Pitäisikö suomalaisten maksaa vain ulkomaalaisten tuet ei suomalaisten?

• Viestiketjun aloittaja Maailma on sekaisin
  • Ensimmäinen viesti
venäläinen rikollisuus
Missä olen puhunut varsinaisista tuista mitään?
Kaupan edistäminen on tukemista.
Meinaatko että kaupankäynti on venäjän puolelta tukemista ja Suomen puolelta tuen saantia? Todella hölmöä.

Kaupankäynti on kaupankäyntiä. Sen edistämiseen voi käyttää tukirahoja, mutta sitähän Venäjä ei tee. Eihän se auta edes katulapsiaan tai muita köyhiään.

Suomi maksaa korruptoituneelle Venäjälle aluetukia, mikä on tod. näk. turhaa, koska korruptiomaissa ne tuetkin päätyvät usein rikollisten käsiin. Ja rikollisuuttahan Venäjässä riittää.

"vieras"
Suomi tukee Venäjääkin, joka on tällä hetkellä Euroopan vaurain maa. Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa...

Persut hoitavat tämänkin epäkohdan kuntoon.

valittajat
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23619972:
Haha..poistinkohan epähuomiossa jo oman kirjoitukseni ? :D :D Mutta asiaan...persut ei mun kaltaisiani ihmisiä kaipaa. Jos lähden, niin persut vaan taputtavat suuria karvaisia käsiään ja toteavat, että ei me noita hyvätuloisia Suomessa tarvitakaan. Mun tyttärelläni on nyt enemmän sukua Meksikossa kuibn Suomessa, joten mikasi ihmeessä minäkään jäisin enää tänne persujen ja muiden ahdasmielisten takapuoliin paiseita kasvattamaan? Eikö se ole pelkästään hyvä, jos suvaitsevainen porukka älyää poistua maasta?
Ihminen, joka on valmis viemään kaikki tuet pois suomalaisilta vanhuksilta ja sairailta, on kaikkea muuta kuin suvaitsevainen. Meksikon ihmemaassa huumelordit hallitsevat maata ja köyhillä ei ole mitään oikeuksia. Ne eivät sinua vaivaa ollenkaan ja se kertoo kaiken sinun moraalistasi.

Jos Suomi ei miellytä, lähde. Sinä vain valitat ja iniset miten sinun meksikolaisia "ei auteta ketään" periaatteita ei ymmärretä tääällä.

Sinä leikit taas rikasta. Se on niin helppoa anonyymisti.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Näinhän se on;23620007:
Ihan liikaa panikoit, olen sitä mieltä että tässä maassa ei muutu juuri mikään. Perussuomalaiset saavat läpi pari juttua ja sitten palataan takaisin päiväjärjestykseen. Sillä tavalla tässä maassa on toimittu aina eli kansalle pitää nyt antaa jotain myönnytyksiä vaalituloksen takia.
En mä mitään panikoi. Lapsillenikin jo sanoin, että lähdetään vasta sitten, kun pitää lähteä. Ihan mielenkiinnolla katson, mitä seuraavat 4 vuotta tuo tullessaan. Mutta ei mun ja läheisteni tänne tarvitse jäädäkään, jos Suomi ei enää miellytä. Ja käsittääkseni persutkin on sitä mieltä, että pois vaan maasta ne, jotka on mamuja, homoja, pakanoita, rikkaita tai muuten vaan persujen näkökulmasta ällöttäviä. Persut kyllä hoitavat hyvinvointiyhteiskunnan rahoituksen ihan jostain muualta kuin mun kaltaisteni ansiotuloveroista.

niin se vaan
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23620154:
En mä mitään panikoi. Lapsillenikin jo sanoin, että lähdetään vasta sitten, kun pitää lähteä. Ihan mielenkiinnolla katson, mitä seuraavat 4 vuotta tuo tullessaan. Mutta ei mun ja läheisteni tänne tarvitse jäädäkään, jos Suomi ei enää miellytä. Ja käsittääkseni persutkin on sitä mieltä, että pois vaan maasta ne, jotka on mamuja, homoja, pakanoita, rikkaita tai muuten vaan persujen näkökulmasta ällöttäviä. Persut kyllä hoitavat hyvinvointiyhteiskunnan rahoituksen ihan jostain muualta kuin mun kaltaisteni ansiotuloveroista.
Sinä se jaksat anonyymisti vaahdota mahtavista meksikolaisista verotuloistasi. Se verojen maksaminen on niin uusi ja vaikea juttu ihmisille, jotka tulevat kehitysmaista. yritä nyt päästä siitä yli.

