Pitäisikö suomalaisten maksaa vain ulkomaalaisten tuet ei suomalaisten?

• Viestiketjun aloittaja Maailma on sekaisin
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Miten kirkon asema tähän liittyy? Suomessa ei saa edes siviilivihkimistä, eikö silloin olla aika paljon takapajuisempia?
Edellisessä kommentissa, johon keittiönoita vastasi, puhuttiin kirkossa vihkimisestä. Mulle asia Suomessa ja ulkomailla on aivan se ja sama, mun puolesta saisivat mennä naimisiin ihan millon vaan ihan missä tahansa. En itse kuulu kirkkoon tai ole homoseksuaali enkä koe siitä olevan haittaa mulle jos joku muu kuuluu/on.

"vieras"
Siis oletko sinäkin joku ulkomaalainen kokoomuslainen yh-äiti, joka on katkera suomalaisesta verojärjestelmästä? Hyvin on Kokoomus teitä kerännyt porukoihinsa varmaankin sen yhden pakolaisnaisen leiriin. Hänhän on tunnettu siitä mitä ajattelee suomalaisista köyhistä.

Rasismia voi olla suuntaan ja toiseen. Se kannattaa muuten aina muistaa.

Tämän kaks plussan vakkarikeskustelijat eivät töitä tee, sen nyt ymmärtää yksinkertaisempikin. Joten ehkä ihan oikeasti kannattaisi jättää se verorahoilla kehuskelu, vaikka sen Kokoomus onkin teille opettanut.
Mua ehkä pikkuisen nauratti kun kävin tämän mainitsemasi kokoomuslaisen pakolaisnaisen sivuilla. Hyvin oli listannut erilaisia arvoja ja asioita joita kannattaa, ja siksi valinnut kokoomuksen. Mm. opintotuki, joka mahdollistaisi opiskelun ilman lainaa... kokoomushan juuri tyrmäsi kaikki opintotuen korotukset, esim. lapsikorotukset ja kannustaa vaan ottamaan lisää opintolainaa ja opiskelemaan sen turvin nopeammin. Monia muitakin asioita oli, joiden suhteen kokoomus on vaan tehnyt negatiivisia päätöksiä. Mietin jo, että meniköhän sillä puolueet sekaisin??

"melinda"
[QUOTE="vieras";23620510]Mua ehkä pikkuisen nauratti kun kävin tämän mainitsemasi kokoomuslaisen pakolaisnaisen sivuilla. Hyvin oli listannut erilaisia arvoja ja asioita joita kannattaa, ja siksi valinnut kokoomuksen. Mm. opintotuki, joka mahdollistaisi opiskelun ilman lainaa... kokoomushan juuri tyrmäsi kaikki opintotuen korotukset, esim. lapsikorotukset ja kannustaa vaan ottamaan lisää opintolainaa ja opiskelemaan sen turvin nopeammin. Monia muitakin asioita oli, joiden suhteen kokoomus on vaan tehnyt negatiivisia päätöksiä. Mietin jo, että meniköhän sillä puolueet sekaisin??[/QUOTE]

Ko. henkilö ei ole kovinkaan suosittu edes omassa puolueessaan. On kuulemma harvinaisen ylimielinen. Siellä sivuilla on se yksi kirjoitus, missä hän sotii omia lukijoitaan vastaan.

Siis oletko sinäkin joku ulkomaalainen kokoomuslainen yh-äiti, joka on katkera suomalaisesta verojärjestelmästä? Hyvin on Kokoomus teitä kerännyt porukoihinsa varmaankin sen yhden pakolaisnaisen leiriin. Hänhän on tunnettu siitä mitä ajattelee suomalaisista köyhistä.

Rasismia voi olla suuntaan ja toiseen. Se kannattaa muuten aina muistaa.

Tämän kaks plussan vakkarikeskustelijat eivät töitä tee, sen nyt ymmärtää yksinkertaisempikin. Joten ehkä ihan oikeasti kannattaisi jättää se verorahoilla kehuskelu, vaikka sen Kokoomus onkin teille opettanut.
Voi kun sä olet fiksu. Vaan oikeasti annat itsestäsi todella typerän kuvan. Mahtaa tuulla siellä jalustalla.. Mitä ihmettä sä tällaisella palstalla teet jos täällä mielestäsi liikkuu pelkkää roskasakkia? Saat jotain ylemmyydentunnetta keksiessäsi taustoja ihmisille joista et tiedä mitään? :) Sua taidetaan pahemman kerran kyykyttää työelämässä kun noin paha olo on :) Ja mähän toki vastasin tuohon Keittis-kommenttiin, hän maksaa tosiaan ihan kiitettävästi veroja Suomeen, mutta miksi mä hänen verorahoillaan kehuskelisin?

