksikoon. Tai Saksaan. Tai Norjaan. Turha siis ärsyyntyä asiasta, joka ei teitä koske millään tapaa.

fgjhk
Sinä voit haluta maksaa jokaisen juopon, narkkarin, mielenterveysongelmaisen, elämäntapatyöttömän ja kotona loisivan palstamamman elämisen vauvasta vanhainkotiin koska systeemi mahdollistaa sen ettei mitään tarvitse tehdä ellei itse halua. Minä en halua samaa, mutta se ei tarkoita että haluaisin lakkauttaa koko järjestelmän, se vain kaipaisi radikaalia muokkausta.
Kuten sanottu, kokoomustonttu, sosiaaliturvan väärinkäytöksiä on, mutta vähän. Sinun vihasi elämän laitapuolen kulkijoita kohtaan on karmeaa kuunneltavaa. Jenkeissähän häiriintyneet oikeistolaiset potkivat kodittomia. Heillä on omat vahvat mielipiteensä kodittomien arvosta.

Onneksi, onneksi kaltaisiasi ihmisiä on harvassa ja Suomessa edelleen pidetään kaikista huolta.

Jos haluamme poistaa vastikkeetomat tuet, meidän kannattaa aloittaa venäjälle annettavista aluetuista.

Siis täh? Olet Meksikosta, mutta olet syntynyt kuitenkin täällä?? Koita nyt päättää oletko alunperin Meksikosta vai Suomesta... Mahdatkohan olla edes ikinä asunut siellä Meksikossa...??
Siis kai sinä ymmärrät, että tuo joku tuolla jankkaa Keittiksen olevan meksikolainen, ei Keittis itse. :) Mä olen tavannut Keittiönoidan ja kyllä se silloin ainakin ihan suomalaiselta vaikutti. :D

Kaikilla ihmisillä ei ole sukulaisia. Se on näemmä todella vaikea ymmärtää etenkin ihmisille, jotka kaipaavat valtioihin missä sosiaaliturvaa ei ole. Jos pohjoismainen meno ei miellytä, muuta Ugandaan, missä tämä perhevetoinen malli on toiminnassa.
Oletko sä oikeasti noin tyhmä vai provosoitko vaan? Miten sä luulet että missään muualla onnistuu tämä "perhevetoinen malli", miten Suomi on erityisasemassa? Niin, paitsi siten että täällä ei välitetä hevon vittuja kenestäkään ellei se tuota itselle jotain hyötyä, yleensä taloudellista tai vertailuarvoltaan vastaavaa. Sinä siis pidät siitä että ihmiset erakoituu ja voi pahoin yksin pienissä yksiöissään, syrjäytyy ja putoaa yhteiskunnan ulkopuolelle koska systeemi edesauttaa sitä etteivät suvut ja varsinkaan laajennetut perheet pidä yhtä? Oletpa kyllä todellakin kyyninen suomalainen :(

ghfgdfd
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23621476:
Ei ole. Verojen maksaminen ei ole lainkaan ihmeellinen asia. Jostain syystä kuitenkin palstakollegani kuvittelevat, että verot olisivat syy, miksi kenties jonain päivänä muutan Meksikoon. Mä lähden täältä perheeni vuoksi. Lähden, vaikka veroprosenttini olisi 1.

Ja relax...en ole tähänkään asti istunut teidän päivällispöydässänne, joten ei teitä oikeasti millään tavalla koske se, jos muutankin Meksikoon. Tai Saksaan. Tai Norjaan. Turha siis ärsyyntyä asiasta, joka ei teitä koske millään tapaa.
Jostais syystä joka toinen viestisi käsittelee aihetta "Miten MINÄ maksan veroja".