Keittiönoita
Ihminen, joka on valmis viemään kaikki tuet pois suomalaisilta vanhuksilta ja sairailta, on kaikkea muuta kuin suvaitsevainen. Meksikon ihmemaassa huumelordit hallitsevat maata ja köyhillä ei ole mitään oikeuksia. Ne eivät sinua vaivaa ollenkaan ja se kertoo kaiken sinun moraalistasi.

Jos Suomi ei miellytä, lähde. Sinä vain valitat ja iniset miten sinun meksikolaisia "ei auteta ketään" periaatteita ei ymmärretä tääällä.

Sinä leikit taas rikasta. Se on niin helppoa anonyymisti.
Lukutaidottomuus tai luetun ymmärtäminen taitaa olla se, mihin Suomessa ihan ensimmäisenä pitäisi satsata. En viitsi kanssasi asiasta vääntää, kun et kerran halunnut lukea edes sitä ensimmäistä viestiänikään ajatuksen kanssa. Tuskin haluaisit lukea muitakaan, vaikka miten rautalangasta vääntäisin.

Keittiönoita
Sinä se jaksat anonyymisti vaahdota mahtavista meksikolaisista verotuloistasi. Se verojen maksaminen on niin uusi ja vaikea juttu ihmisille, jotka tulevat kehitysmaista. yritä nyt päästä siitä yli.
Musta on aika kurjaa, että joku sun korviesi välissä sokaisee sut noin pahasti, että et edes halua lukea sitä, mitä sulle kirjoitetaan. Mä en ole missään vaiheessa vielä ehtinyt edes päästä aiheeseen "verotus Meksikossa", mutta sinä jo vaahtoat asiasta. Hyvä, kerro minullekin verotuksesta Meksikossa...mä kun vasta perehdyn asiaan, mutta sulla näyttää olevan tietoa asiasta jo ihan hyvin.

"heh"
Kyynikoita tämä maa ei kaipaa, rahasta viis. Joskus voisi katsoa peiliin ja miettiä kenellä on asenneongelmia ja olenkohan niin suvaitsevainen kuin annan ymmärtää. Tervemenoa suvaitsevaiseen Meksikoon. Siellä rehottaa ainakin rikollisuus, huumeet. Siellä ei tarvitse moraalia eikä omaatuntoa. Saa olla ihan rauhassa pakana, noita ja vaikka pitää voodoobileet. Ihana elämä. Toiset kuolee köyhyyteen, mut on se hienoa että valtio ei anna tukia. Siis kauheeta jos omasta palkasta otetaan veroa ja sillä verolla maksetaan JOLLEKIN HUONOARVOISEMMALLE luuserille jotain. MINÄ MINÄ MINÄ JA MINUN RAHANI <3

meksikosta
Vajaalla 70 000 viestillä vaikutat lähinnä meksikolaiselta työttömältä, joka yrittää anonyymisti elvistellä varallisuudellaan. Työtä tekevillä ei ole aikaa heilua keskustelupalstoilla noin paljoa.

Sanoit aivan selvästi toisessa keskustelussa, että haluat Suomen sellaiseksi yhteiskunnaksi missä ei enää tarvitse maksaa tukia. Kun me emme voi poistaa sairauksia ja vanhuutta, sinun lauseesi tarkoittaa että lakkaamme maksamasta vähäosaisille tukia.

Sellaisia ihmisiä, jotka eivät ymmärrä pohjoismaista hyvinvointimallia ja verojen maksua, on hyvin hankala integroitua. Itse kerroitkin ettet ole sopetunut tänne ja kaipaa Meksikoon.

Suomessa huolehditaan vanhuksista ja Meksikossa taas ei. Meksikkossa köyhyys on omassa luokassaan, yli puolet maan väestöstä elää vajaalla dollarilla päivässä. Minusta sellainen yhteiskunta kuten Meksiko on huono ja paheksuttava, siellä ei omista pidetä huolta.

Ja käsittääkseni persutkin on sitä mieltä, että pois vaan maasta ne, jotka on mamuja, homoja, pakanoita, rikkaita tai muuten vaan persujen näkökulmasta ällöttäviä. Persut kyllä hoitavat hyvinvointiyhteiskunnan rahoituksen ihan jostain muualta kuin mun kaltaisteni ansiotuloveroista.
Ei Perussuomalaiset pidä homoja tai maahanmuuttajia ällöttävinä. Taas ihan outoja ennakkoluuloja Perussuomalaisista. PS kannattaa työperäistä maahanmuuttoa ja homoilla on ihmisarvo siinä missä muillakin.

Mitenköhän siellä Meksikon ihmemaassa? Siellä varmaan homot voi avioitua kirkossa ja adoptoida lapsia?