Sitä paitsi mistä ihmeestä tuollainen sairas viha jotain puoluetta kohtaan kumpuaa? Onko ne henkilökohtaisesti tehneet sulle jotain pahaa, Katainen tullut ja vienyt viimeiset roposet lompakosta? Löysää hyvä mamma vähän pipoa ja keskity muuhun kuin verenpaineen nostoon plussalla. Ja vinkkinä sulle, Suomessa on muitakin puolueita kuin Kokoomus ja Persut ;)

Miten tää tukikeskustelu menee aina vanhuksiin ja vammaisiin? Suurin osa suomalaisista ja jopa persuista on täysin valmiita maksamaan sosiaalitukia eläkeläisille ja muuten työkyvyttömille. Se miksi minä äänestän tukia vastaan on se iso joukko patalaiskoja täysin työkykyisiä ihmisiä jotka eivät vaan viitsi mennä töihin kun sossustakin saa rahaa. Tämä palsta on opettanut mulle miten laiskoja suomalaiset kaksi-kolmekymppiset ihmiset on. Kotona maataan vaan lasten kanssa kun se on niin kivaa ja sillä pärjää.

Sairaiden ja vammaisten ja eläkeläisten elämisen kuuluukin yhteiskunnan makaa, mutta ei pari-kolmekymppisen nuoren ihmisen kotona makoilua lasten kanssa.

"vieras"
Miten tää tukikeskustelu menee aina vanhuksiin ja vammaisiin? Suurin osa suomalaisista ja jopa persuista on täysin valmiita maksamaan sosiaalitukia eläkeläisille ja muuten työkyvyttömille. Se miksi minä äänestän tukia vastaan on se iso joukko patalaiskoja täysin työkykyisiä ihmisiä jotka eivät vaan viitsi mennä töihin kun sossustakin saa rahaa. Tämä palsta on opettanut mulle miten laiskoja suomalaiset kaksi-kolmekymppiset ihmiset on. Kotona maataan vaan lasten kanssa kun se on niin kivaa ja sillä pärjää.

Sairaiden ja vammaisten ja eläkeläisten elämisen kuuluukin yhteiskunnan makaa, mutta ei pari-kolmekymppisen nuoren ihmisen kotona makoilua lasten kanssa.
Mä en vaan ymmärrä miksi kokoomus ei ole ollut valmis vanhusten tukien ja olojen parantamiseen, viime kaudella ei tullut mitään järkevää muutosta, asioita vaan lykättiin seuraavalle hallituskaudella ja luultavasti taas seuraavalle ja ainoat päätökset mitä aikaiseksi saadaan on verojen keventäminen suurituloisilta. Ja mulla ei edes ole mitään sitä vastaan, että joku tienaa paljon mutta joku raja pitäisi vetää siihen, että kuinka paljon siitä tapahtuu yhteiskunnan hyvinvoinnin kustannuksella.

Tämä nyt on vähän saivartelua, mutta höpötän kuitenkin.

Mitä hyvää suomalaiset ovat minulle koskaan antaneet? Palvelu on päälinjaisesti ollut huonoa ja ynseätä, ihmiset ikäviä ja valittavat kaikesta. Aina väitetään, että nämä vuodenajat masentavat. Höpöhöpö, ilmapiiri siellä masentaa. Kadulla kuljetaan nuttura niin tiukalla, että sattuu ja kaikki vain nurisevat itseensä kääntyneinä. Toinen puoli vauhkoaa kadulla siitä, kuinka kansa tietää. Ja te väitätte välittävänne oman maanne kansalaisista. Ettehän te edes tervehdi naapurianne!

Jo ensimmäisillä Keski- ja Etelä-Euroopan matkoillani sain kokea todellisen ystävällisyyden. Niissä maissa välitetään vanhuksista ja kunnioitetaan heitä OIKEASTI. Ihmisiä on helppo lähestyä ja vaikka he meille suomalaisille vaikuttavatkin aluksi siirappisilta, he todella ovat miellyttäviä ja kiinnostuneita muista. Siellä olen kokenut todellista välittämistä.

Kyllä, K&E-Euroopan maissa on ongelmansa ja Suomessa on loistava koulutus jne. kiitos vain siitä. En vain ymmärrä mistä moinen huolenpito yhtäkkiä kumpuaa, kun ei kukaan sitä käytännössä toteuta!

"vieras"
[QUOTE="melinda";23620542]Ko. henkilö ei ole kovinkaan suosittu edes omassa puolueessaan. On kuulemma harvinaisen ylimielinen. Siellä sivuilla on se yksi kirjoitus, missä hän sotii omia lukijoitaan vastaan.[/QUOTE]

En edes jaksanut lukea kaikkia kirjoituksia, se riitti että näin miten erilaisia juttuja oli kuin puolueellaan eli täysin toteuttamattomissa olevia asioita lupaili, noihin juttuihin ei enemmistö kokoomuksesta kuitenkaan lähtisi mukaan. Hiukan ylimieliseltä kyllä vaikuttaa, mutta siinä mielessä sopii mielestäni oikein hyvin Kataisen jengiin.

