Mahtaa olla helppoa sellaisilla ihmisillä, joilla ei ole RAHAHUOLIA!

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
tämä on
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;23617574:
Mä olen ainakin huomannut,että se on aivan ihan MINUSTA ITSESTÄ kiinni paljon mulla rahaa kuukaudessa menee..Jos en tuhlaa turhuuksiin on varaa sisustaa kämppää,käydä ulkona ystävien kanssa tms ja aina varaa ostaa maitoa lapsille...
Tuntuu,et aika moni ns elää ylivarojensa ja sitten itketään kun raha asiat on persiillään.
Mun entinen mies oli sitä sorttia,että tavaraa piti olla..turhaakin..
Piti tilailla leffakerhoista elokuvia,kirjakerhoista kirjoja jne...
Ja kas kun alkoi laskut kerääntyä itketti.
Ei mua paljoo naurattanut,mutta hiljaa mielessäni ajattelin vain,että mitäs minä sanoin.:D
niin totta, niin totta!

Tietenkään se että on rahahuolia ei poista mahdollisuutta siihen että olisi myös muita huolia ja murheita elämässä. Ja kieltämättä jos ihmisellä itsellään tia lapsellaan on vakavia terveysongelmia niin onhan se elämä kuitenkin helpompaa jos ei noiden lisäksi tarvitse kantaa huolta tai ahdistua raha-asioista. Monissa asioissa saa vielä apuakin helpommin kun pystyy maksamaan siitä.

No ei todellakaan ole helppoa
Eräällä todella läheidellä ihmisellä+ ex-miehellä ei ollut rahasta pulaa. Rahaa todella oli paljon. Ja mistäkö tiedän? No tiedän aika henk.kohtaisesti kun tää ihminen kertonut. No ei ollut helppoa. Mies oli niin pihi, että rahaa ei saanut laittaa mihinkään. Puhelimen lataamisessa piti säästää koska sähköä kuluu, puhelin piti olla jopa pois päältä ettei akku kulu. Autolla ajeltiin todella vähän, koska miehen mielestä akku kuluu, renkaat kuluu, ovein saranat kuluu. Tää läheinen ihminen oli todella kovilla, kun olisi halunnut kyläillä meillä kun on lapsemme kummi. Mutta ei saanut synttäreillekkään tulla kuin parin kolmen vuoden välein.

Lisäksi mies oli narsisti, pahoinpiteli henkisesti ja fyysisesti. Ja kun ero tuli ei mies halua antaa puolia rahoista yms niin kuin kuuluu. Koska kuulemma kaikki kuuluu vain miehelle. Mutta ei hän voi enää pitkittää, kun laki on takana

jaahs
ei olla rikkaita, ihan suht hyvin kyllä tullaan toimeen ja säästöönkin jää. Tällä hetkellä mies töissä, mä lasten kanssa kotona.
Ei riidellä oikeestaan mistään. Joskus väsyneenä on toki sellaista tyhjänpäiväistä tiuskimista puolin ja toisin. Mut silleen, että huudettais, nä pillittäisin jne, ollana riidelty viimeksi joskus seurustelun alkuvaiheessa eli kauan sitten:)

Minä olen ollut viimeiset 3,5 kuukautta käytännössä täysin rahaton. Tilillä on tällä hetkellä 0,21 €, onneksi huuto.netistä saa ohta taas lisää, kun ostajat maksavat huutamansa tavarat.

Nyt onneksi tähän tilanteeseen tuli muutos, kun sain palkallista työtä, kyllä sitä on odotettukin. Vaikka rahoja ei vielä melkein pariin kuukauteen tule niin on silti nyt paljon helpompaa kun tietää, ettei kohta tarvitse joka senttiä laskea kaupassa, että riittääkö rahat vai ei. Nyt pääsen suunnittelemaan matkojakin ja muuta kivaa. Rahattomana ei voi hirveästi tehdä mitään. Koko ajan vaan pyörii mielessä, että mistä saa rahaa ja ei voi tehdä sitä tai tätä, kun ei ole rahaa. Aika moni asia kuitenkin maksaa täällä. Kaupassa on kamala tunne, kun täytyy laskimella laskea mihin rahat riittää ja kuinka paljon voi vielä ostaa ja mistä saisi halvemmalla kaikkea.