"Hohhoh"
Onpa katkeraa tilitystä keittiönoidalta. Ehkä on parempi lähteä pois täältä maasta joka antoi ihmisten äänestää demokraattisesti jonnekin missä ei demokratiaa tunneta.
Samaa voisin suositella kaikille muillekin valittajille.

jjfkgkfg
Oletko sä oikeasti noin tyhmä vai provosoitko vaan? Miten sä luulet että missään muualla onnistuu tämä "perhevetoinen malli", miten Suomi on erityisasemassa? Niin, paitsi siten että täällä ei välitetä hevon vittuja kenestäkään ellei se tuota itselle jotain hyötyä, yleensä taloudellista tai vertailuarvoltaan vastaavaa. Sinä siis pidät siitä että ihmiset erakoituu ja voi pahoin yksin pienissä yksiöissään, syrjäytyy ja putoaa yhteiskunnan ulkopuolelle koska systeemi edesauttaa sitä etteivät suvut ja varsinkaan laajennetut perheet pidä yhtä? Oletpa kyllä todellakin kyyninen suomalainen :(
Sinä olet kyllä lukenut aivan liikaa Jaana Pelkosen juttuja ja ymmärtänyt niistäkin vain puolet.

Kuten sanottu, kokoomustonttu, sosiaaliturvan väärinkäytöksiä on, mutta vähän. Sinun vihasi elämän laitapuolen kulkijoita kohtaan on karmeaa kuunneltavaa. Jenkeissähän häiriintyneet oikeistolaiset potkivat kodittomia. Heillä on omat vahvat mielipiteensä kodittomien arvosta.

Onneksi, onneksi kaltaisiasi ihmisiä on harvassa ja Suomessa edelleen pidetään kaikista huolta.

Jos haluamme poistaa vastikkeetomat tuet, meidän kannattaa aloittaa venäjälle annettavista aluetuista.
Kuten sanottu, lammas, en ole ikuna äänestänyt kokoomusta enkä kannata yhtään enempää heidän malliaan yhteiskunnasta kuin esim. persujen. Tiesitkö että on myös ihmisiä jotka ajattelevat puolueboxin ulkopuolella?

Todellakin inhoan sitä että Suomen systeemi mahdollistaa sosiaalipummiuden, sen että sinut elätetään kun päätät ettet itse jaksa mitään tehdä. Vielä enemmän vihaan Suomen systeemissä sitä että tuloloukuilla ajetaan tilanteisiin joissa työnteko ei ole kannattavaa ja sitten taistelet sen kanssa otatko mielummin enemmän helpommalla vai tyydytkö siihen mihin yhteiskunta sinua yrittää pakottaa ja olet loinen tavallaan vasten tahtoasi.

Haluaisin myös nähdä tämän kyseisen tutkimuksen kokonaisuudessaan jotta voitaisiin tarkastella miten suoraan ja välillisesti tulonsiirtojen väärinkäyttö ja tukijärjestelmän systemaattinen hyödyntäminen vailla tarkoitusta "maksaa takaisin" todella on laskettu.

Summa summarum, sinä et tiedä poliittisesta kannastani, mielipiteistäni, veronmaksukyvystäni, tekemästä työstäni tai yhtään mistään muustakaan yhtään mitään, joten sinä tulonsiirtojen väärinkäytön ylikuningas voit mennä takaisin sohvallesi makaamaan, kyllä se vastikkeeton palkka sinunkin tilillesi taas numeroina "kilahtaa" jotta pääset alkoon hakemaan viikon ruuat.

dffghjj
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23621584:
Vastaan siihen, mitä multa kysytään. Ja yleensä niihin kysymyksiin liitetään verotus, vaikkei verotus ole elämässäni asia, joka juurikaan mua kiinnostaisi.
Sinä olet koko päivän jauhanut siitä miten maksat veroja ja miten kaipaat Meksikoon.

Netissä on helppoa keksiä satuhahmo, mitä on kiva esittää. Suosituimpia on rikas yrittäjä, joka maksaa PALJON VEROJA ja ei koskaan käytä JULKISIA palveluita ja kaipaa jonnekin kehitysmaahan, koska siellä on asiat paremmin, koska siellä ei makseta tukia eikä veroja.

