Mahtaa olla helppoa sellaisilla ihmisillä, joilla ei ole RAHAHUOLIA!

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Me jos miehen kanssa kinastelemme, syynä on aina raha ja sen puute :(.
Mistä sellaiset ihmiset tappelee, joilla on rahaa niin että kaapit pursuaa? ...

Mietin joskus...

Voi kuinka meidän tilanne helpottisi veikkausvoitolla!

"neiti"
Sellaisetkin ihmiset on joutuneet joskus kitkuttamaan pienillä rahoilla, esim. opiskeluaikoina ja on ollut rankkaa. Kun sitten päästään hyviin töihin, hyvän koulutuksen jälkeen, niin nuo opiskeluajat tuntuvat vain pieneltä harmilta :).

Ehkä teidänkin onni vielä kääntyy? Säästäväisyyttä!

eiriitoja
Meillä ei rahaa pursua ovista ja ikkunoista, mutta ei meillä silti rahasta riidellä. Kaikesta muusta kylläkin, mutta ollaan tehty sopimus että rahasta ei riidellä :)

heth
Mistä meillä tapellaan, kun rahahuolia ei varsinaisesti ole. No, vaikka yhteisen ajan puutteesta, lasten kasvatuksesta, lasten kiukutteluun väsyneinä tulee tiuskittua myös puolisolle, siitä, että ei ole tukiverkkoa lähellä, ikinä emme pääse yhdessä mihinkään vaikka rahaa olisikin tehdä/mennä /lähteä ( ketään hoitajaa ei saa edes rahalla muutamaksi päiväksi ) aina mennään perheen kanssa tai sitten yksin aikuisena. Se rassaa parisuhdetta, vaikka perhe onkin kaikki kaikessa.

Ja kyllä ne raha-asiat mieltä painaa, vaikka rahaa vielä onkin. Esim. öljyn hinta (kun on öljylämmitys ) Mäkin kustannukset jne jne....

"mie"
Me emme ole ikinä tapelleet rahasta, oli sitten tili nollilla ja reippaasti plussalla.

Kannattaisi varmaan miettiä, miksi teillä rahasta tapellaan? Ja mistä johtuu, että teillä ei ole rahaa tarpeeksi? Vastaavatko kulut tuloja?

"Jonna"
Rahahuolet ja rahasta tappeleminen ei kulje käsi kädessä.

Rahat on tiukilla mutta minä en asiasta huolimalla ja stressaamalla sitä rahaa lisää saa joten unohdan huolet. Tapella emme jaksa muutenkaan joten miksi rahasta, ihan kuin melkein rahatonna ei olisi tarpeeksi kurjaa muutenkin.

Ei se niinkään mene,että siitä rahasta ei riideltäis jos sitä olisi..
Ikävä kyllä olen nähnyt omin silmin.
Äitini sanoikin aina,että "kun raha tulee ovesta sisään,lentää rakkaus pihalle ikkunasta"

"Eee"
No meillä aika harvoin tapellaan mistään. Rahasta ei oo tarvinu tapella siis ikinä, vaikkei mitään rikkaita ollakaan.

Viimeks varmaan ollaan tapeltu siitä, että oon niin saakelin aamu-uninen, niin mies useemmin ottaa aamutoimet vastuulleen, ja sitten jos sillä alkaa väsymys painaa, niin helposti tulee hermostuneeks mulle siitä aamunukkumisesta. Mikä on kyllä mun mielestä ihan oikeutettua, mut alkuraskaudessa väsy paino taas vähä enemmän ku laki sallii, joten se herääminen oli jotain ihan käsittämättömän hankalaa mulle.

"vieras"
Me ei olla ikinä tapeltu rahasta,on ollut aikoja että sitä ei juuri ollut ja aikoja kun menee paremmin.
Ei ne rahavarat siitä tappelusta lisäänny,en ylipäätään ymmärrä jatkuvaa riitelyä oli asia mikä hyvänsä.

Eipä meilläkään kaapit rahasta pursua, mielihyvin otettaisiin lisää vastaan mutta toisaalta elämässä on muitakin asioita jotka tuntuvat tärkeämmiltä. Siksi nytkin juuri vähensin vanhempainpäiviäni (ei asuta suomessa) jotta pystyttäisiin olemaan pidempään kotona kuopuksen kanssa, vaikka tuo nyt meinaakin sitä että tuloni jäävät aikas pieniksi.

Mutta siis vaikka rahaa ei liikoja olekaan ja myönnän toki hyvän toimeentulon tuomat edut, siltikin näe että raha on "vain rahaa". Sitä voi kuitenkin hankkia lisää eikä siihen liity mitään sen isompaa tia korjaamatonta. Kahden vammaisen lapsen äitinä näen elämässä monia muita asioita joiden korjaaminen on paljon vaikeampaa tai jopa mahdotonta. Monet arjen kiireet, stressi ja huolet ovat sellaisia mitä olisi hyvin vaikea korjata edes isommilla rahasummilla.