Keittiönoita
[QUOTE="heh";23620283]Kyynikoita tämä maa ei kaipaa, rahasta viis. Joskus voisi katsoa peiliin ja miettiä kenellä on asenneongelmia ja olenkohan niin suvaitsevainen kuin annan ymmärtää. Tervemenoa suvaitsevaiseen Meksikoon. Siellä rehottaa ainakin rikollisuus, huumeet. Siellä ei tarvitse moraalia eikä omaatuntoa. Saa olla ihan rauhassa pakana, noita ja vaikka pitää voodoobileet. Ihana elämä. Toiset kuolee köyhyyteen, mut on se hienoa että valtio ei anna tukia. Siis kauheeta jos omasta palkasta otetaan veroa ja sillä verolla maksetaan JOLLEKIN HUONOARVOISEMMALLE luuserille jotain. MINÄ MINÄ MINÄ JA MINUN RAHANI <3[/QUOTE]
Myönnän ajattelevani ensin omia lapsiani ja vasta sitten naapurin lapsia. Myönnän ajattelevani ensin omia sisaruksiani ja vanhempiani ja vasta sitten jotain ihmisiä Nepalissa tai Kihniössä. Myönnän ajattelevani ensin suomalaista tuntematonta yh-äitiä palstan joululahjakeräyksessä kuin Joulupuu-keräyksiä. Myönnän lainaavani rahaa pienituloisille ihmisille, joilla ei ole varaa koskaan maksasa lainaansa takaisin. Myönnän lahjoittavani satoja euroja viodessa ihmisille, joilta en takaisinmaksua edes odota. Mitä konkreettista sinä teet auttaaksesi vähempiosiaisia?

Keittiönoita
Ei Perussuomalaiset pidä homoja tai maahanmuuttajia ällöttävinä. Taas ihan outoja ennakkoluuloja Perussuomalaisista. PS kannattaa työperäistä maahanmuuttoa ja homoilla on ihmisarvo siinä missä muillakin.

Mitenköhän siellä Meksikon ihmemaassa? Siellä varmaan homot voi avioitua kirkossa ja adoptoida lapsia?
Tästä olin tosi yllättynyt. Siis Mexico Cityssä tosiaan voi avioitua. Suomi sallii vain rekisteröidyn parisuhteen. Yllättävän moni muukin katolilainen maa hyväksyy nykyisin homoseksuaalien avioliitot.

Mulle Meksiko ei ole mikään ihmemaa, mutta eipä ole tämä Suomikaan. Maa muiden joukossa. Ja musta on aika huvittavaa, jos jotakuta mun mahdollinen lähtöni täältä suututtaa...eikös just mun kaltaisten kuuluisikin lähteä?

.....
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23620354:
Mitä konkreettista sinä teet auttaaksesi vähempiosiaisia?
Hän varmaankin rakentaa, tukee ja kannattaa selliasta yhteiskuntaa, jossa pidetään huolta vähäosaisista. Ehkä tekee sitä jopa joka päivä, kaiken aikaa. Elämämtapanaan ja elämän asenteenaan. Ei mitenkään erikseen alleviivaten ja jotain sankarinviittaa tekopyhästi tavoitellen.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23620376:
Tästä olin tosi yllättynyt. Siis Mexico Cityssä tosiaan voi avioitua. Suomi sallii vain rekisteröidyn parisuhteen. Yllättävän moni muukin katolilainen maa hyväksyy nykyisin homoseksuaalien avioliitot.

Mulle Meksiko ei ole mikään ihmemaa, mutta eipä ole tämä Suomikaan. Maa muiden joukossa. Ja musta on aika huvittavaa, jos jotakuta mun mahdollinen lähtöni täältä suututtaa...eikös just mun kaltaisten kuuluisikin lähteä?
Ei minua kenenkään lähtö tai muutto suututa, mutta ihmetyttää välillä se miten kovasti ollaan jotain maata haukkumassa ja kyllä kieltämättä välillä tulee tietynlainen marttyyritunne. Ainakin minulle tulee sinun viesteistäsi tunne, että olet katkera Suomelle.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23618300:
Helposti. Vielä 1980-luvulla - olin jo äiti ja yh silloin, joten tiedän mistä puhun - toimeentulotukea tarvitsikin maksaa vain niille, jotka olivat työkyvyttömiä. Nyt niitä maksetaan työkykyisillekin siinä määrin, että monet miettivät, kannattaako mennä töihin ollenkaan. Kyse ei ole poliittisista ratkaisuista vaan asenteista. Jos naapurin ruokapöydässä syöminen on yhtä hyväksyttävää kuin ruuan hankkiminen omaan pöytään, ei pidä ihmetellä, jos joillekin työnteko ei maistu.
Entäs jos ei saa töitä vaikka kuinka hakee ja on työkykyinen? Itse hain yhdessä vaiheessa kaikkiin siivousfirmoihin ja kauppojen kassoille yms enkä päässyt mihinkään, olisin ollut valmis tekemään mitä tahansa työtä. Onko esim. tällaistenkin työttömien, jotka siis hakeneet moneen paikkaan, oltava ilman toimeentulotukea ja elettävä köyhyydessä vain siksi ettei kukaan huoli töihin?