Mitä hyvää suomalaiset ovat minulle koskaan antaneet? Palvelu on päälinjaisesti ollut huonoa ja ynseätä, ihmiset ikäviä ja valittavat kaikesta. Aina väitetään, että nämä vuodenajat masentavat. Höpöhöpö, ilmapiiri siellä masentaa. Kadulla kuljetaan nuttura niin tiukalla, että sattuu ja kaikki vain nurisevat itseensä kääntyneinä. Toinen puoli vauhkoaa kadulla siitä, kuinka kansa tietää. Ja te väitätte välittävänne oman maanne kansalaisista. Ettehän te edes tervehdi naapurianne!

Jo ensimmäisillä Keski- ja Etelä-Euroopan matkoillani sain kokea todellisen ystävällisyyden. Niissä maissa välitetään vanhuksista ja kunnioitetaan heitä OIKEASTI. Ihmisiä on helppo lähestyä ja vaikka he meille suomalaisille vaikuttavatkin aluksi siirappisilta, he todella ovat miellyttäviä ja kiinnostuneita muista. Siellä olen kokenut todellista välittämistä.

Kyllä, K&E-Euroopan maissa on ongelmansa ja Suomessa on loistava koulutus jne. kiitos vain siitä. En vain ymmärrä mistä moinen huolenpito yhtäkkiä kumpuaa, kun ei kukaan sitä käytännössä toteuta!
Tossa on kyllä perää. Suomalaiset on innokkaita maksamaan vanhusten eläkkeitä. Koko ajan puhutaan miten eläkeläisten asemaa pitäisi parantaa. Mutta kuinka paljon ihmiset itse ovat valmiita auttamaan omia vanhempiaan ja isovanhempiaan? On ihan perseestä että vanhukset sullotaan vanhainkoteihin. Olisi ihanaa jos perheet näkisivät enemmän vaivaa ja olisivat valmiita uhraamaan omaa vapaa-aikaansa parantaakseen vanhusten elämänlaatua viettämällä niiden kanssa aikaa. Koska te olette viimeksi vieraileet mummulassa? Kuinka moni käy viikoittain viihdyttämässä omia isovanhempiaan? Tosi harva. Tämä huolenpito meiltä suomalaisilt kyllä puuttuu verrattuna muihin euroopan maihin. Veroja ollaan valmiita maksamaan mutta omaa aikaa ei olla valmiita antamaa tarpeeksi. Se on sääli

"vieras"
Tossa on kyllä perää. Suomalaiset on innokkaita maksamaan vanhusten eläkkeitä. Koko ajan puhutaan miten eläkeläisten asemaa pitäisi parantaa. Mutta kuinka paljon ihmiset itse ovat valmiita auttamaan omia vanhempiaan ja isovanhempiaan? On ihan perseestä että vanhukset sullotaan vanhainkoteihin. Olisi ihanaa jos perheet näkisivät enemmän vaivaa ja olisivat valmiita uhraamaan omaa vapaa-aikaansa parantaakseen vanhusten elämänlaatua viettämällä niiden kanssa aikaa. Koska te olette viimeksi vieraileet mummulassa? Kuinka moni käy viikoittain viihdyttämässä omia isovanhempiaan? Tosi harva. Tämä huolenpito meiltä suomalaisilt kyllä puuttuu verrattuna muihin euroopan maihin. Veroja ollaan valmiita maksamaan mutta omaa aikaa ei olla valmiita antamaa tarpeeksi. Se on sääli
Mä olen ainakin valmis hoitamaan omat vanhempani. Isovanhempia ei enää ole, mutta viimeiseen asti asuivat meillä, mummo kuoli pari vuotta sitten omaan sänkyynsä lapsuudenkodissani. Joka viikko käyn katsomassa vanhempia ja kaikkiin sisaruksiini olen tiiviisti yhteydessä.

Vai mitä ?
Omaishoitajien tekemä työmäärä vastaa koko sosiaali- ja terveysalan hoitohenkilökunnan tekemää työtä. Suomessa on yli miljoona ihmistä, jotka hoitavat läheisiään ja säästävät yli 300 miljoonaa euroa kuntien menoja. Omaishoidontukea saa ainoastaan 30 000 omaishoitajaa.

ghfgds

En ymmärrä ihmisiä, jotka asuvat maassa mitä vihaavat?

Näitähän löytyy pilvin pimein myös muualta Euroopasta. Tanskalaiset ovat lopen kyllästyneitä negatiivisiin immigrantteihin ja maksavat rahaa, jotta pääsisivät heistä eroon. Alankomaissa ollaan aivan täynnä kuten Italiassa ja Ranskassa.

rasismi suomalaisia kohtaan

Yleistävää ja täysin rasistista tekstiä suomalaisista. Oletko ikinä harkinnut että yksinkertaisesti muuttaisit pois Suomesta?