"vieras ap"
Alkuperäinen kirjoittaja miten siitä;23617162:
rahasta riidellään? syytelläänkö siinä toista kun se tuhlannut toisen mielestä tarpeettomaan vai mitä?
Siten, kun ei ole välillä varaa kuule hakea edes sitä maitopurkkia kaupasta. Mutta tästä taas huomaa, miten rikkaat ei tajua...

"ninni"
[QUOTE="vieras";23617137]Tuo on taas sitä jeesustelua. Minun isä kuoli pari kuukautta sitten syöpään, mutta en minä silti rupea vähättelemään toisten ongelmia, ettei rahattomuus muka voisi olla vaikeaa.[/QUOTE]

Alkuperäinen vähätteli mun mielestä muita ongelmia. Rahahuolet voivat todellakin olla vaikeita, mutta niin myöskin monet muut ongelmat. Pelkkä raha ei tee ihmistä onnelliseksi tai tyytyväiseksi. Se, ettei ole rahahuolia, ei tarkoita automaattisesti sitä, että parisuhde voi hyvin ja elämä hymyilee.

[QUOTE="vieras ap";23617206]Siten, kun ei ole välillä varaa kuule hakea edes sitä maitopurkkia kaupasta. Mutta tästä taas huomaa, miten rikkaat ei tajua...[/QUOTE]

Loppupelissä ei tarvi olla kovin rikas pystyäkseen ostamaan sen maitotölkin.

Loppupelissä se on selalinen ostos johon pitäisi jokaisen pienituloisimmankin kyetä, eli jos raha on noin tiukalla niin johtuuko se sitten joistain ylimääräisistä menoista, muuten poikkeuksellisesta tilanteesta tai toisen osapuolen (taloudelliseen tilanteeseen nähden) holtittomasta rahankäytöstä. Stressi ja ahdistus tietty kiristää pinnaa ja jos on vielä pettynyt toisen toimintaan niin varmasti sekin on omiaan lisäämään riitoja.

Tuossa yllä nyt kyseltiin vain vähän tarkennusta sille mitä asioita nämä rahariidat pitävät sisällään. Ehkä niiden asioiden löydyttyä olisi mahdollista tehdä tilanteelle - sekä sille rahatilanteelle että riitelylle - jotain.

"myö"
Me ei enää jakseta rahasta tapella, mutta totta se on, että vie hirveesti energiaa, kun pitää jatkuvasti huolehtia, riittääkö rahat. Ja mie olen vielä kaikkien aikojen luuseri, sillä miulla on aina ollut töitä, mie olen tehnyt lapset vanhana, ja silti meillä on aina ja vaan rahapula (viittaan tässä tuohon yhteen viestiin). Otettiin liian myöhään asuntolaina, jota edelleen maksellaan + tietty kaikki muut kulut...:(.

"Jonna"
[QUOTE="vieras ap";23617206]Siten, kun ei ole välillä varaa kuule hakea edes sitä maitopurkkia kaupasta. Mutta tästä taas huomaa, miten rikkaat ei tajua...[/QUOTE]

Juu ei me rikkaat tajuta ei. Mies töissä ja minä kotona lapsen kanssa. Mies ei tosiaan ole millään miljonäärialalla. Mutta jos me mielestäsi ollaan rikkaita niin kiitos. Ainakin tunnen itseni rikkaaksi monin tavoin vaikka lompakosta koit lentelevät.

Saima.

Mutta miten siitä syntyy riita?

"vieras"
Loppupelissä ei tarvi olla kovin rikas pystyäkseen ostamaan sen maitotölkin.

Loppupelissä se on selalinen ostos johon pitäisi jokaisen pienituloisimmankin kyetä, eli jos raha on noin tiukalla niin johtuuko se sitten joistain ylimääräisistä menoista, muuten poikkeuksellisesta tilanteesta tai toisen osapuolen (taloudelliseen tilanteeseen nähden) holtittomasta rahankäytöstä. Stressi ja ahdistus tietty kiristää pinnaa ja jos on vielä pettynyt toisen toimintaan niin varmasti sekin on omiaan lisäämään riitoja.

Tuossa yllä nyt kyseltiin vain vähän tarkennusta sille mitä asioita nämä rahariidat pitävät sisällään. Ehkä niiden asioiden löydyttyä olisi mahdollista tehdä tilanteelle - sekä sille rahatilanteelle että riitelylle - jotain.
Oma talo --> lainat painaa päälle, vain toinen aikuinen töissä, toinen kotona pienen lapsen kanssa, eipä siihen muuta tarvita...:(

Niin hypetetään kotihoitoa, mutta ei sitä ainakaan suomen valtion taholta millään muotoa tueta!

777
Meillä ei oikeastaan kinastella mistään. Mua taas suuresti ihmetyttää miten jotkut pariskunnat kokoajan haukkuvat toisiaan ja ovat joka asiasta eri mieltä.
Eikä mekään mitään rikkaita olla, ihan tavallisia duunareita molemmat.

Yhteistyössä