Silja vs Viking (päivä Tukholmassa risteily Helsingistä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Halvempien hintojen takia suurimmat opiskelija- ja muut rymyporukat on Vikingillä, ehkä myös yleisilmeeltään vähän kulahtaneemmat laivat. Ohjelmaa ja ruokapaikkoja taitaa olla aikalailla saman verran tarjolla molemmilla.

Viikkarilla oli halvemmat hinnat, mutta entäs ne laivat? Reissu ilman lapsia.

Viikkarilla on aina perinteisesti ollut parempi meno. Siljalla yleensä reissannut nirppanokat ja niin sanotut paremmat ihmuset.
Viikkarin satamasta ruotsin puolella vanha kaupunki ja keskusta kävelymatkan päässä.
Ainakin Gabtiella joka menee hesasta on just tullut telakalta joten pitäis olla kunnossa.

Vikingin laivat on rempattu vastikään. Mä tykkään viikkarista, koska siellä on kaupoissakin halvemmat hinnat :D
Ja se on kans hyvä, että viikkarilta pääsee kävellen keskustaan Tukholmassa, Siljalta pitää mennä T-banalla.

kiitos vinkeistä. Luin jotain vanhoja alotuksia aiheesta ja niissä viikkarin laivat kyllä haukuttiin ahtaaksi ja tunkkaseksi. Ja Silja promenadea ylistettiin. Ruoka on tasavertaista lukemani perusteella.

Viking Line on rymypaikka ja Silja yleensä rauhallisempi. Siljan laivat ehkä hieman siistimpiä, tosin alkavat nekin olla kuluneita. Vikingillä on mun mielestä parempi seisova pöytä, enemmän "tavallisten" ihmisten ruokia :-)

Ja huhut kertoo, että siljalla olis nykyisin, kun sen omistaa tallink, virolaista henkilökuntaa, joka on suomalaisia kohtaan vähän nuivaa. Ainakin yksi mies mulle selitti viikkarilla, että vaihtoi siljan viikkariin ( tekee työmatkoja ruotsiin paljon) siksi, että henkilökunta siljalla muuttui epäystävälliseksi.

Ja huhut kertoo, että siljalla olis nykyisin, kun sen omistaa tallink, virolaista henkilökuntaa, joka on suomalaisia kohtaan vähän nuivaa. Ainakin yksi mies mulle selitti viikkarilla, että vaihtoi siljan viikkariin ( tekee työmatkoja ruotsiin paljon) siksi, että henkilökunta siljalla muuttui epäystävälliseksi.

Minä en huomannut pari viikkoa sitten siellä yhtään virolaista työntekijää...

Mä en matkusta kuin Siljalla (ilmaiset hytit) ja Symphonylla tuntuu olevan venäläisiä ja virolaisia ja ruotsalaisia työntekijöitä paljon. Serenadella jonkin verran myös suomalaisia. Venäläiset ja virolaiset ei oikein hallitse asiakaspalvelua, tai heille tämä länsimainen ystävällisyys on ehkä vieras käsite.

Ruoka ja viihde on hyvää ja siisteys ihan ok. Toki Siljalla on vanhat laivat ja ikä näkyy sisustuksessa.

meillä on virolainen työntekijä. ja on itse ýstävällisyys. ja auttavainen. ja sen kanssa pystyy neuvottelemaan ja sopimaan kaikista asioista. erilailla kuin suomalaisen kanssa.

Yhteistyössä