Keittiönoita
[QUOTE="Hohhoh";23621580]Onpa katkeraa tilitystä keittiönoidalta. Ehkä on parempi lähteä pois täältä maasta joka antoi ihmisten äänestää demokraattisesti jonnekin missä ei demokratiaa tunneta.
Samaa voisin suositella kaikille muillekin valittajille.[/QUOTE]
En mä ole katkera. Päinvastoin. Olen iloinen ja huojentunut siitä, että mulla on vihdoinkin valinnanvapaus. Joskus vuosia sitten jouduin päätöksissäni ottamaan huomioon exänkin mielipiteen, koska meillä oli yhteishuoltajuus. Nyt lapseni ovat aikuisia eikä mua sido enää edes exän mielipiteet. Eikä kenenkään muunkaan mielipiteet. Minä en ole riippuvainen muista eivätkä muut ole riippuvaisia minusta, joten olen vapaa kuin taivaan lintu elämään elämääni juuri niinkuin itse haluan.

dfgjhjh
Kuten sanottu, lammas, en ole ikuna äänestänyt kokoomusta enkä kannata yhtään enempää heidän malliaan yhteiskunnasta kuin esim. persujen. Tiesitkö että on myös ihmisiä jotka ajattelevat puolueboxin ulkopuolella?

Todellakin inhoan sitä että Suomen systeemi mahdollistaa sosiaalipummiuden, sen että sinut elätetään kun päätät ettet itse jaksa mitään tehdä. Vielä enemmän vihaan Suomen systeemissä sitä että tuloloukuilla ajetaan tilanteisiin joissa työnteko ei ole kannattavaa ja sitten taistelet sen kanssa otatko mielummin enemmän helpommalla vai tyydytkö siihen mihin yhteiskunta sinua yrittää pakottaa ja olet loinen tavallaan vasten tahtoasi.

Haluaisin myös nähdä tämän kyseisen tutkimuksen kokonaisuudessaan jotta voitaisiin tarkastella miten suoraan ja välillisesti tulonsiirtojen väärinkäyttö ja tukijärjestelmän systemaattinen hyödyntäminen vailla tarkoitusta "maksaa takaisin" todella on laskettu.

Summa summarum, sinä et tiedä poliittisesta kannastani, mielipiteistäni, veronmaksukyvystäni, tekemästä työstäni tai yhtään mistään muustakaan yhtään mitään, joten sinä tulonsiirtojen väärinkäytön ylikuningas voit mennä takaisin sohvallesi makaamaan, kyllä se vastikkeeton palkka sinunkin tilillesi taas numeroina "kilahtaa" jotta pääset alkoon hakemaan viikon ruuat.
Sinun suunnaton vihasi vähäosaisia kohtaan on jo hälyttävällä tasolla. Oletko varma että pystyt kontroilloimaan itsesi kun näet köyhän ihmisen?

Minä en täällä roiku päivät pitkät. Tämä on niitä harvoja kertoja kun täällä olen. Sen sijaan sinä ja tuo Keittiörotta roikutte täällä aina. Teidän profiilitkin kertoo sairaalloisen määrän viestejä mitä on lähettetty. Missään työssä ei sallita tällaista netissä notkumista, joten te elätte tuilla

Keittiönoita
Sinun suunnaton vihasi vähäosaisia kohtaan on jo hälyttävällä tasolla. Oletko varma että pystyt kontroilloimaan itsesi kun näet köyhän ihmisen?

Minä en täällä roiku päivät pitkät. Tämä on niitä harvoja kertoja kun täällä olen. Sen sijaan sinä ja tuo Keittiörotta roikutte täällä aina. Teidän profiilitkin kertoo sairaalloisen määrän viestejä mitä on lähettetty. Missään työssä ei sallita tällaista netissä notkumista, joten te elätte tuilla
Erehdys ystäväiseni. Mulla ei ole työaikaa. On vain työt, jotka pitää sopimusten mukaan tehdä. Asiakkaitani ei kiinnosta, mihin vuorokauden aikaan tai minä viikonpäivänä teen töitä. Mulle ei makseta menetetystä vapaa-ajasta vaan tehdystä työstä. Ihan itse saan päättää, milloin teen töitä ja milloin syljeskelen kattoon.

Yhteistyössä