"vieras"

Tuskin kirkossa kuitenkaan, johan paavikin saisi sydärin. Varmaankin siviilivihkiminen mahdollista.

meksikosta

Huokaus. Kukaan ei ole ilmaissut suuttumusta siitä jos sinä lähdet Suomesta. Sinä ehkä toivot sitä.

Meksiko on hirveä maa huumesotineen. Siellä on ihmisiä kuollut huumeherrojen takia kymmeniä tuhansia. Vastenmielisiä poliitiikkoja, mitkä eivät ota minkäänlaista vastuuta huumesodasta tai kuolonuhreista.

Mieluummin minä Suomessa asun kuin huumesodan keskellä Meksikossa.

Mitä teen suomalaisten vähäosaisten hyväksi? Maksan veroja toisin kuin sinä ja ennen kaikkea puolustan vähäosaisten oikeuksia sinun kaltaisiasi ihmisiä vastaan, jotka ovat valmiita viemään köyhiltä ja vanhuksilta viimeisetkin pennit.

Hän varmaankin rakentaa, tukee ja kannattaa selliasta yhteiskuntaa, jossa pidetään huolta vähäosaisista. Ehkä tekee sitä jopa joka päivä, kaiken aikaa. Elämämtapanaan ja elämän asenteenaan. Ei mitenkään erikseen alleviivaten ja jotain sankarinviittaa tekopyhästi tavoitellen.
Eli jos mä ajatustasolla kannatan sellaista yhteiskuntaa mutten maksa senttiäkään veroja omasta pussistani sen eteen, olen parempi ihminen ja suomalainen oikein isolla ässällä kuin sellainen, joka maksaa ihan kiitettävästi veroja joita sitten käytetään tämän yhteiskunnan rakentamiseen, mutta on sitä mieltä että yhteiskuntarakenteita pitäisi saada muutettua niin että tuet olisivat tarpeettomia? Okei..

[QUOTE="vieras";23620435]Tuskin kirkossa kuitenkaan, johan paavikin saisi sydärin. Varmaankin siviilivihkiminen mahdollista.[/QUOTE]

Miten kirkon asema tähän liittyy? Suomessa ei saa edes siviilivihkimistä, eikö silloin olla aika paljon takapajuisempia?

.....
Eli jos mä ajatustasolla kannatan sellaista yhteiskuntaa mutten maksa senttiäkään veroja omasta pussistani sen eteen, olen parempi ihminen ja suomalainen oikein isolla ässällä kuin sellainen, joka maksaa ihan kiitettävästi veroja joita sitten käytetään tämän yhteiskunnan rakentamiseen, mutta on sitä mieltä että yhteiskuntarakenteita pitäisi saada muutettua niin että tuet olisivat tarpeettomia? Okei..
tahallisesti vääristelevän sairaan ajattelun (ja mielen?) kouluesimerkki

kokoomus propagandaa
Siis oletko sinäkin joku ulkomaalainen kokoomuslainen yh-äiti, joka on katkera suomalaisesta verojärjestelmästä? Hyvin on Kokoomus teitä kerännyt porukoihinsa varmaankin sen yhden pakolaisnaisen leiriin. Hänhän on tunnettu siitä mitä ajattelee suomalaisista köyhistä.

Rasismia voi olla suuntaan ja toiseen. Se kannattaa muuten aina muistaa.

Tämän kaks plussan vakkarikeskustelijat eivät töitä tee, sen nyt ymmärtää yksinkertaisempikin. Joten ehkä ihan oikeasti kannattaisi jättää se verorahoilla kehuskelu, vaikka sen Kokoomus onkin teille opettanut.

Keittiönoita
Paljon mahdollista :) Mäkin olen ollut vaiti näistä palstan joulujutuista. On mun asiani, kenelle lahjoja hankin. Ei se kuulu muille palstalaisille. Mutta ehken kysynytkään hänestä vaan sinusta. Ei silti tarvitse vastata. Mutta varmaan tiedät sen, että ei Suomi yhtä Keittistä ja Keittiksen sukua kaipaa. Joten on aika tarpeetonta harmitella sitä, jos Keittis läheisineen täältä lähtee. Ei me mitään ökyrikkaita olla...jos lähdetään, lähtee ehkä noin 200 000 euroa vuodessa. Pikkuraha, jonka muut kyllä maksavat veroina tai noin muuten.

Yhteistyössä