Mutta ulkolainen kuitenkin? Onko täällä yhtään suomalaisia?
No ei minulla toistaiseksi ole muuta kansalaisuutta kuin suomalainen :p Onko meillä maailmaa kolunneilla vähän avarampi näkymys... Tai ehkä objektiivisempi.

Ps. Kun täällä puhuttiin siitä mikä maa on milloinkin auttanut Suomea, kuinka paljon ja onko ollenkaan... Kuka, joka minulta verotetuista rahoista on saanut elatusta, on sitä ennen auttanut ja tukenut MINUA? Mahdollisesti hassujen sattumien kautta joku, mutta epäilen.

Mutta ulkolainen kuitenkin? Onko täällä yhtään suomalaisia?
Olen Suomessa asuva suomalainen, en edes yh enkä seksuaalivähemmistöihin kuuluva. Kelpaanko? Ilmeisesti en kun en ole persu tai edes parjattu kokoomuslainen enkä todellakaan allekirjoita minkään puolueen ohjelmistoa yksiselitteisesti, se tuntuu monille olevan ongelma. Ja edelleenkin tukea pitäisi niitä jotka sitä todella tarvitsevat, ei niitä jotka ottavat mielellään ne tuet koska sitten ei tarvitse tehdä mitään. Kansallisuuteen katsomatta.

En ymmärrä ihmisiä, jotka asuvat maassa mitä vihaavat?

Näitähän löytyy pilvin pimein myös muualta Euroopasta. Tanskalaiset ovat lopen kyllästyneitä negatiivisiin immigrantteihin ja maksavat rahaa, jotta pääsisivät heistä eroon. Alankomaissa ollaan aivan täynnä kuten Italiassa ja Ranskassa.
Asun maassa, jota rakastan, kiitos kysymästä. Mutten vihaa Suomea. En vain ymmärrä sitä maata. Minä en ymmärrä ihmisiä, jotka elävät elämää, jota inhoavat.

verot ja verot
No ei minulla toistaiseksi ole muuta kansalaisuutta kuin suomalainen :p Onko meillä maailmaa kolunneilla vähän avarampi näkymys... Tai ehkä objektiivisempi.

Ps. Kun täällä puhuttiin siitä mikä maa on milloinkin auttanut Suomea, kuinka paljon ja onko ollenkaan... Kuka, joka minulta verotetuista rahoista on saanut elatusta, on sitä ennen auttanut ja tukenut MINUA? Mahdollisesti hassujen sattumien kautta joku, mutta epäilen.
Kyllähän sellaisia jotka istuvat päivät pitkät netin ääressä ja kirjoittavat kaks plussaan, täytyy olla tuettuja.

Älä jaksa selittää miistä sinulta verotetuista rahoista, tuo on jo säälittävää. Missä mielikuvitusmaailmoissa tekin höppänät kotiäidit elätte?

Kovin rasistiselta suomalaisia kohtaan sinä tekteissäsi kuulostat. Kannattaisiko muuttaa maata?

Vai mitä ?
Näistä veroista ja valtiolta saaduista tukiaisista voisi kommentoida senverran, että jos ihminen tekee koko ikänsä kovasti töitä hän on maksanut suurinpiirtein kaiken sen takaisin mitä on valtiolta saanut. Aika moni on saama puolella koko elämänsä kaikenlaisten tukien ja tulonsiirtojen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23620476:
Paljon mahdollista :) Mäkin olen ollut vaiti näistä palstan joulujutuista. On mun asiani, kenelle lahjoja hankin. Ei se kuulu muille palstalaisille. Mutta ehken kysynytkään hänestä vaan sinusta. Ei silti tarvitse vastata. Mutta varmaan tiedät sen, että ei Suomi yhtä Keittistä ja Keittiksen sukua kaipaa. Joten on aika tarpeetonta harmitella sitä, jos Keittis läheisineen täältä lähtee. Ei me mitään ökyrikkaita olla...jos lähdetään, lähtee ehkä noin 200 000 euroa vuodessa. Pikkuraha, jonka muut kyllä maksavat veroina tai noin muuten.
Onko juuri Meksikolaiset sellaisia, jotka kuvittelevat, että se raha on se, mikä määrää ihmisen arvon? Luuletko, että joku jäisi sua kaipaamaan vain rahan vuoksi?

Onhan se hienoa puhua kun suomi valtio on kouluttanut sut, antanut tukia yh-äidille, antanut verohelpotuksia ja kaikkea ja nyt kun sulla on hyvät työt yms. niin voit sanoa, ettei kukaan tarvi mitään tukia.

Yhteistyössä