TiikeriT
[QUOTE="vieras";23617137]Tuo on taas sitä jeesustelua. Minun isä kuoli pari kuukautta sitten syöpään, mutta en minä silti rupea vähättelemään toisten ongelmia, ettei rahattomuus muka voisi olla vaikeaa.[/QUOTE]

Mun äiti kuoli syöpään 11kk sitten ja ei voisi vähempää kiinnostaa kenenkään valitus rahasta. Nälkään ei tässä maassa kuole. Kyse on vain mistä on valmis luopumaan. Enkä väitä ettei rahattomuus voisi olla vaikeaa mutta harva tässä maassa joka internettiä näpyttelee on siinä jamassa että rahattomuus oikeasti rassaisi. Ja otsikon asettelu on vähintäänkin provosoiva. "Mahtaa olla helppoa sellaisilla ihmisillä, joilla ei ole RAHAHUOLIA." Moisissa ketjuissa on vähintäänkin kohtuullista olla yhtä kärjistävä.

Me ei oo rahasta riidelty, vaikka täs justiinki oli jakso että tili oli lähes nollilla vähän väliä, ja sai miettiä että voidaanko jotain ostaa nyt vai 2 viikon päästä, voidaanko maksaa joku lasku (joitaki meniki sitte että pari päivää myöhässä maksettiin). Nyt menee taas parempaan suuntaan rahatilanne.

Eihän rahasta voi riidellä jos sitä ei oo. ;)

"pah"
[QUOTE="vieras";23617137]Tuo on taas sitä jeesustelua. Minun isä kuoli pari kuukautta sitten syöpään, mutta en minä silti rupea vähättelemään toisten ongelmia, ettei rahattomuus muka voisi olla vaikeaa.[/QUOTE]

Peesaan tätä! Munkin isä kuoli reilu kuukausi sitten keuhkokuumeeseen. Se toi mukanaan surua, ja ongelmiakin, mutta en minäkään vähättele muiden ongelmia. Ja mitä rahaan tulee... Olemme perheessämme joutuneet kohtaamaan todella suuren tuloromahduksen ja sitä kautta rahahuolet. Emme niistä tappele, mutta tiedämme loistavasti, mitä on kädestä suuhun eläminen, ja millaista on odottaa toimeentulotukipäätöstä kun käsittelyajat ovat pitkät, ja muutamilla euroilla pitäisi pärjätä ja ostaa lapsille ruokaa. Ei se mitenkään helppoa ole, enkä kyllä yhtään ihmettele että rahahuolet saavat pariskunnat tappelemaan. se kiristää todellakin hermoja, jos rahat eivät riitä kuin päivästä toiseen kituuttamiseen, ei vaikka sitä rahaa käyttäisi järkevästikin.

5: n isä
Se joka väittää että raha ei tee onelliseksi valehtelee. Tosin pelkkä rahaa ei tuo sitä onnea MUTTA jos on talous kunossa (esim. niin että kaikki laskut maksettu ja jonkun verran "hätävarana") niin kummasti se vähentää aiheita mistä riidellä.

Kun seurustelin ( nykyään vaimo) niin hän väitti että ei saa millän kasaan esim 2000 euroa "pohjakassa". Mutta kas kumma kun olin hetken aikaa opettanut niin huomas kuinka paljon helpompi se elämä on kun ajattelee niin että tili on tyhjä kun siellä on esim 2000 euroa jäljellä.

Samoin se ihmetteli kun menin tankaamaan auton tankki täyteen kun oli vajaa puoli tankki jäljellä. Itse se meni tankaamaan kun valo paloi ja laittoi sit niin että oli noin puoli tankki. Ei kuulema ollut varaa. Olihan tietenkin noin 30 euro kiinni....

"hhh"
No ei me mistään riidelläkään. Tai jos jostain, niin ajan käytöstä. Sitä kun ei saa rahallakaan ostaa. Tai no ehkä lastenvahteja jostain rahallakin löytyis, mutta kun ei sitä rahaa nyt sentään lottovoiton verran ole. Sen verran kuitenkin, ettei rahahuolia ole.

"vieras"
Varmaan on helppoa sillä raha-saralla, mutta ei välttämättä muuten elämässä :)

Mekin miehen kanssa tapellaan silloin tällöin rahasta. Silloin kun opiskelin ja mies kävi töissä niin tapeltiin kun miestä vitutti ettei sen omasta tilistä jäänyt mitään säästöön tai huvituksiin kun kaikki meni kädestä suuhun.

Nyt kun käyn töissä minäkin niin rahaa on enemmän, mutta aika lailla kädestä suuhun vieläkin elellään. Onhan tähän tullut kaksi lisäsuutakin ruokittavaksi. Kyllähän se pistää vituttamaan että molemmat tekee pitkää päivää ja silti oma tili näyttää aika pieniä saldoja pakollisten laskujen maksamisen jälkeen. Kismaa aiheuttaa yleensä se mihin rahaa käytetään, mies haluaa laittaa rahaa ihan eri asioihin kuin minä.

Yhteistyössä